Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mjaza

Zaklocenia W Vectrze C Od Silnika?

Recommended Posts

Mam antene triflex i radio president walker. Na wylaczonym silniku jest bardzo ladnie, ASC ladnie dziala itd. Zasiegu jeszcze nie bylem w stanie okreslic, ale ogolne wrazenia na plus.

Ale niestety jak sie wlaczy silnik jest duzo gorzej.... Widac, to chociazby przy zabawie squalchem. Przy wylaczonym na godzinie 10 nie ma juz szumu po wlaczeniu silnika na 13 dopiero....

Nie wiem co zrobic... Dodatkowe filtry podobno nic nie daja, moze pociagnac prad bezposrednio z aku(teraz jest podlaczone pod zapalniczke)?

Silnik to 3.2, ale watpie aby to dotyczylo tylko tego jednego silnika. Na wylaczonym silniku jest wszystko okej, wystarczy odpalic silnik i kiepsko sie robi.... Swiatla nie maja zadnego wplywu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie radio pracuje czysto i bez zakłóceń. Spróbuj podłączyć inne radio i zobaczysz, czy to nie jest czasem wina CB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz podłączyć bezpośrednio z aku,jeśli to niec nie pomoże pozostaje zmienić radio na coś bardziej odpornego na zakłócenia.zabawa z filrami nic nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprobuj owinac ( naswinać) przewod antenowy

na drut z ferrydu ten drut znajdziesz w starym radiu

jest to nic innego jak antena od fal dlugich taki prent

o srednicy ok 7mm i dlugosci ok 10cm ja po dosc dlugiej walce z zakluceniami

mam u siebie 2 takie pseudo cewki ( vectra b ) i zaklocenia spodly prawie do zera

pozdr.... powodzenia

Edited by Piols

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piols, a moglbys doradzic, gdzie cos takiego mozna nabyc?

Niestety nie mam zadnego starego radia, ktore moglbym rozebrac:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche za bardzo wczoraj spanikowalem... Mam takie odczucie jakby ten ANL po pewnym czasie sie dostosowal do auta.

Przy wylaczonym silniku squalch faktycznie mozna znaczaco nizej ustawic, ale po wlaczeniu silnika jest dalej okej. Rozmowy bardzo dobrze slychac. Tak na poczatek, to z ASC w walkerze jestem zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To troszkę dziwne co pisałeś na początku, bo generalnie Walker to świetne radyjko a jego dodatkowy filtr ANL radzi sobie nawet z dużymi zakłóceniami starych samochodów, więc w ogóle nie rozumiem skąd taki problem w VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko dlatego, ze wogole nie sugerowalem sie odbiorem, tylko i wylaczniem polozeniem squalcha ( w momencie kiedy przestaje slyszec szumy). I to polozenie bylo duzo bardziej wysuniete niz jak wczesniej mialem w uniden'ie.

Ale na cb-radio.pl tez wyczytalem, ze w walkerze wlasnie tak inaczej troche dziala potencjometr od squalcha.

Wazne, ze jest juz wszystko dobrze i jestem zadowolony z zestawy walker+triflex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja podobnie jak wertowalem elektrode to czytalem ze to najlepsze (walker) radio

osobiscie mam unidena i poczatkowo mielm pod zapalniczke podlaczone

teraz bezposrednio z akum.... do tego filterek na wejsciu ale w sumie nie wiem czy on cos daje z tego co czytalem to nie zaszkodzi ale jak mowie mi zaklocenia wchodziley z anteny

i kabel nawinalem na te prenty ferrydowe lub ferrytowe nie pamietam dokladnie nazwy

aaa je znejsdziesz tylko w starym radio unitra czy jakims takim bo z tego co weuwiem nie mozna tego kupic

opis masz powyzej jest to w sumie jedyny prent w takim radio na tej caalej plytce byc moze u Ciebie nie pomoze nie wiem ale na pewno nie zaszkodzi tym bardziej ze koszta zadne ze tak powiem

pozdr.. powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak myslicie czy cos takiego z ferrytu mialoby szanse pomoc?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Carramba

To wina anteny a nie radia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wywal tego gównianego trifflexa ( na forach CB jada po nim równo) i zapomnij o zakłóceniach bez żadnych ferrytów...

Edited by Carramba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokladnie wina anteny bo sciaga zaklocenia ja jutro poztaram sie zrobic zdjecia tych pseudo cewek

u mnie mysle ze pomoga zobaczysz jak wyglada mysle ze w kazdym zaklądze RTV- AGD maja takie cos

tak ze jak nie masz radia to od nich sobie zalatwisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

tu masz wyglad mam takei 2 cuda zrobione

Please login or register to see this attachment.

Edited by Piols

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za zdjecia.

Niestety w 90% zaklocenia wchodza przez antene a nie przez zasilanie.

Radio sie dobrze sprawuje w vectrze, ale jednak vectra jakos wiecej daje zaklocen niz inne auta. Mam jeszcze antenke wilson little wil i przekladajac ja do innych aut w vectrze musze bardzie squalcha odkrecic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak ale przedstawiony przeze mnie filtr eliminuje zakłocenia wchodzace tylko i wylacznie z anteny

a co do zasilania to tam mozesz zalozyc oddzielny filtr

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sławko3

Please login or register to see this quote.

Kolego a masz przypadkiem kseonów albo bikseonów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlaczone, czy wylaczone swiatla jest identycznie. Ale narzekac nie moge, i w miescie i w trasie radyjko sprawdza sie wystarczajaco. To co musze uslusze, szumow nie ma wogole (na ASC), czego chciec wiecej.

Za dlugi zasieg to tez nie dobrze, sluchanie cb podczas jazdy samochodem to nie jest glowna atrakcja, wole jednak jakies muzyczki posluchac.

Vectra ma w koncu czesc bezpiecznikow i instalacje elektryczna w bagazniku, tak wiec jak umieszcze antene na bagazniku jest ona duzo blizej zrodla pradu niz w innych autach i tutaj bym sie doszukiwal przyczyny, czemu w innych autach jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zietarscy

mam ten sam problem co koledzy 1,9 CDTI w Vectrze C sieje po antenie "aż miło"...z tego co czytałem te silniki też dają się we znaki kolegom z Astry z tym silnikiem.

Nie są to zakłócenia po instalacji elektrycznej samochodu tylko ewidentnie przenoszą się po antenie, bo robiłem próby różnych cb / albrecht, president harry, maxon, alan 42, uniden 420, alan 109 / i nasze silniki zakłócają cb radia nawet w zaparkowanych obok samochodach.

może ktoś dał sobie radę z tymi zakłóceniami?

ps. ten filtr z pręta ferrytowego też nie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zietarscy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podpinałeś radio bezpośrednio pod aku ?

Ponoć dołożenie dodatkowej masy od radia do karoserii rozwiązuje ten problem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym radiu raczej nic nie pomoze tylko zmiana na cos lepszego i najlepiej starszego np. Wilson czy Herbert moga tez byc stare wersje Johnny lub Harry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zietarscy

Może ekranowanie pomoże... zamierzam wyłożyć aluminiową folią grubą / spożywczą / wnętrze maskownicy ozdobnej zasłaniającej silnik i połączyć ją z masą samochodu ...

CO O TYM MYŚLICIE? Ma to jakiś sens ? MOŻE JAKIEŚ INNE SUGESTIE ?

Przecież te pompo/piezo/wtryskiwadze dają w d..pę tylu użytkownikom cb w "Opelach" że strach, a wszystko to przez fiatowskie silniki JTD które w Oplu nazywają CDTI.

Jeszcze raz napiszę to nie wina zakłóceń po zasilaniu bo sieje wokół po antenie i nie wina jakiegoś jednego radia cb

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to mowia przestan "zezbic w kupie" i spraw sobie porzadne radio wszystkie te patenty to tylko polsrodki ktore raczej efektow nie daja. Uwierz mi bawie sie w cb ponad 15 lat i zamontowalem setki radyjek w roznych autach i najlepsze co mozna zrobic to znalezc takie radio ktorego filtry sobie poradza z tymi zakluceniami. Na fiatowskie i im pochodne diesle najlepiej sobie radza stare presidenty a z nowych radyjek intek m-760 albo omega czesto jednak i tak nie da sie calkiem wyeliminowac tych zaklucen ale chociaz w znacznym stopniu zminimalizowac.

Jak sam zauwazyles zaklucenia z twojego auta sa slyszalne nawet w radiu aucie obok wiec co ci da folia do kanapek skoro karoseria twojego auta tworzy o wiele lepszy ekran i mimo tego zaklucenia sa.

Edited by he_niu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak he_niu pisze. Ja mam zwykłego starego Unidena 510XL, antenę na magnes i nic nie zakłóca pracy radia CB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zietarscy

Dobra to szukam nowego radia.

Może ktoś mi doradzi, które na 100% poradzi sobie z zakłóceniami po antenie /pierdzenie słabszych stacji wchodzące po antenie / w Vectrze C 1,9 CDTI 120 KM, rocznik 2007. Szukam użytkownika, który "organoleptycznie" sprawdził dany model cb radia w takim samochodzie !

Edited by zietarscy

Share this post


Link to post
Share on other sites

TTi 770, President Wilson, Herbert I, Unideny 68xl, 78xl, 76xl, Omega np takie testowalem testowalem w roznych cdti Opla i nie bylo problemow. Jest wiele radii ktore sobie poradza. Najlepsze sa te kotre maja dodatkowy wlacznik filtra ale jak widac powyzej niekoniecznie poniewaz TTI na filtr na stale i jest dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...