Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czym cieplej tym zimniej...


Guest darek_qq
 Share

Recommended Posts

Guest darek_qq

Ostatnio zaobserwowałem taki strasznie dziwny objaw w mojej Viki. Jak odpalam samochód wszystko jest ok. Zaczynam jeździć i wskazówka od temperatury zaczyna się podnosić. Rośnie też temperatura wewnątrz. Ale czym dłużej jadę tym temperatura z nawiewów staje sie coraz niższa. Gdy temperatura urośnie do momentu inicjacji wiatraka (a nie jest to trudne w Warszawskich korkach) z nawiewów leci mi już całkiem zimne powietrze (przy padającym deszczu nie życzę tego największemu wrogowi). Jak wiatrak zrobi co ma zrobić z nawiewów zaczyna lecieć już cieplejsze ale nie tak ciepłe jak powinno.

Chciałbym dodać że w lato płukałem nagrzewnice ale niedawno zauważyłem mały wyciek koło nóg pasażera. Płynu nie uciekało za dużo (około 0,3 l/tydz.) Zakupiłem sobie więc płyn do uszczelnienia chłodnic.

(nie posiadam instalacji LPG).

Link to comment
Share on other sites

Guest prozac-Mk

no chyba nie pozostaje ci nic jak zajrzec do tej nagrzewnicy, tym bardziej, ze juz cos zaczyna sie tam dziac skoro pojawily sie wycieki.

Link to comment
Share on other sites

Zakupiłem sobie więc płyn do uszczelnienia chłodnic.

Podejrzewam, że zatkałes sobie nagrzewnice i skutecznie zmiejszyłeś przepływ płynu w chłodnicy dlatego tak czesto Ci sie grzeje.

Po jakim czasie stania w korku włącza Ci sie wentylator (uwzglednij temperature otoczenia)

Link to comment
Share on other sites

Guest darek_qq

A może ktoś z Was się orientuje ile wody wchodzi do wyjętej na zewnątrz nagrzewnicy ?? Chciałbym w ten sposób sprawdzić czy na pewno udało mi się odetkać ją do końca.

Link to comment
Share on other sites

musisz ja wymontowac i sprawdzic drożność i szczelność

jak odkrecasz korek od zbiorniczka to czy cisnienie jest duże w układzie?

czy nie czuc spalin albo nie widac oleju?

takie objawy jak u Ciebie mogą byc powodem uszkodzonej uszczelki pod głowicą

trzeba brac pod uwagę również pompę wody

Link to comment
Share on other sites

Guest darek_qq

Ciśnienie moim zdaniem jest całkiem normalne. Nie ma wielkiego syknięcia przy delikatnym odkręcaniu korka. Płyn też mi nie wyskakuje więc chyba wszystko jest OK. Nie zauważyłem żeby w płynie chłodniczym były jakieś plamy oleju. Przy odpalonym silniku i odkręconym korku nie pokazują się bąbelki powietrza ani nie czuć spalin więc chyba i uszczelka jest OK. Widać też że ten płyn krąży więc i pompa działa. Termostat też się otwiera przy odpowiedniej temperaturze a ja nadal nie wiem co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

zobacz czy przewody do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak pozostaje tylko nagrzewnica

Link to comment
Share on other sites

Guest darek_qq

Na 90% mam pewność że to zapchana nagrzewnica. Przewód doprowadzający wodę z silnika jest mocno ciepły, za to wychodzący z nagrzewnicy już raczeć letni.

Dziękuje wszystkim za radę.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP