Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stuki z przodu - poradźcie


Guest arkos
 Share

Recommended Posts

Guest arkos

Witam

Mam taki problem, otóż podczas jazdy na nierównościach słychać stuki z przodu. Auto sprawdzone na stacji, wszystko w porządku, amorki 78% sprawności.

Jak położyłem rękę na górnym zamocowaniu amortyzatora (pod maską) i naciskałem przodem, wyczuwalne są niewielkie stuki.

Powiedzcie mi - co to jest, czy to łożysko amortyzatora czy też poduszki?

Z góry dziękuję za jakże nieocenioną pomoc.

Serdecznie pozdrawiam

Arkos

VB '99 Kombi

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam taki problem, otóż podczas jazdy na nierównościach słychać stuki z przodu. Auto sprawdzone na stacji, wszystko w porządku, amorki 78% sprawności.

Jak położyłem rękę na górnym zamocowaniu amortyzatora (pod maską) i naciskałem przodem, wyczuwalne są niewielkie stuki.

Powiedzcie mi - co to jest, czy to łożysko amortyzatora czy też poduszki?

Z góry dziękuję za jakże nieocenioną pomoc.

Serdecznie pozdrawiam

Arkos

VB '99 Kombi

Może być jedno albo drugie albo wszystko razem. Najlepiej wymienić komplet. Było o tym na forum mnóstwo, wystarczy poszukać.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafallk
Witam

Mam taki problem, otóż podczas jazdy na nierównościach słychać stuki z przodu. Auto sprawdzone na stacji, wszystko w porządku, amorki 78% sprawności.

Jak położyłem rękę na górnym zamocowaniu amortyzatora (pod maską) i naciskałem przodem, wyczuwalne są niewielkie stuki.

Powiedzcie mi - co to jest, czy to łożysko amortyzatora czy też poduszki?

Z góry dziękuję za jakże nieocenioną pomoc.

Serdecznie pozdrawiam

Arkos

VB '99 Kombi

Witam

Miałem podobny problem, pojechałem na diagnostykę.

Powiedzieli że mam do wymiany parę rzeczy, tj. sworzeń wahacza, tuleje pływające i amortyzator.

Wymieniłem dwie pierwsze rzeczy czyli sworzeń, tuleje i nadal było słychać stuki.

Wkurzony zacząłem wymieniać łącznik stabilizatora i przez przypadek zobaczyłem ze pod maska mam poluzowany pojemnik na filtr powietrza i na nierównościach mi stukał o blachę. (był urwany jeden uchwyt trzymający to "pudełko" )

Po sklejeniu uchwytu i wymienieniu łącznika nastała cisza. Więc sam do końca nie wiem co tak naprawdę mi stukało:)

Ale warto zobaczyć czy nie ma luzów na łącznikach.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Miałem podobny problem, pojechałem na diagnostykę.

Powiedzieli że mam do wymiany parę rzeczy, tj. sworzeń wahacza, tuleje pływające i amortyzator.

Wymieniłem dwie pierwsze rzeczy czyli sworzeń, tuleje i nadal było słychać stuki.

Wkurzony zacząłem wymieniać łącznik stabilizatora i przez przypadek zobaczyłem ze pod maska mam poluzowany pojemnik na filtr powietrza i na nierównościach mi stukał o blachę. (był urwany jeden uchwyt trzymający to "pudełko" )

Po sklejeniu uchwytu i wymienieniu łącznika nastała cisza. Więc sam do końca nie wiem co tak naprawdę mi stukało:)

Ale warto zobaczyć czy nie ma luzów na łącznikach.

Tuleje pływające są z tyłu a kolega pyta o przód <_<

Link to comment
Share on other sites

ja zacząłbym od sprawdzenia gum stabilizatora, u mnie też na diagnostyce nic nie wykazało (tzn żadnych luzów na wachaczach itp) a cały czas stukało

Link to comment
Share on other sites

Guest kaczo_

już drugi raz na bardzo nierównej nawierzchni usłyszałem gdzieś z przodu jakieś stuki - jak metal o metal - nawet miałem przez chwilę wrażenie, że były w regularnych ostępach czasu - myślałem, że coś wpadło mi pomiędzy felgę a kołpak, ale po pierwsze szybko dźwięk zniknął a po drugie nic tam nie było.

Na co w ogóle polecacie popatrzeć? Jak na moje niewprawne oko wszystko wygląda tak jak wyglądało dotychczas :) Nic nie wydaje się latać ani stukać. Nie wiem czy się tym przejmować - w końcu ledwo dwa razy miałem taki efekt ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest rfneo

Pojedz do mechanika niech podniesie autko i poszarpie tu i tam :) u mnie stuki bylo slychac wszedzie okazalo sie ze z przodu laczniki stabilizatora byly kompletnie zniszczone , po wymianie wszystko w autku ucichlo .

Teraz czekam mnie wymiana sprezyn z przodu (prawa przednia peknieta) oraz tulejek przednich wachacza tylniego wraz z gumami stabilizatora .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odswieze troche temat.

Cosik stuka z przodu z lewej strony. Koncowki drazkow wymienione, gumy i laczniki stabilizatora tez nowe.

Co jeszcze moze powodowac stukanie? Czytalem sporo o poduszkach na amortyzatorach, jak zdiagnozowac czy sa do wymiany??

Jeszcze jedna wazna rzecz ktora nie daje mi spokoju, stukac zaczyna dopiero po dluzszej jezdzie po miescie. Jezeli autko postoi pare godzin, to przez kilkanascie km jest bloga cisza i potem znowu (moze jakis zwiazek z temp?)

Spotkal sie ktos z czyms takim?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

witam

ja mam podobny problem

cos stuka z przodu bardziej z prawej strony nie wazne czy duzy dol czy maly. bez dolkow jest cisza i przy ruszaniu tez elegancko

dzisiaj jak podnioslem caly przod i ruszalem wszystkim co sie dalo to jedyne co mnie zastanawialo to to ze przy ruszaniu kolem gora dół chodzi ta miska amortyzatora na gorze samej pod maską. mozna ja nawet do 1cm do gory podniesc tak ruszajac.

2 rzecz to gumy stabilizatora nie wygladaja juz dobrze ale nie sadze zeby one na tyle stukały skoro jednak jakas guma tam zostala na nim

jak myslicie poducha dead czy szukac dalej? moze to sie tak podnosic?

Link to comment
Share on other sites

no i jeszcze drugie pytanie czy te gumy stabilizatora moglyby tak sie tluc? niby maja maly przeswit miedzy rurka a guma ale jednak tej gumy troche jest

za odpowiedz z gory dzieki

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

na prawde musze zakladac nowy temat zeby ktos mogl swoje doswiadczenia przekazac i cos podpowiedziec? :/

potem sie kazdy dziwi ze "wątek poruszany pińcet razy i po co nowy temat" :P

Link to comment
Share on other sites

Guest marcind

Podłącze sie pod temat. Mam podobny problem. Z tym, że u mnie oprocz dziwnych stuków z lewej strony mam wrażenie, że np. jak lewe koło podjezdza pod krawęznik to na kierownicy czuje coś takiego jakby sie przesuwała do góry. Sprawdziłem wszystko i nie ma zadnych luzów. Może sama problem tkwi w samej kolumnie kierowniczej?

Link to comment
Share on other sites

wymienilem gumy stabilizatora z przodu i jest juz cisza. najlepszy dostep jest po zdjeciu koła bo od spodu nie ma jak nawet reki wlozyc. potrzeba tylko dobrej grzechotki z kluczem 13 i troche wolnego czasu :) moga tez byc drazki stabilizatora do wymiany jesli slyszysz jak na dołkach puka cos jakby młotkiem w podłoge ale zacznij od gumek ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam moze i ja sie podepne pod temat:

a wiec mam problem tego typu ze jadac po nawet niewielkich nierownosciach slysze stuki z przodu i jakby wyczuwam luz w zawieszeniu tylko ze problem tkwi w tym ze wymienione sa: amortyzatory, poduszki z lozyskami pod nimi, koncowki drazka kierowniczego, gumy na drazku stabilizatora, laczniki drazka i swoznie wahacza wiec nie mam bladego pojecia co moze stukac moze ktos pomoze czasem jak samochod postoji to przez kilka kilometrow nic nie slychac.

z gory dziekuje za pomoc i dodam jeszcze ze moje autko to vectra b 2001r 1.8 16v 115km automat moze sie przyda

Edited by Cracoviaku
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Te które siedzą w sankach, czyli mocowaniu silnika, skrzyni, maglownicy i wahaczy. Razem jest ich 6

Dziekuje Kolego za wyjasnienie jak znajde tylko chwile czasu to sprawdze i dam znac co sie okazalo...

spraw rozwiazana poduszka olejowa pod silnikiem do wymiany i zle dobrane amortyzatory nie od tej wersji silnikowej dziekuje za rady pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

U mnie wymienione :

- amory (rok temu są nadal suche)

i przed chwilą:

- poducha amora

- łożysko amora

- gumy stabil

- łacznik stabilizatora

nadal stuka na malych poprzecznych nierownosciach, zostały chyba tylko poduszki sanek jak cichy podpowiada (za co oczywiscie plus leci :) ) bo obudowe filtra sprawdzilem tez ale trzymie bdb. bez luzów.

Link to comment
Share on other sites

Na uniesionym kole luzow brak ale tuleje dopisze do check listy :)

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Edited by Dan_LDZ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam

Mam problemy jak wyżej.Z zawieszenia wymienione wszystko .I teraz pytanie czy tuleje sanek mogą pukać na drodze typu tartka?Bo tylko one zostały do wymiany.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP