Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wojtek.

Wymiana licznika VA 1.6 90.r

Recommended Posts

Guest wojtek.

Witam mam pytanie chce wymienić licznik w Vectra A 1.6 90r. Ten licznik który posiadam ma białe zegary i nie dokładnie pokazuje poziom paliwa i zamiast 60l. jest 50l. i niema na nich żadnych oznaczeń jaki to model czy tam typ licznika bo czytałem i podobno jeżeli kupie od innej pojemności to inaczej będzie pokazywał prędkość.jeżeli mógłby ktoś poradzić to dziekuje z góry. pozdrawiam

Edited by wojtek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj chodzi głównie o indeks licznika.Jeśli dobierzesz zły to ci bęzie licznik przekłamywał.

A co białe zegary ci nie pasują??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtek.

nawet nie tylko oto chodzi że ktoś zamontował od innej vectry (może?) bo z tym paliwem to dziwnie pokazuje i wogule jak rozebralem licznik to tak na sztuke zamontowane te tarcze ale w takim razie jak bym kupił licznik to przełożył bym prędkościomież tylko i powinno być ok nie? to wtedy bym mógł założyc licznik z obrotomierzem bo impulsator jest także tak chyba zrobie.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A paliwko może pokazywać błędnie,bo w liczniku mógł się spitolić stabilizator napięcia ,który jest odpowiedzialny za pokazywanie paliwka.Jak jest zwalony to są błedne wskazania.Ale ogólnie jak wymienisz licznik na ten z obrotomierzem to musisz przełożyć impulsator i będziesz git.Co do przełożenia licznika to wiesz jakie jest czy nie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojtek.

Aha a jak to sprawdzić mniej więcej z tym paliwem?? wiem mniej więcej czytałem troche na forum o tej wymianie licznika także dobrze że jest ten impulsator, zobacze jeszcze co zrobie ale jak by co to impulsator jest to chociaż tyle, zawsze niejsze koszta.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

witam

no właśnie ja mam tez lekki ból z wymianą zegarów,pisałem juz na innym świeższym forum ale może tutaj jakąwśiś pomoc uzyskam:

Sprawa jest taka:

VA 1991 1,6 i

deska bez oberka,chciałem założyć z oberkiem.

przełożenie prędkościomierza dobrałem,deska ładna,zaegary nie obłażą.

chciałem wymienić predkościomierz na swój żeby zachować przebieg,ale to inna historia-natomiast zauważyłem przy tym:

moja decha ma prędkościomierz z jakimś czujnikiem na górze(prądniczka tachometryczna?enkoder?)zamocowanym do czytania obrotów z tarczki kręcącej się razem z linką predkości(górna część prędkościomierza) i połączonym 3 ściezkami z resztą elektryki.

I tu jest problem-decha z oberkiem ma zwykły,nie podłaczony do elektryki prędkościomierz,a to miejsce na górze zaślepione.

pytanie 1 -do czego służy podejrzane urządzenie?

pytznie 2 -może ktos z was to przechodził i wie jaka jest reakcja fury jeśli po prostu tą dechę wymienię(czy nie zacznie paić jak smok lub nie straci mocy-może jest to sygnał do jakiegoś elektronicznego ustrojstwa)na tą bez tego czegoś?dodam że dech z oberkiem nie ma tego przyłącza.a obrotomierz na niej działa bez przerabiania czegokolwiek i reszta rzeczy też,tylko nie jeździłem z tym jeszcze(tylko ok 2 km).

proszę oszybką odpowiedź-jutro po południu znowu ruszam w gzrzebaninę...

z góry dziękuję i pozdrawiam

Edited by maniakk5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widze, że nikt nie chce pomóc wiec ja spróbuje. Ta podejrzana kostka to impulsator. Jest ona niezbędna do funkcjonowania obrotomierza. Przetwarza impulsy wysyłane z cewki zapłonowej i przetwarza je na wskazania wskazówki obrotka. Jak jej nie bedzie nie bedzie działal obrotek i tylko tyle. To nie rzutuje na prace silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

dzięki,ale widzisz sprawa jest taka że ten obrotek działa w ogóle z wyjętym prędkościomierzem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A ta deska z obrotkiem właśnie nie ma impulsatora w ogóle...tylko zaślepione miejsce.

W każdym razie dzięki,właśnie przeczytałem - pomógł kolega na innym forum.

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak na moj gust wystarczy przełozyc impulsator i bedzie OK

Daj znac czy dobrze mysle? czy moze ide w złym kierunku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniakk5

tak i takmi doradził kolega na innym forum(mcjezioro)

impulsator ma 3 przyłącza i tak:

1.masa do 4 styku wejściowego zegarów(wszystko jest pooznaczane)

2.sygnał(środkowy) do 3 -//-

3.plusik(+) do 2 -//-

jeszcze nie miałem kiedy spróbować,ale patrząc na tą deskę z obrotkiem która nie ma imulsatora to by się zgadzało-tzreba tylko wyciąć z obudowy zaślepkę trzymającą sie na cienkich łączniczkach.

powodzenia!

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mylisz się. Impulsator przetwarza obroty linki prędkościomierza, na impulsy elektryczne i przekazuje je do ECU ewentualnie do BC i jeszcze do innych układów.....jeśli są (ale nie do obrotka). A na pracę silnika ma to spory wpływ. Jak mi się urwała linka prękościomierza, po przejechaniu kilkuset metrów wywalał chek i silnik strasznie falował i gasł na biegu (o dziwo) jałowym.

maniakk5 - napisz jak poszła robota (to było na tym samym forum, tylko w innym temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mnie Panowie zadziwiliście na maxa. Ojcu parę lat temu w Vectrze A z 1990 roku zerwała się linka a zanim sprowadził nową to czasu minęło (jakieś 3000 km). I mówię, nic się nie działo z silnikiem, czy falowaniem a nie daj boże z checkiem. Dziwne rzeczy się nie działy. Pierwsze słyszę, żeby linka od licznika była odpowiedzialna za pracę silnika !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mcjezioro a po wymianie wszystko wróciło do normy??

Może to był splot wydarzeń i wtedy jak poszła linka akurat coś innego poszło ??

Ja też pierwsze słyszę aby linka miała tak ważny wpływ na prace silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może miał licznik bez impulsatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co grzebałem u siebie z BC, to myślałem, że ten czujnik przebytej drogi służy do prawidłowych wskazań BC, fakt ojciec nie ma BC ale chyba impulsator był w liczniku a nie na lince ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dla ECU też jest potrzebny - a może nawet przede wszystkim.

Impulsator jest w liczniku i jest połączony z linką. Może Twój ojciec nie miał impulsatora. Wg. schematów "sygnał przebytej drogi" może pochodzić też z ABS-u. A może są takie wersje które nie mają ani tego, ani tego - i wtedy ECU jest zaprogramowany do pracy bez tego sygnału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest masin

Witam. Tak czytam ten temat no i z posta na posta głupieję. Mam Vectre A '91 C16NZ. Miałem w niej licznik bez obrotomierza. Ostatnio wszedlem w posiadanie licznika z obrotomierzem od Astry, różniący się wyskalowaniem zbiornika do 50l. Niewiele myśląc założyłem go no i muszę powiedzieć że się dobrze sprawuje. Obrotomierz działa a kompletnie nic nie przerabiałem, po prostu podłączyłem licznik tak jak ten wcześniejszy był podłączony. Jeżeli chodzi o prędkość to na moje oko pokazuje mniej wiecej tak samo jak ten wcześniej, pomimo że mają różne te swoje oznaczenia. Konfrontowałem wskazania z radarami nad drogą no i różnica to około 5km/h. Inaczej jednak pokazuje temp silnika, tzn tak jak wczesniej wentylator załączał sie przy przekroczeniu 90 stopni, tak teraz dopiero jak dojdzie prawie do 100. Czy w takich Vectrach jak moja były montowane liczniki z obrotomierzem?? Jaki powinien byc indeks na liczniku do tej Vectry?? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie, ze byly montowane z obrotomierzem, ale w poliftowych, a przedliftowe to od wersji GLS. Wyskalowanie powinno wynosic W=1098 o ile dobrze pamietam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> a z astry to pewnie masz W=1111. U Ciebie dziala bo poprostu wiekszosc vectr miala juz fabrycznie wypuszczona instalacje do obrotomierza. Co do wskazan to licznik napewno ma lekkie przeklamanie, ale jezeli te 5 km to nie jest zle. Co do wskaznika temp to raczej powinno byc bez zmian, a jezeli sa to nie mam pojecia z jakiego powodu.

PS. ja u siebie to z ponad 5 zegarow mialem, ale niestety nigdy dokladnie nie analizowalem wskazan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest masin

Please login or register to see this quote.

Tak dokładnie jest. Puki co zostawiam te zegary, chociaz jezeli zdobede od vectry to zmienię bo nie działa mi zliczanie kilometrów. W tych wcześniejszch mialem taki problem, że po odpaleniu auta musiałem dodać gazu (tak do okolo 3000obrotów) żeby ładowanie się załączyło i nie działała kontrolka ładowania a w tym nowym wszystko śmiga. I niech tak zostanie. W planach mam zrobienie własnego komputerka pokładowego więc wtedy będę miał dokładne wskazania:) Jeżeli uda mi się to ładnie zrobić to opiszę to na forum.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O tym było wiele razy na tym forum. W VA (zdaje się tylko przedliftowych), jest seryjnie błędnie wskazywana temp. (za niska). Zapewne więc ten licznik od Astry wskazuje dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kupiłęm licznik bez impulsatra, przełozyłem impulsator z innego licznika i dolutowałem 3 kabelki bo w innym liczniku było to orginalnie łaczone sciezka. styki mam podpisane od 1|||||||8 po jedniej stronie. czy to o to chodzi ??

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

sam sie powoli juz gubie w tym... mam tylko jedna wtyczke u siebie i teraz nie mam pojecia jak co do czego podpiac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...