Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sylwek

Spryskiwacze Reflektorów W Vectrze B

Recommended Posts

Witam wszystkich, przymierzam sie do zamontowania spryskiwaczy reflektorów do mojej Vectry sedan. Mam już oryginalna pompę spryskiwaczy reflektorow, dysze spryskiwaczy od Skody Oktawi (wyglądają prawie tak samo), przewody o wewnętrznej średnicy 8mm. Sterowanie pracą pompy podciągnąłem pod przełącznik tylnej wycieraczki z kombi (wystarczy włożyć przekaźnik i kupić przełącznik od kombiaka i oczywiście podciągnąć przewód od przekaźnika). Mam pytanie czy trzeba zamontować zawór ciśnieniowy zapobiegający wypłynięciu płynu gdy pompa nie pracuje. Taki zawór jest w Skodzie nie wiem czy jest w Vectrze. Jeśli jest to czy ma on wpływ na wytwarzane ciśnienie w układzie czy tylko zabezpiecza przed wypłynięciem płynu. Nie wiem gdzie w Octawi jest zbiornik ale w Vectrze jest na dole i nie powinien wypłynąć płyn jak nie ma tego zaworu. Proszę o poradę czy taki zawór jest i do czego on służy. Mam nadzieję że nie będzie potrzebny bo dużo kasy kosztuje jeśli chodzi o Skodę (ok. 280PLN)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:"> . Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Vectra nie ma takiego zaworu. Pompka jest wlozona w zbiornik i tylko jak sie zalacz to wytwaza cisnienie i pryska - bez tego plyn jest tylko w zbiorniku i nie wylatuje nigdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Przewody o wew. średnicy 8mm nie są za duże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do tego nie jestem pewien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

ma zawor ma, jest on w trojniku spryskiwaczy.

Edited by zubek73
Łączę 2 posty do kupy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tylko Sylwkowi chodzi chyba o to czy jak nie bedzie uzywal spryskiwacza to nie bedzie mu plyn wylatywal, a jesli pompka sie nie wlacza to plyn sam nie wylatuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest smoko44

Nawet jak nie użyje sprysków płyn i tak będzie się delikatnie sączył-efekt jakby dysze "płakały".

Ktoś już opisywał to zjawisko na forum.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zauważyłem tego u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam u siebie załozyłem wezyk 10mm i działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy za zainteresowanie. Dzisiaj skocze do opla i zapytam się o ten trójnik z zaworem. Jak będzie za drogi to wstawię zwykły i ma działać. Myślę że nie powinny płakać spryski bo zbiornik jest trochę niżej od samych spryskow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy raz jeszcze. Rzeczywiście trójnik z zaworem kosztuje do opla 56 zl. Wcześniejsza cena była podana po rozmowie telefonicznej ale chyba nie dogadałem się z ASO. Mam już wszystko wstawione (na razie nie mam większego zbiornika więc wstawiłem do standardowego ale już szukam oryginalnego do sprysków) i nieźle sika. Calkowity koszt zamknął się w kwocie ok 270PLN (pompa 80zł, przełącznik wycieraczek 30zł, trójnik 56zł, przekaźnik 10zł, dysze spryskow 70zł, przewody ok. 20zł). Pozdro i dzięki za pomoc.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sylwek czy da radę zamontować taki zestaw?

Please login or register to see this link.

i czy dysze co kupowałeś to są te?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ale chowane spryski odpadają (konstrukcja Vectry nie pozwala, przeszkadza belka) ale ja kupiłem dysze od Octawi bo tańsze (dokładnie takie same ale musiałem skrócić końce bo za długie i do belki dochodziły), oryginalną pompkę (na allegro 80zl), sterowanie podciągnąłem pod wycieraczkę tylnej szyby (mam sedana więc mogłem tak zrobić), wstawiłem przekaźnik w miejsce przekaźnika wycieraczki tylnej szyby (załącza się na ok 1s), później podciągnąłem zasilanie od przekaźnika i oczywiście przewody gumowe z trójnikiem rozdzielającym strumień na 2 spryski. Można wstawić trójnik oryginalny z zaworem ale nie ma konieczności (jak go nie wstawisz to minimalnie dlużej może dochodzić płyn do sprysków). Planuję zakup większego zbiornika, na razie mam przerobiony standardowy na dwie pompki. Pozdro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenon 8000 K:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Spryskwiacze:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

co to ma byc? jazda Vectra do czegos zobowiazuje Edited by daro5555

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanąłem obok nie przed znakiem bezpośrenio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie zastosowałeś palniki? Sam jestem zainteresowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliniki czy też żarniki mam 8000 k pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, wcześniej nie sprecyzowałem. Chodzi mi o to gdzie kupiłeś (allegro?). Jak pamiętasz to jakiej firmy, ewentualnie nick sprzedającego albo numer aukcji i po ile. Duże jest tego na allegro a chciałbym wybrać coś sprawdzonego.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już daje sprzedawca ok jest i doradzi co i jak nawet elektryka polecił mi dobrego

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam raz jeszcze cena super, mam pytanie czy rzeczywiście nic nie trzeba przerabiać. Żarówki bez problemu wchodzą. Byłeś może na stacji żeby ustawić światla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dają się idealnie ustawić nawet lepiej niż normalne h7 halogenowe wsadzasz montujesz i tyle i cieszysz sie xenonem, ale policja przywala sie do sprysków ostatnio jak nie masz to moga ci dowod zabrac pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki. Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zestaw h7 to u tego sprzedawcy poelcam go:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA !!!

1. Do jakich lamp można montować zarniki xenonowe?

Jedynym ograniczeniem jest rodzaj żarówki. Nie ma znaczenia czy jest to lampa ze szkłem gładkim czy falowanym, nie ma znaczenia również fakt czy lampa jest z soczewką czy też bez. Jeżeli lampa posiada soczewkę to poprostu efekt wizualny będzie lepszy.

2. Czy żarniki mają pojedyncze czy podwójne włókna? Tzn. czy jeżeli np. posiadam żarówkę H4 dwuwłuknową czy będę miał światła drogowe przy zmianie na xenony?

Niestety świateł długich nie będzie, ale xenony świeca znacznie dalej i szerzej wiec zapewniam ze zapomnisz o potrzebie używania drogowych długich świateł !! Inaczej sprawa wygląda w reflektorach gdzie np krótkie światła i długie są na innych żarówkach np. H1+H7 lub np. H7+H7

3. Czy żarniki xenonowe mają dobrze ustawioną ogniskową?

Tak, zdecydowanie tak. Jeżeli pojedziecie państwo na stacje diagnostyczną ustawić światła to kąt załamania oraz inne parametry są identyczne jak w przypadku standartowej żarówki halogenowej. Światło nie jest ani mniej ani bardziej rozproszone wiec nie ma mowy o oślepianiu !!!

4. Co to znaczy montaż bez przeróbek i czy mogę sam tego dokonać?

Tak zdecydowanie tak. W każdym zestawie jest instrukcja montażu krok po kroku. Dodatkowo na poniższym zdjęciu przedstawiam mniej więcej jak to wygląda

5. Jaki kolor / temperaturę wybrać ??

Temperatura liczona w Kelwinach przekłada się na jakość i barwę światła. Jeżeli wybierzecie państwo temperaturę 6000K to światło będzie białe z delikatną poświatą niebieską widoczną tylko z daleka. Światło takie lepiej oświetla drogę gdyż posiada więcej lumenów. Światło o temperaturze 8000K jest również światłem białym ale posiada już poświatę delikatnie fioletową.

Wychodząc powyżej granicy 8000K czyli np. 10000K,, 12000K itd światło robi się fioletowe, a ilość lumenów znacznie spada co wypływa strasznie na pogorszenie warunków świetlnych / xenonon zaczyna świecić gorzej od standartowej żarówki halogenowej a przecież nie o to chodzi.Natomiast chcąc typowo białe światło montujemy zestaw 4300k.

Montaż zestawu HID nie wymaga żadnych przeróbek reflektora, zawsze można powrócić do zwykłych żarówek ale po zastosowaniu zestawu HID w Waszych samochodach już nigdy nie wrócicie do starych żarówek . Montaż jest bardzo szybki i nie sprawi nikomu żadnych kłopotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...