Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

barti07

LUZ NA JABŁKU DRĄŻKA ZMIANY BIEGÓW, SKRZYNIA f23 Z LINKAMI

155 posts in this topic

Czy ktoś wie jak można zrobić regenerację jabłka na lewarku, tylko tym z linkami, a nie drążkiem.

Czy ktoś to robił? Jak to rozebrać? Czy jest jakis zestaw naprawczy?

Luz pojawił się przy ruchu dźwignią w prawo i lewo i czasami mam problem wkładaniem biegu, a jak wchodzi to troszkę ciężko.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Mam bardzo podobnie duży luz na tym jabłku i utrudnione wkładanie biegów, choć się już przyzwyczaiłem, to jest to denerwujące. Pytałem w ASO, do tych mechanizmów zmiany biegów w skrzyni F 23 nie ma żadnych elementów regeneracyjnych. Może ktoś jednak ma doświadczenie w zakresie domowej regeneracji F 23 ???

Doczytałem gdzieś na forum że w wersji poliftowej należy na "jabłku " wymienić oring stosowany w mechanizmach zmiany biegów w astrze {i niektórych vectrach} i że jest on jednak dostępny [mimo serwisowego twierdzenia,że nie ma elementów regeneracyjnych] w ASO za ok. 12 zł.

Czy może ktoś to potwierdzić, że w F 23 jest to do zastosowania, a może komuś znany jest wymiar takiego oringu ???

Edited by marteusz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepsza regeneracja to wymiana na cały sprawny zestaw niestety. Przerobiłem to niedawno

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, a metoda a co z metodą na koszulkę termokurczliwą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> 40mm... u nas robił to chyba Baranek i się dało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jego pytajcie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

robilem, robilem... wprawdzie nie sam, ale robilem. O dziwo u mnie ten luz sie zmniejszyl, nie wiem jak to bedzie pozniej ale na razie dziala. W tej chwili ciezko mi powiedziec jak to rozebrac, ale po chwili kombinowania udaje sie to wyciagnac.

Jak juz byl wyciagniety drazek to zalozona zostala koszulka termokurczliwa (musiala byc troszke rozcieta zeby taki metaliwy trzpien ominac) i zgrzana. Nastepnie nasmarowana smarem do plastikow i wlozona w koszyk - tutaj najwiekszy problem musielismy we trzech to wciskac bo za nic nie chcialo wejsc.

2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy wypięcie linek i tego bocznego trzpienia to też duży problem? Czy wymaga to potem regulacji ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wypiecie nie jest problemem, natomiast po zlozeniu trzeba wyregulowac. U mnie po pierwszym zlozeniu nie wchodzila 1. Regulacja odbywa sie na tych zlaczkach przy linkach

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zrobilem cos takiego.

Jezdze juz tak ze 2 lata, nie ma luzu i biegi wchodza.

Tak jak widac w na zdjeciu, na jablku wcisnełem paski z grubej gumy w naciecia (dętka lub jakas wieksza gumowa podkladka)

z przodu i z tylu, koncówki gumy skleiłem bo potrafi sie wysunąc i gra :-)

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporałem sie dziś z luzem na jabłku drążka zmiany biegów, metoda z koszulką jest szybka i prosta.

Mam nadzieje że też jest trwała, narazie to hula wszystko jak nowe.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jaka jest procedura regulacji biegow w skrzyni z ciegnami na linkach ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie upiekło nic nie regulowałem, a wszystko działa jak należy wydaje mi sie ze nie powinno sie tam nic przestawić po wyjęciu lewarka, moze sie myle

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najlepsza metoda to puszka po piwie,jej cienka blaszka nadaje sie ku temu niesamowicie,ale o szczegoly pytac sonara,bo ja za bardzo nie wiem jak to wytlumaczyc,a on to u mnie robil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja to robilem "na czuja"

po zlozeniu lewarka jak jakis buieg nie wchodzil to patrzylem czy trzeba wsunal linke glebiej czy wysunac - to dobrze widac jak sie ma wszystko odsloniete.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz, na czuja to mozna sopbie w nosie podlubac, tu liczy sie kazdy milimetr, ja mam luz ~2mm na jablku lewarka i juz mam problemy ze zmiana biegow.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja założyłem grubszy gumowy oring na górze, a wykorzystałem do tego uszczelkę od kanalizacji(taką od syfonu). Po odpowiednim przycięciu, a dokładniej spiłowaniu szlifirką, bo orginalna była zbyt gruba, luz się zmniejszył i biegi wchodzą bez problemu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak wyjac lewarek do gory, bo zdjalem te plastikowa tylejke pod nia mam oring a pod nim na jablku lewarka ponacinana plastikowa obejme ale jak wyjac lewarek do gory ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Linkę prawą wypiąć z dolnego bolca "jabłka" głównej dźwigni.

Z bocznego bolca, po dopchnięciu całej dźwigni zmiany biegów do lewej strony, tak aby z "oczka" tej białej dźwigienki /widocznej na 1 zdj. taki jasny pkt./ trochę się wysunęła tulejka, ściągnąć tą plastikową tulejkę z główki bocznego bolca./np. nie zagrubym wkrętakiem/

Ona jest wciskana na ten bolec,/ma nacięcia sprężynujące po nałożeniu na główkę bolca, to możesz zauważyć przy poruszaniu dźwignią to w prawo to w lewo/.

Uważaj na zabezpieczenie na tulejce/ czarnej/ która całą tą boczną białą dźwigienkę, utrzymuje w ściankach kosza mechanizmu zmiany biegów. Widać je z prawej wewnętrznej strony obudowy kosza jeżeli spojrzysz na nią z góry, w tej węższej części kosza.

U mnie przy zbyt mocnym naginaniu /przed zdjęciem tulejki z główki bocznego bolca/, odpadły skrzydełka blokujące.

Rada: Przewierciłem tą tulejkę i włożyłem w nią śrubę 8, z obu stron zabezpieczyłem podkładkami i nakrętką samokontrującą i skręciłem z lekkim luzem.

Po tych zabiegach całość razem z małym "koszyczkiem na jabłku" wychodzi w górę. / 2 zdj./

Koszyczek mam trochę uszkodzony z widocznymi ubytkami.

Na 3 zdj. widać w którą strone są ząbki zabezpieczające ten górny pieścień, trzeba uważać przy demontażu.

Na jabłko założyłem rurę termokurczliwą i razem z koszyczkiem na jabłku dźwigni zmontowałem, luz opanowany.

Mam kilka zdjęć ale robione telefonem ale nie wszystkie wyszły.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by marteusz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja poki co wyregulowalem skok na lince idacej pod lewarek i biegi wchodza jakby lepiej ale przekonam sie o skutecznosci jezdzac po miescie jutro.

Jak cos skorzystam z twojej foto porady i zniweluje ten luz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dziekujez kolego za pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy skrzynia F23 o ktorej mowa to ta skrzynia z biegiem wstecznym ktory wrzucamy dzwignia w lewo i do przodu?? Mam vectreB 2,0 DTI z 1999 roku i mam trudnosci z wlozeniem wstecznego jedynki i dwojki - pozostale biegi wchodza idealnie. Jeden czlowiek ktory ma tez vectre tylkow benzynie powiedzial z elewarek od biegow strasznie mi lata - czy to moze jest przyczyna - wytarte jablko czy cos takiego??

Dzieki za odpowiedz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

F23 mas wsteczny na dół i do tyłu

ty masz inna skrzynie ,ale luz na jabłku możesz zniwelować sposobami opisanymi wyżej

u ciebie będzie dzwignia jak w poscie nr 8 Marcina P

Edited by moby75
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestes w stanie podac mi linka do tego posta - bo dopiero pzred momentem sie zarejestrowalem i nie mam zbytnio obycia w tym forum, a widze z ebardzo pomocne jest w rozwiazywaniu problemow. dzieki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

twój post jest 21 w tym temacie mój 22

podjedź w górę stronki i zobacz post nr 8 -oznaczony w prawym górnym rogu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzieki juz zaskoczylem

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rano zajme sie ta usterka i zobacze czy da rade cos poprawic - jesli nie bede dalej was prosil o pomoc. Narazie wielkie dzieki za odzew.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.