Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest olecki

Dziwny dzwiek przy przyspieszaniu - 1.9 CDTI 150KM

Recommended Posts

Guest olecki

witam

posiadam Opla Signum z 2004 roku, 1.9 CDTI 150KM

Dzis zauwazylem ze przy naciskaniu pedalu gazu, slychac dziwny świst .... czy to moze byc turbina?

wczesniej tego nie bylo wogole slychac, teraz jest to wyrazny dzwiek - taki "świst" silniczka ...

dodam ze auto przyspiesza normalnie.

co moze byc nie tak? czy cos dzieje sie z turbina i trzeba uwazac?

zapomnialem dodac ze wiem ze silnik powinien ..czytez raczej turbina "swiszczeć". ale ciekawe jest to, ze jezdze tym autem od miesiaca i dopiero teraz to slysze i to wyraznie. Dlaczego wczesniej ten dzwiek sie nie wydobywal?

..i dodam ze wcale nie chodzi o to ze teraz pierwszy raz sciszylem radio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

__________________________________________________________

Edit:

edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim - łączę / zubek

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

Turbina nie powinna świszczeć przy przyspieszaniu, świadczyc to może o jej zużyciu, jednak jak puścisz gaz to jak najbardziej świszczy nadmiar ciśnienia spuszczany przez zawór.

Możesz ściągnąć przewód gumowy i zoczaczyc jaki jest stan łopatek/wirnika i czy nie "pluje" olejem.

Delikatny świst przy "gazie" może wystąpic ale jest on prawie nie słyszalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

Please login or register to see this quote.

aha..czyli jednak.

ktos moze orientuje sie jaki jest koszt nowej turbiny do tego signum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

Nowa jest droga, ale regenerowana w profesjonalnym warsztacie to ok 1200 zl średnio.

np:

Please login or register to see this link.

Najpierw jednak radze udac sie na diagnozę, wcale nie musi być coś złego z turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy przewód nigdzie,nie spadł,nie poluzował się,bo świstac może jak zaciąga lewe powietrze.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

większość silników z turbinami świszczy przy dadawaniu gazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

Please login or register to see this quote.

moze i swiszcze, ale nie tak. poza tym nie swiszczal wczesniej, wiec tez o czyms to swiadczy prawda?

a wogoe ktos moze z Opola lub okolic i moze polecic jakis warsztat regenerujacy turbiny ?

i wartsztat ktory sprawdzi czy to aby napewno turbina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli to jest świst którego wg Ciebie nie powinno być to szukaj na połączeniach turbina - intercooler i intercooler - przepustnica

ale jeśli z tego co piszesz że auto nie straciło mocy to raczej świst jest prawidłowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja też nie słyszałem że moja turbina świszczy (a może zawór upustowy) podczas przyśpieszania dopóki nie posłuchałem jej podczas jazdy z otwartymi oknami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

ciekawa sprawa, bo ten dziwny swist zamienil sie teraz w swist juz blizej okreslony, wyraznie slychac jakby silniczek ktory wyraznie slychac przy obrat6ach nieco powyzej 2tys. napewno wczesniej tego nie slyszalem i wcale nie chodzi o otworzenie okien. dzwiek jest dobrze slyszalny w srodku samochodu - bez otwierania okien czy drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty masz 1,9 cdti a nie benzyne wiec i cisnienie doladowania jest wieksze

w vc z tymi silnikami slychac turbine w kabinie - to normalne !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

ojjj olecki gdzie ty sie chowales ze nie wiesz jak swiszczy turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to nic innego tylko najprzyjemniejszy dzwiek na swiecie pompowania turbiny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

do pajak4:

jak to turbina nie powinna swiszczec przy dodawaniu gazu ?! Oo no tutaj to ja sie poddaje... to jak inaczej ma dmuchac prawie 1bara powietrza w kolektor ? a jak komus turbo nie swiszczy to moze ma zapieczone kierownice w turbinie od jazdy w zbyt malym zakresie obrotow??

1.9cdti = duze turbo, glosny swist

2.2dtr = male turbo, maly swist

turbina = swist

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zanim nastepny raz dasz takie glupie rady i narazisz kogos na spore koszty to chyba powinienes sie najpierw upewnic, regeneracja turbiny to wydatek ok 1000zl a nowe turbo moze kosztowac nawet do 3000zl + robocizna wiec pomysl, poczytaj i dopiero pisz

Edited by ares

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

tak, tylko ze ten swist to juz nie jest swist ..a wyrazne buczenie silniczka.

i tak jak juz wspomnialem. wczesniej wogole tego nie bylo slychac. jezdze tym autem od 1,5 miesiaca a wczesniej napewno tego oglosu nie bylo. a przeciez turbina nie pojawila sie wczoraj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jakby odglos byl slyszalny od poczatku, nie byloby problemu.

teraz wyraznie slysze silniczek ..cos jak mikser na szybkich obrotach

...moze to wogole nie turbina, tylko jezeli nie, to co innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TomaszB

Tak jest 1.9 cdti 150 km świst jest wyraźnie słyszalny _potwierdzam (buczenia nie słyszę ) :-)

Edited by TomaszB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, zanim się w tak stanowczy sposób wypowiesz, dokładnie przeczytaj co Twój przedmówca napisał. Życzę Ci dawania takich "głupich rad" - jakich rad i informacji udziela nam kolega "pająk4".

Ostrzegam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

Please login or register to see this quote.

Celem sprostowania tego co piszesz:

1. Jak cytujesz to wklejaj wszystko a nie wybrane słowa. Napisałem ze swist moze być słyszalny ale jest cichy. Kolega z tego co pisze ma hałas, tak to odbieram.

Jak duże jest turbo w 1.9?? bo mam codziennie do czynienia z tym silnikiem a jakos tego ogromu nie mogę pojąc o ktorym piszesz, jest to garret w 2.2 bez wiekszej roznicy niz 1.9 jesli nie wiesz nie wypowiadaj sie w tym tonie, bo sprawna turbo nie halasuje, jedynie zawor zwrotny ale to cos innego. Na zimnym silniku np zima turbo zawsze glosniej slychac, ale zeby glosny swist w kabinie podczas jazdy? radzę sprawdzic swoją moze sie kończy. Normalna jazda nie powoduje swistu/halasu slyszalnego jakos specjalnie.

2. Czytaj co napisalem tak dlugo az zrozumiesz.

Napisalem koszt turbo regen: ok 1200 zl, nowe duzo drozsza.

Nie wiem o co ci chodzi więc z tymi radami?? dodatkowo podany jest link do profi zakladu mozna zadzwonic i sie pytać. Moja rada dla Ciebie: czytaj dobrze co piszę.

Piotrze, dzieki za miłe słowo, jesli trzeba zawsze służę pomocą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

a moze najpierw sie upewnisz jaki to garrett ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w 2.2dtr jest gt18 w 1.9cdti 150 jest gt20 lub gt22 ten sam co w fiatach jtd, 2.2dtr to pompowtrysk 1.9cdti to commonrail

jesli tu nie widzisz roznicy to ok nie bede sie klucil masz wiecej lat = wiecej wiesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

proponuje teraz kazdemu z was wsiasc do auta, zakrecic nawiew, wylaczyc radio, dokrecic auto do 1500rpm i wcisnac troszke mocniej pedal gazu, szczegolnie na wyzszych biegach jesli nadal nie slyszycie swiszczacej turbiny to chyba trzeba ja naprawde troche przedmuchac bo od wleczenia sie po drodze mogly sie zapiec kierownice a kazdy silnik z turbo musi byc czasem depniety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jezeli nadal twierdzicie ze turbiny nie powinno byc slychac nagram wam jutro dzwiek mojego autka i jak bardzo bedziecie chcieli to jeszcze 2ch innych z turbina to wtedy moze przejrzycie na oczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle nie zamierzam sie tu z nikim klucic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

do piotra z gdanska:

"Turbina nie powinna świszczeć przy przyspieszaniu, świadczyc to może o jej zużyciu"

jezeli to wg ciebie jest madra rada no to coz widocznie musze sie przeniesc na inne forum sorry ja wysiadam...

proponuje kiedys wybrac sie na wyscigi 1/4 mili i posluchac jak swiszcza najmocniejsze auta, jezeli was przeraza dziwek waszych turbin to musicie uwazac zeby was tamte nie zassaly

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ares

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pajak4

NIe wiem za bardzo co chcesz tu udowodnić lub o co Ci chodzi.

Kolega pytal o świst z jego auta, ja podaje przypuszczenie chlopie a nie disgnozę na odegłość nie diagnozuje ale Ty widzę doskonale wiesz jak jemu świszczy i jak powinno.

Nie wiem co ma świst wspolnego pomiędzy turbinami sportowymi z wyścigów a w 1.9.....to inna konstrukcja, inna zasada działania choćby ze względu na chlodzenie powietrza.

Nasze turbiny 18 czy 20 to nie monstra o rzucajacych na kolana roznicy dla przeciętnego człowieka ktory patrzy na nie raz na jakiś czas.

Wracajac do tematu, podawalem propozycje usterki a nie przyczyne, napisałem wyraznie ze wymagana jest diagnoza w profi warsztacie. Na codzien mam duzo z turbinami do czynienia, sa takie dziwy ze chyba wiekszosc nie chciała by czytać bo jutro nie odpalalaby samochodu z obawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

no nic, chlopaki sie spierają, więc mi pozostaje zawiesc auto do ASO ....trudno. w Opolu nie znam zadnych fachowcow ktorzy by dobrze znali ople.

dzwiek obecnie jest slabszy - ale wyraznie slychac odglos jakiegos "silniczka" i napewno nie jest to prawidlowe.

czy to turbina czy cos innego, nie wiem - nie znam sie na tyle. Myslalem ze ktos mial podobny problem i cos moze podpowiedziec.

Pozdrawiam i thnx all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie masz przypadkiem nagrzewnicy? Gdy się włączy i dogrzewa zimny silnik do wyraźnie buczy jak mikser itp. Ale dźwięk jednostajny, niezależny od obrotów. Sama turbina sobie świszczy. Delikatne wciśniecie gazu przy wylaczonym radio daje słyszalny pogłos "puchacza" juz od 1500obr. powyżej 2000 obr delikatne przyspieszenie też świszczy ale dźwięk jest odpowiednio wyższy. Uważam, że to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olecki

ehh... to byl wyrazny glos silniczka slyszalny tylko przy wcisnieciu pedala gazu.

nawet jak silnik byl rozgrzany. tez to bylo slychac.

najlepszy numer jest taki, ze auto dzis oddalem do ASO o 13.00 ..a w drodze do ASO przestalo wszystko świszczeć czy jak to tam nazwac. Normalnie szok ... i teraz pewnie nic nie stwierdza w ASO, choc zobaczymy ...czekam na telefon.

wczesniej przejechalem 400km ..i caly czas bylslyszalny odglos i to wyraznie ..a dzis zanikl. Zlosliwosc rzeczy martwych...masakra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się ze to jest urwana szpilka pod kolektorem tak jak ja miałem i dlatego tak się dzieje sprawdź wszystkie szpilki albo masz luźne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tak świstało jak się turbo załączało i był to łącznik elastyczny tłumika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To żeś odkopał 😀 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...