Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kołcz

Intercooler do VB 2.0DI 82KM

Recommended Posts

Guest Kołcz

Czy robił to ktos kiedys? Czy da rade załozyc fabryczny intercooler od DTI? Czy dam rade zrobic to sam? Napiszcie cos na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Już paru kolegów próbowało coś z tym kombinować ale jeszcze nie czytałem żeby ktoś wsadził IC do DTL

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

nie ma rzeczy nie mozliwych w mechanice!!!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">:D:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam tego nie zoribsz ze względu że trzeba później auto wystroić komputerem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

Please login or register to see this quote.

nie zgodze sie, inter cooler jest czescia typowo mechaniczna i słuzy do chłodzenia powietrza!

i powiedz mi czy w zime stroisz komputer i w lato stroisz komputer? bo w zime ic jest wydajniejszy i chłodniejsze powietrze leci do dolotu

a zwiekrzenie ic powoduje poleprzenie hłodzenia powietrza .I TYLE !

jak powpinasz wszystie kostki tam gdze były i poprzerabiasz jezeli nie pasuja, to wszystko bedzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ale intercooler zmniejsza przepływ powietrza dolotowego, dlatego należałoby zwiększyć ciśnienie doładowania a co za tym idzie przestroić dane w komputerze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Zgadzam sie i z shadooow i z kojot999 załozenie samego intercoolera nie podniesie znaczaco mocy lecz zimne powietrze zwiekszy sprawnosc turbiny. Znalazłem goscia, ktory załozy mi wszystko lacznie z wgraniem fabrycznego oprogramowania od dth za 300zł(bardzo mało). Postaram sie namowic go zebym ,mogł robic zdjecia wtedy przygotuje gotowa porade ale to za jakis miesiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam tez bym sie na takie cos skusil bo ta moc w DTLu troche :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jeździłeś bez działającego turba wtedy to jazda DTL-ką jest masakryczna.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Kołcz a udało Ci sie zdobyć już IC i te węże?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

IC mam. Kupiłe na allegro nowke cena to 200zł. Niestety przewodow nie mam i nie moge nigdzie znalezc:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to zonk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> właśnie patrzyłem na alledrogo ale tylko same IC bez przewodów a patrzyłem dziś pod maską czy może nie da sie jakiś nieorginalnych przewodów upchnąc ale z tego co sie rozglądnąłem to rzeźba byłaby ciężka- bez oryginalnych przewodów sie chhyba nie obejdzie, miejsca bardzo mało...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

A co do tego kolesia co Ci bedzie to montował to faktycznie tanio krzyczy.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Please login or register to see this quote.

To znajomy mojego znajomego. Mam kolege ktory ciagnie angliki bite i obiecał ze rozejrzy sie za takimi przewodami. Jak tylko cos znajdzie to dam Ci znac moze znajda sie 2 komplety. A nie wiesz ile w ASO kosztuja? Dzwoniłem do NIVET ale oni sa tam rozgarnieci jak kupa g**na na polu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Nie dzwoniłem do ASO ale zdaje mi sie że co po niektórzy to nawet nie wiedzieli by co sie od nich chce, w ASO też tłumoków nie brakuje co potwierdza Twe słowa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Dowiadywałem sie kiedys jakie ET przy 16calach. Nie umieli mi odpowiedziec to probowałem ich jakos naprowadzic zebysprawdzili w katalogu ale oporni byli:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

Please login or register to see this quote.

byłes bardzo blisko. ic wiekrzy ziwkrza pojemnosc układu dolotowego. co za tym idze ruznice cisnienia doładowania przy turbinie i kolektorze czyli jak mamy 1.0 na turbinie to na kolektoze mamy na przykllad0.8 i to jest zmiana . a oporów powietrza nie ma zadnych. wez jakis kuler i obejz go dokładnie. ale w sumie masz racje . jezeli dowalimy za duzy kuler to turbo nie wydali i trzeba je podkrecic co za tym idzie i strojenie kompa:DD:.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kobi

Tylko jest jeszcze jeden mały problemik panowie przy oryginalnie zamontowanym ic jest inna chłodnica klimy niż w dtl i w seryjne miejsce nie bardzo włożysz oryginalny intercooler.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No chyba że ktoś nie ma klimy to wtedy nie problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> A ten kto ma to albo IC w inne miejsce albo zamiana na chłodnice klimy od DTH...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem w sieci kolesi którzy fakt zrobią to za 1200zł(IC podłączenie oprogramowanie + cięcie zderzaka jeżeli jest taka potrzeba). Ale klima i nic im nie przeszkadza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A IC zrobią taki jaki chcesz nowy a nie uzywany i dobrze zamontowany a nie upchnięty gdzieś z boku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Please login or register to see this quote.

Tak zgadza sie pisałem o tym wyzej. Trzeba wymienic rowniez chłodnice klimy na taka z dtl-a. Koszt nowej na allegro 300zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno z kolegą Opteronem wrzuciłem do swojej DTL FMIC od Volskwagena T5 (

Please login or register to see this link.

) (jakieś 100 cm na 20cm na 3,5 ) i autko na razie hula mimo ze nie robiłem żadnych zmian w sofcie ( brak funduszy). O konwersji powstanie może osobny temat ( koszty zamykają sie w granicach 600 zł + dwa piwa i dobry przyjaciel (bezcenne;). Po modzie zauważyłem wzrost elastyczności silnika (lepiej ciągnie od dołu). Docelowo ma jeszcze wjechać soft od DTI ( o ile bedzie to możliwe ), a następnie chip w/w sterownika. Co do ewentualnych pytań odpowiadam dlaczego akurat IC od VW T5 : po pierwsze idealnie pasuje PRZED chłodnice DTL ( nawet w wersji z klimą) , a wiec jest lepiej umiejscowiony i chłodzony niż fabryka, po drugie jest cały aluminiowy wiec da sie przerobić końcówki i zrobić cały dolot z rurek albuminowych ( dla estetów i dla tych którzy planują jakieś ekstremalne mody), po trzecie ma dużo korzystniejszy stosunek powierzchni czołowej do pojemności i wystarcza do ponad 200KM. Polecam wszystkim.

Edited by Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Mogłbys powrzucac kilka fotek jak go zamontowałes? lepiej robic orurowanie z kwasowki. Jest to duzo trudniejsze bo sie jej nie gnie(no chyba ze ma sie odopwiednie maszyny)za to duzo szybciej oddaje ciepło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli.Powstanie o tym osobny temat na forum, jak tylko wezmę zdjęcia z pierwszego montażu od Opterona. A jak to zrobiłem: medytowałem długo szukając FMICa który będzie pasował za dolną kratką zderzaka, a przed parownik do klimy wyszło mi ze optymalny będzie od VW T5 który miałem okazje obejrzeć a później wyrwać za dobre pieniądze. Potem jak cooler już był to postanowienie ze ma się zmieścić i już

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dodam tylko że pasuje na sztywno( jest przykręcony tymi samymi śrubami co pas przedni),trzeba było podciąć trochę pas przedni od dołu i zderzak (tam gdzie jest dolna kratka bo jednak parę cm brakowało). Do tego węże(olejowe kupione w sklepie z częściami do TIRa) i aluminiowe końcówki do coolera z redukcją z 80 mm na 35m, trzy kolanka (wycinane własnąręcznie z rurki fi35 alu )+ Spawanie u specjalisty.

Dlaczego aluminium- bo również sie nie gnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( przynajmniej te rurki co miałem) , do tege z tego co wiem to własnie alu i miedź najlepiej oddaje ciepło, poza tym cooler jest cały z alumunium i ciężko by było do niego przyspawać nierdzewkę

Edited by Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Nierdzewka a kwasowka 2 rozne sprawy. Ja mowie o kwasowce. Pracuje w warsztacie zajmujemy sie głownie wydechami wiec o rurach wiemy wszystko hehe. Ja bede montował na kwasowych rurach polerowanych na połysk:D a zwiekszałes cisnienie doładowania??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxd

a czy wrzucenie

Please login or register to see this link.

do 2.0 DTI 101 Km cos poprawi ..??

Jak myslicie??

Ja sie wlasnie zastanawialem nad wsadzeniem jakiegos innego intercoolera ale nie wiem czy jest sens..

W sumie DTI troche traci mocy - rozgrzany silnik a zmimny ,,, poniezwaz w Viki intercooler jest zasloniety czesciowo zderzakiem ..

Juz szukalem jakiegos innego intercolnera.. ale nie wiedzialem co podejdzie pod dolna kratke teraz juz wiem ;-)

tylko czy taka modyfikacja cos da ..??

Jak by co to rury dolotowe z kwasiaka bym robil ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic w sofcie nie dłubałem( no może poza dawką na 110% ). Co do reszty to na razie odcięty EGR i były próby na Bypasowaniu turbiny (tak żeby zawór blow off sie nie otwierał) , fajnie działało ale pozwalało tylko na chwilowe przeładowanie potem komp wywalał błąd o przeładowaniu i wchodził w tryb awaryjny i qupa. Teraz szukam komputera od DTH który miał by taką samą jak w moim liczbę kości pamięci (tak zeby dało sie przerzucić sofcik), co okazuje sie ciut trudne ze względu na model który posiadam. Co do rur to sie nie spieram ( bo nie wiem czy da sie spawać alu z czymkolwiek innym niż alu ) uprzedzam tylko ze cooler jest cały z aluminiowy i trzeba zmniejszyć średnice jego końcówek bo rurką na fi 80 mm na pewno sie nie wyrobicie, a co do całego customowego dolotu to też nad tym myślałem, ale stwierdziłem ze nie ma większej przyszłości w moim samochodzie ,ponieważ generowało by to niepotrzebne problemy przy ewentualnej wymianie czegokolwiek związanego z chłodnicą (cięcie), wybrałem wiec model łączony rurkami gumowymi.

Co daje zamontowanie FMIC? Na pierwszy rzut oka lepszą elastyczność a jak potem podejdzie jakiś sofcik mocniejszy to kto wie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...