Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Adam84

Wymiana Simeringu Na Wale

Recommended Posts

Guest Adam84

Witam Klubowiczy.Mam pytanie odnosnie wymiany simeringu na wale chodzi o koszty.oraz napinacz paska czy wymienialiscie juz w swoich autach bo ja juz wymieniłem jeden napinacz przy przebiegu 180 tys i mam obecnie 230 i napinacz jest cały zalany olejem aha i pasek czy kupowac nowy ten stary ma przejechany przeciez 50 tys i nie jest w zlym stanie ile wytrzymuje pasek?Auto Vectra B DTL 97.Prosze o odpowiedz.Pozdrawiam

Edited by Adam84

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dobis1

co do paska to uważam że właśnie przyszedł czas na wymianę.....Niektórzy mechanicy mówią że co 60000 tys wymieniać, ja wymieniam co 50000 tyś i śpię spokojnie. Tym bardziej że masz dieselka. Nie sugeruj się wyglądem paska, ja raz tak zrobiłem, wyglądał super a po paruset kilometrach auto mi zgasło.... Patrzę pod machę i szukam...szukam co sie stało, a tu nie ma paska!!! Zdz***o trochę mnie wzięło.... Także ja radzę pasek wymienić.... Co do napinacza to nie pomogę...pozdrowionka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w 2006 w ASO:

Pierscien uszczelniajacy : 33,55

Wkret VOR (sruba mocujaca kolo pasowe) 42,2

Robocizna 74,12

Nie daj sobie wkrecic starej sruby - jak sie urwie przy ponownym odkrecaniu to kaplica.

do wymiany potrzebny jest specjalny klucz/przyzad blokujacy kolo pasowe....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Ja to odkręcam kluczem udarowym do kół samochodów ciężarowych. Wtedy nie trzeba robić przyrządu, użyłem starej śruby i odkręcałem ją już dwa razy, dodam że zakręcałem ja na kleju do gwintów, nie widzę większego ryzyka że mogła by się urwać, szczególnie przy odkręcaniu.

Edited by opteron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1) sruba jest przykrecana wysokim momentem (chyba 150 Nm)

2) na mojej w ASO polamali 2 nasadki - dopiero kluczem udarowym z serwisu tirów udalo im sie to ruszyc.

Po takich przejsciach sruba moze byc naciagnieta i nadwyrezona i moze drugiego odkrecenia nie przezyc (moze - nie musi) .

Czy przy wymianie glowicy rowniez wkrecilbys stare sruby?? - powod ten sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Śruba o której mówimy jest dokręcana 150Nm + 45stopni +15 stopni. Klucz pneumatyczny 500Nm na odkręcaniu nie dał rady. Dopiero 20kg potwór o momencie odkręcania 2500Nm odkręcił bez problemu.

Czasem śruby zostają przeciągane w celu ich zniszczenia/utwardzenia (150Nm + kąt + kąt na to wyraźnie wskazuje). Takiej raz utwardzonej śruby nie da się wkręcić o taki sam kąt drugi raz, co nie znaczy że nie osiągniemy podobnych momentów. Przy dociąganiu drugi raz, taka śruba po prostu stanie jak wryta, dalsze ciągnięcie spowoduje nagłe i bez uprzedzenia zerwanie, bez harakterystycznego "płynięcia" gdyż ten etap ma za już sobą (po pierwszym montażu).

Trzeba to mieć na uwadze a wszystko często idzie gładko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Panowie w którą stronę ta śruba się odkręca .Czy przypadkiem nie ma lewego gwintu , bo też mamy zamiar wymieniac ten uszczelniacz. silnik X20dtl. A jest różnica zdań .W prawo czy w lewo !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Gwint jest normalny (prawy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał21

Please login or register to see this quote.

Dzięki kolego w sobotę wymieniamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów powiedzcie mi czy w silniku 2.0Di DTL musze rozpiąć łancuch rozrządu by wymienić ten uszczelniacz na wale czy tylko wystarczy odkręcic śrubę i ściągnąć koło by to wymienić ????

Bylem u mechanika i powiedział mi 250zł co najmniej za samą robotę plus części czy to jest aż tak kłopotliwe wymiana tego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam84

Please login or register to see this quote.

Dokladnie tak odkrecasz srube sciagasz kolo i wymieniasz nie ma z tym duzo roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Adam jesli nie trzeba rozpinać rozrządu to wezmę sie za to samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> gdyż uważam ze 250zł za odkręcenie koła i wymiane simeringu bez ingerencji w rozrząd to za dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> tylko po co mechanik chciał mi rozrząd rozpinac tego nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewne nie zna budowy tego silnika. Takiemu nie oddałbym swojego auta - niech się uczy na innych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...