Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Sebastian*

Wymiana termostatu

Recommended Posts

Guest Sebastian*

Witam Wszystkich

Niestety niesprawny termostat i mi się przytrawił. Mam tylko pytanie czy kupić sam wkład z aukcji (link poniżej):

Please login or register to see this link.

Czy też wyłożyć kasę i kupić cały zestaw (korpus, wkład, czujnik i uszczelka) od Stachowiaka (link poniżej):

Please login or register to see this link.

Nie ukrywam że bliższe mojemu portfelowi jest rowiązanie pierwsze, tylko mam obawy czy nie są to pięniądze wyrzucone w błoto, w myśl starego powiedzenia chytry traci dwa razy. Czy ktoś może już kupił i może coś powiedzieć o jakości i trwałości samego wkładu z rozwiązania pierwszego ?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

w obudowie termeostatu z biegiem lat robią się minimalne wżery przez które płyn "przecieka"

najlepszym rozwiązaniem jest kupno całego zestawu

bo jeśli wymienisz sam wkład to w starej obudowie pozostają wżery i całość niezbyt dobrze współpracuje

ja u siebie wogóle nie zmieniałem termostatu tylko "zregenerowałem" stary

uzyłem pasty do docierania zawórów i "dotarłem" gniazdo termostatu (te własnie wżery) na gładko

i przyszlifowałem nóżke wkładu termostatu, dzięki temu "dochodzi" on głębiej i lepiej trzyma

efekt - termostat jak nowy

nagrzewanie w 10 minut (okolo 7-9 km) i potem juz temperatura 90 stopni jak w morde w każdych warunkach

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taniej będzie wymienić sam wkład. I tak musisz zdjąć kompletny termostat by go wymienić. Przy ponownym montażu należy go odtłuścić ( powierzchnia styku z blokiem ) i posmarować cienką warstwą silikonu ( uszczelniacza ). Tylko uważaj na uszczelkę ( stalowa ).

Ten kompletny od Stachowiaka ( Wahler ) to dobry wybór - dobra cena i dobra jakość...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radioslaw

witam. ja dwa tygodnie temu wymieniłem sam termostat wraz z uszczelką i wszystko ok. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest M_a_r_e_S

Nie wymieniaj samego wkładu.....obudowa też sie zużywa.

Nie będzie na 100% pasowała do nowego wkładu.

Szkoda robotr, bo i tak musisz go odkręcić. A jak masz cały to tylko podmieniasz.

Plus to to, że do zestawu termostatu jest zawsze dodawany nowy czujnik temperatury.

A i to warto wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gienek

witam identyczny kompletny termostat Wahlera WAHLER-a kupiłem w Łodzi na Puszkina w sklepie za 82,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytajcie to :

Please login or register to see this link.

oraz to :

Please login or register to see this link.

Przyda się wszystkim !!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawlo25

ja zakupilem kompletny termostat wahlera za 103zł + 8zł przesyłka u użytkownika LIDMAR_2007 z allegro. Kupilem dodatkowo czujnik tem wody za 43zł bo w astrze jest on oddzielnie (nie tak jak w VB).

Po zamontowaniu nie to autko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">, jak dawniej musialem jechac 15km zeby sie nagrzal i pozniej trzymal okolo 82stopnie na blacie, tak teraz jadac do pracy 7km mam na blacie 80st.C a po okolo 8km trzyma 89st.C

Polecam Ci tego LIDMAR_2007 (u stachowiaka tego z allegro cena byla 115zł, czyli drozej o 12zł), dostaniesz na pewno oryginal i paragonik na potwierdzenie

a róznica pomiedzy sklepem a LIDMAR_2007 jest taka:

termostat- LIDMAR_2007=103zł, sklep=145zł

czujnik boscha oryginal- LIDMAR_2007=43zł, sklep=70zł

oczywiscie + 8zł paczka przy zakupach u LIDMAR_2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zcytom

Please login or register to see this quote.

mam tak samo wiec warto wymienic termostat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysztof100

Please login or register to see this quote.

Z którego kroku masz tą astrę ? Pytam, bo ostatnio oświadomiono mnie, ze Opel w 2003 roku wprowadzil jakieś drobne zmiany w dth i między innymi są inne termostaty. Do mojej astry dth z 2004 roku kosztuje już 199pln

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawlo25

Please login or register to see this quote.

moja jest z 09.2000r i faktycznie od któregoś rocznika wyżej termostat sie troszke rózni, ale z tego co widzialem na allegro to jest to różnica rzędu max 50zl, wiec lepiej szukaj na allegro

koles o ktorym pisalem wyzej ma wszystkie czesci (nie tylko to co wystawia na aukcji) wiec wystarczy mu napisac to wystawi ekstra aukcję

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

a bylbys sklonny kupic mi taki termostat i wyslac poczta ?

Kase przeleje na konto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 50cent

Ja osobiscie radze wymienic caly termostad, wiesz ze wszystko nowe i wiesz ze ci nie zagrzeje sie silnik itd a z taka jak gdyby regeneracja zawsze o roznie bywa, pozniej sie raz nie otworzy termostad i bedziesz mial kiche silnik ci sie przegrzeje i juz bedziesz mial porblemy ciagle, przerabialem to w astrze jak mialem i teraz juz jezeli chodzi o chlodzenie silnika nie zaluje kasy. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

no wiesz jak kupujesz, tak jak w moim przypadku, juz 3 z kolei termostat w przeciagu nie calych 3 lat, z czego 2 oryginalne w ASO Opla za 265zl kazdy i jeden wahlera za ~140zl, to odechciewa sie kupowania kolejnego termostatu ktory i tak po gora 6 m-cach dziala tak jak poprzedni, ktory sie wymienilo.

Zanim zmienilem 1-szy termostat na wahlera to temp. mialem max 88C, po wymianie ideal jakies 94C

Please login or register to see this image.

Za 6 m-cy temperatura juz dochodzila max do 90C, po 9 m-cach juz max 88C.

Zalozylem wiec nowy termostat kupiony w ASO Opla, temp max od nowosci byla gora 90C ale uspakajano mnie (w ASO) ze te termostaty tak pokazuja temparatura i ze nie ma powodu do reklamacji.

Obecnie mam 2-gi juz oryginalny termostat i powiem ze od 2 m-cy viki na krotkich dystansach rzedy 10-ciu km nie nagrzewa mi sie nawet do 85C, spalanie wyliczone manualnie wynosi miedzy 12-14l/100km, czyli masakra. Stad kolejny raz jestem zmuszony wymienic termostat !

Czy ja myle sie czy gosc cos pofantazjowal w tej aukcji

Please login or register to see this link.

ze niby Dello robi tez na 1-szy montaz ?

Edited by OchMan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sebastian*

Please login or register to see this quote.

Witam wszystkich

Przedewszykim chciałbym wszytkim podziękować za pomoc. Wybrałem opcję o której właśnie pisze "Piotreq". Zadzwoniłem do fabryki, by wskazali gdzie można kupić na Śląsku ich produkt, i tak po nitce do kłębka trafiłem do sklepu Abak Motor w Katowicach. Tam dostałem sam wkład do termostatu za jedyne 33 zł. Wczoraj wymieniłem (uszczelkę oczywiście też) i jadąc dzisiaj do pracy około 5 km, temperatura silnika powyżej 80 stopni C i rura gumowa do chłodnica zimna. Przed wymianą sytuacja wyglądała diametralnie odwrotnie, to jest wskazówka z temperatury nawet nie drgneła i opisywana rura gorąca. Dzisiaj po pracy zamierzam przejachać dłuższy dystans i przekonam się jaką temperaturę osiągnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie sprawa wyglada tak po przejechaniu 10 km w miescie czyli z 20 min tmp wejdzie tak minimalnie ponizej 80 czasem minimalnie przekroczy ale generalnie naweet po 2h jezdzenia tmo oscyluje miedzy 75-85 i oczywiscie zastanawiam sie nad wymiana termostatu.

Mam pytanie czy termostat z DTLa bedzie pasowal do X18Xe ??? czy one sie czyms roznią ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

w szukajce pisze że sie różnią

do DTL mozna wmontować sam wkład chyba to jest z omegi 2.0

generalnie wymienia się cały zestaw termosu wraz z czujnikami, wtedy masz pewność że bedzie wszystko grać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem jeden z tańszych aczkolwiek kompletny ternostat z obudową ponad rok temu viki trzyma temeraturkę koło 90stopni i bardzo szybko do niej dochodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie jestem po wymianie termostatu w DTLu zalozylem Wahler wszystko ładnie złożyłem dolałem płynu i zrobiłem rundę około 10km silnik nagrzal sie do okolo 90stopni po czym tmp spadła do 85 i tak sie trzyma oscyluje miedzy 82-88 czy tak powinno byc ?? bo tutaj piszecie o 90 hmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawlo25

Please login or register to see this quote.

jezeli jestes ciagle w ruchu to powinien trzymac 88-90, aczkolwiek przy niskich temperaturach i przy zjazdach z gorki bez dodawania gazu moze spasc pare stopni nizej na kilka chwil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest premko

Witam ja kupowałem termostat od vectry 1.6 albo 1.8 i zapłąciłem 35 zł - a wkład idealnie pasuje do DTH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

premko a to może taki termostat był?

Please login or register to see this link.

lub taki

Please login or register to see this link.

słyszałem właśnie że nie opłaca się kupować samych wkładów tylko lepiej termostat wahlera kompletny od innego silnika i wykorzystać sam wkład.

Edited by lukaszo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest premko

tak dokładnie o ten chodzi a jeżeli ktoś chce kupić czujnik temperatury do tego to kosztuje on 13 zł i tez można bez problemu kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym. a co do wypowiedzi kolegów ze trzeba wymienic cały bo obudowa się niszczy od płynu chłodniczego to jest to totalna bzdura moge wam zrobić zdjęcie obudowy termostatu z z wectry z 1997 roku i sami zobaczycie że nic się z nią nie stało, no troszkę się ubrudziła tylko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o ten pierwszy z linku co podal kolega?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i z niego wystarczy wyjac sam wklad i przelozyc do DTH ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kupowalem do dth sam wklad za 30 zl z przesylka z MERY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...