Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest C_D

Ekran komputera - tryby pracy, swiatla i takie tam

Recommended Posts

Guest C_D

Witam,

Moze ja sie czepiam ale ostatnio zaczela mnie uwierac "inteligencja" signum.

Chodzi o ekran komputera. Mam dwa tryby wyswietlania: dzienny i nocny. No i opcje automatycznego przelaczania.

Mam wrazenie, ze przelaczanie automatyczne ciagnie sygnal ze swiatel - jesli sa wylaczone komputer wyswietla w trybie dziennym, po wlaczeniu swiatel przelacza sie na tryb nocny. I tu pojawia sie problemik bo odkad w Polsce caly rok jezdzimy na swiatlach, przy ustawieniu automatycznym inteligentny samochod serwuje nam tryb nocny wyswietlania rowniez w dzien. A przy slonecznej pogodzie widac tyle co nic. Oczywiscie mozna sobie recznie przelaczac albo ustawic na stale tryb dzienny ale wtedy w nocy wali po oczach.

Ciekaw jestem jak wy do tego podchodzicie. Czy znalezliscie jakies optymalne rozwiazanie? Czy ktos probowal brac sterowanie z innego miejsca (np tej malej diodki pod lusterkiem)?

A przy okazji druga kwestia, rowniez zwiazana ze swiatlami. Otoz wylacznik swiatel ma pozycje "Auto". Wydaje sie, ze powinno dzialac tak, ze jak jest ciemno to swiatla zapalaja sie automatycznie a jak robi sie widno to gasna... Mam jednak wrazenie, ze samochod sprawdza czy jest widno czy ciemno tylko w momencie odpalenia silnika. To znaczy, jesli odpale silnik w nocy, swiatla sie zapala i dopoki nie zgasze silnika, pozostana zapalone. I odwrotnie - jesli odpale w dzien a potem sie sciemni to one juz nie zapala sie automatycznie. Troche szkoda, nie? A czy mozna tak zaprogramowac wlacznik automatyczny, by zawsze zapalal swiatla po odpaleniu silnika (bo i tak jezdzimy na swiatlach caly rok). Pewnie najprosciej byloby zamalowac czujnik oswietlenia na czarno ;-). Ale gdzie jest ten czujnik?

To tyle z przemyslen o inteligencji autka, ktore mimo niedociagniec wciaz jest fajne. Podzielcie sie doswiadczeniami - moze ktos znalazl patent na te bolaczki?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W trybie auto światła zapalą się nawet jak wjedziesz na moment do tunelu, zapala się i zgasną po wyjechaniu, więc nie ma znaczenia czy dopiero ruszasz czy jedziesz już kilkanaście godzin.

Nie ma niestety takiej opcji, aby "auto" przestawić w tryb "szwedzkich świateł".

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. mam automatyczne światła, ekranik ustawiony na "NOC"

2. jak czujnik zmierzchu zasłonisz to światła się powinny zapalić, bez względu pracę silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie sprawy wyświetlacza i trybów noc/dzień niestety nic nie poradzisz i zostaje przełączanie ręczne, bo rzeczywiście rozpoznawanie dzień/noc odbywa się na zasadzie włączone światła- noc, wyłaczone- dzień.

Kwestia druga, można sobie ustawić światła w ten sposób, że same zapalają się po kilku sekundach od uruchomienia silnika. Trzeba podłaczyć auto do TECH-a i tym urządzeniem włączyć tę funkcję- ja mam tak właśnie zrobione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja u siebbie mam zaprogramowane włączanie świateł po odpaleniu silnika tak jak pisze kolega powyżej. Włącznik świateł jest ustawiony na "0". Jednak tylko świateł a całe oświetlenie konsoli nie jest podświetlone (specjalne programowanie). Dzięki takiemu ustawieniu wyświetlacz radia jest podświetlany w opcji dzień. Jednak gdy się ściemnia na dworze i ja nić nie widzę na konsoli wtedy przełączam włącznik świateł na włączony co powoduje podświeltenie konsoli i przełączenie trybu wyświetlania wyświetlacza radia. Jestem z takiego ustawienia bardzo zadowolony i szczerze polecam. Jedyne co muszę zrobic to jak jadę samochodem i się ściemnia przełączyć włącznik świateł.

Pozdrawiam

August

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to bardzo fajnie masz zrobione! Nie wiedziałem, że tak można. Widocznie "magik" od TECH-a, który mi to ustawiał nie wiedział o takiej możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale to chyba każdy robi, bo w nocy podświetlenie displaya daje mocno po oczach, a włączenie świateł ściemnia jego jasność o połowę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu masz rację, gościu do którego jeżdżę jest niezłym magikiem....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Będę u nich przy okazji kiedyś, to im wstydu narobię, że można tę opcję udoskonalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie przesadzaj. Wystarczy, ze techa nie obsluguje idiota.

Edited by Kali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko, że wtedy długich świateł nie włączysz, przynajmniej u mnie tak jest. Jak jest przełącznik świateł na 0, to mijania zapalają się o uruchomieniu silnika, ale długie żeby właczyć to muszę gałkę przekręcić najpierw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Faktycznie niezbedne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest C_D

Hmmm... po raz kolejny przekonuje sie, ze co egzemplarz to inna wersja ;-)

U mnie musi byc cos pokopane w ustawieniach odnosnie swiatel na auto i pewnie skonczy sie podpieciem do techa w swobodnym czasie.

A gdzie jest czujnik zmierzchu? Obok czujnika deszczu?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W czujniku deszczu. Takie diody w srodku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak to prawda , przy takim ustawieniu nie da się włączyć długich. Ale, tak jak pisałem wcześniej, to ustawienie używam tylko do jazdy w dzień. W dzień rzadko (raczej w ogóle) nie używam długich. Długie jako ostrzegawcze działają bez zarzutu.

Moim zdaniem takie ustawienie z brakiem długich jest logiczne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne!! W VB z przekaźnikiem od wersji skandynawskiej jest tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujniki zmierzchu (do automatycznego ściemniania lusterek) są dwa i są umieszczone na lusterku wewnętrznym. Jeden z czujników jest skierowany w stronę przedniej szyby (po lewej stronie) i mierzy światło przed autem, drugi w dolnej krawędzi lusterka wewnętrznego i mierzy światło w kabinie. Na podstawie tej porównania pomiarów z dwóch czujników komp podejmuje rożne decyzje, np ściemnia lusterka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pisz glupot. Czujnik zmierzchu jest w czujniku deszczu. Co ma wspolnego sciemnianie lusterek ze swiatlami AUTO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to tylko bardzo wąski wycinek jego dokonań. Możesz mi wierzyć na słowo. Poza tym tych bardziej skomplikowanych to nawet nie umiem powtórzyć.... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pomiar natężenia światła. Być może czujnik od świateł i od ściemniania lusterek to osobne byty. Przy tym nie będę się upierać. Wiem na pewno że ten na lusterku służy do automatycznego ściemniania lusterek .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

Te diody na srodku to czujnik zmierzchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ona jest nawet jak nie ma czujnika zmierzchu, wiec predzej cos z deszczem ma wspolnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Czytałem cały wątek i chciałbym zapytać czy mój wariant byłby możliwy do zaprogramowanie świateł aby pracowały w poniższy sposób:

Kiedy mam ustawiony przełącznik na AUTO, to chciałbym aby światła mijania świeciły się również w dzień jak i w nocy po zapaleniu silnika.

Dzięki ustawieniu AUTO, miałbym natomiast podświetlanie przycisków itd. regulowane w zależności od pory dnia (czujnik zmierzchu) co działa już teraz z wyjątkiem nie świecenia się świateł mijania w dzień

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W nocy podświetlenie działa a w dzień nie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da się tak ustawić. Jak ustawisz tryb świateł dziennych techem, to mijania będą się zapalać po starcie silnika tylko jak masz przełącznik w pozycji 0 i wtedy nie korzystasz z czujnika zmierzchu, jak ustawisz w pozycje AUTO to działa czujnik zmierzchu i miajania zapalą się automatycznie gdy czujnik stwierdzi, że jest ciemno.

Jak masz czujnik zmierzchu to chyba najlepszą opcją jest założenie dodatkowych świateł DRL (jeżeli masz jeszcze xenony to tym bardziej bo nie wypalasz niepotrzebnie drogich żarników w dzień), np PHILIPS.

Ja mam DRL PHILIPS'a załaożone od 3 lat (zaraz po kupnie samochodu) i spisują się świetnie. Niedawno dołożyłem sobie czujnik zmierzchu i przełącznik świateł z pozycją AUTO i od tej chwili mogę zapomnieć o sterowaniu światłami.

DRL włączają się automatyczjnie po starcie silnika a jak się ściemni to automatycznie włączają się mijania. W zaszdzie to tylko jak jest mgła trzeba pamiętać o włączeniu świateł, ale wtedy wystarczy włączyć przednie przeciwmgielne i zapalają się mijania i przeciwmgielne a wyświetlacz pozostaje w trybie dziennym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...