Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest ALVARO1981

Jak zmieniac biegi aby bylo ekonomicznie spalanie?

Recommended Posts

Guest ALVARO1981

Wutam. Przy jakich obrotach zmieniac biegi aby auto jak najmniej palilo? Czytalem na forum i niektorzy pisza ze przy 2000 a niektorzy 2500-3000 i troche zglupialem bo oba style troche sie różnią.

Edited by ALVARO1981

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

Please login or register to see this quote.

najtaniej jezdzi sie w zakresie maksymalnego momentu obrotowego, czyli w przypadku 2.2dti jest dostępny od 1500 do 2750 obr/min

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tvn turbo mówili,ze dla benzyny przy 2500obr a dla diesla 3000obr max. I starac sie jezdzic na jak najwyzszym biegu przy najnizszych obrotach tak zeby nie szarpało oczywiscie. No i nie wybijac na luz tylko hamowac silnikiem tj. zdejmowac noge z gazu i odcinac dopływ paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Najekonomiczniej mi wyszło tak do 3500.

Kiedyś zmieniałem biegi tak 1500 do 2000 obrotów. Niby autko nie zażynasz, na wolnych obrotkach. Niestety ale on się dławi. Spalał mi więcej niż bardziej dynamiczna jazda i zmiana biegów ppowyżej 2000 obrótów. miałem kiedyś VIka A 20gt, za***ista fura, 8 zaworowa. I też początkowo jezdziłem do 80 km. tak 1900 obrotów. I co !!! Spalał mi 10-11 gazu. A jak zaczołem jeżdzić w przedziale 110-120 km , tak ok 2500 obrotów to spalanie poleciało do dołu i na trasie potrafił 8.5 gazu wyść.

Wydaje mi się iż zamulanie silnika nic nie da i wręcz odwrotnie może spowodować większe spalanie. Zależy też od tego jakie trasy pokonujesz ( długie czy krótkie) czy silnik zdąży się zagrzać.

Ja tak jak pisałem

śmigam ok 2200-3500 obrotów i nie narzekam. Średnia to 6l. Na trasie jadąc ostatnio po regeneracji pompki, jak jechałem do 140 km/h to wypadł 4,8 l, ale gierkówka, stała prędkość:)10 l ropy na 220 km

Natomiast jak już z powrotem jechałem 160 km to wciągnął to samo co zaoszczędził w drugą.11 l ropy na 220 km

Pozdrawiam

hvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie do końca prawda.

Albo raczej - po kolei.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, jest tak jak Paweł napisał. Ale niskie zużycie paliwa nie równa się ekonomicznej jeździe. A przynajmniej nie zawsze. Czemu?

1. Turbodiesel - mój przypadek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Osobiście wkręcam każdy bieg do 2500, czasem 3000 obrotów. Turbina musi być czasem rozkręcona, by oczyścić się z sadzy (ta część turbo, która jest na wylocie i napędza doładowanie). Czyszczenie turbiny, regenerację itp trudno uznać za przypadek ekonomiczny.

2. Obciążenie na niskich obrotach - nisko zdolność do przyspieszania jest kiepska. Więc mając np. 80 i przyspieszając do 120 może się bardziej opłacić przyspieszanie na 4 biegu z wyższymi obrotami, niż na 5. Co prawda zużycie chwilowe będzie wyższe na 4, ale czas przyspieszania sporo krótszy i w konsekwencji będzie oszczędniej.

Podsumowując - wszystko z głową. Wystarczy pozwolić jechać autku i nic na siłę.

Pozdrawiam, Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie dlatego zalecają diesla krecic do 3 ze względu własnie na turbine.

Wiadomo,ze nie mozna jechac wysokim biegiem na niziutkich obrotach az tak zeby szarpalo i zeby nie piłowac na niskim biegu i wysokich obrotach.

To tyczy sie spokojnej jazdy bo wiadomo,ze jak trzeba i jak sie wyprzedza to należy zredukować.

Ja sam lubie depnąć ale jak trzeba to nauczyłem sie ściągac noge z gazu i odcinać paliwko.

Najlepiej jest to zauważalne jak jest komputer i widać wtedy wskazanie 0,0

Edited by pawel73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

Ja sam lubie depnąć ale jak trzeba to nauczyłem sie ściągac noge z gazu i odcinać paliwko.

Najlepiej jest to zauważalne jak jest komputer i widać wtedy wskazanie 0,0

A jak wyrzucisz na luz to pokazuje 0,1!!!!! I silnik nie jest tak wyżyłowany jak na biegu...

Najmniej bierze,czy to w mieście czy na trasie przy obrotach 2000-2500-każde auto!!!!

Edited by raffik

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie zauważyłem że najlepsze efekty daje następująca strategia:

1) założyć sobie prędkość z jaką chcemy się poruszać, czy to miasto czy rasa

2) przy każdym przyspieszaniu osiągać tą prędkość w miarę możliwości jak najszybciej, ale nie wkręcać silnika powyżej 3000obr i nie cisnąć do podłogi - najlepiej tak ok 3/4 gazu

3) przy każdym hamowaniu, dodatkowo hamować silnikiem

4) postarać się przewidywać sytuację na drodze - jeśli widzimy że za chwilę zmienia się światło albo samochody na trasie za chwilę będą hamować (ograniczenie prędkości) lepiej zdjąć nogę z gazu i dojechać hamując silnikiem niż ciągnąć do samego końca i później ostro hamować.

5) na trasie starać się jechać dynamicznie, ale nie agresywnie - wyskakiwanie zza zderzaka i wyprzedzanie na pełnym gazie z niskich biegów nie jest wskazane, lepiej zostawić sobie trochę więcej miejsca i wcześniej się rozpędzić tak żeby wyprzedzanie przebiegło bez głębokiego wciskania gazu.

Wiadomo, że nie zawsze da się trzymać założonych reguł, ale ja jeżdżąć dość dużo zauważam znaczącą różnicę jeśli jestem zdyscyplinowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, aby cały czas być w zasięgu max momentu obrotowego, dla 2.0 dti jest on maksymalny w przedziale 1650-3000 obr/min Ja osobiście zmieniam biegi przy 2500, czasem dochodzę do 3000. Wtedy spalanie jest najniższe.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Greczyn

Ciekawe ciekawe ja osobiście max do 2500 i zmiana. Ale ciekawi mnie co sądzicie o wyrzucaniu na luz w czasie jazdy, na przykład z jakiegoś wzniesienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według wszystkich lektur jakie czytałem jazda na luzie nie przyczynia się do mniejszego spalania, zauważyć można nawet za chwilowym spalaniu ze jak zjeżdżasz na luzie z górki to komputer pokazuje 0,0 l na 100km jakie to ma pokrycie w rzeczywistości nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy, górka to równia pochyła, przy mniejszej pochyłości luz będzie bardziej ekonomiczny, przy większych bieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja jeżdżę jak benzyną. Czasami do 4 tys go kręcę. Przeważnie tak do 3-3,5 tys. Pali ok 6 litrów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powyżej 3k obrotów ten silnik po prostu "zwalnia"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak jedziesz na luzie z górki, po prostej, czy pod górkę komputer nie pokazuje na pewno 0,0 l/100km. Jadąc na biegu bez wciskania pedału przyspieszenia masz 0,0 l/100km ponieważ silnik jest napędzany od kół toczącego się pojazdu.. Jadąc na luzie wtryskiwacze pracują żeby podtrzymać prędkośc obrotową biegu jałowego i pracę silnika...

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mądrze mówi ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest charly

Please login or register to see this quote.

tyle tylko że 1.8 przy 120km/h pali mniej niż 1.6, a to dlatego że ma "lepsze podstawy" do przeciwstawiania się oporom.To samo tyczy się zakresów obrotów silnik ma więcej siły to mniej pali ,jak mu nie doje*** 4500tys oczywiście .2x2=5 pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale o co chodzi ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego postów masz jak kot napłakał i do tego odswierzyłeś kotleta który juz dawno odszedł do lamusa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Edited by dj grelik

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego a może wiez co jest grane, kiedy włączam zapłon i próbuję przekręcić to nic się nie dzieje a kontrolki się świecą.

ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kurde, czy to jest temat o problemach z odapalaniem?

NIE!

Więc nie zaśmiecaj tematu innymi sprawami. W ten sposób to zaraz ktoś zapyta się czy jajka na miękko gotować 4,5min czy 5min ?

Jeśli chodzi o spalanie to po przejechanych 200k km dieslem zgadzam się w 100% z kolegą

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Eee, nie przesadzaj kolego.. :25:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...