Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kosa0000

Bio Ester Na Orlenie

Recommended Posts

Guest kosa0000

Na Orlenie pojawiłię bio etser za 3,87 za literka, pracownicy na stcji nie potrafili mi odpowiedzieć czy można to zalać do VB. Obdzwoniłem kilka serwisów GM i oczywiście odpowiedzi na moje pytania odnośnie tego paliwa rodzieliły sie mniej więcej 50/50. Od kategorycznie zabraniających do jak najbardziej zezwalających na używanie. Co o tym sądzicie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

lać jak najabardziej

ja swego czasu lałem bio diesla z Rafinerii Trzebinia, taki żółty, zawartość biokomponentów ponad 10%

i byłem zadowolony, kopyto było niezłe, nie kopcił i palił bez zarzutu

więc to bedzie pewnie podobne, polecam

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedys ktos podsylal linka na forum do stronki z porownaniem pomp (nie moge tego znalezc) i tam bylo napisane ze pompy w naszych dieslach nie bardzo lubia paliwa typu "BIO".

Ja bym tego nie lal. Wiadomo ze ochrona srodowiska i cena nizsza (ale tylki kilka grosz).

Ja sie na razie nie zdecyduje, jakby cena byla duuuzo nizsza to moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darek-podhale

serwus pracując w branży paliwowej wiem coś na temat paliw płynnych.a temat tankowania paliw ropopochodnych i bio trzeba sie głeboko zastanowic ponieważ oktanów i własciwosci smarnych to czasem brakuje . jak nalejesz syfa to zobaczysz skutki oszczędnosci.pozatym jest powiedzenie JAK DBASZ TAK MASZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kosa0000

Żeby uściślić to w jednym serwisie GM podpierali się instrukcją obsługi Opla która podobno mówi, że w samochodach (diesel) tej firmy ZABRONIONE jest używanie paliw z bio-komponentami, po telefonie do innego tej informacji już nie uzyskałem. Sam oryginalnej książki nie mam więc nie wiem co o tym sądzi producent.

Dzięki za głosy w dyskusji !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raffik

W Szczecinie na stacjach Shela jest normalan ropka po 3.87 wiec o co chodzi.Nigdy żadnego rzepaku do naszych dieslowskich Vecterek!!!Ani innego badziewia.Paliwo do naszych pomp PV 44 musi być OK,inaczej 3 tysiaki można szykować.Jedyne co można lać do ropy to Mixol i przeciw zamarzacze na zime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o BIO Diesel, to chcę Wam powiedzieć, że od 1 stycznia jest obowiązek dodawania estrów do paliwa. Jeśli w pierwszych dniach stycznia na stacjach takiego paliwa jeszcze nie było, to tylko dlatego, że sprzedawane były dostawy z roku ubiegłego. Teraz diesel musi mieć dodatek estrów. Max. dawka to 5%. Paliwo jest bardziej żółte. Żadne parametry paliwa nie uległy zmianie, jedynie ten dodatek doszedł. Faktycznie to obecnie Bio diesel z Rafinerii Gdańskiej zawiera 4,8% dodatków roślinnych. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

to nie bio ester tylko ropa z jego dodatkiem. moim zdaniem oszczędność żadna. paliwo bio ma większa gęstość i mniejszą wartość energetyczna - ta mała różnica w cenie zniknie Ci w spalaniu. dodatkowo większa gęstość spowoduje szybsze zużycie wtrysków i pompy. na bliskiej były ulotki z porównaniem parametrów paliwa.

tak na marginesie te bio paliwa to niezły jest lobbing ludowych polityków naciskanych przez właścicieli wieko powierzchniowych gospodarstw. produkcja bio-estrów jest bardzo kosztowna i nie opłacalna, co widać po minimalnej różnicy ceny na stacjach. dopiero odpowiednie ustawodawstwo spowodowało że produkcja roślin pod produkcję bio paliwa jest opłacalna, oczywiście nie dla chłopów małorolnych.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arkadio.k

Witam,

włączę się do dyskusji, znajomy tym paliwem zarżnał 2 transity, i sprawa się ciągnie, ford wmawia że zalał syfem, a stacja że to niemożliwe żeto po tym paliwie.

Fakt jest taki, że dopuki jeździł na zwykłym dieslu z orlenu było ok, a po tym bio padaka w dwóch pojazdach.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Powiedz mi skąd Twoj znajomy wie że to przez paliwo?

Czy została przeprowadzona ekspertyza która miała na celu wskazanie przyczyny czy tylko sobie gdybasz?

Co konkretnie było uszkodzone w silniku?

Ja jeżdżę tylko na bio i jakoś żadnej różnicy w stosunku zwykłego paliwa czy lepszych typu ultimate nie zauważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arkadio.k

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy dobrze zapamiętałem ale elementy wtrysków (niestety kolego informacje mam z przekazu wściekłego znajomego)

i oczywiście filtry paliwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na koniec dodam że awaria mogła być efektem "wzbogacania" paliwa na tej konkretnej stacji co może zostanie wykazane bo sprawa pewnie trafi do sądu.

Z próbkami paliwa nie ma problemu, bo samochody miały pełne zbiorniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Jeśli faktycznie stało się to przez paliwo, to z całą pewnością nie przez dodatki bio. Coś przekombinowali na tej stacji...

Pozdrawiam

P.S. Też tankuje praktycznie tylko na orlenie.

Edited by opteron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

a ja na tym jezde i sobie chwale, czasami nawet mam tylko sam bioester, co do wlasciwosci smarnych ma ponad 60 krotnie lepsze w stosunku do ropy, liczba cetanowa wieksza od zwyklego ON o 3 pkt, czyli wynosi tyle ile te wszystkie vervy i v-powery. Po przejechaniu kilku tysiecy km na tym jestem jak najbardziej zadowolony, a spalanie wychodzi bardzo podobnie jak na zwyklym ON.

Jedyny minus to w zimniejsze dni jest troche ciezszy rozruch, ale to wynika z wyzszej temperatury zaplonu a nie gęstosci ktore sa praktycznie do siebie zblizone ( w zimne dni tankuje 50/50).

Plusy, no oczywiscie cena w moim rejonie 3,65, silnik lagodniej i ciszej pracuje, co jest wynikiem lepszego spalania(lepiej miesza sie z tlenem) no i oczywiscie nie kopci jak w zwyklym ON ( zauwazylem nawet przeczyszczenie ukladu wydechowego - mniejsza ilosc sadzy na koncowym tlumiku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmichu

Please login or register to see this quote.

ciekawe rzeczy piszesz. ulotka z bliskiej informuje o trochę innych parametrach.

Please login or register to see this link.

na pewno nie wynika z niej że to verva

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zresztą wartość cetanowa jest regulowana przez normę i wątpię coby producent robił coś nad niż jest w normie. do tego bliska asekuracyjnie podaje niższą - równą wartość 51. do tego niższa wartość opałowa i większa gęstość.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy widziałeś (nie tak dawno to było) przeprowadzone były badania benzyn na różnych stacjach w kraju, nie wdając się w szczegóły mało gdzie etylina 98 miała chociaż 90oktanów a już nigdzie nie miała nawet 95. To samo z resztą paliw. Więc nie radze się sugerować tym co podają na ulotkach ani tym co "reguluje norma" bo teoria sobie a życie sobie...

Druga sprawa że odrobina większa gęstość paliwa wpływa korzystnie na pracę mechanicznie częściowo zużytych pomp wtryskowych. Zważ jeszcze na fakt o ile mniej siarki zawiera bio.

Edited by opteron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozsiewasz plotki czy masz jakąś podkładkę pod swoje słowa?( Chodzi mi o te oktany) pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

daarek

Nie słyszałem tego osobiście, znajomy mi "streścił" z audycji radiowej ową ciekawostkę. Możliwe że chodziło o aferę z kilkunastoma stacjami w kraju. O tym nawet są gdzieś artykuły w necie jak znajdę to podrzucę linka. Możliwę że trochę wprowadziłem w błąd, nie dotyczy to raczej wszystkich stacji.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz na Podkarpaciu Bioester po 3,52

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest się nad czym zastanowić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od czterech miesięcy leję bio paliwo. Dziś musiałem jechać na sczytanie błędów bo od paru dni auto chodzi w trybie awaryjnym.Odczytany błąd to "uszkodzony sterownik pompy", niestety przyszedł czas na moją pompę.Nie wiem czy to jest zbieg okoliczności czy wina paliwa. Sporo czytałem na temat tych paliw i wszystkie opinie są za tym,że starsze auta nie są przystosowane do takiego paliwa. Paliwo BIO rozpuszcza materiały gumowe w naszym układzie paliwowym, a co za tym idzie uszczelki w pompie. Nowe auta mają już przystosowany układ do takiego paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dzis zatankowałem 10 litrow bio, narazie jezdzi normalnie nie zauwazylem zadnych zmian

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a mam pytanie czy moze ktos jezdzi z silnikiem X20dth na opale??? chcialbym sie rozeznac czy szkodzi on czy nie, bo z tego co mi wiadomo to nie ma zasady czy pompa walnie od normalnego czy od opalu, w jakich proporcjach dolewac mixolu co by lepiej smarowal vp-44 ?

Edited by lukas_222

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest finch

Please login or register to see this quote.

no wiesz nizsza wartosc opalowa nie swiadczy o tym czy cos bedzie wiecej palilo - przyklad to benzyna 98 - ma nizsza wartosc opalowa niz 95 okt. - sprawdz jak nie wierzysz. Nizsza wartosc opalowa jest rekompensowana wyzsza sprawnoscia procesu spalania.

paliwo jest mieszanką różnych węglowodorów alifatycznych, z których każdy spala się w inny sposób (bardziej lub mniej gwałtownie) Najlepiej spala się izooktan a najgorzej n-heptan. Benzyna "98" to taka która spala się jak teoretyczna mieszanka 98% izooktanu i 2% n-heptanu, "95" analogicznie... Czyli "95" spala się odrobine gorzej, co oznacza że np czas wybuchu mieszanki nie jest idealny. Wybuch następuje odrobinę za wcześnie. W przypadku 98 czas wybuchu jest bardziej precyzyjny, gdyż mieszanka jest bardziej jednorodna (każdy węglowodór będzie zachowywał się trochę inaczej pod tym względem) czyli będzie wybuchała "bliżej" tego momentu w którym powinno to nastąpić.

jedynym problemem w przypadku bio jest problem z naszym ukladem paliwowym (tzn nie wiadomo czy dostosowany) ale ja juz kilka tys. km zrobilem i narazie nic sie nie dzieje

Edited by finch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

Ja zrobiłem 23tys na bio (sporadycznie zdażyło się zatankować coś innego ale na ogół bio). Musiałem sobie trawersy powymieniać, trudno powiedzieć czy z winy paliwa, sądząc jednak po "popularności" tych awarii w naszych silnikach nie wiązałbym jednego z drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam u mnie jest po 3.64 biester i też się nad tym zastanawiam, ale trochę strach zajechać silnik, może małe podsumowanie rozwieje wątpliwości nie tylko moje a większości użytkowników Vectry z silnikiem diesla ? pozdrawiam Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dla tych co się zastanawiają:

1. w tradycyjnym ON, który tankujemy jest już pewna ilość "biopaliwa" i wg. normy może to być do 5% ( norma PN-EN 14214:2004) - powyżej tej wartości paliwo musi być już oznaczone jako BIO~ paliwo

2. jeśli chodzi o cenę biestra to pomyśl czy nie na jedno ci wyjdzie jeśli zatankujesz 1l ON za 4,20 i dolejesz 0,2l oleju bio z biedronki (sojowy, słonecznikowy, rzepakowy, lniany itd.) Bioester za 3,60 to właśnie mieszanina ON z tymi olejami.

3. Zalety "tańszego" paliwa BIO (FAME - Fatty Acid methyl Esters):

- dobre właściwości smarnościowe, zw. trwałości i niezawodności elementów

- dobre właściwości samozapłonowe (większa liczba cetanowa niż ON)

- nie szkodzi katalizatorowi

- wyższa temperatura zapłonu

dobrze bidegradowalny =)

4. Wady!!

- mniejsza wartośc opałowa o 10-15% -> większe zużycie paliwa - > większe spalanie na 100km -> mimo, że tańsze BIO paliwo to musicie więcej kupić żeby przejechać 100km w stosunku do tradycyjnego ON

- większa lepkość

- beznadziejne właściwości w niskich temperaturach - szybciej wydzielają się parafiny w stosunku do tradycyjnego ON (unieruchomienie samochodu przy -15 st. C)

- niekorzystne oddziaływanie na połączenia gumowe, uszczelki itd.

- korozyjne działanie na stopy miedzi cynku i glinu

- wzrost udziału tlenków azotu NOx

- szybkie starzenie się paliwa ok. 2 miesiące. tradycyjne ON 4-6 miesiecy w zalezności od dodatków

- skłonności do rozcieńczania ON i tworzenia osadów

Podsumowując mogę powiedzieć że oszczędność 50 gr na stacji kupując bioster powoduje że i tak samochód więcej pali bioestra - to po co dokładać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...