Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ocena Planowanego Tuningu Mechanicznego X25xe


Guest Gotti

Recommended Posts

Z końcem tygodnia wybieram się na hamownie, i mam skromną nadzieje że poprzedni właściciel jednak nie grzebał w silniku i przyjmując takie założenie proszę o ocenę planowanych przeróbek -silnik to X25XE 140tys przebiegu w automacie;

wałki ssące z X30XE

podstawa kolektora z X30XE

dolot z filtrem stożkowym K&N

kompletny wydech z rurą o zwiększonej średnicy (bez kata)

odchudzone koło zamachowe

obróbka głowicy

kolektor Lexmaul

chip ze strojeniem

Wałki i podstawę prawdopodobnie będę musiał kupić nową bo dostanie używki za łatwe nie jest, nie mogę odkopać posta ale pamiętam że ktoś na forum prezentował zrobiony dolot dla x25xe, pamiętam że cena oscylowała w granicach 500pln -będę wdzięczny jeśli ktoś podeśle mi link do tego posta, wydech to coś w stylu el-teca kolegi MrSpike (albo nawet dokładnie ten sam jeśli nie sprzeda go zanim wyrobię się z forsą), zastanawiam się nad sensem robienia głowicy i koła zamachowego (naczytałem się o szkodliwości tego zabiegu dla silnika...) ponadto może ktoś orientuje się kto mógłby się podjąć takiego zabiegu, przy okazji nie zakatować mi Viki i żebym nie zapłacił jak za zboże? Na koniec pozostaje kolektor, niestety jest to największy wydatek i szczerze powiedziawszy nie widzi mi się dawanie 3k za np. takiego Lexmaula ale z drugiej strony fabryczny dolot do najszczęśliwszych produkcji nie należy, finalnie na strojenie wybieram się do autoseba -całość mam nadzieje że da mi wynik lepszy albo chociaż porównywalny ze swapem na X30XE.

To co mnie jeszcze interesuje to czy w automacie da się zmienić przełożenia skrzyni biegów? Dużo bardziej zależy mi na sprincie niż na prędkości maksymalnej.

Auto będzie ponadto wyposażone w większe hamulce z VC 3.2 (zimmerman sport + pagid hp na przód i ferodo ds na tył) i gwintowane zawieszenie.

Dodam tylko że auto być może zostanie wyposażone w kompresor i docelowo przeróbki mają stanowić podstawę do ewentualnego późniejszego montażu takiego "gadżetu".

Proszę o opinie i ewentualne porady / namiary na speców którzy mogliby się tym zająć (najlepiej z małopolski).

Edited by Gotti
Link to post
Share on other sites

Ciekawe plany modernizacyjne. Zabuli kolega za te zmiany jak się patrzy. Może lepiej jednak poszukać silnika 3.0 albo 3.2 od viki c ( już był taki zrealizowany pomysł) to chyba taniej wyjdzie. No ale wiadomo, że wyciągnięcie większej liczby kucy z 2.5 daje frajdę. Mogę życzyć tylko powodzenia i jakieś foty ze zmian.

Link to post
Share on other sites
posta ale pamiętam że ktoś na forum prezentował zrobiony dolot dla x25xe, pamiętam że cena oscylowała w granicach 500pln -będę wdzięczny jeśli ktoś podeśle mi link do tego posta,

Prosiłeś do 2,5 ale z tego co pamietam bylo też dla 2,0 może się przyda http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=23089 :)

Co do tego tuningu przelicz sobie to czy bardziej nie opłaca się 3,0 ;)

Pozdrawiam i powodzenia w realizacji.

Edited by mar-pow
Link to post
Share on other sites
Na koniec pozostaje kolektor, niestety jest to największy wydatek i szczerze powiedziawszy nie widzi mi się dawanie 3k za np. takiego Lexmaula ale z drugiej strony fabryczny dolot do najszczęśliwszych produkcji nie należy

czy ten Leuxmal jest napewno do silnika X25XE, bo mi wyglada on na jakis do 4 cylindrow

Link to post
Share on other sites

-> na poczatek proponuje zaglebic sie jeszcze troche w lekture zarowno forum jak i innych zrodel informacji na temat tuningu X25XE czy tez X30XE. niektore Twoje pomysly sie wykluczaja, a bynajmniej nie ida w parze.

albo idziesz w mody na wolnossaku, albo w doladowanie. w przeciwnym wypadku wydasz kupe kasy, a gdy doladujesz silnik bedziesz zalowal pieniedzy wydanych przy N/A.

nie bede sie czepial juz szczegolow ;) takich jak: w V'alce masz dwie glowice, a Ty piszesz o obrobce jednej; Lexmaul nie produkuje kolektorow wydechowych do X25XE montowanego w VB i kilku innych ;)

Link to post
Share on other sites

Co do kosztów to przeliczałem i zważywszy na fakt że nie licząc oczywiście wymiany wałków i podstawy z X30XE całą resztę i tak będę musiał wykonać, bo przecież nie wsadzę 3.0 bez odpowiedniego wydechu czy strojenia a dalej i tak ten kolektor będzie kusił itd...

-> na poczatek proponuje zaglebic sie jeszcze troche w lekture zarowno forum jak i innych zrodel informacji na temat tuningu X25XE czy tez X30XE. niektore Twoje pomysly sie wykluczaja, a bynajmniej nie ida w parze.

albo idziesz w mody na wolnossaku, albo w doladowanie. w przeciwnym wypadku wydasz kupe kasy, a gdy doladujesz silnik bedziesz zalowal pieniedzy wydanych przy N/A.

Wyjaśnij mi proszę co się wyklucza, czy zamontowanie kolektora, wydechu czy czegokolwiek o czym wspomniałem uniemożliwi mi wsadzenie w późniejszym czasie kompresora? Co stoi na przeszkodzie aby iść w doładowanie przy jednoczesnym usprawnieniu stricte mechanicznym?

nie bede sie czepial juz szczegolow ;) takich jak: w V'alce masz dwie glowice, a Ty piszesz o obrobce jednej; Lexmaul nie produkuje kolektorow wydechowych do X25XE montowanego w VB i kilku innych ;)

Nie napisałem również o szlifowaniu zaworów czy gniazd itd bo wydaje się to chyba oczywiste?

Co do kolektora zajrzałeś do linku w mojego pierwszego posta? Facet na ebayu nie wie co sprzedaje?

Link to post
Share on other sites
Wyjaśnij mi proszę co się wyklucza, czy zamontowanie kolektora, wydechu czy czegokolwiek o czym wspomniałem uniemożliwi mi wsadzenie w późniejszym czasie kompresora? Co stoi na przeszkodzie aby iść w doładowanie przy jednoczesnym usprawnieniu stricte mechanicznym?

-> nie napisalem, ze uniemozliwi, a 'wykluczaja, a bynajmniej nie ida w parze'. chociazby kwestia dolotu przy kompresorze - tak bedziesz musial go przerobic. jednak kilka pomyslow jest bardzo dobrym wyborem, oczym nie wspomnialem wczesniej ;) jednak nie widze w tym sensu, bo wydasz kupe kasy na graty na ktorych zyskasz mocy, ktora rownie dobrze moglbys zyskac przy wiekszym doladowaniu (oczywiscie w granicach rozsadku).

Co do kolektora zajrzałeś do linku w mojego pierwszego posta? Facet na ebayu nie wie co sprzedaje?

-> link jest nieaktywny, a co do oferty Lexmaul'a to wiem jak ona sie przedstawia.

powiec mi prosze - dlaczego chcesz zwiekszac srednice wydechu podczas 'pierwszego etapu' prac? prosze o konkretne argumenty.

Link to post
Share on other sites

Kolego obowiązkowo rurowy kolektor wydechowy + wałki z x30xe i 200 PS będzie a może koło 210PS. Najwięcej można osiągnąć właśnie na rurowym kolektorze...... Kolejna modyfikacja jak masz głowice zdjęte to fasolki na wydechu usuń.... dalej płaskie koło z xe + f20 ale z przełożeniem 3.72 od wersji 4x4, wtedy jest jak przy f28.

Edited by kawitus
Link to post
Share on other sites
Guest Gotti
-> nie napisalem, ze uniemozliwi, a 'wykluczaja, a bynajmniej nie ida w parze'. chociazby kwestia dolotu przy kompresorze - tak bedziesz musial go przerobic. jednak kilka pomyslow jest bardzo dobrym wyborem, oczym nie wspomnialem wczesniej ;) jednak nie widze w tym sensu, bo wydasz kupe kasy na graty na ktorych zyskasz mocy, ktora rownie dobrze moglbys zyskac przy wiekszym doladowaniu (oczywiscie w granicach rozsadku).

-> link jest nieaktywny, a co do oferty Lexmaul'a to wiem jak ona sie przedstawia.

powiec mi prosze - dlaczego chcesz zwiekszac srednice wydechu podczas 'pierwszego etapu' prac? prosze o konkretne argumenty.

Sprawa wygląda tak że ten "pierwszy etap" to wszystko co planuje zrobić jeśli chodzi o modyfikacje mechaniczne; chce wszystko załatwić hurtem, czyli wszystkie zmiany j/w +/- co doradzicie, co wyjdzie w praniu. Ewentualny drugi etap (jeśli wszystko wcześniej nie wypluje 220-230km) to montowanie kompresora, a mając zawieszenie, wydech, hamulce, i resztę to nie będzie to aż tak morderczym procesem, no i fakt że wydam najpierw (pi razy oko) 8k a dopiero później 12k pln brzmi optymistycznej niż wydać od ręki 20 000pln -nie ma to jak placebo ;)

Link faktycznie wygasł ale jestem przekonany że gość miał kolektor Lexmaul do x25xe, nie mogę teraz odkopać tego tematu ale to był wątek na streetracingu o kolektorach do x25xe i padały różne propozycje od 600 do 900euro -jeśli masz taką możliwość sprawdź najnowszą ofertę Lexmaula.

Kolego obowiązkowo rurowy kolektor wydechowy + wałki z x30xe i 200 PS będzie a może koło 210PS. Najwięcej można osiągnąć właśnie na rurowym kolektorze...... Kolejna modyfikacja jak masz głowice zdjęte to fasolki na wydechu usuń.... dalej płaskie koło z xe + f20 ale z przełożeniem 3.72 od wersji 4x4, wtedy jest jak przy f28.

Jeszcze jakbyś mi znalazł sensowny kolektor za mniej niż 2k pln....

Co do przełożeń doczytaj jaką mam skrzynie ;) -będę zobowiązany jeśli ktoś mi odpowie na moje pytanie dot. przełożeń w automacie, a najlepiej link do jakiej literatury.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP