Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Malina18wwa

SWAP x20dth na x22dth lub y22dth

Recommended Posts

Witam

Mam zamiar zrobić swap tak jak w temacie. Może się ktoś orientuje jak jest z ECU w tych silnikach. wystarczy zmiana mapy czy trzeba wszystko zmieniać??

z tego co wiem te silniki nie różnią się od siebie konstrukcyjnie. jeśli macie jakieś uwagi lub pomysły co mnie czeka to będę wdzięczny wszelkie uwagi mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

ECU napewno trzeba bedzie zmienic tak samo jak amortyzatory bo ciezszy przod bedziesz mial, do tego przydalyby sie hamulce mocniejsze i kupe innych rzeczy + oczywiscie caly osprzet silnika.

nie wiem czy jest sens koszty bardzo duze a silniki wiele sie od siebie nie roznia, najtaniej to sprzedac + dolozyc i kupic 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi sie ze nie bylo silnikow x22dth i y22dth byly tylko y22dth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

jak może być cięższy przód jak silnik jest taki sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie. a nie lepiej zchipowac to co masz?? wyjdzie pewnie podobny wynik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

blok silnika 2.0 i 2.2 jest taki sam ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"...głowice w 2.0 DTI i 2.2 DTI są identyczne. Bloki silnika też lecz 2.2 ma " obniżony " wał korbowy, jest też inaczej wyprofilowany stąd ma większą pojemność skokową... Średnica tłoka jest w obu silnikach ta sama..."

wiecej tutaj:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SNAKU

Turbo w 2.2 ma zmienną geometrie łopatek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...