Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest elmichu

Katalizator - Wyciąć Czy Nie?

Recommended Posts

Guest elmichu

witam.

ponieważ skończył mi się środkowy tłumik, zastanawiam sie nad wywaleniem katalizatora przy okazji wymiany tłumnika. wycinał ktoś z szanownych forumowiczów w swoim dieslu? jakieś doświadczenia i spostrzeżenia macie?

z góry dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to niby ma dac ??

bo wedlug mnie nic nie da

tylko kombinacje przy przegladach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam wyciąłem juz 2 lata temu i przeglądy bez problemu, nawet nie pytają o to

ale osobiście to zadnej różnicy nie odczułem

może sie wydawać ciut mocniejszy ale to raczej autosugestia...

tylko turbawka troche głośniej gwiżdże, poza tym nic szczególnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

a widzisz

u mnie sie pytaja i patrza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie mam kata, srodkowego tlumika i koncowy przekombinowany troszke i powiem ze brzmi to jakos jak na diesla:) nie kopci no i turbo fajnie slychac hihi:D

Ale przyrostow nie zauwazylem no... moze troche do serii sie zblizyl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

W dieslu nie ma sensu - info od tunerów top class.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

wyciąłeś zupełnie, czy wstawiłeś pustą puszkę?

w sumie sadze powinny się wypalić. trochę się boję tego spawania na samochodzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

rożne słyszałem historie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

w sumie to tylko uwolnienie wydechu. samochód ma 11 lat i bóg wie ile przebiegu. nie zależy mi na poprawie osiągów, ale na tym żeby się nie pogorszyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstawiłem kawałek rury

dobry fachowiec ładnie pospawa na aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sens jest tylko wtedy jak stary kat jest zapchany, jak jest sprawny to wycięcie go daje tyle co naklejenie na drzwi srebrnego plastikowego płomienia z Tesco...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

tyle że bez wyjęcia katalizatora nie stwierdzisz czy jest zapchany. i kółko się zamyka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój był zapchany więc pozbyłem sie zawartości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

_Musi_ coś dać. Daaawno temu podawano parametry aut w wersji z katalizatorem i bez.Były kilkuprocentowe różnice.

Zawsze to jest przeszkodą swobodnego wypływu spalin.A o zapchanym, nie ma co nawet wspominać.

Usunięcie przeszkody powinno zaowocować zmniejszeniem zużycia paliwa, bo 0,5 czy 1KM pod stopą raczej wyczuć się nie da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jest w mim cieniasku 700

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> miałem 2 konie więcej niż 700-tka z katem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopie temat. Czy jezeli wytne katalizator to lepiej wstawic tlumik w obudowie katalizatora czy zwykla rurke? I jak to jest z kopceniem? Bo teraz nie kopci wogole, nie chcialbym, zeby po wycieciu zaczal kopcic.

Edited by Majeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wytniesz kata to bedzie kopcil na zimnym przez jakies 30sekund po zapaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedzcie mi chlopaki czy mozna jakos przeczyscic katalizator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e tam Wilku, nic mi nie kopci przez 30 sekund

jak puszczał czarną wiadomość dymną przed, to i po wycięciu jest tak samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dosłownie jeden krótki czarny wyziew na zimnym rano

Edited by Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest .Paweł.

Please login or register to see this quote.

nie wycinaj. nie masz takiej potrzeby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W dieslu, jeśli przebieg jest duży i pojawiają się błędy typu P1125 można wyciąć katalizator, jak się da wyczyścić i wspawać z powrotem. Jeśli już jest tak zaszlamiony na amen to wstawić strumienicę. Zatkany katalizator potrafi wywoływać błędy wiążące się z niedoładowywaniem ciśnienia przez turbinę. Aby mieć pewność trzeba przejechać się z podpiętym Techem i odczytywać parametry silnika w pewnych warunkach obciążenia silnika... Oczywiście po wyeliminowaniu innych przyczyn.

W innym wypadku faktycznie nie ma to sensu...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do diesli nie wstawia się strumienic ponieważ służy ona ukierunkowaniu i przyspieszeniu wylotu spalin z układu wydechowego co zdaje egzamin tylko przy pustym wydechu jkie stosuje się w benzyniakach czyli kolektor + strumienica + sportowy tylni wydech a jeżeli mając w dieslu ostatni tłumik z przegrodami zamontujemy uprzednio strumienice to chyba sie mija to z celem bo prędkość zostaje przez niego wychamowana i zaburzany jest uzyskany w strumienicy pęd i kierunek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam wycięty katalizator i wstawioną strumienicę.. nie zauważyłem żadnej różnicy jeśli chodzi o dymienie.. (choć miałęm wrażenie że lepiej sie zbiera)

wcześniej miałem błędy p1125, regenerowałem turbinę i w konsekwencji tego 'zadbałem' o katalizator, który okazał się zapchany.. jeśli już wycinać to wstawiać pustą puszkę/strumienicę bo kształtem przypomina katalizator i na przeglądzie nikt się nie powinien przyczepić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by adamusss_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do osób co juz nie mają katalizatora. Osobiście wolałbym wstawić zamiast katalizatora coś w jego obudowie i działający jako tłumik, tylko czy auto nie będzie głośniejsze? Słyszałem też o przypadkach, gdzie po usunięciu kata w niedługim czasie tubina wyziąneła ducha, czy to może mieć coś wspólnego z brakiem katalizatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Brak katalizatora na pewno nie spowoduje uśmiercenia turbiny.Zastąp katalizator małym tłumikiem przelotowym, jak juz chcesz go wyrzucić.To najlepszy wariant.Nie próbuj żadnych strumienic bo to nic nie dajei hałas bedzie straszny..No i po wyrzuceniu kata oswój sie z tym że za samochodem będzie baaardzo śmierdzialo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbo prędzej padnie przez przytkany katalizator niż przez jego brak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i tak jak kolega wyżej napisał. Tłumik przelotowy w obudowie kata żeby na przeglądzie nie było problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...