Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jakie Świece Do 2.2 Benzyna


Guest Luki27

Recommended Posts

Zmiana ma być przy 120 kkm - samochód ma 103kkm (załóżmy), skoro mam nim jeździć to zmienię teraz, pytanie tylko jakie ?

Mój silnik to Z22SE czyli 2.2 beznyna (147 KM)

Napierw szukałem NGK ale niestety w wykazie nie ma do VC ?? - dziwne bo w astrze był montowany też ten silnik i do niego niby są NGK: PTR5A-10 - podobnie pod listą Vauxhall w VB 2.2 też są a do VC 2.2 nbiy nie ma...

W sklepie też nie mogli znaleźć NGK - zaproponowali mi BOSH za ok 15 zł/sztukę oraz BERU za 30zł/sztuka.

Jakie GM zakłada oryginalnie BOSCH-e ?

Może ktoś zmieniał w tym silniku w VC i może coś polecić ?

Link to post
Share on other sites

a z ciekawości jak się objawia konieczność wymiany świec? bo ja byłem na techu 2 razy i auto z kluczykiem sie świeci jak świeciło tzn. odpalam pokazuje sie i po ok 4 sek gaśnie, gdzieś czytałem ze chyba to moga byc świece...ale o wymianie nigdy nie słyszałem, albo coś pokręciłem :rolleyes::rolleyes:

Link to post
Share on other sites
a z ciekawości jak się objawia konieczność wymiany świec? bo ja byłem na techu 2 razy i auto z kluczykiem sie świeci jak świeciło tzn. odpalam pokazuje sie i po ok 4 sek gaśnie, gdzieś czytałem ze chyba to moga byc świece...ale o wymianie nigdy nie słyszałem, albo coś pokręciłem :rolleyes::rolleyes:

:)

Konieczność wymiany świec może objawiać się bardzo różnie. Ja chce wymienić bo auto kupiłem i jak mam wymienić wg przebiegu za rok to wolę to zrobić teraz.

Link to post
Share on other sites

ŚWIECA ZAPŁONOWA, ZESP., (HLR8STEX) (OPRÓCZ VAUXHALL'A) Z22SE 9199038 / 12 14 013

To mowi katalog, i ja bym nie kombinowal tylko udał sie do ASO tudziez sklepu ktory zajmuje sie sprzedaza czesci do Opla i ma o tym pojecie i takie wlasnie zakupil - sam tak od zawsze robie i nie narzekam.

Numer katalogowy:		1214013
Nazwa części: SWIECA
Cena netto: 22,6
Cena brutto: 27,57

Link to post
Share on other sites

Wymiana świec w z22se to nie takie chop.Świece do tego silnika nie mają podkładek tylko są w stożek i trzeba rygorystycznie przestrzegać momentu dokręcania bo inaczej głowica może pęknąć .Sam osobiście spotkałem się z takim przypadkiem,no i podstawa to silnik ma być zimny .

Link to post
Share on other sites
Wymiana świec w z22se to nie takie chop.Świece do tego silnika nie mają podkładek tylko są w stożek i trzeba rygorystycznie przestrzegać momentu dokręcania bo inaczej głowica może pęknąć .Sam osobiście spotkałem się z takim przypadkiem,no i podstawa to silnik ma być zimny .

No to dałeś mi do myślenia...

Świece miał mi wymieniać w poniedziałek zaprzyjaźniony mechanik, ale wątpię aby posługiwał sie kluczem dynamometrycznym przy dokręcaniu...

Nawet jeśli tak jest jak mówisz, to rozumiem, że trzeba odpowiednio dokręcić, ale żeby głowica pękła to chyba lekka przesada ?

Jak zimny ma być silnik ? Czy pół godziny postoju wystarczy ? Czy mam go zostawić na 4-5 godzin ?? Jak to sensownie wykonać wg Ciebie żeby było ok ?

Link to post
Share on other sites

No właśnie z tą pękniętą głowicą to nie przesada ,pękła zaraz nad gwintem świecy ,bo koleś wkręcał na ciepłym silniku,a następnie wyciekł w tym miejscu płyn chłodzący bo przechodzą obok kanały wodne .Prawidłowo silnik powinien być zimny i podstawa klucz dynamometryczny.Powiem tak ,naoglądałem się akuratnie tych silników oczywiście uszkodzonych przez świece zapłonowe to pękła porcelanka i wpadła do środka albo potrafił cały dół świecy odpaść .Oczywiście możesz oddać do kogo chcesz na wymianę świec ,ale żeby ten ktoś zrobił to jak należy bo możesz mieć pecha i naprawdę nie przesadzam bo swoje widziałem.

Link to post
Share on other sites
No właśnie z tą pękniętą głowicą to nie przesada ,pękła zaraz nad gwintem świecy ,bo koleś wkręcał na ciepłym silniku,a następnie wyciekł w tym miejscu płyn chłodzący bo przechodzą obok kanały wodne .Prawidłowo silnik powinien być zimny i podstawa klucz dynamometryczny.Powiem tak ,naoglądałem się akuratnie tych silników oczywiście uszkodzonych przez świece zapłonowe to pękła porcelanka i wpadła do środka albo potrafił cały dół świecy odpaść .Oczywiście możesz oddać do kogo chcesz na wymianę świec ,ale żeby ten ktoś zrobił to jak należy bo możesz mieć pecha i naprawdę nie przesadzam bo swoje widziałem.

Hmm, to może lepiej oddam do ASO - jak coś to będzie na nich :D

Ciekawe ile sobie policzą za wymianę... może będzie w cenie świec ?

Tak przy okazji skoro wiesz trochę o tym silniku może orientujesz się jak to w końcu jest z tym łańcuchem rozrządu ? Ja mam silnik z numerem zaczynającym sie od 111 czyli teoretycznie po tym co pisało w TIS ale chciałbym mieć pewność, że nie padnie mi się silnik... Mój samochód jest także po marcu 2002 wiec niby wg informacji w TIS powinno być ok, ale się boje...

Samochód mam z 30.09.2002

Link to post
Share on other sites

Witam

Co nie znaczy ze rozrzad z lancuchem jest samowystarczalny i bezobslugowy - co jakis czas warto zdjac oslone i sprawdzic napiecie lancucha, jesli da sie go bez trudu podniesc lub slychac ze cos poprostu tlucze to warto sie tym zainteresowac - bo napinacz ( lyzwa ) i sam lancuch niezniszczalne nie sa.

Co do studzenia silnika - moj ostatnio przy temperaturze 0st na dworzu po 5h byl jeszcze cieply ...

Link to post
Share on other sites

ja do swojego brałem świece u Stachowiaka, ma dostępne od ręki i w dobrych cenach, zdaje sie że te same przychodzą

Oryginał GM a pudełku NGK R

Link to post
Share on other sites
nie ma co się bać łańcuchy wymienia się w tych autach przy ok 500 tyś km więc jeszcze Ci troche jazdy zostało bezstresowej :):) :)

Wiem, że teoretycznie łańcuch powinien wytrzymać tyle ile silnik, ale z tym Z22SE jest mały problem.

Nie słyszałeś o problemach z łańcuchem w tym silniku, że zrywają sie ponoć nawet po 60 tys ? Były podobno w początkach serii (i tu nie potrafię znaleźć dokładnie które silniki są już całkowicie bezpieczne) jakiś problemy z prowadnicami, które powodowały, że łańcuch się przecierał - wiedzą o tym dobrze posiadacze starszych roczników astry z tymi silnikami - dziwie, się, że o tym nie słyszałeś.

Chciałbym po porstu spać spokojnie, bo są i tacy którzy na wszelki wypadek zmieniają w tym silniku łańcuch. :D

Link to post
Share on other sites

Bylo juz o tym na forum, wiec Robertasek musi wiedziec :D Posiadacz speedstera cos tam pisal. Swoja droga co z tego, ze lancuch. On wcale nie jest drozszy niz pasek.

Link to post
Share on other sites
Bylo juz o tym na forum, wiec Robertasek musi wiedziec :D Posiadacz speedstera cos tam pisal. Swoja droga co z tego, ze lancuch. On wcale nie jest drozszy niz pasek.

Cena może i podobna ale chyba ciut drożej bo łańcuch nie jest przewidziany do wymiany - dodatkowo z tego właśnie powodu z reguły jest go trudniej wymienić - myśle, że cały koszt do przynajmniej 1500-2000 zł - kupowałem ten silnik biorąc to pod uwagę, że tego nie będę musiał robić i rekompensuje mi to że więcej pali... :)

Link to post
Share on other sites
Cena może i podobna ale chyba ciut drożej bo łańcuch nie jest przewidziany do wymiany - dodatkowo z tego właśnie powodu z reguły jest go trudniej wymienić - myśle, że cały koszt do przynajmniej 1500-2000 zł - kupowałem ten silnik biorąc to pod uwagę, że tego nie będę musiał robić i rekompensuje mi to że więcej pali... :)

Wedlug mnie nie ma rzeczy niezuzywajacych sie. Takie lancuchy to tylko zludzenie, ze sa bezobslugowe. Do 3,2 jest duzo drozej niz to, co napisales, a tam jest pasek :)

Link to post
Share on other sites
p.s. czy to nie aby tylko w Astrach i VB pękały łańcuchy w Z22SE a nie w VC ?

No więc w astrze i VB był ten problem a czy w VC był poprawiony to nie wiem.

Ja mam VC z 9.2002 czyli z początków produkcji i się boję czy mnie to też nie dotyczy.

Nikt nie potrafi jednoznacznie powiedzieć czy mój silnik jest "bezpieczny".

Link to post
Share on other sites
Kolego mam to auto prawie 2 lata i też mnie dręczyło to pyt Kali dobrze napisał Robertasek wie:) poczytaj to http://www.speedyelise.fora.pl/ogolne,1/sp...ozrzadu,21.html jeśli się łapiesz to wymieniaj jeśli nie to do pełna i w drogę:)

Dzięki za informacje - tego linka nie widziałem wcześniej. Prawdopodobnie mogę spać spokojnie... jeszcze tylko upewnię się co do numeru silnika bo VIN to tam jakiś dziwny podają z literką "N" której u mnie w VIN-ie nie ma. Daję "Pomógł" :).

Jak rozumiem nie wymieniałeś jeszcze świec ? (żeby nie było że pisze OT)

Wymiana świec w z22se to nie takie chop.Świece do tego silnika nie mają podkładek tylko są w stożek i trzeba rygorystycznie przestrzegać momentu dokręcania bo inaczej głowica może pęknąć .Sam osobiście spotkałem się z takim przypadkiem,no i podstawa to silnik ma być zimny .

I dziś byłem u mnie w ASO w Radomiu i już mi się goście nie podobają. Na pytanie czy wymienią świece to oczywiście, że tak, ale jak im powiedziałem o tym, że świece są inne - stożkowe to duże oczy zrobili i niby przytaknęli, ale mam mieszane uczucia. Widząc jednak, że chyba nie bardzo wiedzą o co chodzi powiedziałem, że słyszałem że takie świece to trzeba na zimnym silniku + odpowiednim momentem przykręcić. Wymienić oczywiście wymienią, ale powiedzieli, że potrwa to maks 1 godz. i silnik wcale nie musi być zimny... (co o tym myślisz jacol_m10 ? - zespują głowice :) ? )

W związku z tym mam dylemat co robić. Świeczki są po 30 zl/szt oraz wymiana 30 zł - także całość 150 zł i mam świece z głowy już pewnie do końca używania auta. Mam wrażenie, że u mnie są od nowości i przydała by się zmiana. Rozmawiałem z dwoma innymi mechanikami i jak powiedziałem jak jest z tymi świecami to się troche migali widać, że takich świec nigdy nie zakładali. W jakich innych samochodach montuje się takie stożkowe świece ?

Może ktoś zna przypadkiem kogoś z Radomia komu można zaufać, bo ASO mnie nie przekonują... jedyne co to łatwiej z nimi walczyć jak coś zepsują niż z "panem Heniem".

Link to post
Share on other sites

dziękuje za pomocnika niebawem będe miał więcej czasu to podam kilka info odnośnie z22se - tzn moich spostrzeżeń, odnośnie numerów to sprawdzaj numer silnika, poszukaj na forum było o tym koles z forum speeda tutaj podawał instrukcje co i jak sprawdzać

Link to post
Share on other sites
dziękuje za pomocnika niebawem będe miał więcej czasu to podam kilka info odnośnie z22se - tzn moich spostrzeżeń, odnośnie numerów to sprawdzaj numer silnika, poszukaj na forum było o tym koles z forum speeda tutaj podawał instrukcje co i jak sprawdzać

W tym linku co podałeś wszystko jest napisane co i jak - tylko muszę jutro fizycznie to sprawdzić... :)

Tylko mam dylemat co z tymi świeczkami zrobić bo z 60 tys i tak VC zrobię a może i więcej, na liczniku już 103 kkm(albo więcej) , więc warto by było wymienić i mieć spokój do końca - tylko nikt się nie przyznaje, że to robił... a tu widać, że żaden mechanik tego za bardzo dobrze zrobić nie umie... :)

Link to post
Share on other sites

Ja ze swoim byłem w ASO, VB 2000 Z22SE, bardzo początkowa seria, te silniki były montowane w VB od rocznika modelowego 2001, ale do rzeczy, podałem facetowi VIN, poszedł gdzieś i po 5 min wrócił z wydrukiem że mój silnik jest OK i nie obejmuje go ta kampania dot. łańcucha rozrządu. Mam to na papierze, tak więc jak coś trafi szlag to łatwiej będzie walczyć, tylko zastanawia mnie dlaczego mój silnik się nie kwalifikuje, czytałem na forum że sprawa dotyczy wszystkich z początków produkcji. Czy te silniki były montowanie w wielu fabrykach, może spaprali sprawę w jednej z nich, a w innych nie było problemu? Nie wiem, narazie 80kkm przejechane bez problemów.

A co do świec, to zmieniałem je sam, bez klucza i takich tam i z tego co wyczytałem wyżej, miałem wielkie szczęście, że nic nie rozwaliłem, następnym razem tylko ASO ;)

Edited by G.Redman
Link to post
Share on other sites
Ja ze swoim byłem w ASO, VB 2000 Z22SE, bardzo początkowa seria, te silniki były montowane w VB od rocznika modelowego 2001, ale do rzeczy, podałem facetowi VIN, poszedł gdzieś i po 5 min wrócił z wydrukiem że mój silnik jest OK i nie obejmuje go ta kampania dot. łańcucha rozrządu. Mam to na papierze, tak więc jak coś trafi szlag to łatwiej będzie walczyć, tylko zastanawia mnie dlaczego mój silnik się nie kwalifikuje, czytałem na forum że sprawa dotyczy wszystkich z początków produkcji. Czy te silniki były montowanie w wielu fabrykach, może spaprali sprawę w jednej z nich, a w innych nie było problemu? Nie wiem, narazie 80kkm przejechane bez problemów.

A co do świec, to zmieniałem je sam, bez klucza i takich tam i z tego co wyczytałem wyżej, miałem wielkie szczęście, że nic nie rozwaliłem, następnym razem tylko ASO ;)

Gdzie byłeś w tym ASO ? U mnie zapierali się, że nic nie wiedzą :D

Jeśli chodzi o świece to wyglądają chyba tak ??

Platinum_PLTR6A-10G_300dpi_02.jpg

Dziwne rozwiązanie bez uszczelki... i że to jeździ :D

Link to post
Share on other sites

Uszczelka jest sam w sobie sposob mocowania - gwint stozkowy. Dlatego tak istotny jest moment dokrecania i temperatura silnika zeby najzwyczajniej w swiecie nie rozerwac gniazda swiecy i samej swiecy.

Fakt jest faktem ze wymyslili troche no ale ja silnikow nie konstruuje wiec nie wiem czym sie tu kierowali...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP