Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pęknięty kolektor wydechowy x18xe


Recommended Posts

Witam!

I okazało się, że moja niedawno nabyta vectra ma peknięty kolektor wydechowy - szpilki jeszcze całe - ale nadaje się do wymiany. Od kolegi bizo zarezerwowałem flanszę do x18xe i teraz chcę się za to zabrać po świętach, ale prosiłbym kolegów, którzy przerabiali już ten temat, żeby powklejali tu fotki ze swoich prac i podzielili się uwagami i radami. Chcę zastosować kolektor z c20xe, ale dół ( tę dwururkę ) zostawić oryginalną ;)

Proszę o wszelkie rady i serdecznie dziękuję

cb678405c64c23c2m.jpg

8e64a4650a39ac70m.jpg

eff0b9903b8c7b74m.jpg

9d8f716c15f678e8m.jpg

Pozdrawiam

Tomek

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest xt6000

Witam.

Nie chcę zakładać nowego postu bo tematów jest kilka, nawet taki jaki chciałem założyć - "pęknięty kolektor x18xe"

Sprawa wygląda tak że chce znowu go pospawać i mam do Was pytanie, jak skutecznie to zrobić ??? Czy znacie się na spawaniu ? Mam na myśli jakim prądem spawać żeliwo i czy trzeba nacinać pęknięcie czy nie, czy dużo nadkładać, czy mało ? Kiedyś troche go "połapałem" specjalna elektrodą ale po roku znowu popękał i przymierzam się znowu do spawania. Znacie może jakieś inne metody - lepsze ?

DLACZEGO ON PĘKA CIĄGLE W TYM SAMYM MIEJSCU ????? Teraz nie dość że pękł wzdłuż spawu to jeszcze po jego bokach....

Link to comment
Share on other sites

choćbyś nie wiadomo jak wspaniale pospawał to i tak pęknie... wink.gif

Potwierdzam. Moj po spawaniu wytrzymal rok czasu. Mimo ze spaw trzyma kolektor peka na jego koncu.

Najlepsze rozwiazanie to nowy kolektor z grubsza uszczelka (podobno wtedy nie pekaja) albo kolektor rurowy - ten na pewno nie peknie.

Link to comment
Share on other sites

Guest xt6000

Panowie, dziś byłem u kolegi z pracy. Kupiłem 4 elektrody do żeliwa, chyba chromowo-molibdenowe, ponad 5 zł sztuka, kupiłem zgrzewkę browaru i... pospawane :). Lepiej dać to pospawać komuś, kto się na tym zna ;) Wszystkie 4 elektrody poszły ale efekt jest hmmm, naprawdę ładnie pospawane i dużo jest naddane materiału co by lepiej trzymało. Zobaczymy na ile to wystarczy...

Link to comment
Share on other sites

Zobaczymy na ile to wystarczy...

te pospawane przez fachowców i odpowiednimi elektrodami - około 1 roku ;)

Link to comment
Share on other sites

Już kilka razy pisałem, ale wysile sie po raz kolejny.

Żeliwo spawamy tylko i wyłącznie specjalnymi elektrodami a materiał spawany MUSI być rozgrzany. W innym przypadku już w trakcie spawania powstają mikropęknięcia, które przechodzą w większe pęknięcia po czasie. Pamiętajcie, że żeliwo ma bardzo dużą zawartość węgla czyli są twarde ale kruche a co za tym idzie bardzo ciężko to pospawać.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest xt6000

Ja już doszedłem do tego Panowie że.... kupuję używki. Chodzą znacznie dłużej niż spawane kolektory. Polecam innym ;)

Link to comment
Share on other sites

a ja polecam olewanie pekniecia i spokojna jazde dalej, u mnie urwana szpilka i kolektor pekniety i bujam sie tak juz z 1,5 roku

Link to comment
Share on other sites

Mam zrobiony rurowy- wyszedł tak sobie - musi być splanowany - coraz bardziej myślę nad NOWYM i mieć to w d...e.....

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin
Mam zrobiony rurowy- wyszedł tak sobie - musi być splanowany - coraz bardziej myślę nad NOWYM i mieć to w d...e.....

kup uzywany w dobrym stanie, wloz grubsza uszczelke i ciesz sie nim do konca zywota Viki

Link to comment
Share on other sites

  • Root Admin
Grubszą powiadasz.... a może dwie co by oddzielić go od głowicy? jakiej firmy kupić tę uszczelkę?

http://www.aps.net.pl/sklep/index_.php?cPa...994_11143_11170

tylko tak moge pomoc bo nie mieszkam w PL

Link to comment
Share on other sites

Guest JCK-PAJAK

Witam krótkie pytanko mam urwaną szpilke przy kolektorze tym przy silniku (chyba to jest ssący-nie znam się).Takie autko kupiłem ktoś to zakleił po zimie wszystko wyszło.Rozmawiałem z mechanikami i się trochę "boją" naprawy mówią ze trzeba rozwiercać, że kupa roboty,ciężki dostęp itd autko na parę dni trzeba zostawić, a nie ma takiej opcji. Znajomy mówił ze łatwo wyjdzie gdzie leży prawda. Jak sądzićie jestem sam we własnym zakresie tą usterke usunąć.Nie posiadam jakiś spejalnych narzędzi a za rozwiercanie się nie biorę.Nawet nie wiem jak to poprawnie zrobić- zrobię jeszcze więcej szkód. Wiem że muszę wymienić uszczelkę i chyba wszystkie szpilki odkręcić (i jedną kupić). Proszę o porady .Pozdrawiam.

Dodam że to viki 1,8 16v 1997r silnik x18xe

Edited by JCK-PAJAK
Link to comment
Share on other sites

Witam!

Jestem szczęśliwym posiadaczem auta, które podobało mi się i podoba jak tylko się pojawiło i pomimo jego lat i wad nadal uwielbiam przy nim grzebać i udoskonalać je.... Niestety dopadł mnie ten sam problem jaki dotyka wielu z WAS tj. pęknięty kolektor wydechowy i tu mam parę pytań do znawców tematu

1. Mogę zespawać mój stary ( już raz był i pękł na spawie ) - mam kuzyna w odlewni żeliwa i mówi, że może pospawają to dobrze, ale to "może" koszt + - z planowaniem 70zł ..... dałbym może grubszą uszczelkę lub zastanawiałem się nad dwiema uszczelkami i może byłby spokój - może....

2. Zrobiłem z kolegą rurowy, ale wyszedł tak sobie - dużo przeróbek, bo trzeba inaczej poprowadzić rurki - muszę go dać do porządnego zespawania raz jeszcze oraz potem do splanowania + - 100zł ( wydałem na flansze 130 i kolektor od c20xe 100zł ), ale brakuje tych dziurek do tej rurki od powietrza wtórnego - czy to nie pogorszy parametrów silnika, spalin, czy nie będą wyskakiwać jakieś błędy w komputerze - czy nie zmieni się to że będzie więcej palił?

3. Kupić zupełnie nowy na allegro- założyć i olać wszystko? koszt + - 550zł

4. Zaproponowany przez kogoś z forum - kupić nie pęknięty używany - splanować i założyć grubą uszczelkę - z jakąś blachą - i wtedy tez już nie pęknie....

+- od 150 do 350zł

5. A może ( mój pomysł ) splanować kolektor ten stary a miejsce pęknięcia kupić jakiś klej wysoko temperaturowy - mocny i twardy i zakleić?

Tylko jaką max temp osiąga kolektor - nie wariuję swoim autem.....????

I nie wiem co począć dalej... Może jakieś opinie, sugestie, bo vectra stoi i czeka i nie wiem co mam zrobić ( mam kadetta więc może trochę stać )

Pozdrawiam

Tomek

Edited by szlapa4
Link to comment
Share on other sites

łatwo to zależy jak bardzo tam siedzi- czy się zapiekła czy nie... oraz od umiejętności mechanika - i pomysłowości - od doświadczenia ;)

Link to comment
Share on other sites

Spoko, ale co to chińskie ostrzeżenie? Kilka razy słyszałem ten tekst, ale nie wiem co on oznacza ;)

EDIT by ZIZ: Narazie takie ostrzezenie nie pociaga za soba zadnych konsekwencji.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

Kupiłem nowy kolektor ;)

Pytanie o te momenty dokręcania- znalazłem gdzieś 25Nm - czy to wystarczy?

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest domax44
Ja już doszedłem do tego Panowie że.... kupuję używki. Chodzą znacznie dłużej niż spawane kolektory. Polecam innym ;)

Witam mam pytanko ile może kosztować używany kolektor wydechowy i czy ewentualnie można dostać jakiś zamiennik i w jakiej cenie

Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem nowy i polecam nowy nowy i jeszcze raz nowy... używka od 100 do 350zł + planowanie 50, nowe szpilki i śrubki +- 50zł + uszczelka 50zł + nowa uszczelka pomiędzy kolektor a dwururkę też z 10-20zł, a tak kupiłem za 520 z przesyłką nowy z wszystkim... założyłem i mam spokój.....

Kupiłem ten:

http://www.allegro.pl/item675925689_nowy_k...otec_tanio.html

przy moim spokojnym trybie jeżdżenia - 5-7tys na rok styknie na życie mojej viki u mnie....

Edited by szlapa4
Link to comment
Share on other sites

Guest Franco

Wtrące sie bo na innym temacie nie moge dostać odpowiedzi, może nie do końca na ten temat ale podobne: mam problem w uszczeką pod kolektorem wydecjowym lub jest pęknięty w 2,5 v6 i to z wewnętrzym kolektorem w jaki sposób to uszczelnić trzeba wyjąc silnik żeby dostać się do tego kolektora czy można dostać się do niego jakoś inaczej bo miejsca to tam nie ma za dużo. :(

Jakby ktoś miał jakieś doświadczenia z tym to byłbym bardzo wdzięczny. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest domax44
ja kupiłem nowy i polecam nowy nowy i jeszcze raz nowy... używka od 100 do 350zł + planowanie 50, nowe szpilki i śrubki +- 50zł + uszczelka 50zł + nowa uszczelka pomiędzy kolektor a dwururkę też z 10-20zł, a tak kupiłem za 520 z przesyłką nowy z wszystkim... założyłem i mam spokój.....

Kupiłem ten:

http://www.allegro.pl/item675925689_nowy_k...otec_tanio.html

przy moim spokojnym trybie jeżdżenia - 5-7tys na rok styknie na życie mojej viki u mnie....

Dzięki kolego to i ja tak zrobie kupie nowy bo faktycznie suma sumaru może wyjdzie troszeczke drożej ale co nowe to nowe a nie spawane)pozdro.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest JCK-PAJAK

Ja kupiłem

-używkę 200zł (Szczecin)

-uszczelki 50zł

-montaż 200zł dwie szpilki były urwane i trzeba było odkręcić pompę wspomagania i wiercić w głowicy.

razem 450zł

a orginał to zawsze orginał z tymi zamiennikami bywa różnie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP