Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziwne stukanie z tylu


MIKOS
 Share

Recommended Posts

witam jestem posiadaczem Viki Gls 1,8 90r. Moj problem polega na tym iz od poczatku jak kupilem to auto cos stuka wedlu mnie po lewej stronie z tylu.Na poczatku podejzewalem ze moze dzwi tylne jakos tak gdzies stukaja.Ale pewneo dnia tak pomyslalem sprawdze czy kolo z tylu nie ma luzu co sie okazalo ma i bede wymienial lozysko (o wymianie lozyska juz czytalem). Prubowalem cos na forum znales o tym stukaniu lecz bez powodzenia moze marny zemnie haker:) ale wracajac do tematu czy to stukanie moze wynikac z zuzytego lozyska??

Druga sprawa to taka ze jak jade autem z tego co zauwazylem na zimnym silniku i zaczne hamowac pedalem hamulca to obroty silnika zaczymuja sie gdzies okolo na 2000 i tak sie utrzymuja az do zaczymania sie auta. Czym to moze byc powodowane?

A trzecia sprawa to stary temat a mianowicie zapachu bezyny po odsunieciu szyber dachu.

Z gory dziekuje za wszelakie porady i przerpaszam za bledy i za poruszanie tematow ktore juz sie walkuje od x czasu.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

czy to stukanie moze wynikac z zuzytego lozyska??

Raczej nie. Zużyte łożysko szumi lub buczy. Jeśli jest już całkiem padnięte, to nawet nie musisz się wszłuchiwać, bo jest na tyle głośne.

Druga sprawa to taka ze jak jade autem z tego co zauwazylem na zimnym silniku i zaczne hamowac pedalem hamulca to obroty silnika zaczymuja sie gdzies okolo na 2000 i tak sie utrzymuja az do zaczymania sie auta. Czym to moze byc powodowane?

Może serwo jest nieszczelne - choć nie wiem czy na pewno tak by się to objawiało.

Link to comment
Share on other sites

A tu sie całkowicie nie zgodzę z przedmówca.

Serwo nie ma raczej nic do zapachu benzyny. Szukałbym raczej na forum tematów związanych z filtrem węglowym.

A nadmierny luz na łożysku może się właśnie objawiać takim stukiem. A na pewno już w łożyskach stożkowych.

Znam to z własnego doświadczenia. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jesli chodzi o lozysko to wyc ono juz wyje da sie uslyszec i wlasnie przed chwila sprawdzilem drugie tez juz zaczyna sie sypac wiec do wymiany obie strony.A co do tego filtra weglowego to to jest to w bagazniku?? taka kratka po stronie pasazera??

Link to comment
Share on other sites

Guest Mebelmen

Filtr węglowy jest w prawym przednim błotniku. Jego działanie polega na odessaniu oparów paliwa powstałych przy zatrzymaniu silnika. Opary te są powtórnie zassane po uruchomieniu silnika, więc według mnie nie jest on powodem smrodu paliwa podczas jazdy.

Może któraś objemka od przewodów paliwowych jest popuszczona?

Edited by Mebelmen
Link to comment
Share on other sites

Serwo nie ma raczej nic do zapachu benzyny

Coś nie dokładnie przeczytałeś. Chodziło mi o obroty.

Jesli chodzi o lozysko to wyc ono juz wyje da sie uslyszec

No widzisz - jednak wyje. A stuki są może objawem skrajnego już zużycia.

Link to comment
Share on other sites

Co do tego serwa to chyba masz racje bo jak mocno wciskam hamulec to on spada do samego końca a wycieków płynu nie znalazłem no i nie ubywa płynu w zbiorniczku. Da sie to serwo w jakiś sposób naprawić czy trzeba kupić nowe ??

Link to comment
Share on other sites

Aha i tak przy okazji dzięki luki32 za podsuniecie takiej możliwości na pewno tez oglądnę te tuleje i ktoś wspomniał o lince ręcznego być morze to tez stuka bo coś słaby ręczny mam a wymieniałem szczeki na nowe. A tak przy okazji morze ktoś wie jakie jest oznaczenie łożysk do piast tylnych kół do Vectry A GLS 90r? I jakiej firmy najlepiej sie spisują??

Link to comment
Share on other sites

Guest Mebelmen

Tu są oznaczenia łożysk

http://www.opel-shop.pl/product_info.php?c...roducts_id=1064

Co do firmy to najlepsze SKF ale są drogie, komplet na 1 koło to ok. 50zł. Ja niecały rok temu założyłem Optimal (20zł) i już je musiałem wymieniać. Zamontowałem Ruville (25zł), zobaczymy ile wytrzymają, podobno są znacznie lepsze od tego szajsu Optimal.

Edited by Mebelmen
Link to comment
Share on other sites

Co do tego serwa to chyba masz racje bo jak mocno wciskam hamulec to on spada do samego końca a wycieków płynu nie znalazłem no i nie ubywa płynu w zbiorniczku. Da sie to serwo w jakiś sposób naprawić czy trzeba kupić nowe ??

Wpadający pedał raczej nie oznacza padniętego serwa. Może pompa przepuszcza, a najprostszym przypadku może być tylko układ zapowietrzony.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie podejrzewam zapowietrzenie bo na zgaszonym silniku jak kilka razy nacisnę pedał to sie trochu podnosi i twardnieje.

Link to comment
Share on other sites

a tak przy okazji mcjezioro zapraszam do siebie na jakoś kawkę bo widzę ze z małopolski. Jak tylko wiesz gdzie jest brzesko kolo okocimia to do mnie trafisz:)

Link to comment
Share on other sites

a tak przy okazji mcjezioro zapraszam do siebie na jakoś kawkę bo widzę ze z małopolski. Jak tylko wiesz gdzie jest brzesko kolo okocimia to do mnie trafisz:)

O.....dzięki za zaproszenie. Nawet nie zauważyłem że Ty mój (prawie) ziomal jesteś :D .

Jasne że wiem gdzie jest Brzesko. Przejeżdżałem przez nie wiele razy w drodze do Rzeszowa czy Nowego Sącza. Ja mieszkam koło Skawiny, czyli rzut beretem od Kraka.

A co do zaproszenia - to pomyśli się.....a właśnie, jak tam droga między Wieliczką a Brzeskiem? Kolejny rok robią przepusty?

Link to comment
Share on other sites

co do drogi do wieliczki to za bardzo nie wiem bo dawno tamtędy nie jechałem jak już jadę to przez Hute wsumie tam droga koszmarna ale mam bliżej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Mebelmen

I co ci tak stukało z tyłu, doszedłeś co to? Pytam bo mi też tak stuka i za cholerę nie wiem co to. Zmieniłem łożysko i tuleje belki i dalej stuka, co więcej stukanie się nasiliło. Na trzepaku nic nie wyszło. Ręce mi opadają.

Link to comment
Share on other sites

w miejscu gdzie widelec amortyzatora lączy sie z nadwoziem w tym wlasnie miejscu widelec powinien byc osloniety gumą po latach wszystko tam kruszeje i zaczyna pukać . Jak mialem VA to poradzilem sobie z tym czasowo odkręciłem amorek od góry (bagaznik) , podnioslem auto tak zebym amortyzator mial caly pod autem , owinełem widelec guma + tasmą zamontowalem i pukanie + luzy sie skonczyły a najpierw też wymienialem łozyska itp .

Link to comment
Share on other sites

no jeszcze do tego nie doszlem bo troszke cieko u mnie z czasem ale tesz odnosze wrazenie ze to raczej nie od lozyska na szarpaku tez mi nic nie wyszlo chyba czeba bedzie ogladnac te gumy od amorkow bo slychac to nawet jak nacisne auto z tylu i woule cos mi tam skrzypi i ostatnio tez zaczelo to coraz bardziej doskwierac

Link to comment
Share on other sites

sprawdz amorki oraz gniazda.

sprawdz czy rura ukladu wydechowego nie stuka ci delikatnie o belke ja tak mialem dlugo do tego dochodziłem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mebelmen

Nareszcie doszedłem co stukało, nie linka ręcznego, nie tłumik, nie łożysko, nie tuleja belki ani amortyzator tylko... klapa bagażnika (sedan).

Po tym jak 2 gumowe odboje wkręcone na bokach klapy sparciały i popękały klapa zamykała się głębiej.

Gdy klapa się zamyka wyłącza światełko w bagażniku i tu właśnie na uchwycie tego wyłącznika (metal o metal) tarło ramię klapy. Radości nie było końca :D

Link to comment
Share on other sites

No też już doszłem co to stuka i zadne z w/w. lożyska wymienilem kuleczka sie ladnie kreca tuleje tez nie stukaja linka nie udeza odkrecilem amortyzator od dolu (od gory za pierona sie nie dal) no ale jak juz od dolu udalo mi sie go odkrecic to solidnie o chwycilem i zczolem poruszac gora dul :) i co wypatrzylem a mianowice ze luzow na gornym gniezdzie tez nie ma luzow wiec wychodzi ze to cos w amortyzatorze tylko kurcze co?? trzeba bedzie kupic gazowe to moze w nich tak nie bedzie stukalo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP