Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Łącznik stabilizatora


Guest yarod77
 Share

Recommended Posts

Guest yarod77

Jakiego producenta polecacie łączniki stabilizatora - chodzi mi o zamienniki, podobno zdarzają się lepszej jakości niż oryginały :-))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

tak bujam moją VC na boki i mam stuku-puku z przodu

na dziurach jak jadę to też stuk-puk

jak naciskam na błotniki (nad przzednim kołem) to cisza

....obstawiam na łączniki stabilizatora

a Wy :)

ps.

zastanawiam się też nad wymianą końcówek drążków kierowniczych, ale to jeszcze potwierdzę na przeglądzie rejestracyjnym na dniach

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

ja kupiłem Delphi po 50zł brutto....na razie bez zastrzeżeń

polecam Lemforder to tak jak oryginał GM (bo dostawcą dla GM był:Lemforder,TRW )

Link to comment
Share on other sites

Guest tomekpn

A ja radzę zwrócić uwagę przede wszystkim na to, żeby końcówki były zakończone metalem, a nie plastikiem. Te plastikowe "lecą" dwa razy szybciej niż metalowe.

Link to comment
Share on other sites

polecam Lemforder to tak jak oryginał GM (bo dostawcą dla GM był:Lemforder,TRW )

te mam na oku ;)LEMFORDER 50zł/szt ale jeszcze sprawdzę w lokalnym sklepie moto, bo może będzie podobna cena to wspomogę sąsiada :)

A ja radzę zwrócić uwagę przede wszystkim na to, żeby końcówki były zakończone metalem, a nie plastikiem. Te plastikowe "lecą" dwa razy szybciej niż metalowe.

też racja :)

Link to comment
Share on other sites

rafix w VC prędzej wybijają sie drążki niż końcówki... ;)

a łączniki i tak warto zmienić, u mnie też puka

i niech sobie puka jak lubi ;)

do IDSu jeden łącznik ok 90zł i nie ma zamienników ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

rafix w VC prędzej wybijają sie drążki niż końcówki... ;)

a łączniki i tak warto zmienić, u mnie też puka

i niech sobie puka jak lubi ;)

do IDSu jeden łącznik ok 90zł i nie ma zamienników ;)

serio hapko z tymi drążkami.....bo coś mi się wydaje, że gdzieś na forum czytałem, że drążki wymieniali a nie końcowki drążków, co nie ukrywam mnie zdziwiło :o

wg epc do mnie łącznik kosztuje 108,63zł :)

u mnie puka już konkretnie tzn. na każdej dziurce :)

Link to comment
Share on other sites

a ja nie wymieniałem...i nie były wymieniane od 6 lat i sie zastanawiem czy wymienic? stuka puka to na kazdym dole;] tylko jak to namierzyc czy to to? i po lacznikach chyba trzeba geometrie tak?

Link to comment
Share on other sites

Guest tomekpn
a ja nie wymieniałem...i nie były wymieniane od 6 lat i sie zastanawiem czy wymienic? stuka puka to na kazdym dole;] tylko jak to namierzyc czy to to? i po lacznikach chyba trzeba geometrie tak?

Jak stuka na każdym dole, to mogąbyć też gumy na stabilizatorze. Ja proponuję wymienić i to i to. W każdym razie nie zaszkodzi, a przyjemność z jazdy po wymianie: BEZCENNA :D

Geometrii oczywiście po tych naprawach nie trzeba robić.

Link to comment
Share on other sites

cała wymiana trwa 20 min na stronę z odkręceniem koła. Kazdy kto wie do czego słuzy klucz i jak wyglada łacznik da sobie radę. Stuki mogą pochodzić z łaczników ale bujanie to raczej amorki.

Link to comment
Share on other sites

U mnie stuka łącznik stabilizatora z przodu z lewej strony. Czy mogę wymienić tylko ten stukający czy należy wymienić obydwa na raz?

Dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

czy należy wymienić obydwa na raz?

Zazwyczaj prawy leci szybciej. Ja wymieniam pojedynczo (ale ja jestem oszczędny ;))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest kolo100

Czy z tyłu też mogą stukać łączniki stabilizatora, bo ja jestem po wymianie amorów, tuleji pływających i gum stabilizatora. Efekt, dalej stuka. Nie mam więcej pomysłów, a dzisiaj byłem u klienta zawodowo (mechanik 30 lat praktyki) i tak napomknąłem że mi z tyłu stuka. Bez oglądania powiedział że łączniki stabilizatora. Muszę jechać do mojego mechanika na kanał ale zu niego z czasem ciężko dlatego wolę zapytać na forum żenby mu głowy nie zawracać.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

(mechanik 30 lat praktyki)
Bez oglądania powiedział że łączniki stabilizatora.

To sie nazywa fachowiec, z wiekiem rozumy pozjadał (nie ubliżając nikomu bo może ma racje;) )

Jeszcze pod auto nie zajrzał a już wie co jest popsute i to mimo tego że jak do szkoły chodził to jeszcze auta stabilizatorów nie miały...

Najczęstszym powodem stuków po wymianie tuleji stabilizatora jest ich złe dobranie (grubość drążka stabilizatora od 16 do 19mm) lub drążek wytarty w miejscu mocowania tuleji i wtedy daje sie tuleje 1mm ciaśniejszą.

Jeszcze takiej VC nie było w której stukałby łącznik z tyłu.

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Guest kolo100

Wymieniłem tuleje wahacza górnego, te pływające a gumy stabilizatora chyba z tego co pamiętam 18mm bo takie były poprzednie oryginalne.

Uważasz że gumy są za luźne?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

U mnie stuka od jakiegoś czasu z prawej strony. Myślałem ze to będzie coś związane z łozyskiem na kolumnie, ale nie do konca mi objawy pasowały.

Teraz widze że to jest odpowiedni wątek dla "mojej" bolaczki. Po powrocie z urlopu łacznik do wymiany. Jeżeli to są tylko te dwie śruby (i koło) to powinienem sobie dać rade... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to są tylko te dwie śruby (i koło) to powinienem sobie dać rade... wink.gif

Bardzo czesto te dwie śruby (nakretki) trzeba obcinac fleksem bo swozen łącznika obraca sie bez oporu i nie ma jak go zakontrować.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo czesto te dwie śruby (nakretki) trzeba obcinac fleksem bo swozen łącznika obraca sie bez oporu i nie ma jak go zakontrować.

można zakontrować przy gumie jest nacięcie na klucz ale nie pamiętam jaki sprawdzone sam odkręcałem , nakrętki są napewno na klucz 18

Edited by dare40
Link to comment
Share on other sites

Bardzo czesto te dwie śruby (nakretki) trzeba obcinac fleksem bo swozen łącznika obraca sie bez oporu i nie ma jak go zakontrować.

Może nie będzie tak źle, komplet kluczy+flex się znajdzie jakby co... :D

Mam nadzieje że po tym zabiegu przestanie stukać.

Przed wyjazdem już chyba tego nie zdąże zrobić, ale jutro jeszcze sprawdze czy w łapach (na samochodzie) łącznik nie ma wyczuwalnych luzów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP