Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pablo_vectra_3.2

problem vectra c 3.2 v6 2003 r. - help me!!!

Recommended Posts

Guest pablo_vectra_3.2

Witajcie,

Na trasie samochód był jakiś ciężkawy, jakbym wiózł tone w bagażniku. Max. predkosc to 180 km/h, normalnie jezdzi po 250 km/h- vc 3.2 v6... nie wiem co jej jest.. czuje ze przy 4000 obr. ma jakis kryzys mocy... cos sie stało.

Przypuszczam, że sprzegło może się kończyć- bo pare razy wyślizgałem... natomiast ryk silnika też jest nie taki jak zwykle. Normalnie ten samochód zaczyna żyć powyżej 4000, a tymczasem meczy sie jak 1.6.

PS. Zagrzał mi się też dziś, jechałem w trasie SZYBKO mogłem tak jechać przez pare kilometrów zanim zauważyłem. Może to też ma jakiś wpływ.

Poradzcie szanowni grupowicze, bo odchodze od zmysłow.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgorsze co mozesz zrobic temu silnikowi to go przegrzac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko pablo na drugim forum vectra pisal, ze to jego przegrzanie to oznaczalo 95 stopni....Ja bym tego jeszcze przegrzaniem nie nazwal. bez tech'a to sie nie obejdzie. Zczytac bledy trzeba na poczatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a charakterystycznego zapachu sprzęgła to tam nie ma przypadkiem ??

żadna kontrolka się nie pojawiła ??

czy silnik pracuje równo ??

Jaki masz przebieg pablo_vectra_3.2 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Przebieg 100.000 km.

Panowie i Panie,

Problem nie ustał. Od 2 tygodni moja VC stała w warsztacie, przy okazji wymienili sprzeglo, szczytali bledy itp. Przeplywomierz zostal wymieniony, natomiast TO NIE JEST TO. Znow braki mocy, znow lamanie sie z tym ze wczesniej na 3000, teraz na 4000. Moje 3.2 nie wydaje takie dzwieku jak powinno, kazdy kto ma ten samochod wie o co chodzi...

Meczy sie przy 120-140.. Ratunku! Moze komus z was przytrafilo sie cos takiego?

Co to moze byc?

PABLO

Share this post


Link to post
Share on other sites

zczytali bledy i co ??

nic nie wykazalo ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może jest zapchany katalizator ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

To może być katalizator.. dzwięk wydobywa się jakoś z dołu auta. Niby jak wymieniali skrzynie i sprzęgło zdjeli cały uklad wydechowy, ale nie wiem czy akurat sprawdzili katalizator. Po wymianie przeplywomierza jest jakby roznica, ale w dolocie dlawi sie i nie wiem wlasnie czy nie staje na katalizatorze.

Dzieki kolego. We wtorek sprawdze i napisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS. Czy przeplywomierz do gtsa 3.2 moze kosztowac 900zl?

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może - zależy też jaki ci wcisneli (nienawidze mechaników)

nie jestem mechanikiem, ale co trzeba zrobic zeby zapchac katalizator w tak swieżym aucie? gdzie tankujesz?

piszesz ze lubisz przycisnąć, wiec chyba powinien byc dobrze przepalony.... (?)

Edited by darcyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Mechanik raczej zaufany. Ma dostep do orginalnych czesci w dobrych cenach. Serwisuje u niego juz kolejny samochod i wszystko cacy.

Tankuje auto tylko na BP lub SHELL. Natomiast ma sekwencje, ale gaz tez tankuje na tych 2 stacjach TYLKO. Ma 2003r. 100000 km na zegarze.

Przycisnac owszem, srednie spalanie 20-25l/ 100km, mowi same za siebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli rano zaraz po odpaleniu ruszysz szybko to powinno być przez jakieś 2 min wszystko ok. Katalizator zaczyna potem pracować i jak jest zapchany to ewidentnie auto nie idzie.

Czy auto ma na pewno taki przebieg?? Teoretycznie 200 tyś km powinien katalizator bez problemu wytrzymać. Z drugiej strony nie wiem jak katalizator znosi gaz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Być może spaliny wydobywające się ze spalania gazu powodują szybsze zużycie jego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Ehh, 120 wiecej nie pojdzie. Silnik ryczy jak mlody lew, pojezdzilem jest tak samo. Przebieg raczej pewny, ale kto wie. Jestem 2 wlascicielem, kupilem auto jak mialo 73 tys, sprowadzony przy 40 tys. Rozkladam rece, we wtorek wraca na serwis i zobaczymy.

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ilu właścicieli było za granicą ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Ja jestem 3. Jeden w DE + 1 w PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym ciśnienie na garach pomierzył i prawidłowość rozrządu sprawdził wiem ,ze to nie proste w 3,2 v6 ale trzeba to zrobić,inaczej można gdybać bez końca

Kiedyś Klubowicz MO miał takie same objawy jak ty tylko w viki B z najprostszym silnikiem 1.6 8 zaworowym i miał obluzowane kolo zębate na wale korbowym

Edited by Janek_uk_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Mozliwe, ostatnio wymieniali mi rozrzad. Moze czegos nie dokrecili. Narazie EOF, odezwe sie we wtorek i was poinformuje co bylo.

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak na marginesie to ograniczone spalanie gazu poprzez rozmyślne ograniczenie jego dopływu powoduje zbyt wysoką temperaturę spalania ,a co za tym idzie zapieczenie pierścieni i( nawet w skrajnych przypadkach topienie się górnej powierzchni tłoków,jednym słowem rozmyślne katowanie silnika gra nie warta świeczki)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Katalizator się STOPIL. Mechanik twierdzi, że od 20 jego kariery nie widział czegoś takiego. Teraz jest założona strumiennica, samochód chodzi wyśmienicie.

Ma większą moc niż przed usterką.

Dzieki wszystkim za trafne prognozy.

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli miałem nosa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

heh a mi sie tu wszyscy dziwili, ze nie moze byc czegos takiego jak przetopienie kata...a tu prosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję sprawdzić dokładnie instalację gazową (regulacja itp). Dobra instalacja nie powinna doprowadzić do tak szybkiego zużycia katalizatora.

To są oczywiście moje sugestie (sam instalacji gazowej nie posiadam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, ze juz wszystko okej! Tez bym polecal sprawdzic instalacje gazowa. Prawde mowiac spalanie ktore podales, wedlug mnie jest bardzo duze (nawet jak na 3.2). Poplyniecie kata jest spowodowane za bogata mieszanka (nie za uboga).

Co komputer na wstawienie strumiennicy, swieci checkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Jak narazie wszystko cacy. Wcześniej check palił się non-stop i samochod dławił się przy przełączaniu na gaz. W tej chwili porblemy ustały. Prawdopodobnie, bezproblemowy odlot powoduje brak zatykania się powietrza "po drodze". Oby juz tak zostalo. A instalacja bedzie na przegladzie, poki co wszystko ok.

Spalanie, to auto pali srednio przy szybszej dynamicznej jezdzie 20l-25l benzyny, wiec jesli jest sekwencja spali tyle samo gazu. Wszystko zalezy od stylu jazdy.

PS. Polecam zatankowanie sobie V-POWER RACING 100 oktanów, przeczyszcza wtryski a silnik jakiś taki żywszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pablo, troche dziwne, wedlug mnie powinien sie swiecic check, bo sonda lambda za strumienica pokazuje zle informacje. Chyba, ze w serwisie wraz z montazu strumienicy Ci oszukiwac zamontowali (w sumie najlepsze i najtansze wyjscie).

Wedlug mnie warto pojezdzic troche na benzynie i sprawdzic spalanie. Sekwencja zawsze bedzie palila wiecej, conajmniej 10-15%, tyle musi ze wzgledu na nizsza kalorycznosc gazu.

Wogole jakiej firmy masz sekwencje? Bardzo czesto gazownicy ustawiaja za bogata mieszanke. I ustawiaja tak, ze pod duzym obciazeniem bardzo mocno przelewa gazu. Check sie wtedy nie zaswieci, bo przy pelnym gazie auto jedzie z mapy a nie z odczytow parametrow.

Do czyszczenia wtryskow, to polecam jednak silniejsze dodatki, one jeszcze lepiej dzialaja. Sam raz na pare kkm stosuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pablo_vectra_3.2

Please login or register to see this quote.

Jakie to dodatki?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...