Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Marek J

Tuning Silnika C20ne

Recommended Posts

Czy dzięki tuningowi C20NE można uzyskać podobną moc jak C20XE16V,nie ingerując w sam silnik tylko polegając na tuningowym osprzęcie a mianowicie;kolektor ssący i wałek Lexmala,kolektor wydechowy wraz z całym wydechem dedykowanym doC20NE,zrobienie dobrego dolotu powietrza,odciążenie koła zamachowego i wystrojenie wszystkiego na hamowni?Pozdrawiam wszystkich właścicieli vectry.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Marek J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

Please login or register to see this quote.

odelżaniem koła zamachowego nie zwiększysz mocy to 1.

2. to samym wałkiem, dolotem i wydechem też bedzie ciężko mieć 150KM. Na pewno trzeba by zrobić obróbkę głowicy i wszystko potem zestroić. Szczerze mówiąc najtaniej z tego wyjdzie to nadmuchać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Osobiście nie bawiłbym się w to i wolałbym swapować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale za C20XE z osprzetem treba dać średnio 3tyś i można kupić kota w worku a mój silnik to zdrowizna ma tylko 130 tyś przebiegu.Wystarczy mi jak osiągne jakieś 140 koni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

C20NE,nie jest dobrą baza do tuningu.

Tam gdzie NE się już kończy,XE dopiero się rozkręca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mówisz,że swap to duży koszt?

Za sam kolektor dolotowy Lexmaula zapłacisz około tysiaka(oczywiście używany,bo nowy 495euro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )...co da Ci 7-8 koni.

Modyfikacjami które opisałeś,bez obróbki głowicy,nie uzyskasz 150ps,a koszty napewno przekroczą 3000.

Lepiej swapować,a skoro masz NE w dobrym stanie to go sprzedaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba na jedno koło x4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Kto uwierzy w to, że samochód 15letni ma taki przebieg.

No chyba, że jesteś pierwszym właścicielem w co watpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Please login or register to see this quote.

Ojcieć mojego kumpla,ma astre z 93 roku z przebiegiem niecałe 60 tyś.

Jka bedzie sprzedawał trzeba będzie licznik kręcić...do przodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

zawsze można zostawić blok od C20NE i swapować głowicę i osprzęt od C20XE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie! Też sobie pomyślałem czy coś takiego by się udało. A co do osprzętu - to rorząd, kolektory i co jeszcze? Czy miałoby to szansę chodzić na tym samym ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolot - 400-1000

Wydech - 600-1000

Wałek - 500-1000

Odchudzenie zamachu - 400-700

strojenie - 300-1000

Ceny dość zróżnicowane bo wiadomo cena = jakość. Uzbierała się kwota w przedziale 2200-4700PLN. Za tą cene uzyskasz max 135-145KM (bardzo optymistycznie to liczę i zakładam że twój aktualny silnik to zdrowa seria która na hamowni wypluje min. 110-115KM). Powiedzmy że masz to co chciałeś, ale prze pierwszym wylocie na miasto objeżdza Cię stary Kadeciak z wrzuconym c20xe, który kosztował 2000PLN z osprzętem. I wtedy pojawia się pytanie: WARTO BYŁO??

Tu masz gotowy zestaw na swapa:

Please login or register to see this link.

Daleko co prawda , ale czegoś takiego musisz szukać, bo łatwiej o coś takiego niż szukanie gratów dedykowanych do C20NE np. LEXMAUL`a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

Please login or register to see this quote.

nie ma szans, trzeba całą wiązkę najlepiej zmieniać razem z komputerem na taką z C20XE. Niestety tuning nie jest tani. Jak chcesz, żebym Ciebie nieco wyleczył z tego pomysłu to mogę zrobić zdjęcie wiązki od X25XE, którą mam w garażu i zobaczysz ile tego jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam jestem pierwszym właścicielem w Polsce a auto kupiłem od znajomej w Berlinie.W zeszłym roku je hamowałem wynik to 113 koni i 165N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czemu mnie? Ja się czuję całkiem zdrów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . To nie ja pytałem o tuning. Ja się tylko wtrąciłem do dyskusji.

A że XE to trochę inny sprzęt od NE, to wiem (wystarczy zerknąć na schematy). Nie chodziło mi o zrobienie XE bez osprzętu elektr., ale o dołożenie do istniejącego NE 16 zaworów - czyli pozostawieniu wszystkich czujników na swoich miejscach, przełożeniu rozdzielacza zapłonu, i zgraniu kolektorów i rozrządu z resztą ustrojstwa. Wiadomo że gdyby nawet się to udało, to "20NE 16V" nie miałoby tych 150km, ale pewnie byłaby jakaś poprawa.

Zinteresowałem się tym z czystej ciekawości i w moim pytaniu chodziło mi o to czy coś takiego jest możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odelżaniem koła zam. mocy nie podniose ale moment napewno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie mam zamiaru nic szukać tylko poprostu kupić nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to w tych zakładanych 3kzł się na pewno nie zmieścisz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...