Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Koszty Remontu


Recommended Posts

Dostałem wycenę z jednej z firm tuningowych.

Za porządny i kompletny remont silnika i przegrody silnikowej, czyli:

- uszczelki i uszczelniacze

- pomiar + polerowanie wału korbowego

- panewki

- pierś cienie + obróbka bloku (sportowa - większe luzy)

- głowica x2 (sport -poszerzone zawory ssące + ostre wałki) x2

- prowadnice+uszczelniacze+korekta kątów przylgni zaworowych

- rozrząd

- świece NGK + przewody BERU

- komputer pigiback

- lakierowanie komory silnika

- piaskowanie + lakierowanie kolektora dolotowego

- regeneracja przekładni kierowniczej

- sprzęgło sportowe

- robocizna

+ generalne sprzątanie, czyszczenie, nowe peszle, nowe śróbki itp

chcą około 14k pln. Czy za taką usługe to dużo, biorąc pod uwagę ze to jednak remont "tunigowy"?

Link to post
Share on other sites

ee tam według mnie dobry tuning to taki który przekracza wartość auta ;Da poza tym to może koledze Fenolowi Porsche sie nie podoba :P

Link to post
Share on other sites
Dostałem wycenę z jednej z firm tuningowych.

Za porządny i kompletny remont silnika i przegrody silnikowej, czyli:

- uszczelki i uszczelniacze

- pomiar + polerowanie wału korbowego

- panewki

- pierś cienie + obróbka bloku (sportowa - większe luzy)

- głowica x2 (sport -poszerzone zawory ssące + ostre wałki) x2

- prowadnice+uszczelniacze+korekta kątów przylgni zaworowych

- rozrząd

- świece NGK + przewody BERU

- komputer pigiback

- lakierowanie komory silnika

- piaskowanie + lakierowanie kolektora dolotowego

- regeneracja przekładni kierowniczej

- sprzęgło sportowe

- robocizna

+ generalne sprzątanie, czyszczenie, nowe peszle, nowe śróbki itp

chcą około 14k pln. Czy za taką usługe to dużo, biorąc pod uwagę ze to jednak remont "tunigowy"?

A czy powiedzieli,jaki będzie efekt po robocie?

Link to post
Share on other sites

dzięki za troskę, ale pomimo że kocham porsche to viki jeszcze bardziej i pomimo możliwości kupienia 911 (964) wybrałem tuning viki.

Tak w ramach anegdoty. Ostatnio pewnemu mechanikowi, po kilku rozmowach z innymi mechanikami, na dzien dobry powiedzialem, ze jesli mnie spyta czy ten remont mi się oplaca lub czy nie lepiej kupic nowy samochod to wyjdę i tak pierd@#$%@ drzwiami za sobą, że mu wypadną z futryny. no i nie zapytał, tylko przygotował ofertę. :P

a wracając do tematu, zastanawiam sie tylko, czy ta cena jest normalna. goście wyglądają uczciwie, ale mimo wszystko zastanawiam się czy nie próbują ze mnie zanadto zedrzeć?

Edited by Fenol
Link to post
Share on other sites
A czy powiedzieli,jaki będzie efekt po robocie?

jeśli chodzi o moc i moment to będzie zysk ok 15%, ale mnie głównie chodzi o remont silnika gdyz ma juz na koncie 210k i zyga olejem.

zanim sie zabiore za wyglad zewnetrzny najpierw ogarne mechanika.

Link to post
Share on other sites
a wracając do tematu, zastanawiam sie tylko, czy ta cena jest normalna. goście wyglądają uczciwie, ale mimo wszystko zastanawiam się czy nie próbują ze mnie zanadto zedrzeć?

-> jaka firma zaproponowala Ci taka usluge? moze bede znal opinie nt. tej firmy.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się,że przy takim nakładzie pracy,przy tym silniku,nie jest to jakaś straszna kwota-tuning kosztuje.

Jednak,jeśli chcesz wydać na silnik taką kase,to nie lepiej wsadzić X30XE?

Druga sprawa,że troche dziwne iż przy 210tys silnik już padaka...

Ja mam już prawie 190 i silnik w idealnym stanie.

Link to post
Share on other sites
-> jaka firma zaproponowala Ci taka usluge? moze bede znal opinie nt. tej firmy.

KreatorMocy.pl

Zaś co do x30xe to nie mogłem nigdzie znaleźć tego silnika. Macie jakiś namiar na to?

Link to post
Share on other sites

Tak jak napisał Kielu.

Kupić X30XE z Omegi B w automacie - 2000PLN (GDZIE??? http://moto.allegro.pl - szukajcie a znajdziece! Sam też teraz szukam zdrowego x30 B) )

Zrobić jego kapitalny remont - 3000-4000PLN (uszczelki, pierścienie, panewki, szlif wału, regeneracja głowic)

Wstawić do swojej budy - 1000PLN

Zestroić - 1000-1500PLN

Pozostałe wydatki - 1000-1500PLN (materiały eksploatacyjne i niespodziewane wydatki) ;)

Suma : max 10000PLN

Efekt:

1) Praktycznie nowy silnik

2) Moc po przeróbce min. 210KM

3) Zostają 4000PLN na pożądne koła i jakieś delikatne ospoilerowanie autka. B)

Wybór należy do Ciebie. ;)

A co do ceny którą Ci podali może to nie drogo przy takim zakresie prac, ale mając do dyspozycji taką kwotę nigdy nie ładowałbym się w remont i przeróbki fabrycznego silnika.

Link to post
Share on other sites

tylko w tej opcji którą dostałem jest dodatkowo

- honowanie sportowe gładzi cylindrów

- powiększanie zaworów ssących

co w sumie da dodatkowo ok 3000 ;)

Ok, a co sądzicie o tym. Myslicie ze mozna ufac ze ten silnik zrobil 60k?

http://cgi.ebay.de/Opel-Vectra-B-2-5-V6-i5...1QQcmdZViewItem

Edited by Fenol
Link to post
Share on other sites

No ja tutaj bym się przychylał do opinii kolegi WOOCASH, zwłaszcza że jeśli to zrobisz to efekt będziesz miał zbliżony, jeśli nie lepszy pod względem mocy, a cały czas jest to seria, z którą jeszcze możesz sporo zdziałać.

Pozdr

Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike
KreatorMocy.pl

do kreatora to na hamownie jedz co najwyzej (a i to bedziesz mial lepiej u macka grabowskiego). poza tym omijaj szeeeeeerokim lukiem.

a dlaczego? polecam lekture na www.streeracing.pl

w stolicy to bym http://www.tomson.com.pl/ proponowal.

pozdr

ps. o promotorze jak myslales to tez zapomnij...

Edited by MrSpike
Link to post
Share on other sites

dzisaj przywiozłem potwora (x30xe) ;) teraz tylko remont i przeszczep. Czy macie jekieś sugestie co poza "standardowym" remontem można ciekawego w tym silniku zrobić?

Link to post
Share on other sites

Koło zamachowe obowiązkowo musi być lżejsze od fabrycznego. Teraz przy moim x20xev mam zamach lżejszy o ponad 2,5kg od fabrycznego i jest duża różnica (+ 4KM i +7Nm) No i nieporównywalnie szybsze wkręcanie się na obroty.

W twoim przypadku seria waży 15,5kg :blink: a to co proponuje 5,6kg. :o

Proponuje coś takiego:

zamachnn1.jpg

Cena 1100PLN nie jest może atrakcyjną ceną, ale nikt nie podejmie się odchudzenia seryjnego koła zamachowego do masy tego "gotowca".

Dostępne tu: http://www.mathijssentechnics.nl/ w zakladce [FLYWHEELS].

Jeśli można dowiedzieć się coś więcej?

Ile dałeś za silnik?

Czy współpracował z automatem?

Jaki przebieg?

Link to post
Share on other sites

Koszt to nie problem, zastanawiam sie tylko, czy przy większych tłokach, to koło nie bedzie za lekkie, jako, ze jest robione do x25xe

Jeśli można dowiedzieć się coś więcej?

Ile dałeś za silnik?

Czy współpracował z automatem?

Jaki przebieg?

Silnik chodzł ze skrzynią F25 lub 23. To są chyba manuale. A czy to ma znaczenie?

Przebieg w/g sprzedawcy to 90k km, ale pewnie ma ze 2 razy tyle. Przy remoncie się

okaże.

Kosztował 3500 bez osprzętu.

Link to post
Share on other sites

jak bedzie x30 to polecam kolektory wydechowe z nierdzewki + reszta wydechu chociaz 2.5 cala

a z takim budzetem to soft turbo mozna zalozyc

Link to post
Share on other sites

Ok, to mamy:

- koło zamachowe

- soft turbo - ile to może kosztować?

A co z wałami? W 25xe wsadzało się wałki z 30xe. A czy do 30xe są jakieś ostrzejsze wałki?

Czy widzicie sens poszerzania zaworów ssących i honowania "sportowego" cylindrów? Pytam w kontekście stosunku koszty/efekt.

I jeszcze przy okazji. Co zrobić w silniku aby był "turbo ready" - na przyszłość?

Link to post
Share on other sites
Ok, to mamy:

- koło zamachowe

- soft turbo - ile to może kosztować?

A co z wałami? W 25xe wsadzało się wałki z 30xe. A czy do 30xe są jakieś ostrzejsze wałki?

Czy widzicie sens poszerzania zaworów ssących i honowania "sportowego" cylindrów? Pytam w kontekście stosunku koszty/efekt.

I jeszcze przy okazji. Co zrobić w silniku aby był "turbo ready" - na przyszłość?

soft turbo na jednej turbinie 12 tys

kolo zamachowe mozna ale niekoniecznie

musisz sie zdecydowac czy turbo czy n/a

bo to dwie własciwie wykluczające się drogi

do n/a doprężyć, ostrzejsze walki, wieksza srednica wydechu, nowe kolektory

do turbo walki moga zostac jednak trzeba odprezyc (tloki lub uszczelki grubsze stalowe), kolektory, intercooler itp

nie zrobisz mocnego n/a zeby bylo turbo ready

jedno wolec

walki produkuje schrick, catcams - poszukaj na ich stronach

Link to post
Share on other sites
soft turbo na jednej turbinie 12 tys

kolo zamachowe mozna ale niekoniecznie

musisz sie zdecydowac czy turbo czy n/a

bo to dwie własciwie wykluczające się drogi

do n/a doprężyć, ostrzejsze walki, wieksza srednica wydechu, nowe kolektory

do turbo walki moga zostac jednak trzeba odprezyc (tloki lub uszczelki grubsze stalowe), kolektory, intercooler itp

nie zrobisz mocnego n/a zeby bylo turbo ready

jedno wolec

walki produkuje schrick, catcams - poszukaj na ich stronach

oki, to zrobię bez turbo. czy jest sens dodatkowo poszerzać zawory ssące i robić chipa, tzn czy doda to chociaż jednego kuca?

co do doprężania, to rozumiem, że chodzi o splanowanie głowic? jesli tak to o ile mozna to zrobic?

Link to post
Share on other sites
oki, to zrobię bez turbo. czy jest sens dodatkowo poszerzać zawory ssące i robić chipa, tzn czy doda to chociaż jednego kuca?

co do doprężania, to rozumiem, że chodzi o splanowanie głowic? jesli tak to o ile mozna to zrobic?

mozna tylko nie da to wymiernego efektu w stosunku do kosztu

chip - oczywiscie wymagany ale po zakonczeniu WSZYSTKICH modyfikacji

doprezyc mozna przez splanowanie glowicy lub wymiane tłokw - jak chcesz i tak je wymieniac przy remoncie warto pomyslec o jakichs kutych, teraz to nie jest juz taki kosmiczny koszt.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

mam kolejny szatański pomysł ;)

remont 3.0 już trwa. Jak go skończę i zamienię z 2.5 to wtedy zrobię turbo z intercoolerem w 2.5. I tu mam pytanie. Jaka turbina jest dopasowana do tego silnika i na jakie firmy warto zwrócić uwagę?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP