Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
seb0

Olej w ukladzie chlodzenia

Recommended Posts

Witam! Panowie mam pewien problem od jakiegos czasu w zbiorniku na plyn chlodniczy znajduje sie mieszanka oleju z woda... Co moze byc tego przyczyna ? jak moge usunac ta usterke ? czy wystarczy przeczyscic i przrplukac caly uklad ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

uszczelka pod glowica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kur.. ile mnie wyniesie wymiana z czyszczeniem ukladu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przy wymianie uszczelki trzeba tez zrobic planowanie glowicy. Nie chce cie straszyc ale kolo 1000 mozesz zaplacic. Nie jestem pewny bo nigdy tego nie robilem. Najlepiej jak sie wypowie ktos kto to przerabial. No i popytac musisz u mechanikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli twój opid vectra a 2000 oznacza silnik 16 zaworowy to koszt bedzie 900-1000 zł jezeli maszten silnik to isnieje jeszcze jedna mozliwośc peknieta glowica a to juz oznacza koniecznosc zakupu nowej chyba ze spawanie starej czego wogole nie uznaje chyba ze na sprzedaz ma pojsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moj silnik to 16v. Jezeli to uszczelka to jeszcze zlece naprawe lecz gdy bedzie to glowica zostanie sprzedana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być uszczelka jak mowili poprzednicy.ALE kolega miał golfa 3 i miał to samo tzn olej w zbiorniczku.Przepłucz cały układ wodą kilka razy i zalej płynem, u niego nawet za 3 napełnieniem wylatywał syf.Może to tylko zanieczyszczony(bardzo mocno)układ chłodzienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 99% pęknięta głowica. jak walnie uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jest woda w oleju a nie olej w wodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wszystkim za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> w takim razie nie dlugo pojawi sie w dziale Sprzedam na czesci.

Chyba ze pomoze plukanie ukladu w co szczerze watpie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by seb0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pomoze. Najprawdopodobniej peknieta glowica w kanale olejowym. CHociaz kimplowi jak sie mieszal olej z woda to okazalo sie u niego przynajmniej ze padla uszczelka(oczywiscie w C20XE), wiec ja bym dal glowice do sprawdzenia a potem podejmowal decyzje ozsprzedazy na czesci.Sprzwdzenie glowicy to nie jest taki duzy koszt przeciez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może się najpierw zorientuj ile taka naprawa kosztuje w twojej okolicy. Nie wszędzie są takie chore ceny (1000zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) jak np. w Warszawie. Najlepiej jest znaleść jakiś "pewny" warsztat poza miastem. Mój kolega ma warsztat 20km od Krakowa i za taką naprawę wziąby pewnie połowę tej sumy, a robi solidnie i używa dobrych części, no i udziela gwarancji nawet bez rachunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem panowie ale ta glowica to "to kropla w morzu" mam wiele innych elementow do naprawy w aucie glownie chodzi o blacharke.

ale zastanowie sie jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja na twoim miejscu bym sie nie załamywał. Zmianiałem uszczelke pod głowica w nissan micra bo miała olej w płynie chłodniczym. Okaząło sie, że to tylko uszczelka koszt części 300zł. W styczniu robiłem to w swojej viki i kosztowało to 350zł cześci i usługi. Mechanicy biora za taka usługe w 8v 600-700zł (części i robocizna)a w 16v to około 1100zł.

Oczywiście są to koszta przybliżone wzrastają zaleznie od użytych do naprawy cześci.

ps. koszt podany z planowaniem głowicy, sprawdzeniem zaworów, wymianą uszcelniaczy popychaczy i dotarciem zaworów

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w zakladzie to troche taniej. Taka cena to z nowymi gniazdami i nowymi prowadnicami. Dodatkowo to juz jest wliczone spawanie kanalu olejowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja podałem ceny tak jak ja robiłem czyli przy okazji nowy termostat, płyn chłodniczy,splotka na kolektor wydechowy, uszczelki wszystkie nowe, filtry i zmiana oleju po 1kkm - ale co do oleju to nie pamietam czy był uwzgledniony w cenie. Oczywiście mozna to zrobić znacznie taniej np. wlać stary płyn, zostawić termostat czy splotke do rury wydechowej ale za jedna robota lepiej zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zgadzam się, płyny mogą wędrować w obie strony. Stawiam na uszczelkę. Nie załamuj się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pato

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może ktoś by zaczął wogule jaka to głowica ?

Z tego co wiem jak kanał olejowy jest pęknięty to sprawdzenie szczelności głowicy nic nie daje ,ja u siebie kiedyś sprawdzałem i nic nie wyszło a jednak była pęknięta teraz mam Cossi i problem mam z głowy choć słyszałem o przypadkach pęknięć i tych głowic.Jeśli nie masz zamiaru inwestować w te auto to poszukaj sobie C20NE bo to są o wiele mniej awaryjne silniki.W moim przypadku nie raz opadały mi ręce bo ten silnik ma swoje kaprysy i potrafi strzelać fochy ale ogólnie jest kochany i kocha wysokie obroty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...