Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolki


Guest Adrian 87
 Share

Recommended Posts

Guest Adrian 87

Witam,mam dość nietypowe pytanie poniewaz mam Viki A X16SZ 95r. i wiem ze posiada kontroli od np,braku płynu do spryskiwaczy,od przepalenia żarówki, itp.I teraz moje pytanie-czy można to sobie popodłaczać żeby wszystkie te kontrolki działaly.Wiem że fabrycznie zależy to do wersji wyposażenia.Pozdrawiam.

Edited by Adrian 87
Link to comment
Share on other sites

Da sie bez problemu, trzeba tylko odpowiedni taki biualy plastik z tylu zegarow zalozyc od innych, nawet ktos opisywal ja kto podlaczyc, zeby wszystko dzialalo.

Link to comment
Share on other sites

Da sie bez problemu, trzeba tylko odpowiedni taki biualy plastik z tylu zegarow zalozyc od innych, nawet ktos opisywal ja kto podlaczyc, zeby wszystko dzialalo.

Dokładnie tak ja ZIGI pisze ! Ja mam coś takiego założone z miesiąc temu. Kosztowało mnie to grosze-kolo rozbierał taką viki na części i udało mi się większość odszukać i skompletować. To bardzo pożyteczna funkcja, pozwala na szybkie stwierdzenie, czy czegoś viki brak ;) Spryskiwacze, płyn w chłodnicy, okładziny hamulców, kontrola żarówek stopu oraz oświetlenia pojazdu a także kontrola poziomu płynu oleju.

Co do "listwy" z tyłu licznika, to nie problem, bo chodzi to na allegro po jakieś 40-50 zł ale reszta to meksyk i dopiero frajda ;) Takie małe czarne pudełko jest potrzebne z kostkami, bo ze kostek to bieda. Reszta to czas, chęci i schemat elektryki w rękę.

Tak jak pisałem w moim poście na ten temat, proszę pytać, a lada dzień pojawią się fotki !

Ja mam jeszcze kontrolę przypomnienia zapięcia pasów, taki nawyk. To też była opcja tylko na Austrię i Japonię....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest maniakk5

witam,trochę z innej beczki ale może na 3 z kolei forum doczekam odpiwiedzi:

Sprawa jest taka:

VA 1991 1,6 i

deska bez oberka,chciałem założyć z oberkiem.

przełożenie prędkościomierza dobrałem,deska ładna,zaegary nie obłażą.

chciałem wymienić predkościomierz na swój żeby zachować przebieg,ale to inna historia-natomiast zauważyłem przy tym:

moja decha ma prędkościomierz z jakimś czujnikiem na górze(prądniczka tachometryczna?enkoder?)zamocowanym do czytania obrotów z tarczki kręcącej się razem z linką predkości(górna część prędkościomierza) i połączonym 3 ściezkami z resztą elektryki.

I tu jest problem-decha z oberkiem ma zwykły,nie podłaczony do elektryki prędkościomierz,a to miejsce na górze zaślepione.

pytanie 1 -do czego służy podejrzane urządzenie?

pytznie 2 -może ktos z was to przechodził i wie jaka jest reakcja fury jeśli po prostu tą dechę wymienię(czy nie zacznie paić jak smok lub nie straci mocy-może jest to sygnał do jakiegoś elektronicznego ustrojstwa)na tą bez tego czegoś?dodam że dech z oberkiem nie ma tego przyłącza.a obrotomierz na niej działa bez przerabiania czegokolwiek i reszta rzeczy też,tylko nie jeździłem z tym jeszcze(tylko ok 2 km).

proszę oszybką odpowiedź-jutro po południu znowu ruszam w gzrzebaninę...

z góry dziękuję i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

moja decha ma prędkościomierz z jakimś czujnikiem na górze(prądniczka tachometryczna?enkoder?)

To jest tzw. impulsator (są o tym tony postów). Sluży do informowania ECU o tym że auto jedzie i z jaką prędkością. Bez tego auto marnie będzie jeździć.

dodam że dech z oberkiem nie ma tego przyłącza.

Rozumiem że niema ścieżek do impulsatora? Jeśli tak, to podłącz impulsator do ścieżek (np. lutując dodatkowe przewody) bezpośrednio przy większym wtyku zestawu wskaźników w ten sposób:

pierwszy styk imp. (masa) do czwartego styku gniazda wtyku (są oznaczone),

środkowy styk imp. (sygnał) do trzeciego -//-

trzecistyk imp. (+) do drugiego -//-

Link to comment
Share on other sites

Guest maniakk5

serdeczne dzięki,już myślałem że nic nikt o tym nie wie.

ja kawałeczek z tym przejechałem i nie było różnicy(znaczy w ogóle bez prędkosciomierza-ale może za mało).

rozumien że wtyki w obu wtyczkach deski mają jedną numerację,a nie każdy oddzielnie-bo jeśli tak to po której stronie się podłączac-do 8-mio pinowego czy do 6-cio pinowego?

dzięx jeszcze raz za poradę. :D pozdro!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest maniakk5

Witam ponownie!

Panowie wszystko działa LUX.Podpiąłem impulsometr i wszystko gra.

Mam tylko pytanie - jak przestawić obrotomierz,ponieważ pokazuje mi o ok. 500 obrotów za mało,a wskazówka spada poniżej zera po zgaszeniu silnika.

Poza tym działa normalnie-mam wrażenie że przesunieta jest wskazówka - czy mozna przesunąć paluchem wskazówkę do końca i popchnąć za opór i pozostanie w odpowiednim położeniu?Czy należy ją jakoś zdjąc i załozyć w innym położeniu?nie chciałbym nic popsuć...

Proszę podpowiedzcie coś w miarę szybko bo mam jeszcze wszystko rozebrane i nie chciałbym rozbierać 2 raz...

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP