Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest rf1978

Stuki Przedniego Zawieszenia W Oplu Vectra A

Recommended Posts

Guest rf1978

Witam

Posiadam Opla Vectrę A z 1990 roku, ale mam problem, otóz: podczas jazdy po nierównym terenie słyszę stuki z przodu zarówno z lewej jak i prawej strony w kolumnie McPersona gdzie zamontowany jest teleskop (wkład teleskopowy). Pragnę dodać iż byłem na "trzepakach" i sprawdzałem teleskopy, wartości są w normie zarówno prawa jak i lewa strona, także wachacz i stabilizator są dobre. Wymieniłem też łożysko na McPersonie. Nie wiem gdzie już szukać przyczyny tych stuków a jest to ddenerwujące dla mnie i chciałbym się tego pozbyć, proszę Was o pomoc, dziękuję. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poduszki amortyzatora może są zniszczone .

A tuleje wachaczy są dobre??

Sprawdź dokręcenie kolumny MCphersona ,może się coś poluzowało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie juz wszystko powymienialem i dalej stukalo Okazalo sie, ze to takie gumy na stabilizatorze-przykrecane do san, po 4zl/szt. Sprawdz tez je, najlatwiekj podnies auto ze sciagnietym kolem i odkrec lacznik stabilizatora i poruszaj stabiliozatorem, czy nie pojawiaja sie wtedy stuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ne1ghby

U mnie też stukało dosyć długo i w efekcie wymieniłem wszystko.

Na "oko" to nie ustalisz co łomocze a jest tego kilka rzeczy:

- sworznie wahacza (szarpaki "trzepaki" nie zawsze wykażą luzy, trzeba unieść auto i sprawdzić łomem-to jedyny pewny sposób.

- silenbloki wahacza (2 rodzaje)

- końcówki drążka stabilizatora

- gumki na drążku stabilizatora

- drążki kierownicze

- amortyzatory i jego górne mocowanie (gumy czyli tzw "podpory" padają sporadycznie w Vectrach, prędzej łożyska padną lub poluzują się śruby na kielichu.

Ja u siebie miałem luzu na kilku elementach i jak wymieniałem jedno to za chwilę stukało drugie. Obecnie mam ciszę jak w teatrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Nie wiem jakiego rodzaju sa to stuki ale jak u mn ie stukalo to mimo ze amortyzatory byly jeszcze w miare to stuki ustaly po ich wymianie. Poprostu tloczysko stukalo - szczegolnie na zimno.

Reszte ewentualnosci masz wypisanych

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie brzmiało to jak gumy a stukały końcówki drążków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...