Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
vectra007

Problem Vectra A C16nz 1.6i Kat 1990 Rok

Recommended Posts

Witam mam do was pytanie: czy to normalne, że auto mi sie nagrzewa do około 100 stopni a potem spada do 80 i tak trzyma??

Wymieniłem na nowe termostat, pompę wody, pasek rozrządu, nowe koło wału korbowego, napinacz.

Czujnik na komputer i na zegary mają po 3 miesiące. Z kabiny wieje zimne i ciepłe powietrze choć to ciepłe nie jest gorące takie jak powinno być doradzcie co mam zrobić, bo to nie jest normalne, że mam takie skoki temperatury czy należy wymienić jeszcze na nowe chłodnicę oraz nagrzewnicę, czy może coś innego??? pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

To normalny objaw.

Przy bodajże 88*C termostat zaczyna się otwierać.

A całkowite jego otwarcie właśnie jest około 100*. I wtedy dopiero gorący płyn całkowicie uderza na chłodnicę i widoczny jest spadek na wskazówce.

A co do ciepłego podmuchu. No cóż stare autka maja już zakamieniona nagrzewnicę i jej efektywność spada. Można by spróbować od kamienic. Ale na długo to zapewne nie pomoże, o ile wogóle pomoże. Najlepsza byłaby nowa.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co sadzisz o zmianie nowej chłodnicy oraz nowej nagrzewnicy pomoze??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Może najpierw to spróbuj zrobić ,chyba że ci się nie chce i chcesz zawzięcie kupić nową to możesz i ją kupić .

Mam to samo teraz ,ze strasznie długo musze czekac aż zacznie lecieć cieple powietrze a jak zacznioe to nie leci gorące tylko letnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam to samo pozatym czasem temp leci do 100 i wraca do 80

Share this post


Link to post
Share on other sites

No u mnie problemów z temp nie ma tzn nie grzeje mi go do 100 stopni a później spada na 80 .Gdy miałem oryginalny czujnik temp cały czas była w granicach 90 stopni .Po wymianie czujnika na nieoryginalny prawdopodobnie temo cały czas utrzymuje się na 1 kresce i wyzej nie pójdzie.

Podobnie jestem tego samego zdania co kolega Dominiks z tą tylko róznicą ,że termostat otwiera się przy 92 stopniach a pełne jego otwarcie następuje przy temp 107stopni ( Tak jest książkowo) ale różne firmy może inaczej to robią.Póxniej po otwarci termostatu spada ci temp na 80 .

Możesz jeszce lekunąć chłodnicę czy przypadkiem nie jest uwalona kamieniem ,wtedy autko by się grzało nadmiernie.

Co do nagrzewnicy to najlepiej by ją było wyjąć i wtedy zabawić się metodą octową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często tak jest przy inst. gazowej i to w wielu samocodach, że ogrzewanie jest słabe. Bo jak wiadomo reduktor jest wpięty w obwód nagrzewnicy i czasem potrafi tam namieszać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagazaowanej nie mam viki mysle nad zakupem nowej chłodnicy oraz czujnikami ale boscha albo gm bo te toprana chyba sie zepsuły pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja niestety jest zagazowana ,bo ojciec zagazował .

Chodzi tobie o czujnik temperatury i czujnik cieczy chłodzącej wkręcany w chłodnicę.

Jeśli tak najlepiej by było oryginł zakupić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam powymieniane wszystkie, ale na toprana niemieckie i mysle ze trzeba zmienic na oryginały

Share this post


Link to post
Share on other sites

To radzisz zmienic chłodnice i te czujniki a cos pozatym ma wpływ na to ze sa takie skoki temp ??

termostat i pompe mam nowa chłodnica i czujnki beda nowe i cos jeszcze trzeba zmienic??

moze wentylator??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy mogłoby się to tak objawiać, ale może masz zapowietrzony układ chłodzenia. Warto byłoby to sprawdzić, bo w 1.6 (chyba do któregoś tam rocznika) powinno się układ odpowietrzać. Robi się to przez czujnik temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha to sprawdze, ale czekam na nowe czujniki boscha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy się jak słyszałem na VU ,że niekoniecznie trzeba to odpowietrzać .Ludzie tam mówią,ze postępowali tak jak w przypadku silników powyzej 1.6 ,czyli zostawiali na wolnych obrotach aż się termostat załączy i później uzupełniali tylko płyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jak patzryłem dochodzi ponad 90 i załacza sie wentylator i spada do 80-82 i tak trzyma mi cały czas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś wymieniałeś ,czy tak się zaczeło pokazywać.Wiesz wskazówką temp. nie należy tak zawzięcie ufać ,bo one mogą przekłamywać np:pokazywać za niską temp.

A ciepełko jest czy dalej nie ma??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciepła nie ma jest letnie czekam na nowa chłodnice i nagrzewnice pzodro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...