Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest krb

Radio a centralny zamek

Recommended Posts

Guest krb

witam, mam taki problem, ostatnio zmieniłem radio z car400 na clariona dxz558rmp, po zmianie przestal działać centralny zamek, tzn zdalnie otwiera drzwi z pilota ale juz nie zamyka, musze zamknąć kluczykiem, znalazłem tylko tyle zeby zamienic kable żółty z czerwonym, tylko u mnie w kostce iso w isntalacji samochodu są dwa kable czerwone i żółto-szary, niechce kombinować zeby czegoś nie zrypać, radio dziala normalnie nic sie z radiem nie dzieje, tylko ten zamek mnie wqr..

porsze o jakies porady jak to rozwiązać

wszystko to w vectrze b '95 2.0 automat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kristof

Sądzę że radio nie ma nic wspólnego z centralnym zamkiem. Prawdopodobnie podczas wymiany rozłączył się jakiś przewód od sterowania c z i to jest przyczyną Twoich problemów.

Zamiana przewodów, o której piszesz dotyczy sytuacji w której radio nie ma podtrzymania pamięci ustawionych parametrów po wyłączeniu stacyjki. Jeśli Twoje nowe radio wszystko pamięta to nic z tym nie kombinuj. Poszukaj rozłączonych przewodów w okolicach wiązki elektrycznej dochodzącej do radia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taki sam problem i też dwa czerwone kable, tylko u mnie była z obydwu zdjęta na długości 1cm izolacja i sczepione to jakimś rzepem. Jak złączyłem te kable to padł mikrostyk, a potem tego samego dnia rozbiłem Viki i dalej nic nie kombinowałem. Ogólnie dowiedziałem się, że jest magiczny związek radia z centralnym zamkiem i polega na zamianie tych dwóch czerwonych kabli, lub tak jak miałem w Pionku zrobione plus i podtrzymanie pamięci podłączone pod ten czerwony kabel, na którym cały czas jest zasilanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Czerwone przewody wchodza na PIN 2 i 8.

Ten przewód z PIN-u 2 jest to 12 VDC po stacyjce i jest powiązany ze centralnym zamkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krb

Please login or register to see this quote.

musi miec zwiazek z centralnym bo jak odłacze radio od kabli to wszystko dziala jak nalezy, znalazlem gdzies w necie opis mojej kostki iso w radiu i faktycznie są dwa styki zamienione odwrotnie jak jest w oryginalnej instalacji opla, tzn tam gdzie ma być "+" po zapłonie jest "+" z akumulatora i odwrotnie, sprobuje zamienic te dwa czerwone kable i zobacze,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zwiazek jest:

Po 1 w oplu są zamienione + miejscami stały i po stacyjce

Po 2 żeby zwykle radio (nie fabryczne ) działało poprawnie czyli wlączało sie i wyłaczalo kluczykiem i podtrzymywało pamięc trzeba plusy w kostce iso radia zamienic miejscami żółty z czerwonym większośc radyjek ma te kable laczone konektorami co ułatwia sprawe

Problem z zamkiem może byc spowodowany laczeniem tych kabli ze soba zamoast zamienianie. Łącząc je żywcem podajemy stały plus w instalacje auta jakby byl przekrecony kluczyk i przez to te historie z zamkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemasz he_niu jak tam viki sie spisuje;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja powiem tak

nazakladalem juz radyjek w oplach ( roznych radyjek w roznych oplach ) od diabla i jeszcze troche i nigdy tego typu jazdy nie bylo zeby cz przestal prawidlowo dzialac po zalozeniu radia wiec moze wcale tak z tym cz nie jest do konca ...

Edited by czarny-1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mogą byc jakies dziwne akcje jesli sie zywcem laczy 2 plusy i wtedy dajemy plus w instalacje i to moze powodowac dziwne zachowania innych urzadzen. Trzeba wziasc jeszcze pod uwage mozliwosc kombinowania wczesniej z elektryka i kolega przez to moze miec problem z cz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a własnie caly pic polega na tym ze niepotrzebny plusik - by prad nie szedl w instalacje odcina sie bad mozna go dioda odseparowac a laczy sie plusy na wejscu jednostki sterujacej ( czyt. radia )

i nie ma zadnych szopek z c.z. lub innymi urzadzwniami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok mozna, ja mam na mysli nieprawidlowe sposoby podpinania plusów czesto mam takich klientow co to najpierw sami kombinuja bo chca zaoszczedzic na montażu a jak cos nie wyjdzie to dopiero panie ratuj. Jak ktos wie co i jak to sobie poradzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fakt nie ma nic gorszego niz jakis domorosły kombinator a jak juz cos popindoli to ratunku, tez mam wielu takich klientow i tacy sa najgorsi !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krb

no i problem rozwiązany, zamieniłem te dwa kable i wszystko wrociło do normy, centralny juz działa normalnie, chodziło o to zeby zamienić 2 kable miejscami ze styków 4 i 7 kostki iso A (zasilanie)

Please login or register to see this attachment.

a tak swoją drogą nie wydaje mi sie zeby ktoś grzebał i kombinował z instalacją w moim samochodzie, przynajmniej instalacja audio wyglądała nie ruszona, kable owiniete jakąś gąbką wszystko sprawiało wrażenie orginalnej instalacji, także moze te kable juz tak mają, moja viki jest z konca '95 roku i moze w późniejszych wersjach juz ten problem rozwiązano skoro niektorzy piszecie ze bez problemu działa, ot takie moje rozmyślania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest smoko44

No i mnie dopadł problem z centralnym po zabawie z radiem;)

Kiedyś tam zmieniłem radio na niefabryczne. Pozamieniałem przewody i wsio gites- włączało po przekręceniu stacyjki, a wyłączało po wyjęciu klucza.

Niedawno zrobiłem swapa i zdziwienie- radio się wyłącza kiedy przekręcę kluczyk na pozycję 0, a nie po wyjęciu klucza. Jest to o tyle denerwujące, że przy gaszeniu silnika odruchowo przekręca się kluczyk do końca. Żeby było śmieszniej w instalacji nic nie zmieniałem, więc nie rozumiem dlaczego tak się stało. Bawiłem się dziś z włącznikiem do wzmaka- teraz jest załączany przyciskiem od immo:) No i tak sobie pomyslalem, że przy okazji radyjko zrobię aby zawsze można było je zał. i wył.. No i zrobiłem, tylko zamek nie działa;) Że nie miałem już czasu, to zostawiłem tak, ale jutro się pobawię i zobaczymy co tam wyjdzie. Powiedzcie mi tylko jakim sposobem mogło zmienić się wyłączanie radia, bo nie daje mi to spokoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gurus

Please login or register to see this quote.

Odkopuję wątek...

U mnie dokładnie ten sam efekt.

Po zamianie przewodów radio wyłącza się jak tylko przekręcę kluczyk w stacyjce.

Jak radio zmienię na firmowe CAR 300 i odmienię przewody jest OK.

Co to może być??

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest smoko44

Po zamianie przewodów radio wyłącza się jak tylko przekręcę kluczyk w stacyjce.

Tylko że ja nie ruszałem instalacji w kabinie. Ruszałem tylko pod machą. Nie pamiętam które przewody pozamieniałem ostatnio przy zabawie z radiem, ale podłączyłem tak, że kluczyk nie jest do niczego potrzebny- radio gra cały czas, a centralny wrócił do normy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest chajzer1

Please login or register to see this quote.

Tak mi sie wydaje, ze procz zamiany przewodow stalego + z aku i przewodu + z zaplonu, tak zeby dzialalo radio non toper wystarczy wywalic kabel od + z zaplonu a w miejsce pinu w ktorym byl wstawic nowy kabelek, ktory ciagniemy do stalego + z aku i powinno hulac. Jezeli nie, to niech ktos mnie poprawi.

Edited by chajzer1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rocky

dzisiaj zamieniłem miejscami styki 4 z 7 i centralny działa jak należy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kukulkam

Mam podobny problem. Kupiłem właśnie vectrę b z 99r. Miała wstawione nieoryginalne radio, które nie trzymało pamięci i centralny nie działa z pilota na kluczyku, natomiast działa bez problemu z zamka. Korzystając z informacji na forum właśnie zamieniłem piny 4 i 7 co pomogło na problem utrzymania pamięci radia, niestety centralny z pilota nadal nie reaguje. Może ktoś ma pomysł co mogę jeszcze sprawdzić zanim kupię nową centralkę? Może się okazać, że niepotrzebnie wydałem pieniądze, lub wymiana centralki nie przyniesie rezultatu. Dodam, że posiadam jeden kluczyk, wymieniłem baterię, luty w kluczyku wyglądają dobrze, dioda na kluczyku świeci, oraz niejednokrotnie próbowałem synchronizacji. (może warto odpiąć na chwilę akumulator?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruboj zaprogramowac pilota: otworz auto wsiadz zamknij drzwi wkladasz kluczyk do stacyjki przekrecasz zaplon i naciskasz przycisk zamykania w pilocie jesli auto sie zamknie pilot zaprogramowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...