Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
andrzej244

Zawór Egr

33 posts in this topic

W mojej Wektrze B x20dth 98r. diesel gdy wolno jadę to świeci mi kontrolka silnika, gdy przyśpieszam to gaśnie.Po podpięciu auta pod komputer wywala błąd P0400 (system recyrkulacji spalin).Chciałbym przeczyścić zawór EGR. Jest on przykręcony dwiema srubami. Czy po odkręceniu tych śrub mogę go po prostu wyjąć i wrzucić na noc np. do benzyny aby się wyczyścił?

Dodam że szukałem na forach i nie znalazłem odpowiedzi oraz, że posiadam autko od nie dawna.

DZIĘKUJĘ za odpowiedź.

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A na tym uzyles szukajki?

Wpisz P0400 i bedziesz mial kupe solidnej lektury...

Bylo o tym tyle i tak czesto ze juz sie nie chce pisac.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie znajduje się zawór EGR w silniku Y20DTH .opel vectra 20dti r 2001

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to nie tam gdzie we wszystkich innych dieslach z vb????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki .poprostu nie chciałbym wykręcić czegoś innego a muszę go przeczyścić.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiec to sie znajduje mniej wiecej tutaj:

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

bardzo przepraszam, ze wcinam sie w watek z zapytaniem nie dotyczacym EGR'a ale chcialbym wykorzystac zdjecie komory VB z motorkiem 2.0 DTL.

czy wlasciciele tych modeli moga napisac gdzie jest podlaczone odpowietrzenie skrzyni korbowej?

u mnie, tj. w Y22DTR odpowietrzenie jest na ssaniu miedzy filtrem powietrza a turbinka.

na 'zacytowanym' zdjeciu jest inaczej i w/g mnie, to lepsza opcja/rozwiazanie - mgla olejowa z odmy via turbo nie jest zasysana do cylindrow ...

z gory dzieki za info

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdr

Edited by jotef
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W obu silnikach odma jest podlaczona w to samo miejsce.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli zmylilo mnie to kolanko gumowe, ktorego zakonczenia nie widac na zdjeciu ... i choc to nie ekologicznie, na wyrost juz sie ucieszylem, ze moze jakas alternatywa w sposobie wietrzenia skrzynki korbowej bedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

otest, wielkie dzieki za info

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ekologiczne wlasnie jest to spalanie. Wiecej szkod narobilaby mgla olejowa dostajaca sie do powietrza. Porownac bys mogl to do wylania oleju do rowu. Do tego znajduja sie w niej spaliny ktore nie przeszly przez katalizator.

Z drugiej strony szkoda ze nie ma tam jakiegos filterka/cyklonu ktory by chociaz czesciowo odzyskiwal/lapal olej (podobny jak w benzynowych)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

otoz to! to mnie 'boli' najbardziej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

takie 'cos' przydaloby sie na pewno ...

pozdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !!!Panowie mamy odmienne zdania w gronie kolegów.Mianowicie !!Czy w silniku 2,2DTi który posiada EGR elektryczny .Pozostałe elementy wykonawcze jak zawór turbiny, przepustnicy .tych klapek zawirowań - Są sterowane podciśnieniem. ???Czy nie !!.Czyli te elektrozaworki przewody pompa Vac. Coś jeszcze z klimatyzacją. Czy po prostu tego nie ma ? tylko wszystko elektryczne. ? Starałem się to zrozumiale opisać gdybym coś pokręcił to proszę mnie poprawić .Dla fachowców, a tacy tu są myślę że jest zrozumiałe o co nam chodzi!!! A i jeszcze jedno czy ten EGR elektryczny wymienia się cały z kolektorem???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Egr jest mechaniczny - grzybek jest unoszony podciśnieniem. "Elektryczny" jest elektrozawór nim sterujący. Wymienić można sam zawór egr, bez kolektora. Całością układu podciśnienia sterują elektryczne elektrozawory, ale urządzenia, któymi sterują są mechaniczne.

Edited by ArturL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

'ArturL Właśnie chodzi mi o zawór w którym jest już elektryczny zawór EGR i o pozostałe elementy wykonawcze od tej recyrkulacji .Czy są na podciśnienie Jak w 20DTI czy nie. .Czyli nie posiadają tych elektrozaworów koło akumulatora i na nadkolu , przewodów , tej całej pajęczyny połączonej ze sobą. Czy po prostu jest EGR elektryczny a reszta to tak jak w 20dti.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słyszałem o elektrycznym egr w 20DTI (x,y 2.0dth). Zawór egr jest mechaniczny (blaszany lub plastikowy) i jego grzybek poruszany jest podciśnieniem wytwarzanym przez vacupompę i wysterowanym przez elektrozawór. Z tego, co wiem, w 20DTI są takie same zawory jak w 2.0dtl, 2.2dti

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

ArturL w silnikach 2.0 i 2.2 od 2003 roku była zmiana i cały dolot wygląda innaczej, niema już EGR takiego jak we wcześniejszych wersjach. Ze zdjęcia wygląda że do niego sa podpięte jakieś kable a poniżej jest jakaś plastikowa puszka doprowadzeniami płynu chłodzącego lub oleju.

A jednak jest on sterowany elektrycznie i kosztuje też sporo.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Edited by lukaszo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tak jak napisał Artur, sam zawór EGR jest mechaniczny. Dla silnika X/Y 20 DTH/R i Y 22 DTR 2000, 2001 i 2002 jest plastikowy, dla wcześniejszych wersji metalowy. Sterowany podciśnieniowo przez pompę a wysterowywany przez jeden z elektrozaworków znajdujących się między akumulatorem a zbiorniczkiem wyrównawczym płynu. Sam zawór z elektryką nie ma nic wspólnego...

Jeśli mowa o Vectrze B oczywiście, bo przytoczone zdjęcie jest z Astry II. W Vectrze C 2,0DTI i 2,2DTI jest jeszcze inaczej...

Edited by Piotreq
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Lukaszo.

PS

To się nazywa nowoczesna technika za zupełnie nowoczesną kasę, kurde...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie o ten zawór mi chodziło ! i jest elektryczny. !! Tylko jak jest zmieniony dolot to co steruję tym zaworem przy turbinie?? i tymi klapkami zawirowań ?? Sam bym sprawdził ale samochód jest w Holandii .Wyskoczył błąd recyrkulacji jest to Zafira silnikiem 2,2 dti . .Widzę że w tych samych silnikach są to różnie rozwiązana , ale ten sam zawór ma Vectra . Więc pytam czy są tam jeszcze jakieś elektrozaworki czy zawory sterowane podciśnieniem . Bo jest możliwośc zabrania tych części z kraju ale jak nie ma, to po co wieść .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Zawór EGR jest do wymiany... on praktycznie jest nie rozbieralny... Najczęściej pada w nim membrama i tylko wymiana na nowy...

Ja miałem taki przypadek u siebie... Co prawda nie jest to tanie ale jak nie wymienisz na nowy to tak jakbyś jeździł bez turbiny...

Poniżej link z najtańszym nowym zaworem na rynku :

Please login or register to see this link.

PS. Istnieje możliwośc jazdy chwilowo bez zawora EGR ... wystarczy wyjąć węźyk z tego ustrojstwa i zapchać jakąś śrubą... Nie odczujesz różnicy ale mówie to jest na krótką metę...

Edited by crow77
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie pisz o czymś czego nie sprawdziłeś albo Ci się wydaje. ja zrobiłem bez zaworu EGR ponad 45 tyś km i jakoś nie zauważyłem niepokojących zmian w pracy silnika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmichu a nie wywalało ci błędu?

ja kiedyś na próbe wyjąłem wężyk i zaslepiłem go szczelnie ale co jakis czas mi check wywalało

jak wpiąłem z powrotem to był spokój

jak to rozwiązałes u siebie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

lampka się zaświeca w przedziale 1700-1900 obrotów. jak to rozwiązałem? przyzwyczaiłem się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a poza tym 500zł w kieszeni, mniejsze obciążenie dla pompy vacum, czysty kolektor dolotowy i jeden z selenoidów do popsucia mniej (mam odłączoną całą sekcję).

pzdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie lepiej pojechać na Techa lub Opel Scanera i wyłączyć EGR? Na forum już ktoś opsiywał iż wystarczy ustawić EGR na -10% i mamy spokój.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.