Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Slavo_s2k

Silnik Czasami Gaśnie Zaraz Po Odpaleniu

Recommended Posts

Guest Slavo_s2k

Od tygodnia jestem (jeszcze chyba szczęśliwym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) posiadaczem Vectry C 1.8 GTS 2002r, samochod osobiście z kolegą przywieźliśmy z niemiec z udokumentowanym przebiegiem 85tyś km i jest to raczej w 99% prawdziwy przebieg, zmieniłem co było trzeba - czyli kompletny rozrząd, filtry, olej i dalej mam jeden drobny problem - czasami (dzisiaj np dwa razy, raz na zimnym raz już na ciepłym silniku) zaraz po odpaleniu silnik zgaśnie i musze odpalić drugi raz, potem już ok. Świece zmieniłem na nowe przy robocie z rozrządem. Mechanik w sobotę na testy zmienił mi jeszcze cewkę bo ją podejrzewał. Ale dzisiaj widzę, że to nie to. Mam jeszcze do wymiany termostat (jutro jestem umowiony na wymiane), ale raczej nie sądzę, że to może być jego wina. Z tego co mi powiedział mechanik przed wymianą cewki mieli podpiętą Viki pod komputer i analizował odczyt z sondy, okazało się że co jakiś czas wykres odczytał spadał do zera, twierdził że to raczej nie wina sondy tylko że prawdopodbnie na moment jakby iskry nie było. Czasami podczas jazdy (przyspieszanie) zdazało się że troszkę jakby szarpnął (przerwał) , dzisiaj po wymianie cewki tego nie zaobserwowałem raczej, ale gaśniecie dalej wystąpiło. Gdzie może leżeć przyczyna??

-----------------

VC GTS

vectra_c_podpis.jpg

Edited by Slavo_s2k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Callun

U mnie też kiedyś zdarzało się, że zaraz po zapaleniu silnik potrafił zgasnąć. Miałem jeszcze wtedy gwarancję, więc podjechałem do ASO. Tam podpięli Techa2 i nie wiem dokładnie którą funkcją, ale coś zmienili. Od tego czasu auto po zapaleniu pracuje na trochę wyższych obrotach, ale problem zniknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Slavo_s2k

Hmm, ciekawe, zobaczymy, teraz przez dłuższy czas miałem spokój i wczoraj znowu raz sobie zgasnął... ale w sumie to sie uspokoiło, zobaczymy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest L for Lucy

Witam,

Wygrzebałem ten temat z odchłani archiwum bo mam podobny problem. Autko to vc 2002 z18xel - czasami (raz na kilkadziesiat odpalen) silnik gaśnie po około sekundzie pracy. Przy drugim odpaleniu jest już ok, w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, nie świecą się żadne kontrolki. Rozrząd, olej i filtry zmieniałem 7000 kilometrów temu - przy zakupie. Nie chce na razie jechać z tym do serwisu bo zapewne skonczyloby się na stwierdzeniu by przyjechać kiedy problem się nasili. Zastanawiam się czy taki efekt mogą dawać swiece, których nie wymieniłem - ale wtedy chyba problem byłby cały czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam problem co autor tematu. Mój samochód to Opel Vectra C GTS 1.8 z 2003r.

Problem występuje sporadycznie na zimnym silniku. Po odpaleniu obroty spadają, silnik zaczyna się dusić (?) i telepie całą budą. Za drugim razem już wszystko jest tak jak należy. Czasami zapala się kontrolka silnika, która za jakiś czas sama jednak gaśnie. Po podpięciu pod pseudo komputer (adapter pod Bluetooth z allegro + Torque) występuje tylko błąd P0170.

Problemu doszukiwać się w sondzie lambda? Podczas jazdy wszystko jest w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam widze , ze nie tylko ja sie borykam z tym problemem .

Zaraz po zakupie zrobiłem 100 km i zero problemu zaczeły sie chłodniejsze dni samochód zaczał gasnac czyli zapaliłem 5 min . gasnie

jestem w trasie robie redukcje samochód gasnie

Na chwile obecna jestem po wymianie rozrzadu zrobiłem ok . 200 km zero problemu no nie kłamie wczoraj podczas jazdy zgasł ale zapalił bez problemu podpiecie pod kompa nic nie wykryło

nie wiem sam gdzie szukac przyczyny .


oczywiscie 1,8 benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może by warto przyjrzeć sie filtrom paliwa (kiedy były wymieniane) i ciśnieniu paliwa na listwie wtryskowej? Może pompy wam już ledwie zipią i nie dają właściwego cisnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest tak posiadam VC 1,8 2003 rok + LPG ale LPG nie przeszkadza w niczym. Problem jest rano na zimnym silniku po odpaleniu lekko obroty są nie równe silnik troszkę przyspiesza żeby nie zgasnąć przez pierwszą minutę, przy jeździe przez 1 km troszkę szarpie a potem jest wszystko ok i nic przez cały dzień mu nie dolega a na LPG załącza się po przejechaniu ok 2 km i jest w ogóle super.

Ale z tym 1 odpaleniem potrzebuję mocy od razu gdyż wyjeżdżam na Krajówkę a tam wiadomo samochody pędzą a takie powolne przyspieszanie jest niebezpieczne.

Postaram się dzisiaj podłączyć op-coma może coś przykuje moją uwagę.

Znajomy miał przy oplu corsie bardzo duże problemy na zimnym silniku nie mógł prawie że ujechać okazało się że do wymiany był przepływomierz powietrza, który dawał złe odczyty.


OK porobiłem testy oc-com

Przepływomierz powietrza na zimnym silniku 14kg/h później prawie rozgrzany 9kg/h na małych obrotach powinno być ok.

Krótkoterminowa adaptacja paliwa(rząd1) -9 % - jak coś jest na minusie to nie wiem czy to jest dobrze ???

Błąd P0170-12 Za ubogi system adaptacji paliwa - wcześniej się nie pojawił a auto chodziło już na LPG

Tuż przed automatycznym przełączeniem silnika na LPG na benzynie czuć i słychać, że po gwałtownym dodaniu gazu (bieg jałowy) silnik nie wkręca się tak szybko na obroty, na LPG po prostu igła.

Na razie wykluczam świece, cewki zapłonowe itd.

Może faktycznie filtr paliwa wystarczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz tak dużą korektę na minusie, to jeździsz na za ubogiej mieszance. Możliwe że rozjechała się mapa LPG, przez co mogła sie też rozjechać mapa PB. Po krótce silnik nauczył się jeździć na ubogim lpg i wydłużył dla niego czasy wtrysków, (i dla tego na LPG jest dobrze) a dla benzyny te czasy są za długie i prawdopodobni Ci go zalewa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No może masz racje bo to by miło sens chociaż silnik był już trochę podgrzany na biegu jałowym na PB wciskając gwałtownie gaz chwilę myśli a potem wkręca na LPG od razu wkręca.

Hym to może zresetować moduł silnika ?

Edited by Andril

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy jesteś pewny? Dla mnie zawsze było na odwrót - że sterownik daje koretkę -9% bo jest za bogato... Ale teraz zgłupiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W sumie fakt korekta na "-" oznacza za bogatą mieszankę i może tu występować odwrotna sytuacja, do tej o której pisałem . Za bogato na LPG i sterownik zubaża mieszankę i dla tego na benzynie dostaje za mało paliwa. Tylko dla czego mu wywaliło błąd P0170 że jest za ubogo...hmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem - może w innym zakresie ma za ubogo. Ale z tego co opisuje to albo mapy PB albo puszcza reduktor lub wtryski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze zobaczę za tydzień i w sobotę co i jak.

Podsumowując:

Już sam nie wiem co, w którą stronę ale błąd za uboga mieszanka występuje po przełączeniu na LPG.

To jak poprawić mapy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...