Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

luc

Dodatkowe Ogrzewanie

Recommended Posts

Niedawno ktoś zwrócił mi uwagę, dziwnie szybko pojawiło się letnie powietrze z nawiewów po odpaleniu auta. Dosłownie po minucie już zaczyna rozmrażać szybę. Zapomniałem o tym bo tej zimy za wiele mrozu nie ma.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale wczoraj wszedłem w "tajne ekrany" i znalazłem tam pozycję Heater i dwa numery S/W i H/W (chyba). Wygląda to jak numery seryjne jakiegoś urządzenia, a pamiętam z czasu zakupu, że jest taka opcja jak elektryczna grzałka. Może w niektórych wersjach jest w standardzie?

Dane auta to: 1.8 Elegance z klimatyzacją elektroniczną. W menu klimy nie ma pozycji Parking Heater, więc webasta na pewno nie ma.

Ktoś ma jakieś pomysły jak poznać czy mam tę grzałkę czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie mam podobny problem. Auto mi sie nagrzewa bardzo szybko mimo duzego diesla doslownie 3min i cieplo.

Po VINie mam: C31 Nagrzewnica pomocnicza i zawsze sadzilem, ze mam elektryczna. Dzis sobie tak patrze w komore

silnika i widze piecyk prostokatny eberspracher. Opcji ogrzewania postojowego w menu brak.

Gdzies slyszalem, ze wystepuje w vectrach c webasto jako dogrzewanie.

Ma ktos info jak to dziala? I jak to przerobic na postojowe? Pilot i sterownik?

EDIT:

Co sam ustalilem.

Modul pod schowkiem - wtyke mam. Przerabiac nic nie trzeba w wercji z klimatronikiem.

Do tego pilot plus pompka wody ale pompke musze jeszcze zweryfikowac bo po wylaczeniu zapolonu

cos mi zawsze buczy przez 2min ale nie wiem co(cos na pewno z przodu). Pompka moze byc oryginalna lub jakakolwiek do webasto

np nowe sa na alledrogo po 150zl dla VW, pompka steruje bezposrednio piecyk.

Pompka paliwa dla Z30 jest ta sama dla dodatkowego i postojowego wiec jest obecna u mnie.

Na koncu tech.

U mnie z piecyka bezposrednio wchodza przewody wodne do kabiny. Zna ktos moze roznice miedzy postojowym?

EDIT2:

Coz, jakos nikt sie do pomocy nie kwapi. Mam juz wszystkie dokumenty czyli co programujemy, co montujemy

jak i rowniez instrukcje montazu org zestawu. Nawet znalazla sie intrukcja naprawy piecyka jak niedomaga sterownik wew.

Za pomoc dziekuje...

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam u siebie dogrzewasz(eberspacher) i on nie jest elektryczny tylko spalinowy

działa to tak ze on się załącza po chwili jak jest temperatura poniżej 4 stopni

na postoju może się trochę zadymić spod auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja tez to mam i przerobie malym kosztem na postojowe.

Zawsze sadzilem, ze to jest elektryczna dodatkowa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na efekty prac.

Sam mam dogrzewacz i przerobiłbym na ogrzewanie postojowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam - gdzieś czytałem na forum(nie pamietam gdzie) ze jak macie D3.... to nic z niego nie zrobicie a jak D5... to doklada sie dodatkowa pompke wody i powinno działac , chociaz ja mam tego D5 i nie wiem czym on sie rózni od tego D3 chyba moca , a sprawdzcie czy macie w konfiguracjach programu w GID/CID dodatkowe ogrzewanie lub w klimatyzacji bo ja mam pilota i jak wchodze w menu klimatyzacji to mam pozycje parking heter(czy jakos tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) , mi sie włącza samo jak temp spadnie ponizej 5-cu stopni(silnik musi chodzic) , lub sam moge ustawic 3 czasy o właczenia i włącza sie odrazu nadmuch w samochodzie(auto pozycja) i dmucha mi ile mam nastawione , , albo sam moge pilotem na odległosc włączyc lub wyłaczyc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba od 2003r sa juz wszedzie piatki pomontowane. Mam juz nawet org instrukcje jak przerobic dodatkowe na postojowe...ale jestem cham

i sie nie podziele...

A nawet teraz patrze do 3 litrowego diesla jest specjalny kit i nawet mam numer GM tego kitu...

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest D5.

Więc trzeba troszkę poszukać, no chyba że można liczyć na pomoc z forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisze ci tylko, ze jest to bardzo proste. Najgorzej kupic pilota i sterownik bo ceny w aso kosmos.

EDIT:

Takie male info:

Jak ci nie zalezy na sterowaniu z pilota i masz klimatronika i wyswietlacz ktory to wyswieli to zakladasz pompe

wody, pragramujesz i masz postojowe...zalaczane jako 3 nastawy startu z panelu klimatronika.

Pompe zalozysz do kazdego D5...sie okazuje, ze nie wiadomo za co biora te 3-4 tysiace w firmach ktore

to podobno profesjonalnie przerabiaja...Pompa tez moze byc jakakolwiek do ogrzewania postojowego abys kupil

z przewodem albo z wtyka do niej w komplecie. Mocowaanie sobie kombinujesz i weze wodne zeby ja podlaczyc.

Srednica weza wew 20mm do kupienia na metry. Smiem twierdzic, ze w 200zl sie mozna zmiescic w konwersji bez pilota.

Zastanowie sie czy nie zrobic porady jak bede u siebie motal.

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam elektryczne, więc pewnie ropnego nie mam? W którym miejscu tego szukać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej masz to samo co ja czyli D5 bez pompy wody. Piec jest na scianie grodziowej zaraz za silnikiem

bardziej po prawej stronie samochodu. Z gory przez maske widac.

Piec wyglada tak:

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porada napewno była by tu mile widziana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bede tu pisal po kolei a moze ktos z wladajacych zrobi porade.

Ja sie skupie na przerobieniu dogrzewania D5 na postojowe a kto bedzie chcial sobie kupi na alledrogo taki dogrzewacz

za ok 500-700zl.

Po pierwsze kazde D5 sie da bo kazde ma ten sam sterownik. Roznica polega na braku wtyczki dla pompy wody

ktora eberspacher sprzedaje za 80 pare zlotch. Nadmienie, ze dla silnikow 3.0 musi byc dodatkowa pompa a dla

1.9 chyba nie bo ma pompe w baku i cos sie przerabia ale sie w to nie zaglebialem. Tu sa instrukcje do wielu modeli

vectry c kazdy cos dla siebie znajdzie. Swoja droga ciekawa ta strona ifz-berlin..ktos by sie tymi plikami zainteresowal.

Please login or register to see this link.

Niektore sa po niemiecku a niktore po ang. Ktos ma problem?...no coz...

Please login or register to see this link.

- tu akurat z forum do 1.9 cdti

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Wracajac do dogrzewacza sprawa na tyle prosta, ze wsio prawie mamy. Po piewsze i bez tego ani rusz pompa wody.

Nada sie absolutnie kazda do webasto od samochodu osobowego - ja kupie sobie ta bo ma uchwyt taki jak zestaw modyfikacyjny

ebera:

Please login or register to see this link.

Potrzeba do niej wtyczki zarowno do pompy jak i piny dwa do wnetrza pieca. Caly sterownik do pieca jest po jego jednej stronie.

Tutaj w instrukcji przerobienia dogrzewacza w 3.0 jest to dobrze pokazane:

Please login or register to see this link.

A tu kompleta instrukja montazu:

Please login or register to see this link.

Sciagamy dekiel od sterownika, wpinamy pin 10 i 11 do wtyki i wyprowadzamy nasza docelowa wtyke na zew.

Mocowanie pompy dowolne jak kto sobie wymysli. Oryginalny zestaw do przerobki w 3.0 w aso to 2500zl (93 184 253)

a tu za mniej jak pol tego:

Please login or register to see this link.

Ja nie zamierzam tyle placic i pompe pokazalem wyzej a jak nadal dla kogos za drogo to pozostaje szukac za 100zl

jakiej uzywki na alledrogo. Pompe mozna zamocowac na boku jak w instrukcji od 3.0 albo na gorze w org miejscu uniwersalnym

ebera. Ja to zrobie tak:

Please login or register to see this image.

mocowaniepompybok.jpg

W deklu wiercimy otwor na srube i zrobione. Jakby ktos mial plaski dekiel to numer dekla dla pompy to:

Please login or register to see this link.

Jak ktos sobie nie moze wyobrazic rozmieszczenia to dobre fiszki sa tu:

Please login or register to see this link.

Jak ktos chce zrobic to ladniej to sa org pompy ebera przykrecane na gore w pelni dobudowane to korzystac z tej fiszki.

Please login or register to see this link.

Cena dosyc wysoko bo pompa to 620zl. Plus wtyka z 82 plus ze 30 dekiel:

Please login or register to see this link.

Prosze zwrocic uwage na to ze krocce wodne sa plastykowe i tak jest u mnie w 3.0.

Wystepuja tez piece D5 z kruccami w odlwie od razu i tam tej pompy bez wymianu korpusu nie zalozymy.

Gdzie byl plastk a gdzie lane alu nie wiem i wiedziec nie bede.

Nie kupujcie oryginalnych wezy wodnych bo sa drogi - jakies do wody na metry albo na szrocie po pare zlotych.

Srednica wew ma byc 20mm.

Zakladamy, ze mamy juz pome wody dolozona. Dogrzewacz nie straci fukcji dogrzewania ale teraz po prostu bedzie pracowal

z pompa. W kilmatronicu zalaczaniem ponizej 5 stopni steruje sam panel wysylajac sygnal do sterownika pieca i nie jest do

specjalny can bus do opla czy cos w tym stylu. Eber ma swoja diagnostyke i samochody maja jego obsluge a nie eber ma obsluge

samochodu. Sterownik wykrywa sygnal np TTL sie na tej postawie zalacza.Dogrzewacz dostaje sygnal z pracujacego silnika jeszcze.

Idac dalje mozemy sobie posiadajac klimatronica i CID badz GID zaprogramowac fukcje zalaczania z panelu 3 nastaw czasowych.

Pokazane jest tu cala procedura programowania techa:

Please login or register to see this link.

Po tym zabiegy bedzie dziala nastepny etap naszej modyfikacji jezeli chcemy.

Sterowanie z pilota: sterowanie jest wariacja zestawu ebera TP41 i jest stworzone dla opla specjalnie o numerze TP44.

Sterowania TP41 mozna kupic za kilkadziesiat euro na ebay,de ale nie beda one dialac bo modul pilota komunikuje

sie z klimatronikiem zeby dodatkowo sterowac dmuchawami i klapami.

Lokalizacja sterownika(za schowkiem) jak i sam sterownik plus uchyt dedykowany pokazane ponizej. sam sterownik po znizkach

w ASO 850zl plus z 80zl za uchwyt do niego ktory nie jest w sumie konieczny ale jak robic to porzadnie i juz odzalowac na niego:

webastosignum4.jpg

webastosignum3.jpg

webastosignum2.jpg

webastosignum1.jpg

Dalej musimy miec pilot. Niektorzy mi mowili w co nie wierz, ze czasem sie trafiaja sterowniki i piloty po 20zl na alledrogo.

Pilot w ASO to ponad 1500zl to jest abstrakcja w wykonaniu opla. Mi sie udalo kupic nowy na ebay.de za 150€ i sie ciesze.

Pilot wyglada tak samo jak z uniwersalnego zestawu ebera TP41:

funkfernbedienungvonebe.jpg

Sam sterownik TP41 na pewno nie zadziala z oplowskim kilmatronikiem. Czytajac opinie na motortalk.de

wychodz na to, ze piloty sa takie same ale nie dam glowy i nie bede probowal. Pilot do wyrwania w licytacjach

na ebay.de od 1€. jak ktos chce niech probuje.

Mam rowniez pdf po niemiecku z naprawy sterownika samego pieca. Ktos sie uparl i usunal caly klej ktorym zalana jest plytka

i okazalo sie ze jeden przewod mial zimny lut. Poniewaz forum nie pozwala mi zalczyc pdf wam tego nie dam :P

Nie dajcie sie naciagnac w przypadku uszkodzenia sterownika pieca na nowy z ASO ktory kosztuje 3x wiecej niz ten za 150€ od ebera - sa takie same we wszystkich D5 - tu poprawka. Sa dwie wtyki w serii 5kW podgrzewaczy ebera. Prostokatna i owalna. Radze uwazac.

EDIT:

Wersja robocza do poprawy ale na razie mi sie nie chce.

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co pracuje około 2 minut po wyłaczeniu silnika, odgłos dochodzi z dogrzewacza.

Nie jest to praca samego dogrzewacza tylko jakby jakiejś pompki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mnie to zastanawialo ale pompki nie mam ale sie domyslilem. Na pewno jest to wentylator pieca ktory musi wypalic reszte paliwa.

Gotowa porada:

Please login or register to see this link.

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem za tym piecykiem w okolicach filtru ropy i nie ma. Widoczne jest mocowanie drążka stabilizatora, a z piecem pewnie nie, bo zasłania? Może jest właśnie tak, że jak jest elektryczne, to ropnego nie ma? Nawet sensowne, bo dublowałyby się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to fajnie, sprawdź, ale dla jasności, to elektryczne w wentylacji, jest.

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dni temu męczyłem temat elektrycznej nagrzewnicy w VC od klienta. Stwierdził, że w zeszłą zimę razaz po odpaleniu auta leciało mu ciepłe poiwetrze w kabinie. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że w tym modelu nie ma dodatkowej nagrzewnicy. Jednak rozebrałem osłonę od strony kierowcy i okazało się, że nagrzewnica jest uszkodzona i trzeba ją wymienić. Jeżeli chcecie sprawdzić czy macie taką nagrzewnicę, to sprawdzcie czy macie do niej kabel zasilający. Jest on przykręcony do plusowej klemy akumulatora razem z zasilaniem przedniej centralki elektrycznej. Na serwis opla nie ma co liczyć.

Edited by Grabo83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po vinie panowie:

C32 dla systemu szybkiego ogrzewania - elektryczna

C31 nagrzewnica pomocnicza - paliwowa

Please login or register to see this link.

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie! Kolega Satariel rozszyfrował mi C32. Dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie chciałbym dołożyć dojrzewanie do diesla 1.9 czy skomplikowana to operacja? Ma może ktoś foto jak to jest podłączone w aucie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zobacz tematy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...