Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest palaren

Wymiana - Regeneracja Wahacza

Recommended Posts

Guest palaren

witam

wlasnie jestem po wymianie lacznkow stabilizatora, sworzni i tylnych tyleji.

jednak autko... hmm nie do konca jezdzi tak jakbym chcial ( moze mam za duze wymagania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

zastanawiam sie co dalej...

tyl narazie zostawiam - choc amoki sa do wymiany

z przodu amorki byly wymieniane na wiosne2007. nie przeze mnie ale badanie zawieszenia chyba potwierdzila ich sprawnosc

nie wiem czy byly wymienione gumy na gornym laczeniu amorka - chyba nie dlatego chce je wymienic - przy okazji lozyska.

a co z gumami na laczeniach wahacza?

da sie jakos sprawdzic czy sa ok?

da sie je w jakis latwy sposob wymienic? (bez prasy itp)

z tego co patrzylem pod auto, nie ma tam nawet zabardzo jak wlozyc klucza kontrujacego tak aby odkrecic wahacz

ktos moze sie juz tym zajmowal? prosze o podzielenie sie wrazeniami

VA x20xev 94r.

pozdrawiam

pawel

Edited by palaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak wymieniałeś amorki to trzeba było od razu wymienić poduchy amorków,łożyska i wszystkie odbojniki.Jak amorki były nowe to musiałeś dostać gumy na nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do monopolu kup 0,5 wyborowej i udaj sie na stacje diagnostyczną. Wreczasz załącznik panu ze stacji a on juz ci tak autko wytrzesuie na wszystkich przyrządach, ze bedziesz widział najmniejszy luz.

Jak okaże sie, ze cos do wymiany to w wahaczu sa 2 tuleje metalowo gumowe najpewniej któras z nich ma luz. tylko nie kupuj najtanszych bo 2 razy powtórzysz robote. Spradzcie przy okazji manżety.

Po demontażu koła odkręcasz łacznik stab. wahacza. Natępnie odkrecasz kolumne (chyba klucz 18-wczesneiej zerwij zawleczke). Jak odkręcisz nakretke spróbuj zdjąc to a jak nie pojdzie to przykładasz z jednej strony młotek a z drugiej walisz ile sił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nastepnie odkręcasz jedną srubke pionową i pozioma od wahacza - tylko nie pomyl ich maja inny skok gwintu i musza trafic na swoje miejsce.

Wymontowany wachacz kladziesz na płaskim metalowym kowadle i dopasowywujesz kawałki rurek do simerblocka nakładasz jeden pod spód jak najbardziej zblizony wielkoscia (musi byc taki, ze jak wybijesz simerblock to do niego sie zmiesci) drugi na simerblock i walisz młotem około 5kg. Po takim zabiegu powinien zejść.

Tuleje poprzeczna wymieniasz przy pomocy imadła i zestawu i innych rurek.

Wachacz prostujesz jesli jest jakkolwiek zwichrowany, czyścisz malujesz czarnym podkladem.

Smarujesz nowe tuleje smarem i w analogiczny sposób nabijasz z powrotem, przy uzyciu tych samych narzędzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kazda srube przed wkręceniem oczyść z piasku i nasmaruj!! I pamietaj nie pomyl śrub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest palaren

dzieki za opowiedz, chyba tak zrobie, na sucho w kanale trudno wyczuc co jest nie tak

jesli moglby mi ktos jeszcze napisac czy gumy pod gornym laczeniem amorka sa znormalizowane? tzn czy sa takiej samej grubosci?

wiem ze to glupie pytanie, ale dlaczego pytam

nigdy tego nie odkrecalem - podobnie jak innych rzeczy w VA - jak wczesniej pisalem amorki na wiosne byly wymieniane przez jeszcze poprzedniego wlasciciela - lub jego mechanika sadzac po innych zrobionych rzeczach o watpliwych umiejetnosciach, i teraz

lewy amorek przykrecony jest oki - na okolo 10mm -15mm gwint wystaje ponad nakretke, tak jak w VA u kumpla, natomist prawy, hmm gwint jest rowno z nakretka, tak jakby byl niedokrecony. dokrecony jest, ale czemu akurat tak. gniazdo nie bylo spawane, zadnej wstawki, moze jakas podkladka czy cus takiego. nie wiem i troche mnie to martwi.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałes dokrecić?- sa to elementy gumowe i cięzko wyczuc kiedy mają dość

Moze jest rzeczywiście cos podłozone zeby delikatnie dowyzszyc zawieszenie. Ciężko powiedziec. Jak bedziesz odkręcał wahacz to odkręc i kolumne. Trzeba tylko uwazac na przewody hamulcowe.

Pozwodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest palaren

tak probowalem dokrecic, sadze ze to nie to ale jak zdejme bede wiedzial.

jeszcze co do odkrecenia wahacza, piszesz zeby odkrecic sruby pionowa i pozioma,

probowalem to zrobic podczas wymiany sworzni - byly one przynitowane i lepiej bylo mi zdjac caly wahacz niz walczyc z szlifierka przy przewodach hamulcowych.

jednak kiedy chcialem odkrecic pozioma srube, nakretka zaczela sie krecic wraz ze sruba i nie odkrecilem, nie widzialem dojscia tak aby zlapac nakretke kluczem, chyba ze od gory, musze jeszcze tam zajrzec, podczas wymiany sworzni juz mi sie nie chcialo.

jeszcze raz dzieki za pomoc

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sruby, o których pisałem czyli pionowa i pozioma sa od wahacza. Nie ma na nich żadnych nakrętek. Wkręcone śa w konstrukcje nosna pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...