Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest OldRockman

Wysokie Spalanie W Vc 2,2 Benzyna

Recommended Posts

Guest OldRockman

Witam wszystkich i proszę o poradę. Od tygodnia jestem właścicielem VC 2,2 kombi,benzyna z automatyczną skrzynią biegów z grudnia 2003. Odnoszę wrażenie, że komputer pokładowy pokazuje zbyt wysokie zużycie paliwa w ruchu mieszanym. Spalanie wacha się między 14, a 18 l/100km. Zatankowałem 98. Pojechałem do ASO na komputer. bo wyskoczył mi CHECK. Facet po badaniu powiedział, że paliwo było nie najlepszej jakości i mam filtr paliwa mam albo zabrudzony albo ma wodę. Czy te sprawy można łączyć? Co o tym myśleć, albo lepiej co zrobić aby spalanie było mniejsze. Może ten typ tak ma? Czekam na rady bardziej doświadczonych użytkowników. Pozdrawiam Robert

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj, aby autko mniej paliło trzeba mniej jeździć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

a tak na serio...nalej pełen bak, wyjeździj normalnie i znowu nalej do pełna i wylicz ile wyszło rzeczywiste spalanie a ile pokazał komp.

U mnie komp pokazuje o ok. 0,1-0,2l/100km mniej niż wychodzi to z obliczeń

Jeśli paliwo złej jakości to może wywalić check...były takie przypadki opisywane na forum, nalano lepszej jakości paliwo i autko wyzdrowiało...jednakże benzyna powinna byc mniej wrażlwa na jakość paliwa, diesel to co innego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

Witam

Ja mam także 2.2 benzyna, ale manualna skrzynie. Ile masz KM ?? ja mam 147 KM - w tym silniku czy to jest 95 czy 98 ma mniejsze znaczenie jeśli chodzi o spalanie. W tym mocniejszym silniku "Direct" podobno jakość i ilość oktanów ma już znaczenie.

U mnie spalanie w ruchu mieszanym to 11,5 - trasa (szybko) to 8,5/100km trasa spokojnie do 120 km/h 7,2-8,0/100km miasto obecnie na b krótkich odcinkach - 13l100km

skoro jest CHECK to chyba coś nie tak... filtr paliwa chyba nie ma aż takiego znaczenia(jeśli chodzi o spalania - bardziej filtr powietrza).

A na jakiej stacji tankowałeś ? - w miarę pewna czy "NO NAME" ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta dolna franica czyli 14 to jeszcze normalna, no powiedzmyu ze prawie normalna...18 to chyba pali przy 150 czy 180 nie pamietam, faktycznie wysokie te spalenie, powiem CI tak...ja na 98 wiecej kilometrów zrobie niz na 95, sprawdzone na takiej samej trasi, predkosci, warunkach atm, łądunkiem itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szkoda, że nie podał opisu/numeru błędu.

A teraz już check nie świeci? Robione było coś, czy tylko skasował?

No i policz rzeczywiste spalanie tak jak napisał rafix1 - nie patrząc na wskazania kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mesiash

Please login or register to see this quote.

Hmm ja mam 2.2 DIRECT i spalanie średnie w mieście 11,1 i wcale spokojnie nie jeździłem, średnia z prawie 700km, jak jeżdże naprawde spokojnie to średnia oscyluje w granicach 10,4-10,6. Nie sprawdzałem jeszcze na 98 ale skoro mówisz że jest różnica to sprawdze

POZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

A jaką miałeś średnią prędkość przy tych 700 km ??

Ja nie wiem czy na 98 będzie lepiej bo u mnie nie ma znaczenia ale ja nie mam direct tylko zwykłe 2.2 - na direct podobno warto tankować 98... - poszukaj wcześniejszych postów o spalaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mesiash

Please login or register to see this quote.

średnia 28km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest steadler

Please login or register to see this quote.

hm.....tak czytam i czytam i wreszcie cos pozytywnego :-) moja VC Direct 2.2 bedzie ekonomiczniejsza niz sadzilem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi pali 13,8 - 13,9 l/100km w mieście, średnia również 28 km/h (spalanie średnie z ponad 3000 km mierzone w tych samych warunkach bez włączonej klimatyzacji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug mnie tez zdecydowanie za duzo pali...

Wczesniej jak jezdzilem 2,2 (147) to faktycznie z 15-16l w miescie mozna wykrecic, ale trzeba go naprawde niezle cisnac.... Nie bylo to takie spalanie, aby codziennie uzyskac.

Ogolnie silnik 2.2 do najoszczedniejszych nie nalezy (paskudna konstrukcja amerykanska), ale tyle co masz teraz to ewidentnie jest cos nie tak. Z22SE nie ma przeplywki, ale ma jakis czujnik cisnienia (gdzies w okolicach obudowy filtra), czy cos takiego, moze to padlo?

Wedlug mnie jak sie swieci CHECK, to w aso musza dojsc co jest nie tak.... Moze warto aso zmienic...

Takie spalanie jak masz teraz, jest duzo wieksze niz mam w 3.2 przy normalnej jezdzie. Przy szybkiej, to jak najbardziej tyle lyknie, ale to wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to chyba mało jezdziłeś tym 2.2 da się jezdzić dynamicznie na poziomie 9-10 l po miescie, oszczedny to określenie nie miarodajne i z matiza można zrobić paliwożerne auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak... da sie jezdzic tak, aby 2.2 spalil 10 litrow po miescie...

ale nie zmienia to faktu, ze ogolnie silnik 2.2 z racji na swoja prymitywna konstrukcje pali wiecej.

porownywalem go na dlugiej trasie 3000km do auta 300kg ciezszego z silnikiem (tez 2.2) 170km. Vectra przy sredniej nizszej predkosci palila tyle samo... Zreszta to nie jest tylko moja opinia... wystarczy troche poczytac na zagranicznych forach, to nie jest udana konstrukcja. Dodatkowo jeszcze wpadka opla z padajacym lancuchem...

Jak mialem vectre z tym silnikiem, to bylem zadowolony. Jakos to jedzie, w koncu nie ma co az tak narzekac ale nie ma sie co oszukiwac, super konstrukcja to nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest steadler

Please login or register to see this quote.

mam 2.2 direct, jaka jest roznica czy jade na 95 czy 98? co sie bedzie dzialo jak bede smigal na 95?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nic. Instrukcja "kłamie" ; -), że ekonomicznie jest jeździć na 95. W przypadku OPC - 95 zapewnia mniejsze osiągi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest steadler

Please login or register to see this quote.

mniejsze osiagi i tylko tyle? nie zalepi mi sie cos lub zasmazy w tlokach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te mniejsze osiągi to piszą o OPC.

Na pewno nic nie zalepisz ani nie zasmażysz ;-) a co do ekonomii i osiągów to poobserwuj auto i komputer tankując 95 i 98. Często jest to subiektywne odczucie ;-) A od czasu do czasu zalej jakiegoś Vpowera dla zdrowia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym sie trzymal 95 (pod warunkiem, ze to jest pewne 95). 98 ma glownie jedna zalete.... ma wyzsza liczbe oktanowo, spalanie mieszanki jest mniej wybuchowe przez co nie jest az tak wysoka temperatura. Dla porownania w silniku z20let to bylo na 95 950stopni max w kolektorze wydechowym, a na 98 o 20 stopni mniej. Ale w silniku wolnossacym czesto mozesz byc bardziej zadowolony z dynamiki auta na 95 niz 98. Jedno jest pewne, lepiej nie lac 91 (w de jest normalnie na kazdej stacji dostepna). Na 91 z22se jezdzi duzzooo wolniej.... A dla zmylki jak dobrze pamietam 91 sie w niemczech nazywa normal a 95 to super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2 fast 2 furious

Please login or register to see this quote.

u mnie przy zalanym 98 auto wyrazniej lepiej sie zbiera ale nie zauwazylem widocznych roznic w wysokosci spalania benzyny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

proponuje zerknac na to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdr

Please login or register to see this link.

i jeszcze to a chyba po przeczytaniu tego nikt juz nie bedzie pociskal ze jego fura pali 5,0L

Please login or register to see this link.

Edited by witass

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2 fast 2 furious

Please login or register to see this quote.

Tia... w silnikach z bezposrednim wtryskiem moc bierze sie miedzy innymi z liczby oktanowej wiec ten przyklad Cinque Sporting mnie nie przekonuje. Poza tym artykul jest malo spolny 98 be ale 99+ tip top bo tam juz sa domieszki z tlenem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Skad Ci kolesie niby wiedzieli jakie byly domieszki w tej wajsze a jakich nie bylo w 98?

Ja mowie o subiektywnych doznaniach. Byc moze w furach bez bezposredniego wtrysku jest spadek mocy...

Edited by 2 fast 2 furious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki typu direct potrzebują wysokooktanowego paliwa, inaczej nie bedą miały podanej mocy/osiągów, Audi czy VW mają 2.0 FSI 150KM, jednak w instrukcjach zalacane paliwo to 98, Opel jest o tyle "uczciwy" że jak poda w nowym 1.8 że jest 140KM to nawet nalanie 95 da nam +/- taki wynik, a nie ciągłe kombinowanie jak to ma miejsce w grupie VAG

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznijmy od tego ze 2.2 dużo nie pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> po co narzekać przecież każdy wiedział jakie auto kupuje, najlepiej jakby viki miala 1.2pod maską 200km i paliła 5.4L na 100km/h. Corse najlepiej kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z instrukcją do 2.2 DIRECTA można lać 95 i jest to nominalne paliwo do tego silnika ale zatankowanie paliwa o mniejszej liczbie oktanowej może spowodować uszkodzenie wtrysków, więc pozostaje lać sprawdzoną 95 albo nie ryzykować i lać 98 (bo nawet renomowanym stacja trafiaja sie wpadki) różnica w osiagach jest znikoma na 98 jedzie ciut lepiej ale pali jakieś 0,4 l na 100 km mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...