Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Intercooler do VB 2.0DI 82KM


Guest Kołcz
 Share

Recommended Posts

Guest Kołcz

Czy robił to ktos kiedys? Czy da rade załozyc fabryczny intercooler od DTI? Czy dam rade zrobic to sam? Napiszcie cos na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest shadooow
Sam tego nie zoribsz ze względu że trzeba później auto wystroić komputerem.

nie zgodze sie, inter cooler jest czescia typowo mechaniczna i słuzy do chłodzenia powietrza!

i powiedz mi czy w zime stroisz komputer i w lato stroisz komputer? bo w zime ic jest wydajniejszy i chłodniejsze powietrze leci do dolotu

a zwiekrzenie ic powoduje poleprzenie hłodzenia powietrza .I TYLE !

jak powpinasz wszystie kostki tam gdze były i poprzerabiasz jezeli nie pasuja, to wszystko bedzie ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz

Zgadzam sie i z shadooow i z kojot999 załozenie samego intercoolera nie podniesie znaczaco mocy lecz zimne powietrze zwiekszy sprawnosc turbiny. Znalazłem goscia, ktory załozy mi wszystko lacznie z wgraniem fabrycznego oprogramowania od dth za 300zł(bardzo mało). Postaram sie namowic go zebym ,mogł robic zdjecia wtedy przygotuje gotowa porade ale to za jakis miesiac.

Link to comment
Share on other sites

sam tez bym sie na takie cos skusil bo ta moc w DTLu troche :/

a jeździłeś bez działającego turba wtedy to jazda DTL-ką jest masakryczna. <_<

Kołcz a udało Ci sie zdobyć już IC i te węże?

Link to comment
Share on other sites

przewodow nie mam i nie moge nigdzie znalezc:/

no to zonk :huh: właśnie patrzyłem na alledrogo ale tylko same IC bez przewodów a patrzyłem dziś pod maską czy może nie da sie jakiś nieorginalnych przewodów upchnąc ale z tego co sie rozglądnąłem to rzeźba byłaby ciężka- bez oryginalnych przewodów sie chhyba nie obejdzie, miejsca bardzo mało... <_<

A co do tego kolesia co Ci bedzie to montował to faktycznie tanio krzyczy.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz
A co do tego kolesia co Ci bedzie to montował to faktycznie tanio krzyczy

To znajomy mojego znajomego. Mam kolege ktory ciagnie angliki bite i obiecał ze rozejrzy sie za takimi przewodami. Jak tylko cos znajdzie to dam Ci znac moze znajda sie 2 komplety. A nie wiesz ile w ASO kosztuja? Dzwoniłem do NIVET ale oni sa tam rozgarnieci jak kupa g**na na polu:)

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do NIVET ale oni sa tam rozgarnieci jak kupa g**na na polu:)

:lol::lol::lol:

Nie dzwoniłem do ASO ale zdaje mi sie że co po niektórzy to nawet nie wiedzieli by co sie od nich chce, w ASO też tłumoków nie brakuje co potwierdza Twe słowa <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz

Dowiadywałem sie kiedys jakie ET przy 16calach. Nie umieli mi odpowiedziec to probowałem ich jakos naprowadzic zebysprawdzili w katalogu ale oporni byli:D

Link to comment
Share on other sites

Guest shadooow
Kolego ale intercooler zmniejsza przepływ powietrza dolotowego, dlatego należałoby zwiększyć ciśnienie doładowania a co za tym idzie przestroić dane w komputerze

byłes bardzo blisko. ic wiekrzy ziwkrza pojemnosc układu dolotowego. co za tym idze ruznice cisnienia doładowania przy turbinie i kolektorze czyli jak mamy 1.0 na turbinie to na kolektoze mamy na przykllad0.8 i to jest zmiana . a oporów powietrza nie ma zadnych. wez jakis kuler i obejz go dokładnie. ale w sumie masz racje . jezeli dowalimy za duzy kuler to turbo nie wydali i trzeba je podkrecic co za tym idzie i strojenie kompa:DD:.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tylko jest jeszcze jeden mały problemik panowie przy oryginalnie zamontowanym ic jest inna chłodnica klimy niż w dtl i w seryjne miejsce nie bardzo włożysz oryginalny intercooler. ;)

Edited by Kobi
Link to comment
Share on other sites

Tylko jest jeszcze jeden mały problemik panowie przy oryginalnie zamontowanym ic jest inna chłodnica klimy niż w dtl i w seryjne miejsce nie bardzo włożysz oryginalny intercooler.

No chyba że ktoś nie ma klimy to wtedy nie problem :P A ten kto ma to albo IC w inne miejsce albo zamiana na chłodnice klimy od DTH...

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w sieci kolesi którzy fakt zrobią to za 1200zł(IC podłączenie oprogramowanie + cięcie zderzaka jeżeli jest taka potrzeba). Ale klima i nic im nie przeszkadza :) A IC zrobią taki jaki chcesz nowy a nie uzywany i dobrze zamontowany a nie upchnięty gdzieś z boku :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz
Tylko jest jeszcze jeden mały problemik panowie przy oryginalnie zamontowanym ic jest inna chłodnica klimy niż w dtl i w seryjne miejsce nie bardzo włożysz oryginalny intercooler. ;)

Tak zgadza sie pisałem o tym wyzej. Trzeba wymienic rowniez chłodnice klimy na taka z dtl-a. Koszt nowej na allegro 300zł.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Niedawno z kolegą Opteronem wrzuciłem do swojej DTL FMIC od Volskwagena T5 ( http://allegro.pl/item384915911_vw_transpo...ntercooler.html ) (jakieś 100 cm na 20cm na 3,5 ) i autko na razie hula mimo ze nie robiłem żadnych zmian w sofcie ( brak funduszy). O konwersji powstanie może osobny temat ( koszty zamykają sie w granicach 600 zł + dwa piwa i dobry przyjaciel (bezcenne;). Po modzie zauważyłem wzrost elastyczności silnika (lepiej ciągnie od dołu). Docelowo ma jeszcze wjechać soft od DTI ( o ile bedzie to możliwe ), a następnie chip w/w sterownika. Co do ewentualnych pytań odpowiadam dlaczego akurat IC od VW T5 : po pierwsze idealnie pasuje PRZED chłodnice DTL ( nawet w wersji z klimą) , a wiec jest lepiej umiejscowiony i chłodzony niż fabryka, po drugie jest cały aluminiowy wiec da sie przerobić końcówki i zrobić cały dolot z rurek albuminowych ( dla estetów i dla tych którzy planują jakieś ekstremalne mody), po trzecie ma dużo korzystniejszy stosunek powierzchni czołowej do pojemności i wystarcza do ponad 200KM. Polecam wszystkim.

Edited by Silver
Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz

Mogłbys powrzucac kilka fotek jak go zamontowałes? lepiej robic orurowanie z kwasowki. Jest to duzo trudniejsze bo sie jej nie gnie(no chyba ze ma sie odopwiednie maszyny)za to duzo szybciej oddaje ciepło.

Link to comment
Share on other sites

Powoli.Powstanie o tym osobny temat na forum, jak tylko wezmę zdjęcia z pierwszego montażu od Opterona. A jak to zrobiłem: medytowałem długo szukając FMICa który będzie pasował za dolną kratką zderzaka, a przed parownik do klimy wyszło mi ze optymalny będzie od VW T5 który miałem okazje obejrzeć a później wyrwać za dobre pieniądze. Potem jak cooler już był to postanowienie ze ma się zmieścić i już;). Dodam tylko że pasuje na sztywno( jest przykręcony tymi samymi śrubami co pas przedni),trzeba było podciąć trochę pas przedni od dołu i zderzak (tam gdzie jest dolna kratka bo jednak parę cm brakowało). Do tego węże(olejowe kupione w sklepie z częściami do TIRa) i aluminiowe końcówki do coolera z redukcją z 80 mm na 35m, trzy kolanka (wycinane własnąręcznie z rurki fi35 alu )+ Spawanie u specjalisty.

Dlaczego aluminium- bo również sie nie gnie :) ( przynajmniej te rurki co miałem) , do tege z tego co wiem to własnie alu i miedź najlepiej oddaje ciepło, poza tym cooler jest cały z alumunium i ciężko by było do niego przyspawać nierdzewkę

Edited by Silver
Link to comment
Share on other sites

Guest Kołcz

Nierdzewka a kwasowka 2 rozne sprawy. Ja mowie o kwasowce. Pracuje w warsztacie zajmujemy sie głownie wydechami wiec o rurach wiemy wszystko hehe. Ja bede montował na kwasowych rurach polerowanych na połysk:D a zwiekszałes cisnienie doładowania??

Link to comment
Share on other sites

a czy wrzucenie http://allegro.pl/item381305702_idealny_in...oler_vw_t5.html do 2.0 DTI 101 Km cos poprawi ..??

Jak myslicie??

Ja sie wlasnie zastanawialem nad wsadzeniem jakiegos innego intercoolera ale nie wiem czy jest sens..

W sumie DTI troche traci mocy - rozgrzany silnik a zmimny ,,, poniezwaz w Viki intercooler jest zasloniety czesciowo zderzakiem ..

Juz szukalem jakiegos innego intercolnera.. ale nie wiedzialem co podejdzie pod dolna kratke teraz juz wiem ;-)

tylko czy taka modyfikacja cos da ..??

Jak by co to rury dolotowe z kwasiaka bym robil ....

Link to comment
Share on other sites

Nic w sofcie nie dłubałem( no może poza dawką na 110% ). Co do reszty to na razie odcięty EGR i były próby na Bypasowaniu turbiny (tak żeby zawór blow off sie nie otwierał) , fajnie działało ale pozwalało tylko na chwilowe przeładowanie potem komp wywalał błąd o przeładowaniu i wchodził w tryb awaryjny i qupa. Teraz szukam komputera od DTH który miał by taką samą jak w moim liczbę kości pamięci (tak zeby dało sie przerzucić sofcik), co okazuje sie ciut trudne ze względu na model który posiadam. Co do rur to sie nie spieram ( bo nie wiem czy da sie spawać alu z czymkolwiek innym niż alu ) uprzedzam tylko ze cooler jest cały z aluminiowy i trzeba zmniejszyć średnice jego końcówek bo rurką na fi 80 mm na pewno sie nie wyrobicie, a co do całego customowego dolotu to też nad tym myślałem, ale stwierdziłem ze nie ma większej przyszłości w moim samochodzie ,ponieważ generowało by to niepotrzebne problemy przy ewentualnej wymianie czegokolwiek związanego z chłodnicą (cięcie), wybrałem wiec model łączony rurkami gumowymi.

Co daje zamontowanie FMIC? Na pierwszy rzut oka lepszą elastyczność a jak potem podejdzie jakiś sofcik mocniejszy to kto wie ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP