Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest sebakat

Szarpanie Silnika W Określonym Przedziale Temp.

Recommended Posts

Guest sebakat

Witam wszystkich. Opiszę ten przypadek ponieważ jest on dość dziwny. Mam vectrę x20xev 98r, bez gazu . Codziennie po pracy pokonuję tę samą trasę z taką samą ilościa postojów: Kończąc pracę zapalam oczywiście zimny silnik (wszystko bezproblemowo) i jadę ok 5km po żonę (która kończy też pracę) gaszę silnik, ponieważ chwilę czekam i znów zapalam silnik (również wszystko ok) i jedziemy do miasta tez ok 5km i znów gaszę silnik na ok. 30-40 min - i tu zaczyna się problem ponieważ kiedy po tym czasie go zapalę (silnik jeszcze do końca nie ostygł) zaczyna szarpać przez jakiś czas szarpać zarówno na wolnych obrotach jak i podczas ruszania (objaw tak jakby był zły zapłon lub dobrze nie chciało sprzęgło złapać). Dziwność polega na tym, że gdyby auto stało kilka minut dłużej (silnik ostygł) lub krócej (silnik bardziej ciepły) to tego objawu nie ma- jest tylko w określonym zakresie temp. Check się nie świeci, błędu na kompie nie ma. Ja stawiam na, że sonda lambda może coś przekłamywać lub przepływomierz. Miał ktoś z was coś podobnego?

pozdrawiam forumowiczów

sebakat

P.S Szukałem na forum, ale problem w tym, że są podobne przypadki lecz występują np. tylko na zimnym silniku lub cały czas (w czasie jazdy), a takiego jak mój nie znalazłem.

Dodam, że świece i kable nowe, krokowiec czysty, kolektor wydechowy nie pęknięty, filtr powietrza nowy.

Więc pozostaje tylko w podejrzeniu DIS, ERG, przepływomierz lub sonda lambda - moim zdaniem.

Tech nic nie pokazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiałbym brudny EGR - na początek wyczyścić ( nic nie kosztuje )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafau

U mnie było tak: na zimno silnik ciągnął od samego dołu. w miarę rozgrzewania się zakres płynnej jazdy podnosił się (zejście poniżej pewnych obrotów, np. 3000rpm na rozgrzanym) powodowało szarpanie zarówno przy stałej prędkości jak i przy przyspieszaniu. Po zgaszeniu silnika i pozostawieniu go do przestygnięcia na jakieś 20 minut (temp spadała do ok 30 stC) silnik pracował w pełnym zakresie równo do momentu aż temperatura nie osiągnęła ok 80 stC. Potem zabawa zaczynała się od nowa. Jeśli silnik był wyłączony na krócej i nie ostygł wystarczająco, szarpał cały czas.

Po wymianie cewki problem znikł. Może u Ciebie jest to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jacky70

Witam serdecznie,

Od dłuższego czasu mam dokładnie taki sam problem, jaki opisywał Sebakat. Czy udało Ci się go może rozwiązać?

Pozdrawiam

Jacek

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...