Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nowy Opel Insignia - Sztuka kamuflażu


kalixt
 Share

Recommended Posts

Cóż... widziełem concept, więc kamuflaż w żaden sposób mnie nie zmylił.

Tak mi się podoba ten samochód, że poznam go zawsze i wszędzie :P

Pisaiśmy już o tym zresztą. Zwłaszcza o bezsensownej zmianie nazwy :angry:

Niech testują na potęgę! Napewno będzie to pod każdym względem lepszy

i ładniejszy samochodzik od wersji C.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

obrzydliwe drewno w srodku rodem z mercedesa 124 i ta rekinowata antena z bmw5... :blink: jak dla mnie mogli sie bardziej postarac :angry2: .

Link to comment
Share on other sites

A no i jeszcze silniki:

the Insignia will replace the Vectra and come equipped with a handful of diesel- and gasoline-powered engines, ranging in displacement from 1.6- to 2.8-liters. Both 1.6-liter and a 2.0-liter turbocharged engines will be equipped in the entry level models, with a 250 hp, 2.8-liter V6 powering the range-topper. Diesel mills packing 1.9-liters of displacement and outputting 120 to 150 hp will also be offered, and there's also talk of a 180 hp, 1.9-liter turbo and a 2.9-liter V6 diesel.

Diesel 2.9 !

Link to comment
Share on other sites

Ładne wnętrze, przód ja w nowych toyotach (w szczególności yaris). Za to tyłowi mówię głośne i zdecydowane nie. Zintegrowany spojler i mocno poniesiony zderzak w ogóle nie pasują do tego samochodu. Nie mówiąc już o tej chromowanej listwie (czyżby Saturn ze znaczkiem Opla, doklejonym w photoshopie na potrzeby zdjęcia). Skoro Opel idzie w japońskim kierunku, to dlaczego nie ściągać z Mazdy 6?

Link to comment
Share on other sites

Nie no mialem nadzieje, ze juz w nastepcy to w standarcie bedzie CID w srodku, a tutaj jakies male dziadostwo..... zawiodlem sie.

Dobrze, ze nie jest az tak piekna, to viki C nie bedzie tak mocno na wartosci tracic.

Link to comment
Share on other sites

Silniki !

Benzyna: 1.6 115 KM, 1.8 140 KM, 1.6 Turbo 180 KM, 2.0 Turbo 220 KM, 2.8 V6 Turbo 250 KM i OPC 2.8 V6 Turbo 300+ KM

Diesle: 1.9 100, 120, 150 i 180 KM oraz 2.9 V6 250 KM.

Diesel 250 koni ! :o

Link to comment
Share on other sites

Diesel 250 koni ! ohmy.gif

Jak dla mnie to BOMBA :D

Autko ładne i myślę że przyjmie się na rynku tak jak Vectra od najmłodszych lat :)

Link to comment
Share on other sites

Gawara looknij tu. Tapety dobrej jakosci:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=54889

Ja juz jestem myslami przy Insigni - najciekawsze silniki, Laguna, C5 czy Mazda 6 moga sie schowac.....

Edited by kalixt
Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to, że Insignia będzie miała tylko silniki turbo (mam na myśli silniki z mocą powyżej 200 KM) :(

W moim przypadku to nie jest dobra oferta. No nic poczekamy zobaczymy :rolleyes:

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Najnowoczesniejsze to będzie miała chyba światła - najnowszy AFL (jak znam Opla to pewnie za grubą dopłatą)

http://www.dziennik.pl/auto/article152913/...la_w_akcji.html

Jak działa rewolucyjny system? Rój czujników zainstalowanych w aucie mierzy prędkość, wychylenie, kąt skrętu kierownicy. Mało tego sensory wykryją też deszcz czy śnieg. Całość wspomaga specjalna kamera. Dane opisujące drogę i warunki atmosferyczne lądują w komputerze, który w ułamku sekundy decyduje o wyborze najlepszego w danej chwili rodzaju oświetlenia.

Układ został wyposażony też w reflektory diodowe do jazdy dziennej - zaleta tego rozwiązania to mniejsze zużycie energii elektrycznej a tym samym także niższe spalanie. Poza tym przez kształt tych świateł każdy z daleka rozpozna insignię.

Przedstawiamy 9 funkcji najnowszego systemu AFL, który dostanie opel insignia.

- kiedy samochód jedzie mniej niż 50 km/h komputer "zapala" światło miejskie. Szerszy promień o mniejszym zasięgu pomaga kierowcy dostrzec przechodniów na skraju drogi.

- przy szybkościach między 5 a 30 km/h do akcji wkraczają światła strefy pieszych. Obszar świecenia obu reflektorów rozszerza się o 8 procent z każdej strony. Efekt - kierowca zauważy nawet dzieci bawiące się przy drodze.

- zamiast świateł mijania insignia dostanie światła na drogę krajową. Ten rodzaj ma jaśniej i szerzej oświetlać boczne strefy jezdni. Tryb działa w przedziale prędkości 50-100 km/h.

- powyżej 100 km/h włącza się światło autostradowe, które lepiej doświetla drogę przed oplem i lewą stronę jezdni. Większa moc (z 35 do 38 W) poprawi widoczności.

- w deszcz lub śnieg włącza się oświetlenie na złe warunki pogodowe. Wtedy promień światła reflektorów skierowany jest bardziej w stronę boków drogi (w mniejszym stopniu w lewo), aby lepiej doświetlić linie na jezdni. Właśnie w paskudną pogodę światła aut nadjeżdżających z naprzeciwka są wkurzające - odbijają się od mokrej jezdni. Dlatego dla zmniejszenia ryzyka oślepienia w systemie AFL lewy reflektor ma mniejszą moc (z 35 do 32 W). O widoczność dba podniesiona moc prawego reflektora (z 35 do 38 W).

- doświetlenie zakrętów "rozjaśnia" obszar po prawej lub lewej stronie auta nawet pod kątem 90 stopni. Funkcja ułatwia manewrowanie np. na nieoświetlonych dojazdówkach. Uaktywnia się kiedy samochód jedzie wolniej niż 40 km/h, a kierowca mocno skręci kierownicą lub włączy kierunkowskaz. To rozwiązanie Opel już montuje w swoich autach.

- doświetlanie zakrętów w czasie jazdy także jest obecnie dostępne. Biksenonowe reflektory dają światło przed pojazdem wychylone pod kątem 15 stopni na prawo i lewo. Kąt zakrzywienia światła komputer określa na podstawie szybkości samochodu i kąta ustawienia kierownicy.

- światła drogowe (już w użyciu w obecnej generacji reflektorów AFL) - zamiast świecić asymetrycznie, oświetlają pełną szerokość drogi. Ich moc również wzrosła z 35 do 38 W.

- absolutna nowość to asystent świateł drogowych. Jego zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa jazdy nocą. Automatycznie włącza światła drogowe dla mocniejszego oświetlenia jezdni - efekt to lepsza widoczność. Zaprzęgnięta do sytemu kamera rozpoznaje reflektory lub tylne światła innych samochodów i samoczynnie przełącza światła drogowe na światła mijania, aby nie oślepiać innych kierowców.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP