Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest belushi

jak podłączyć radio

Recommended Posts

Guest belushi

właśnie kupiłem vectrę, samochód fajny ale przydało by się jakieś w miare przyzwoite radio, to które jest obecnie do niczego się nie nadaje, z poprzedniego samochodu zostało mi radio JVC KD-S721R, chciałbym je wrzucić do vectry ale totalnie nie mam pojęcia jak to zrobić, wejścia są zupełnie inne, czy ktoś mógłby mi doradzić co zrobić, czy wystarczy jakaś przejściówka czy trzeba będzie coś lutować, jesli tak to jak i co, zamieszczam linki do zdjęć z gniazd (te same zdjęcia w załącznikach), z góry dzięki!!!

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czerwony zółty to są kable prądowe (+), najlepiej je złaczyc chyba ze chcesz zeby radio włączało sie po przekreceniu kluczyka, czarny to jest masa, zielone i białe (parami) to są głosniki, a gruby czarny to antena

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wg mnie to dokup odpowiednią koste do swego nowego radia i podepnij ja tak jak napisałem, kieszen wyrzuc ;P

Edited by czaaarny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

już coś wiem (przynajmniej tak mi się wydaje hehe)

czy chodzi o taką kostkę jak zamieszczona poniżej?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o własnie taka, rozumiem ta jedna duza kostka wchodzi do radia a te 2 teoretycznie powinny wchodzic do ogrinalnej oplowskiej jednej zespolonej kostki. powinna taka u ciebie sie znajodwac w aucie z której podłączona jest jest kieszen kabelkami, lub (gorzej) ja jest ucieta i kieszen jest na krótko podłączona, bedziesz wtedy miał wiecej zabawy

tak jak w tym zdjeciu co ostatnio wkleiłes kostka z 8 kabelkami (zielony biały niebieski i fioletowy) to są głosniki (2 przód i 2 tył)

a w kieszeni jak pewnie zauwazyłes masz tylko 4 kabelki czyli pewnie połączone przednie i tylne. w kazdej parze kabelków do głosników jest np biały i bialy z paskiem, jesli podłączysz i glosniki bedą slabo grały i nie ebdziesz miał basów to znaczy ze musisz podłączyc je odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zresztą co ja bede mieszał, sprawdz czy masz taką kostke do której wepniesz te 2 z ostatniego zdjecia, jak masz to po klopoci:)

widze radyjko JVC - oznaczenia swego nie opamietam ale chyba mam identyczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

kurcze dalej mam trochę pytań, czaaarny jeśli jeszcze masz do mnie cierpliwość to odpowiedz:

kostkę z ostatniego posta znalazłem na allegro, sprzedajacy pisze że jest to kostka dedykowana do mojego modelu radia JVC i jest to przejściówka z ISO dla tego wałsnie radia, tyle że u mnie w samochodzie ta kostka która jest w życiu nie bedzie pasowała do tej przejściówki, tak jak pisałeś pogrzebałem w kablach i za kostką zamontowaną w kieszeni są tylko kable czyli pewnie poprzedni właściciel uciął oryginalną a kable wsadził do tego barahła którego chcę się pozbyć, poza tym jak się przyjrzysz zdjęciu samego radia i zdjęciu kostki z poprzedniego posta to są takie same, oba wyglądają jak gniazda a chyba powinno być gniazdo i odpowiadający mu wtyk, na allegro znalazłem też coś takiego (zdjęcie niżej) - powinno pasować do radia, z jednej strony kostka ISO z drugiej gołe kable, pewnie trzeba to polutować,

tylko że:

i teraz się zaczną głupie pytania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. kabli od głośników w samochodzie naliczyłem 4 a w kostce jest 8. co mam z tym zrobić

kostka pomarańczowa jest od głośników jak się domyślam, więc zostaje kostka czarna na podłączenie elektryki

2. reszta pewnie są to kable prądowe, masa i antena, czyli w sumie 4 a kable w kostce do elektryki jest 5 pinów, które gdzie podłączać, zamieszczam schemat który jest na radiu.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zajrzyj tu:

Please login or register to see this link.

wszystko masz rozrysowane i opisane

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaraz po obiadku pójde porobie troche fotek, mam nadzieje ze Ci to pomorze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

ja pierdziele, właśnie sobie jeszcze grzebie, zacząłem ciągnąć za te kable a tam niespodzianka...... jeszcze więcej kabli, normalnie jeszcze trochę to kupie baterie do kasprzaka i bede go ze sobą woził

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> , na dole fotki kabli (dalej już się nie da wyciągnąć), zubek ta stronka jest spoko tylko muszę zidentyfikować najpierw kable, mimo wszystko dzięki

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by belushi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak obiecałem, wklejam fotki jak to u mnie wyglada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. takie radio posiadam,

2. tak podłączone

3,4 orginalna wiązka i kostka zespolona (z lewej głosniki na 8 kabelków z prawej zasilanie)

5. ten kabelek który pokazywałes, jak kupywales nowe radio powinienes go dostac razem z radiem, u mnie był...

elektryk mi doradził zeby ten brązowy kabelek odciąc i zaslepic, a widac zółty z czerwonym złączony zeby radio grało bez zapłonu

6. wejscie w radio

7. taką koncówke dokupiłem za 5 zl w norauto

mam nadzieje pomogłem, u mnied ziała wszytko jak trzeba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by czaaarny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

dobra czaaarny nie będę Cię już molestował, może na podstawie Twoich fotek jakoś sobie z tym poradzę, (jak mi się uda to dam znac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> ) na razie wielkie dzięki!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

belushi jezeli jestes z wawki lub jakos bywasz a nie mozesz sobie dalej poradzic to daj znac mozemy sie spotkac i Ci pomoge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

Dzięki Kołcz za dobre chęci ale jakoś sobe z tym poradzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko ostatnio czasu brak, poza tym do stolicy mam troszkę daleko. Na innym formu znalazłem oznaczenia kolorów kabli w kostce ISO i oznaczenia kolorów kabli w Vectrach z tamtego okresu, nie mam niestety linka ale wstawiam treśc z tamtego forum, może komuś się przyda, mam nadzieje że autor orginalnego posta nie będzie miał mi za złe;) z tym opisem pozostaje już tylko sobie polutować odpowiednie kable:

Standardowe złącze iso to:

-sekcja zasialania:

czerwony - zasilanie po stacyjce

żółty - zasilanie stałe

pomarańczowy - illumination

niebieski - auto antena

czarny - masa

sekcja głośników

fioletowy - tył prawy +

fiolet/czarny - tył prawy -

zielony - tył lewy +

ziel/czarny - tył lewy -

szary - przód prawy +

szary/czarny - przód prawy -

biały - przód lewy +

biały/czarny - przód lewy -

Opel w tamtych latach miał znormalizowane przewody:

Zasilanie:

- czerwony - stały + do potrzymania - żółty

- czarny - + po stacyjce - czerwony

- brązowy - masa- czarny

- szaro-zielony - podświetlenie - pomarańczowy

- czerwono-biały - remote - niebieski

Głośniki:

- niebieski/brązowo-niebieski - lewy przedni - biały/biało-czarny

- żółty/brązowo-żółty - prawy przedni - szary/szaro-czarny

- zielony/brązowo-zielony - lewy tył - zielony/zielono-czarny

- biały/brązowo-biały - prawy tył - fioletowy/fioletowo-czarny

Brązowy oznacza masowy kabel(odpowiednik czarnego w iso)

Na schemacie były jeszcze 2 przewody:

- brązowo-fioletowy - oznaczony jako system antykradzieżowy

- niebiesko czerwony - czujnik drogi, impulsator

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy jest jakiś kabelek który przekazuje zasilanie do wzmacniacza antenowego jeśli tak to który ? A moje 2 pytanie czy jest jakiś sposób na podłączenie wyświetlacza pod nie fabryczne radio tak żeby pokazywał godzinę i datę ? radio to pionier deh 2900mp

i może ktośsię orientuje czy można pod to radio podłaczyć np: mp 3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jest - było o tym na forum

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

dziś wreszcie wziąłem się za założnie nowego radia, kupiłem odpowiednie kostki ISO, z kablami od głośników sobie poradziłem, gorzej z zasilaniem, wyżej jest opisany schemat kabli w oplu i tego jak je podłączyć do kostki iso, u mnie brakuje kabla czarnego (nie antenowego), mam tylko czerwony, brązowy i czerwono biały, po podłączeniu tylko tych kabli radio zaczęło wariować a samochód wogóle nie chciał odpalić, szybko odciąłem kable i dopiero odpalił, boje się dalej kombinować bo pewnie więcej zepsuje niż naprawię, jeśli ktoś ma bądź miał tego typu problem w vectrze A to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi i jakieś foto jak to rozwiązać. jutro dołączę fotki jak się przedstawia sytuacja u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

DZiś mam wreszcie trochę czasu i prubóję dojść do ładu z tym pieprzonym radiem. kable głośnikowe chyba są podłączone ok, natomiast mam problem z zasilaniem, mam masę (brązowy przewód), +12V podtrzymanie też jest (czerwony) ale brakuje +12V zasilanie, nie wiem jak było poprzednie radio podłączone że to wogóle grało, według opisów które znalazłem zasilanie powinno iść czarnym przewodem którego wogóle nie ma, z tego co znalazłem to podobno zasilanie można sobie poprowadzić bezpośrednio z klemy akumulatora, i żeby radio grało bez włącznonej stacyjki należy połączyć zasilanie z podtrzymaniem, czy ktoś może mi powiedzieć czy to wogóle zda egzamin i jak i którędy pociągnąć ewentualny kabel z komory silnika? załączam fotę kabli, wiem że robię się męczący ale chce już mieć to z głowy a sam nie mam doświadczenia więc proszę o pomoc.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Po pierwsze wez kostke z radia. Polacz kable czerwony z zoltym (na radiu) Pozniej podciagnij kabel zasilajacy z aku i przeciagnij go... hmmm... fajnie by bylo jakbys dal rade przy lince predkosciomierza. Pozniej wepnij go w kostke. Jak kawalek od kostki bedzie cienki kabelek to sie nic nie dzieje, znaczacego spadku napiecia nie bedzie. Masa powinna isc chyba czarnym (ale bcmoze tak jak mowisz brazowym). Popatrz jeszcze dokladnie na kostce. Masa jest zawsze obok zasilania. W kazdym badz razie jak robisz to traz a sobie nie radzisz to masz PW odemnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

Please login or register to see this quote.

Bodzio piszesz że trzeba czerwony z żółtym na radiu połączyć, rozumiem że należy wypiąć oba kable z kostki ISO i połączyć pod jeden konektorek, ale jak to zrobię to w miejsce którego kabla mam włożyć oba połączone? zresztą odpuszczam temat, boje się żę popierdziele, i jeszcze mi sie aoto spali, jak bede miał czas to skoczę do elektryka. Dzięki wszystkim za pomoc!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Szkoda ze odpuszczasz bo to jest bardzo proste i nic nie ma prawa sie spalic.

Obydwa polaczone (zolty z czerwonym na radiu) dajesz poprostu do plusa i tyle. Wtedy ma radio zahulac! A nie mam pewnosci czy JVC nie potrzebuje wlasnie stalego zasilania na te obydwa przewody zeby wogole moglo sie wlaczyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczy czerwony z zółtym skrecic i podciagnac do jakiego kolwiek bezpiecznika który ma prad bez wkładania kluczyka(najlepiej próbówka sprawdzic) podpiac mase i głosniki i ma grac. właczone radio bedzie sie wyłaczac na czas rozruchu potem automatycznie sie właczy i wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> prooste

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest belushi

Trochę późno się odzywam ale czasu brak, wreszcie podłączyłem radio (sam bez elektryka), okazało się to banalnie proste, dla laików takich jak ja podpowiadam:

1. Podłączenie kabli głośnikowych tak jak opisane powyżej.

2. zasilanie - tak jak mówił IRON czerwony z żółtym skręcone na kostce ISO i połączone z czerwonym kablem z kieszeni w Vectrze, no i masa brązowy (najgrubszy) kabel z kieszeni Vectry (który to kabel dyndał tam sobie w tej kieszeni ale chyba miałem zaćmę i nie wiedziałem jak to połączyć) łączymy z czarnym na kostce ISO i po zabiegu, resztę kabli z kostki zaizolowałem i sobie dyndają bez zajęcia, i gra, nawet znośnie;) tylko jedna rzecz mnie trochę dziwi, z tego co mówił IRON i z tego co zauważyłem w innych autach w momencie gdy odpalamy auto przy włączonym radiu, radio na chwilę przygasa, a u mnie gra cały czas bez żadnych przerw, jak ktoś ma jakieś sugestie to chętnie przeczytam, dzięki wszystkim za pomoc !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś podłaczylem żółty z czerwonym żeby podtrzymywali napięcie to teraz puszczy mi przy otwartych drzewach nawet jak mam wszystko wyłączone i nie działa centralny zamek. Posłowie ktoś co trzeba zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez tak miałem...źle coś podłączyłeś skoro nie działa Ci centralny ja wtedy wszystko podłączyłem tak jak było oryginalnie (by centralny działał) i zamieniłem inne przewody ale ktore to nie pamietam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Połączyłeś żółty z czerwonym na stałe? Trzeba zamienić żółty z czerwonym, a nie łączyć je razem. Tak mogłeś uszkodzić multimetr lub stacyjkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem co było nie tak.

Według porady kogoś z forum powinno się połączyć żółty z czerwonym (od strony radia) i tak połączone przewody trzeba podłączyć pod czerwony kabel od strony auta natomiast żółty (od strony auta zostaje niepodłączony do niczego trzeba go zaizolować (sprawdzałem już tak i działa tak jak powinno) mój błąd polegał na tym że połączyłem żółty z czerwonym ale nie rozłączyłem przewodu żółtego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...