Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra C 2.2l Direct - Ile Oleju?


Guest steadler

Recommended Posts

Guest steadler

Witam

Stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem VC 2.2 Direct. Trzeba by wymienić olej. W książce serwisowej mam wpisane, że tankowano 0w40 klasa oleju: ACEA-A3/B3. W serwisie opla powiedziano mi, że jeśli chcę coś tańszego to mogę zalać 5w30 produkcji GM i też będzie OK. Pytam sprawdzonych użytkowników czyli was z tego powodu, bo w serwisie mi powiedziano również, że mojego directa przerobie bez problemów na gaz ...... :-).

Ile litrów oleju powinienem wlać?

Link to post
Share on other sites

5w30 GM to dobry olej (sporo forumowiczów go używa) i możesz taki zalać jeśli chcesz taniej

Ile litrów oleju powinienem wlać?

opel podaje, że 5 litrów

Link to post
Share on other sites
Guest 6074_1456163537

4.75 ;] nie wlewaj oleju z GM ja go mam i po 3tys km pojawila sie jakas dziwna biala/kremowa maź jak wyciagam bagnet (jest tego niewiele podobno to od wody) .. Kup jakis Mobil albo cos podobnego...

Link to post
Share on other sites
4.75 ;]

4,75 to do Z22SE a do Z22YH (direct) wchodzi 5 (oczywiście teoretycznie wg producenta)

Co do mazi to przegoń auto po trasie to zniknie - na każdym oleju może wystąpić przy niedogrzanym silniku i takich temperaturach jak teraz.

Link to post
Share on other sites
Guest steadler
4,75 to do Z22SE a do Z22YH (direct) wchodzi 5 (oczywiście teoretycznie wg producenta)

Co do mazi to przegoń auto po trasie to zniknie - na każdym oleju może wystąpić przy niedogrzanym silniku i takich temperaturach jak teraz.

ok, dziękuje bardzo

Link to post
Share on other sites
Guest steadler
4,75 to do Z22SE a do Z22YH (direct) wchodzi 5 (oczywiście teoretycznie wg producenta)

Co do mazi to przegoń auto po trasie to zniknie - na każdym oleju może wystąpić przy niedogrzanym silniku i takich temperaturach jak teraz.

Czy po wymienie oleju powinienem robić jakieś resety na komputerze lub inne operacje?

Link to post
Share on other sites
Czy po wymienie oleju powinienem robić jakieś resety na komputerze lub inne operacje?

jeśli masz ecoflex (poszukaj o tym na forum) to powinno się go zresetować

Link to post
Share on other sites
Guest 6074_1456163537
4,75 to do Z22SE a do Z22YH (direct) wchodzi 5 (oczywiście teoretycznie wg producenta)

Co do mazi to przegoń auto po trasie to zniknie - na każdym oleju może wystąpić przy niedogrzanym silniku i takich temperaturach jak teraz.

Juz gdzies to slyszalem:) dzieki za rade:)

Link to post
Share on other sites
Mam ecoflexa - to źle, dobrze czy bez znaczenia?

Mozesz wg niego robić wymiany oleju (jak skasujesz to zacznie odiczać i pokaże zbliżającą się wymianę)- oczywiście jeśli chcesz. Da się żyć i bez tego ale to zawsze dodatkowy gadżet.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

5 litrów (do obu 2.2 w benzynie), do diesla 5,5l.

Niedawno robilem wymiane i weszlo 4.75.Tak jak pisales zubek powinno wejsc 5 ale weszlo 4.75.Dziwne ale prawdziwe.:22:

Link to post
Share on other sites
Guest mikmak19

Czy moglibyście podać jakiś link jak samemu skasować wskazanie "oliwiarki" w 2.2 dti ?? Link wskazany w temacie nie działa.. możecie napisać jakto zrobić??

Wymieniłem teraz olej na genuinne (olej oplowski) i weszło 5 litrów... Mam tylko jedną wątpliwość, nie związaną bezpośrednio z olejem... Mam wrażenie, że koło korka jakby pojawiał się olej... skąd... przecież korek jest zakręcony... o czym to świadczy...

Link to post
Share on other sites

Jezeli korek jest od nowosci to go wymien.Mialem to samo i po wymianie na nowy olej wiecej sie tam nie pojawil.

Link to post
Share on other sites

Po co wymieniać cały korek? W korku jest oring gumowy (w ASO ok. 2zł)i po jakimś czasie może puszczać.

Link do kazowania oliwiarki:

Niedawno robilem wymiane i weszlo 4.75.Tak jak pisales zubek powinno wejsc 5 ale weszlo 4.75.Dziwne ale prawdziwe.

tak bywa - zazwyczaj trochę oleju zostaje jednak w układzie. Najbardziej zbliżone o instrukcyjnych danych wyniki osiąga się przy wymianie wysysarką do oleju

Link to post
Share on other sites

Po co wymieniać cały korek? W korku jest oring gumowy (w ASO ok. 2zł)i po jakimś czasie może puszczać.

Link do kazowania oliwiarki:

http://forum.vectrak...-do-niej-triki/

tak bywa - zazwyczaj trochę oleju zostaje jednak w układzie. Najbardziej zbliżone o instrukcyjnych danych wyniki osiąga się przy wymianie wysysarką do oleju

Co prawda to prawda zubek!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP