Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
hery

błędy P1125 i P1590 VB 2.2Dti

Recommended Posts

Witam.

poszukuje rozwiązania dla swojego samochodu a sprawa wygląda następująco: Podczas jazdy przy wyższych prędkościach i obciążeniu zapala sie check. Podłączenie pod techa wykazało błędy P1125 oraz P1590. Mechanikowi udało sie stwierdzić ze turbina za bardzo doładowuje silnik - ciśnienie dochodzi do 3 barów i było sprawdzane manometrem podczas jazdy. Wszystkie możliwe czujniki (w tym przepływomierz, zawór sterowania sprężarka, czujnik ciśnienia) podmieniane i wyeliminowana ich ewentualna usterka. sprawdzane było również podciśnienie - ok. ze względu na nieszczelność tłumika mechanik stwierdził ze to może być przyczyną (wydech nie dławi spalin - czy to możliwe??) Niestety po wymianie wydechu dalej to samo...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Mechanik stwierdził ze w techu wszystko wygląda na ok - wszystkie czujniki wysyłają odpowiednie parametry mimo to turbina za mocno ładuje. I teraz pytanie - czy przyczyną mogą być zatarte kierownice zmiennej geometrii turbiny?? ewentualnie jak to sprawdzić czy zmienna geometria działa jak należy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy w " klubie P 1590 "...

Nawet ASO nie bardzo wie jak się do tego zabrać, bo procedura według TISa określa pewne czynności, które trzeba wykonać podczas diagnozy tego konkretnie błędu. A okazuje się, że nie ma jednego złącza opisywanego przez procedurę i... nie wiadomo o co chodzi...

Ale w połączeniu z P1125 - stawiam na elektrozawór przy turbinie. Albo się podwiesza albo ma zwarcie...

Turbina nie ma zmiennej geometrii ( na pewno nie w VB Y22DTR ). Może zawór upustowy otwiera się zbyt późno i stąd to przeładowanie ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no właśnie - w aso mechanior długo walczył.... stwierdził ze jest uszkodzony jakiś zaworek i wywołuje on błąd 1590 ale to nie jest powód braku mocy według niego. Ten zawór jest podobno używany tylko podczas odpalania silnika a później nie ma już znaczenia. Pokazywał mi nawet na techu ze na zgaszonym silniku wystepował ów błąd ale po odpaleniu juz go nie było. Jako ze miałem nieszczelny wydech to panowie stwierdzili ze to jest jego wina bo według nich wychech powinien dławić silnik... ale po wymianie tłumnika dalej to samo. jak sprawdzić czy działa zmienna geometria?? i o jaki elektrozawór przy turbinie chodzi?? może o ten który jest w lewym górnym rogu komory silnika?? (to ten który mam uszkodzony)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy zbiorniczku wyrównawczym masz 2 zaworki, z których 1 jest identyczny jak ten przy turbinie - zwróć uwagę na oznaczenia, które są na górnym deklu bardzo wyraźne. Zamień je miejscami. Jeśli CHECK będzie się pojawiał ale w innych okolicznościach to wystąpią też inne kody błędów ( będą dotyczyły EGR, bo właśnie z tym elektrozaworkiem zamienisz elektrozaworek turbiny ). Wtedy będziesz miał pewność, że ten zaworek przy turbinie jest uszkodzony. Poza tym jeśli masz pewność, że to ten turbinowy jest uszkodzony to nie ma na co czekać - trzeba wymienić i po sprawie.

Wszystkie elektrozaworki są używane przy rozruchu silnika, bo wyrównują i regulują podciśnienie w układzie, ale zapewniam Cię, że podczas jazdy też w zależności od obciążenia silnika więc raczej jest istotne i ma to znaczenie czy któryś z nich jest wadliwy czy nie. Jak odpalisz silnik to odepnij ten zaworek i wówczas się przekonasz.

U mnie P1590 nie występuje na wyłączonym silniku lecz na włączonym. Nie można go wykasować podczas normalnej procedury kasowania błędów TECHEM. Da się go wykasować na pracującym silniku, ale wyłączenie silnika i ponowny zapłon sprawia, że powraca jak bumerang...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Na 90% dotyczy usterki elektrycznej jednego z czujników sterowania silnikiem ( elektrozaworki, czujnik ciśnienia turbiny, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze albo jeszcze coś innego ). Ciężko się ten błąd lokalizuje i w zasadzie chyba jeszcze nikt tutaj nie dał sobie z nim rady...

Dziś się dowiedziałem w zaprzyjaźnionej ( są takie ) ASO Opla, że P1590 w 2,2 DTI może być na przykład efektem zmian typu chip, box albo zmiana oprogramowania ECU. Być może wgranie nowszej wersji oprogramowania może go wykasować, w innym przypadku może go wywołać, bo takie przypadki w ASO bywały. Po podpięciu TECHA ten błąd jest ale jako nieznany ( nieaktywny ) pomimo tego, że TIS podaje jego opis i możliwość zdiagnozowania podczas procedury sprawdzającej. Zazwyczaj uaktywnia się tylko w połączeniu z innym błędem ( tutaj jest mowa o P 1125 ). Natomiast gdy zostaje samodzielnie to teoretycznie można go zignorować dopóki się " nie obudzi "...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.

mechanik powiedział ze ten od turbo jest ok a uszkodzony jest inny - pokazany na zdjęciu. odłączył mi go w jakis sposób i powiedział ze to napewno nie od tego. Zobaczcie ten zaworek i powiedzcie od czego on jest?? i czy dobrze zrobił odłączjaąc go (ewentualnie jak go podłączyć spowrotem)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz pytanie z inne j beczki - jak myslicie - czy ten zaworek (numery epc 24435269 860486) dało by rade zamienic innym z innego samochodu?? np.

Please login or register to see this link.

ruznica w cenie kolosalna... jest to w koncu zwytkły zaworek pneumatyczny i wydaje mi sie ze po dopasowaniu wtyczek powinno byc oki. Co wy na to??

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz chyba szybciej ten:

Please login or register to see this link.

albo ten:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

A moze ten:

Please login or register to see this link.

Edited by malutki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i co u Ciebie z tym błędem P1590 ?

Patrząc na zdjęcie zaworka ( ten mniejszy ) - ma on dwie końcówki.

Górna końcówka wężykiem podciśnienia łączy się w trójniku z wężykiem sąsiednim ( większym ) i końcówką VAC tegoż zaworu sterowania turbiną i całość jako jeden wężyk w poprzek grodzi czołowej zmierza w stronę pompy podciśnienia.

Dolny wężyk małego zaworka zawraca w stronę ECU ( komputera ) pomiędzy grodzią a gniazdem amortyzatora.

Wyjście elektrozaworu turbiny OUT idzie do zaworu upustowego...

Tak jest u mnie. A jak jest hery u Ciebie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest identycznie jak u ciebie Piotreq i też mnie ciekawi ten błąd 1590 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też go masz ? Według kilku fachowców ( a są jeszcze tacy ) jest niebywale trudny do namierzenia, bo instrukcja wg TIS dokładnie podaje co trzeba zrobić podczas procedury sprawdzającej ( kontrolnej ) tyle, że fizycznie w Vectrze brakuje pewnych przyłączy i stopek...

Być może jest to wina oprogramowania ( na przykład zmienionego ) bo ECU nie widzi pewnych starszych elementów elektryki czy elektroniki w zależności od wersji Vectry i jej roku produkcji a być może błędnie odczytuje parametry podawane przez nie. Być może jest to też jakieś zwarcie nieszkodliwe na dłuższą metę ? Możliwe też, że zmiana oprogramowanie właśnie ten błąd wyczyści a możliwe też, że go wywoła...

Sam nie wiem nadal o co kamman ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe sam nie wiem też miałem go jak tylko kupiłem auto kiedyś sprawdzałem był i po zmianie oprogramowania też jest dalej tylko on i żeby nie komp to bym nawet nie wiedział że jest bo auto chodzi jak malinka hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawosci: Od czego jest ten mniejszy zaworek ? W 2.0 go nie widzialem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A gdzie zmieniałes swoje oprogramowanie ?Wgrywałes nowy soft czy jakis chip tunning?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest art_pie

Witam.

Ja tez mialem te bledy zaraz po kupieniu auta.Podmienialem zaworki i nic.W koncu wymienilem przeplywke i problem znikl.Mechanicy powiedzieli ze to nie sa bledy od przeplywki ale rezultat jest pozytywny.Auto jezdzi i nie ma bledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi dzis na chwilke zapalil sie check zmulilo go ale jak dodalem troszke gazu to zgasla kontrolka i juz bylo ok!!Ale jak postawilem to po jakims czasie zauwazylem wyciek oleju podspodem po lewej stronie i nie iwem skad to sie wzielo bo nic z gory nie widac!!?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Qna chata, sam nie wiem ale dziś się dowiem...

To tak...

Otóż ten mały zaworek tuż obok zaworka sterującego podciśnieniem zaworu upustowego turbiny jest po to, by... ale od początku...

Nie pamiętam czy na przednim podszybiu ( pod plastikiem obok komputera ECU ) czy pod błotnikiem prawym znajduje się pucha ( czarna, plastikowa ). Jest to zbiornik wyrównawczy ciśnienia potrzebnego do pracy układu podciśnieniowego. Zgaszenie silnika powoduje upuszczenie ciśnienia z układu podciśnień i jego wyrównanie z atmosferycznym ( zawór upustowy turbiny wypuszcza ciśnienie ). Aby błyskawicznie uzupełnić ten układ z powrotem podczas uruchamiania silnika i prawidłowo wysterować zaworki ( by pompa nie musiała jakiś czas pracować tylko po to, by uzupełnić układ ) - różnica potrzebnych ciśnień jest niwelowana poprzez ten malutki elektrozaworek, który upuszcza bądź odcina dostęp do tego zbiornika, o którym już napisałem. Taka jest rola tego małego zaworka, który właściwie pełni rolę bezpiecznika ciśnieniowego w momencie uruchamiania silnika.

Jest na 100% w silnikach Y22DTR, nie widziałem go w X/Y20DTH/R...

Czy to jest mniej więcej jasne ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam tak myślę soft zmieniony bo kontrolka świeć zapala się czy lato czy zima teraz tez . A czarna pucha jest w nadkolu po prawej stronie . i taki zaworek faktycznie tylko w 2,2 jest bo sprawdzałem u kumpla ma 2,0 to nie ma nic takiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A soft sam gdzies wgrywałes w jakims ASO czy gdzies indziej czy zakupiles Viki juz z wgranym softem tez chce zmienic sobie soft ale w białymstoku jak dzwonisz do ASO to nie maja nowego pytaja po co to sie robi a w drugim ASO nawet Pan nie wiedział co to jest soft wiec nie ma o czym z tymi pseudo mechanikami rozmawiac szukam gdzies w okolicach bstoku kogos kto potrafi wgrac nowy soft do viki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ci nie pomogę bo kupiłem taką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> do stolicy jak jeżdzisz to tam pewnie łatwiej o taką usługę. A z ciekawośći po niedzieli zalece do nas do ASO spytam hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No moze u Ciebie w Suwałakch sa bardziej kumaci w tym ASO i słyszeli o nowym sofcie do diesli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do ASO jeszcze nie dojechałem jakoś nie podrodze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzis podłączyłem pod kompa to pokazało coś takiego engine running signal high input 1590 i jakos nie wiem jak to rozumieć a jeszcze przydazyła mi się dziwna historia odpalam auto a tu check swieci ? i zdziwienie lekkie po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu check znikł . I na razie się nie zapala a na kompie hmm 1631 ale auto pracowało ? Błąd się skasował hehe tylko zastanawiam się czyżby koniec pompy był bliski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1631 - zazwyczaj uszkodzenie hardware'u pompy wtryskowej ale może też być błąd w komunikacji między modułem sterującym pompy wtryskowej a modułem sterującym silnika, może też być nie zapamiętane następujące kody usterek: P0725, P1345 i

porównanie pomiędzy prędkością silnika i pompy wtryskowej daje niemożliwą wartość, może też być błąd w oprogramowaniu modułu sterującego pompy wtryskowej (mapa pompy nie zaprogramowana)... A 1590 to u Ciebie za mocne wejście sygnałów pracy silnika... Wart podpiąć Techa i przejechać się autem oraz pomierzyć wartości i parametry...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko dziwne że błąd był check świecił a auto pracowało ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie powiedzcie w takim razie - jesli u mnie turbina za mocno doładowuje silnik to jakie elementy sterują cisnieniem doładowania i co może by nie tak ze nie zbija tego cisnienia????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...