Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Luki27

Stuki Przy Zmianie Biegów/przejsciu Gaz-wolne Obroty...

Recommended Posts

Guest Luki27

Problem dręczy mnie od kupna auta czyli 2 m-ce ale teraz zacząłem szukać przyczyny. Kilka osób miało podobne objawy i może będzie zainteresowanych tematem.

Owo stukanie występuje głownie przy zmianie biegów 1-2-3 i im wyżej tym trudniej to zrobić. Podobnie jest gdy przyspieszam np. pod górke 60-70 km/h - lekko wciśniety gaz i nagle go puszczę to słyszę "puk" - tak jakby z lekkim opóźnieniem. Generalnie stuknięcie jest na pewno gdzieś przy przeniesieniu napędu czyli sprzęgło, skrzynia, półośka... moje poszukiwania skończyły się na wewnętrznym przegubie półośki prawej i tam jest wg mnie luz. Porównywałem z używaną (gość mi proponował za 600 zł -ale się nie skuszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> ) i tam były minimalne luzy - u mnie na pewno znacznie większe ze słyszalnym stuknięciem. Ja to słyszę i czuję tylko wtedy gdy zbyt gwałtownie/nieodpowiednio puszczę sprzęgło - niby to niewielkie ale mnie to denerwuje i jeżdżę w "stresie"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> , żeby nie puknęło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wcześniej myślałem o poduszkach ale raczej je wykluczyłem. Trochę zmroziła mnie informacja, że u mnie (2.2 benzyna) jest to nieszczęsne koło dwumasowe ale ono by miało chyba inne objawy.

Co do półosi to niecharakterystyczne jest to ,że nie ma żadnych stuków przy ruszaniu i przy jeżdżeniu przy silnym skręcie, a to podobno typowe objawy.

Mam pewne obawy przed ew wymiana bo nie jestem pewny czy problem nie leży w skrzyni ale będę pewnie próbował. Do wyboru mam używana półoś - 600 zł, ale to raczej nie ma sensu oraz jeden człowiek znalazł mi sam przegub - zamiennik nowy za 350 zł i to mnie kusi (niestety w innym sklepie podano mi, że to nie przegub to VC tylko VB ale może pasuje.)

Jeśli będę się za to zabierał to po wyjeździe - czyli za jakieś 3 tyg, ale jeśli ktoś miał podobny problem z tą półosią (prawa), ew przegubem, będę wdzięczny za jakieś informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam identyczne objawy, wprawdzie temat był na forum rozpoczęty ale nie skończony dlatego też proszę moderatorów o nie kasowanie ponieważ problem w tym temacie jest bardzo dobrze opisany. Co do używanej części to właśnie Ty taką masz...więc po co Ci taka druga?

Edited by Robertasek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Wiec ja jej nie chce, ale nowa półośka to bardzo duży koszt. Może uda mi się ją wziąć na "sprawdzenie" czy problem zniknie. Jeśli to nie to trzeba by szukać skrzynia, sprzęgło ale w większe koszty na pewno bym się nie bawił. Jeśli masz takie same objawy to jakbyś miał możliwość zajrzeć od dołu to sprawdź czy trzymając za jedną półośkę (tą wewnętrzna) i kręcąc drugą (środkową) czujesz luzy - u mnie jest niewielki luz ze stukiem - podczas dużych obciążeń może być to właśnie to z czym mamy problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yagra

Mam ten sam problem - ktoś może wie gdzie mozna dostać prawy przegub wewnętrzny do signum 3.0 cdti - skrzyna 6-ciobiegowa. Czy taki sam jest w 2.2 ??? Będę zobowiązany za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to są luzy na skrzyni biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

????

w skrzyni ??

Tzn. gdzie wg Ciebie dokładnie ?

Wg mnie to luzy na półośce... Zresztą na jednym przegubie u mnie są wyczuwalne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak to dokladnie sprawdzic to co opisujesz.. ale jak krece tarcza to slychac taki stukot jakby tarcza szybciej reagowala niz reszta taki metaliczny dzwiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MIKSERM

Cześć;

Mam Viki 2.0 16V, problem jak wyżej opisany, mój mechanik postawił diagnozę (na razie na ucho): Łożysko oporowe na skrzyni biegów. Dziś odstawiam autko do naprawy, zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Pozdro

M>M>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rxg

Witam

Mam podobny problem z tym stukiem. Dodam, że w moim przypadku po za wymienionymi objawami zauważyłem szarpnięcia dźwigni zmiany biegów (dodanie, ujęcie gazu/zmiana biegu). Za wszelką pomoc/sugestię będę wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kurecki

U mnie pomogła rzez zgoła prozaiczna - problem wałkowałem dość długo poprzez poduszki silnika i temu podobne - pomogła wymiana drążków kierowniczych - usterkę poprawnie zdiagnozował OPEL Miniewski w Warszawie - jak ręką odjął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie moge być pewein, czy we wszystkich egzemplarzach TO jest przyczyną - ale symptomy były IDENTYCZNE

POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rxg

W serwisie sugerowali mi wymianę końcówek. Więc pójdę za twoją radą. Napisz wymieniałeś całe drążki czy same końcówki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Golo

Potwierdzam u mnie też był taki problem, wymiana drążków pomogła. Także warto wymienić drążki, ustawić zbieżność i można dalej jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

A skąd masz pewność, że to luzy w skrzyni biegów a nie na półosiach/przegubach ????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

No i jak tam zrobiłeś to ? Potwierdziło się wstępne rozpoznanie ??

Ile to kosztowało i czy to było to ? Czułeś takie stukanie podczas zmiany biegów/podczas puszczania sprzęgła ??

Czekamy na jakieś informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Koledzy a mieliście wyczuwalne luzy ??

U mnie nie czuć żadnych luzów, więc to chyba nie to...

U mnie za to były wymieniane drążki stabilizatora które akurat miały lekkie luzy ale to nie pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kurecki

u mnie właśnie jakiś dramatycznych luzów na kierowniczych - NIE BYŁO - 2-3 serwisy oglądały i sprawdzały wcześniej zawieszenie niczego nie wyczuwając, PODOBNO spięte w naszych C jest tak iż te luzy zaczynają być WIDOCZNE dopiero przy rozpięciu końcówek drążków - wymieniali hmmm nie pamiętam czy całe drążki czy końcówki - cena w ASO części była na poziomie 400 PLN tyle pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rxg

Potwierdzam. Wymiana drążków kierowniczych załatwiła problem stuków.

Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Hmm to ciekawe...

Ile to kosztowało ??

Czy u Ciebie były stuki podczas jazdy po nierównościach które teraz po wymianie drążków ustąpiły ??

Czy czułeś jakieś luzy na kierownicy ?? Bo ja nie czuje na kierownicy ale czuje te stuki podczas zmiany biegu/ puszczania sprzęgła więc to wydaje się, że nie może być to...

Czy u Ciebie także były wyczuwalne lekkie stuknięcia przy każdej zmianie biegu/ puszczeniu sprzęgła ??

Czy także wydawało Ci się, że to musi być gdzieś na przeniesieniu napędu czyli w skrzyni/półośce ??

Dziwne to dla mnie, żeby to były drążki ale już sam nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana drążków czy końcówek nic tu nie da jezeli mowimy o stukach np przy zmiane biegu i jak jedziemy przy otwartej szybie slychac taki odglos jakby cos bylo za luzno spięte co wiecej u mnie jest cos takiego jak za dlugo stoje w korku notabene za często używam sprzęgła słychać takie dziwne ocieranie jak jade na 1 biegu bez gazu, no i jak puszczam sprzeglo slychac to samo, na wyzszych biegach to nie wystepuje. Stuki te mozna sprawdzic w prosty sposob, stanac na gorce i powoli puszczac sprzeglo - chcac pod nia podjechac i bedzie slychac takie dziwne jakby tu nazwac drżenie jakiegos elementu jakby byl nie dokręcony jak ktos jest z Wawy to zapraszam na demonstracje co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rxg

Please login or register to see this quote.

Nie twierdzę, że wymiana drążków to panaceum na wszelkiego rodzaju stuki. W moim przypadku pomogło. Z tym, że mi nic nie ocierało czy tarło, po prostu po zmianie biegu i zwolnieniu sprzęgła słychać było puknięcie to samo przy nagłym dodaniu/ujęciu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja drążki mam nówki to samo końcówki ii stuki są takze....nie zawsze pomaga ale racje masz spróbowac warto ja podejrzewam cos w skrzyni..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

ja też podejrzewam skrzynię (i tu tylko rozbieranie by wyjaśniło sprawę a to odpada) albo liczyłem, że to może luzy na półośce ale nikt tego jak na razie nie potwierdza i nie opisuje żeby wymieniał półośkę z tego powodu.

Stuki o takim charakterze jak ja mam wg mnie muszą mieć związek z przeniesieniem napędu - drążki musiałby coś przenosić na kierownicę... chyba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rxg

Please login or register to see this quote.

Przyczyn może być wiele od poduszek silnika po przez drążki, sprzęgło, kolo dwu masowe itd. W moim przypadku były to drążki, co po wjechaniu na kanał i szarpaniu na zaciągniętym hamulcu było widać i słychać. Swoją drogą dobra metoda na sprawdzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Poduszki oglądałem i wydają się ok, chociaż wiem, że to trudno sprawdzić. Boję się, że problem może być w sprzęgle/skrzyni.

A czy sprawdzałeś czy masz luzy na półosi ? u mnie jest luz na wewnętrznym przegubie na prawej półosi.

Mam pytania co do twojego sprawdzania:

1. Rozumiem, że chodzi Ci o naciśnięty pedał hamulca a nie zaciągnięty ręczny - mówimy przecież o drążkach kierowniczych ?

2. W jaki sposób szarpałeś - ręcznie ? czy na szarpakach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja stawiam na przeniesienie napędu...tylko jak to sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...