Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Donalvaro

Spadek mocy

17 posts in this topic

Witam...Mam vectre b 2.0 DTL autko pali ok 6.5 litra na 100...silnik chodzi równiutko,nie bierze oleju..wczoraj nagle w czasie jady straciło ok 30 % mocy...poprostu nie czuc tego "kopa" przy 2000obr/min.. Co powinienem sprawdzic najpierw ???czy to może przytkany filr paliwa bo nie wiem kiedy był wymieniany a ja go jeszcze niewymieniałem ..pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kontrolka żadna się nie zapaliła?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

spadł węzyk podciśnienia od turbo i po temacie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak spadnie wezyk podcisnienia od turbo to oswieca sie check - potwierdzone doswiadczalnie w DTH.

Ja bym sprawdzil czy nie strzelila gumowa rura za turbo ewentualnie czy po przegazowaniu puchnie....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otest właśnie u mnie w DTLu nie zapala sie Check jak spadnie wężyk

jak widać w każdym inaczej reaguje

a jako że on ma DTL to dlatego tak napisalem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego napisalem ze sprawdzone na DTH (....bo moze inaczej dzialac w DTL) .

Wszystko zalezy ktory wezyk masz na mysli - jesli ten ktory dochodzi od pompy Vacu to wydaje mi sie jednak ze rowniez powinien tobie zapalic sie check.

Jesli spadnie to próznia powinna drastycznie spasc przez co po przegazowaniu i zjechaniu na jalowe EGR nie otworzy sie przez co powinien pojawic sie P0400

Mozesz to sprawdzic.

Jesli spadnie wezyk za zaworem sterujacym to juz chyba niekoniecznie bedzie check ale to jest malo prawdopodobne....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem. U mnie w DTL po zdjęciu przewodu podciśnienia CHECK nie wyskakuje.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

CD usterki 2.0 DTL... Dzisiaj jak jechałem ok 140 zapalił sie błąd silnika i swiecił sie do konca trasy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> .po kilku godzinach jak odpaliłem autko błędu już nie było..poprostu mam wrażenie jakby tubina przestała działac...zero przyspieszenia...co powinienem sprawdzic???....Acha kilka tygodni temu miałem ta samą historie spadku mocy ale go przegazowałem i moc wróciła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Edited by Donalvaro
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam dla Ciebie sposob ... sciagnij turbine i ja dokladnie wyczysc mi to pomoglo... a malucha nie moglem wyprzedzic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> sciagnelismy -wyczyscilismy i smiga jak ta lala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie powinieneś udać się do serwisu i sprawdzić kod błędu Techem. Też mam takie objawy, szczególnie w trasie (a już dokładniej - podczas jazdy z tempomatem). Zapala mi się żółta kontrolka silnika i auto zupełnie traci moc (tryb serwisowy - ?). Muszę zgasić samochód i od nowa go odpalić - wtedy jest ok. Wybieram się z tym do serwisu po Świętach. Jak uda ci się zdiagnozować usterkę - napisz. Powodzenia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przede wszystkim zczytaj błąd TECHEM2. Tylko w taki sposób dowiesz się o co w ogóle kaman. Wbrew pozorom są błędy w dieslach, które po 30 czy 50 krotnym udanym zapłonie silnika, jeśli ponownie nie występują, są kasowane z pamięci ECU. Idealnym rozwiązaniem jest i byłoby w ogóle, by mieć TECHA2 ze sobą i po pojawieniu się checka od razu go podpiąć pod OBD... Tylko kto go ma i kogo na to stać ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Poza tym sprawdź podciśnienia ( wężyki ) i wąż doprowadzający powietrze z turbiny do IC albo do kolektora ssącego ( jeśli to DTL ). Zczytanie błędu ( błędów ) i tak się swoją drogą przyda...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zwlekałbym z tym na po świętach na Twoim miejscu. W zależności od tego co wyjdzie po zczytaniu błędów będzie można zadecydować czy poczekać czy zabierać się do roboty od razu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem w dti totalny spadek mocy, ale winą był przepływomierz powietrza i po jego wymianie jest ok!!! (cena boschoskiej 330zł i wymiana na <zimnym silniku>+nowy filtr powietrza)!!! ale u Ciebie moze być faktycznie coś z turbiną.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Podjechałem do serwisu, no i oczywiście po podłączeniu Techa nie "wyskoczył" żaden błąd - mechanior powiedział , że po 30 ponownych uruchomieniach silnika błąd nie występuje. No to ja na Trasę AK i zasuwam w tą i z powrotem - głównie na tempomacie - i czekam aż się zapali kontrolka. No i jak można się domyślać - nie zapaliła się. Dobrze że mnie nie skasowali za podłączenie Techa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Muszę podjechać do serwisu tuż po jakiejś trasce - wtedy dowiem się o co chodzi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam

A ja mam taki przypadek.

Gdy chcę wstawić mojej VB 2.0DTL to zapala sie CHECk i brak Mocy po wyłączeniu/włączeniu zapłonu znowu jadę z pełną mocą.Turbina Nowa od Astry II 2.0DTL 2001 numery seryjne te same. Problem pojawil sie po wymianie turbiny. Wcześniejszą miałem rozjechaną znaczy się sałabo dawała powietrze (wcześniejsza pseudo naprawa, uskodzonełopatki itd- nie moja) aż w koncu padła. Słyszałem że po takich wymianach z gorszego na lepsze trzeba zresetować komputer w samochodzie żeby sie uczył na nowo co o tym myślicie?

Dzisiaj to zrobie i zobaczymy co sie stanie.

Wężyki podciśnienia sprawdzałem wszysko wygląda OK.

Druga sprawa zauważyłem jeszcze coś Drugi CHECK iNNY :-) zapalil mi sie pod czas jazdy ale jak nacisnołem hamulec to zgasł. Powtórzyło sie to samo gdy stałem na świtłach zapalił się i po nacisnięciu hamulaca zgasł gdzie szukać?? PODCISNIENIE??

Pozdrawiam

Edited by stempskp
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

check gasnacy po nacisnieciu hamulca przerabialem, do wymiany byl czujnik swiatel stopu, dzialaly normalnie ale pojawial sie blad, po wymianie problem zniknal koszt ok. 40 pln w ASO jesli dobrze pamietam, sprawdz tylko czy masz na 2 czy 4 blaszki, ten na 4 pasuje od astry 2

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Problem z zapalającym się Chekem pod czas jazdy i braku mocy rozwiązany. Zresetowałem komputer i na nowo go uczyłem z nową sprężarka i jest OK.

Zostaje mi Check który się zapala na postoju a gaśnie podczas naciśnięcia hamulca.

Ale to też rozwiąże. Dam znać.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.