Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Durik

Pęknięty Kolektor Wydechowy V6

Recommended Posts

Najprawdopodobniej mam pęknięty kolektor wydechowy w mojej laluni. Powiedzcie czy to jest mozliwe czy te kolektory pękają?? Jest jeszcze możliwość że została wydmuchan uszczelka między kolektorem a głowicą. Co jest bardziej prawdopodobne?? Czy ktoś wie ile taki kolektor kosztuje a może ktoś ma zbedny??

Upss nie to miejsce. Jak to przenieść?

Edited by zubek73
ja przeniosę ;-) / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misio82

Bardzo prawdopodobne ze strzelila sruba mocujaca kolektor. W silnikach 4 cylindrowych bardzo często puszcza któras ze skrajnych srub. W v6 może być tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektory w x25xe pękają rzadko ale może oczywiście się zdarzyć.

Powszechnie wiadomo, że kolektory są dwa, przedni i tylni. Konstrukcyjnie różnią się one od siebie, przede wszystkim tym , że tylni kolektor jest nastawiony na pracę w bardzo wysokiej temperaturze. Z przednim nie ma takich problemów ponieważ bezpośrednio chłodzi go powietrze i jest w okół niego więcej miejsca a co za tym idzie więcej powietrza odprowadzającego ciepło dlatego cena jego to ok 500-600 zł u Stachowiaka rok temu. Tak jak pisałem z tylnym kolektorem jest sprawa bardziej skomplikowana przez ową temperaturę, tam jest naprawdę bardzo gorąco. Cena takiego kolektora u Stachowiaka rok temu to ok 1700 zł. Być może, są jeszcze jakieś różnice między nimi ale tego nie wiem, nie doszukałem się. Nie wiem dokładnie co się stało u Ciebie ponieważ na odległość się nie da tego sprawdzić, musisz cierpliwie szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Podłącze się do tematu.

Myślałem że mam pękniętą rurke od egr,już nawet miałem ją kupić,jednak się wstrzymałem aż sprawdze dokładnie.No i niestety dzisiaj przy wymianie świec i przewodów okazało się ze rurka jest cała,a pęknięty jest kolektor

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Pęknięcie jest około 1cm od miejsca gdzie wkręcona jest rurka od egr,po stronie zewnętrznej.

Najbardziej słychać to na zimnym silniku(zwłaszcza rano,wtedy nawet stojąc za samochodem słychać z wydechu,że jest coś nie tak),po rozgrzaniu prawie ustępuje,jak wiadomo materiał się rozszerza i troche uszczelnia kolektor.

Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić...cena nowego,jaką podał pstomaszki jest troche kosmiczna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Narazie będę tak jeździł,ale już kombinuje jak to ugryźć...

Co radzicie? Spawać,czy używki szukać? Czytałem na forum,że do1,6 1,8 i 2,0 da rade pospawać i jakoś bangla.

Druga sprawa,jak go najprościej wymontować?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz pewność czy to aby napewno kolektor jest walnięty?? U mnie wszystko wskazywało na to że to kolektor a okazało sie że ta rurka na tej charmonijce zaraz przy kolektorze. Cena rurki nowej 200 zł netto kolektora nowego około 1500 netto ze szrotu odpowiednio 50 zł i 150-200zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Widać pęknięcie na kolektorze.150-200 to można dać,tylko jak go wytargać z tamtąd. Demontował ktoś własnoręcznie ten kolektor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie demontowałem, ale tak myślę, że oddałbym to do warsztatu bo jeśli śruby nie puszczą to silnik na bank do wyjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Please login or register to see this quote.

Masz racje,pewnie bym sie pochlastał jakby mi sie np. któraś urwała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylny kolektor w V6 jest wykonany z blachy i ma kilka warstw pospawać to można, ale jest dość ciężkie. Ja u siebie spawałem i zajęło mi to kilka godzin.

Z wyjęciem to już cięższa sprawa bo oczywiście ciasno ja to robiłem przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą i szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można zdemontować kolektor bez wyciągania głowicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...