Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Rafał21

Demontaż Pompy!!!

Recommended Posts

Guest Rafał21

Witam !! Przeglądając te tematy nigdzie nie natrafiłem na temat demontażu pompy .Może coś opuściłem !!!Ale chcę pomóc koledze który nie ma dostępu do internetu i prosi o pomoc ! Mianowicie jest to astra ale silnik 2,0 DTL. i chce wysłać pompę do naprawy , ale nie wie jak prawidłowo ją odkręcić. Chodzi mianowicie o koło dwurzędowe czy wystarczy zdjąć to koło nie naruszając łańcuszków . I czy pompa jest przykręcana śrubami od strony rozrządu czyli za zębatką , czy od strony kołnierzy pompy do rozrządu- w tym przypadku wystarczyłoby ja tylko odkręcić i wyjąc z zębatki po wczesniejszym odkręceniu. Bardzo dziękuje za wszelką pomoc , bo za wyciągnięcie śpiewają 350-700zł. Jak dla nas biednych studentów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to duży wydatek i jeszcze ta pompa .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście o ustawieniu na znaki wiemy. Interesuje nas po kolei jak sie do tego zabrać !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzeniu

witam

zeby wyciagnac pompe trzeba najpierw ustawic motor na znaki pozniej poluzuj z tylu napinacz od gornego lancuszka rozrzadu (z tylu glowicy) . ja zawsze sicagam lancuch z kolka na walku rozrzadu pozniej demontuje klapke od pompy.blokuje pompe (wystarczy wam wiertlo 6 jak nie macie blokady ) i tam odkrec 4 sruby od 1 kolka zrzucasz te kolko i w drugim kole w otworach masz sruby do odkrecenia pompy od bloku silnika .wczesniej wiadomo trzeba odkrecic rurki, zrzucic kolektory i 2 sruby od uchwytu pompy .przed sciagnieciem klapki wiadomo trzeba zrzucic pasek klinowy i odkrecic napinacz paska .mam nadzieje ze dacie rade,pompe rowniez moge wam naprawic

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Dziękuję za pomoc !!! w sobotę będziemy to demontować !!! Nie mieliśmy pojęcia ze są dwie zębatki chociaż dostaliśmy sms od ojca bo jest za granicą, że te śruby są na tym kole. I nic nie było widać . Ale teraz sie wyjaśnia ze są dwa koła. Jeszcze jedna mała sprawa w tym kole sa otwory kontrolne [znaki] Czy jest jeden znak czy więcej ??? Odnośnie naprawy to mamy kolegę który studiuje z synem właściciela zakładu to bęndzie zniżka 50%%

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> A ten kolektor dolotu to koniecznie trzeba zrzucać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Panowie co to jest ta klapka od pompy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> I jeszcze o tym dwurzędowym łańcuszku który jest pierwszy na zębatce . Czy on też ma jakiś napinacz. Czyżby nie było nikogo więcej kto demontował pompę .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzeniu

tych pomp demontuje kolo 10 w tygodniu

kolektor musisz zrzucic bo nie wyszarpiesz pompy.co do znakow na kolach jest tam znacznik na zewnetrznym kole ,pozatym masz wlozona blokade w pompe dasz rade .klapka jest z boku silnika za napinaczem paska klinowego ,musisz ja odkrecic zeby dostac sie do pompy .co do lancucha do to sciagasz tylko gorny od pompy do do walka rozrzadu napinacz od niego jest z tylu glowicy kolo uchwytu alternatora

dasz rade...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Dziękuję !!! kol.. Grzeniu dziś zabieramy sie za wyciąganie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pomocników mamy sporo jezeli coś spartaczymy to możemy liczyć na twoją pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Już dosyć mamy jazdy na uczelnie tramwajem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Gdy ją wymontujemy to w poniedziałek idzie na stół po znajomości . Osłony już zdjęte i alternator. Wieczorem zdam relacje z wyciągania bez Redbula sie nie obejdzie . Dość poczytne forum ale wyciągania pomp znikome

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Widocznie będziemy prekursorami amatorskiego wyciągania pompy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Do usłyszenia !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Trzy godziny totalnego ubawu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> 5 osób i jedna pompa . Na sam koniec przyjechał kol. z mechanikiem który zabrał pompę i jego słowa to. Ciekawe kto to wszystko poskłada ,gdybym sie jeszcze spóźnił to trafiłbym na ekspozycje części silnika..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Odkręcaliśmy wszytko co przeszkadzało. Widocznie trochę za dużo, ale na koniec nas pocieszył nie jest źle.

Tak jak już wspomniałem po trzech godzinach taki okaz udało sie rozdzielić od silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> A tak na marginesie kol. Grzeniu. w który otwór to wiertło sie wkłada bo nie wiemy czy prawidłowo to zablokowaliśmy .Chociaż już teraz nie ma znaczenia ,ale na przyszłość jak zaczniemy dorabiać po wykładach na demontażu pomp.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jutro po uszczelki bo tak kazał mechanior napisał jakie potrzebne . Została tylko zrzutka na regenerację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Jeszcze raz dzięki kol. Grzeniu że nas wspierałeś i się udało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> A gdybyś miał jakąś nadprodukcje w wyjmowaniu to chętnie ci pomożemy na urlopach dziekańskich.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

309913523ew2.jpg .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Witam!!! samochód juz jeździ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Od środy-- zatarł sie jakiś tłoczek taki z pierścieniem z jednej strony. Powód był holowania i prób odpalenia 12 kilometrów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale dostaliśmy wytyczne na przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Grzeniu

Please login or register to see this quote.

witam no to moje gratulacje , ,a tloczek przestawiacza wtrysku(bo o to wam chodzi zapewne) sam sie nie zatrze wina najczesciej jest "dziwna ropa" lub uszczelnienia wtrykow do wymiany

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Po prostu nie wiemy czy to ten przestawiacz ,taki wałęk z pierścieniem.Co do uszczelek to za same zapłaciliśmy 216 zl. komplet.Za remont 1000zł. Po upuście bardzo dużym . Nawet szef,a ojciec naszego kolegi zabronił nam reklamować zakład twierdząc ze będzie miał cały akademik w kolejce z usterkami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pompę zamontował mechanik , kazał umyć dekiel zasyfiony okropnie sadza i smoła coś tam przestawiliśmy ,ale to fachowiec z 12letnim doświadczeniem. Widocznie to wiertło nie w ten otwór wsadziliśmy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> W serwisie w Diesel serwis czy cos takiego w Piekarach nawet nie chciano z nami rozmawiać poniżej kwoty 2500tyś,bardzo nie sympatyczni panowie.Za komp. żądali 200zł. nie wiedząc co jest zepsute. Pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy Rafal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

grzeniu a czy wy nie obslugujecie "meroli" w-wa <<>> lublin ??? bo mi sie cos wydaje ze my sie chyba znamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mebelmen

Witam

Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcia miejsca blokowania pompy? Dobrze by było żeby było też widać opisane wyżej znaki według których należy ustawić rozrząd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Zaprosiłem ojca i udostępnił nam zdjęcia! . Myślę że będą one pomocne. Pierwsze to zdjęcie poglądowe,na wyjętej pompie .Czpień fi.6 powinien przejść przez otwór zębatki i zatrzymać się w otworze piasty na tej pompie! W tym położeniu na silniku pompa jest juz zablokowana!. Po ustawieniu znaków na obudowie rozrządu i kole pasowym. [mają być na przeciw siebie]

Please login or register to see this link.

Oraz co jest najważniejsze ! Na pierwszym cylindrze powinny być zamknięte zawory[czyli tłok w GZP] przy takim ustawieniu otwory w zębatkach pokrywą sie z otworem w piaście pompy! i do niego wkładamy to wiertło czy jakiś czpień blokujący. I odkręcamy śruby z zębatki. Dodam że na zębatce jest znak w kształcie trójkąta nad wymienionym otworze w zębatce, więc nie można sie pomylić w który otwór wkładać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poglądowe zdjęcie na wyjętej .

Please login or register to see this link.

i już rna silniku zablokowana pompa i odkręcamy zębatkę wcześniej wykręcając napinacz łańcucha który znajduje sie po lewej stronie głowicy .Wymieniony tu prawidłowo przez kol.Grzeniu wcześniejszym poście.

Please login or register to see this link.

No i na koniec znalazłem jeszcze ten napinacz , bo wielu szuka i nie wie jak to wygląda. To ta śruba należy ja wykręcić.

Please login or register to see this link.

.Oczywiście aby wyjąc odkręcona zębatkę , to musimy odkręcić zębatkę z wałka rozrządu !! .Nie jest ona na żadnym klinie wiec zaznaczamy ją na wałku i na zębatce miejsce położenia flamastrem .Przed odkręcaniem zębatki z walka blokujemy wałek w miejscu montażu pompy vacu . ,wczesniej ją demontując. Niestety ale przyrząd do blokowania musimy zrobić sami z blachy dospawać przyszlifować,aby wszedł w miejsce pompy!! Blokujemy również w miejscu czujnika obrotów wału korbowego. .Wykręcając czujnik i wkładając wiertło. sądzę że jak ktoś zabiera sie za demontaż pompy to wie ze należy wiele jeszcze przeszkadzających częsci zdemontować!! ja jestem z założenia wszystko co przeszkadza i utrudnia dostęp. Na pewno nic się nie uszkodzi i nie ma potrzeby dalszych ustawień na znakach. Więc odkręcamy np. rolkę prowadzącą pasek kolektor ,filtr. itp. Tak jak wspomniał syn bylem u was gościem jestem mile zaskoczony waszą wiedzą i profesjonalnym forum. Pozdrawiam wszystkich i życzę bezawaryjnej jazdy!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mebelmen

Dzięki Rafał21 za odpowiedź.

Dokładnie o taki opis mi chodziło, pozdrowienia dla twojego taty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Dziękuję na pewno mu przekażę!! Ja również korzystam rzadko z jego porad bo jest gościem w domu!! Pracuje w delegacjach. Więc ja buszuję na tym forum a on czasami podpowiada!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja moze odgrzeje i sie zapytam jak wyciagnac to pierwsze kolo zebate zeby sie dostac do srub ktorymi jest przykrecona pompa do bloku silnikab bo przez otwor w klapce pompy to ona raczej nie wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Musisz wykręcić napinacz łańcucha ! I odkręcić koło zębate na wałku rozrządu!! Wcześniej wałek zablokować w miejscu montażu pompy Vacu. Koło zaznaczyć flamastrem na wałku i pletwie znaki!! Bo jest tylko dokręcone tą śruba!! Czyli nie jest nałożone na żaden wieloklin itp. I to wszystko!! Po wyjęciu zębatki odkręcasz następną!! i ją zsuwasz !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy nie da sie tak jak napisał Grzeniu czyli sciagnac lancuch zkola zebatego walka rozrzadu bez jego odkrecania ? i takie jeszcze male pytanie jak juz sie z tym uporam to odkrecam to kolo zebate ktore jest napedzane z walu korbowego i to kolo zostaje w obudowie rozrzadu czyli poprostu odkrecam i wyciagam pompe bez tego kola ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Niestety ale nie wyciągniesz pierwszej zębatki! bez ściagania łańcuszka! co do następnej tylko zsuwasz. Tak jest!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem ze nie wyciagne bez sciagania lancuszka ale czy nie da sie popuscic na tyle napinacza zeby sciagnac lancuch z kola zebatego na walku rozrzadu i nastepnie z tego kola na pompie? Chodzi mi o to zeby nie odkreca zebatki na walku rozrzadu bo pozniej klopotot z jego ustawieniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Nie ma żadnego problemu z ustawieniem tego koła! Robisz znak flamastrem na kole i na wałku! .Gorzej z blokadą tego wałka! bo musisz dorobić w miejsce pompy Vac z blachy gr.5ml . Bo inaczej poprzestawiasz wałek . Natomiast pozostałe blokady to pestka ,dopasujesz wiertlo w miejsce otworu koła pompy i w miejsce czujnika obrotów wału! Z reszta próbuj odkręcić ten napinacz to zwykła śruba z bolcem [teleskop] nic tam nie przestawisz. Ale jest tam bardzo mały luz ,bo łańcuch jest napinany takim mechanizmem za pomocą tej śruby!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok pompa na wierzchu. Kolo mozna odkrecic od walka rozrzadu za pomoca 2 kluczy, bo przeciez na walku tuz za kolem jest jakby to powiedziec szesciokat na klucz bodajze 21 ale to tak na marginesie. Zastanawia mnie teraz fakt czy uszkodzenie elektroniki zawsze mozna rozpoznac po przypalonych czesciach na plytce dukowanej czy nie koniecznie. No i takie pytanie czy ktos jak juz wyiagnal pompe to probowal krecic jej walkiem i czy lecialo paliwo z przewodow prowadzacych do wtryskow< czy nie powinno leciec bo u mnie wlasnie leci czyli pompa pompuje moze wcale nie jest uszkodzona?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest miro68

Witam ,a czy na wałku rozrządu jest jakieś fabryczne oznaczenie górnego położenia tłoka ja zauważyłem, że jest na walku małe x i nie jestem pewien z czym trzeba go zgrac żeby było idealnie??A tak na marginesie dodam żeby wyciagnąć pompę wcale nie trzeba odkręcać kolektora ssącego.:-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie zauwazylem zadnego oznaczenia wiec mi sie wydaje ze nie ma, a kolektor ssacy warto odkrecic bo syfu coniemiara podobno po czyszczeniu silnik lepiej chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale o tym przekonam sie jak pompa wroci z regeneracji :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Samek

Wybaczcie, że odkopuje, ale czegos tu brak. Wszystko zrobilem jak trzeba, ale... jak odkrecic sruby od bloku ? Jakie tam są wogole śruby??? Prosze o pomoc, juz 2 dzien nad tą całą pompą siedze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...