Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Woda W Sterowniku Centralnego Zamka


Guest loozack

Recommended Posts

Guest loozack

W poniedziałek rano zastałem otwarte auto a wydaje mi się (jestem prawie pewien), że w niedzielę wieczorem po zaparkowaniu zamykałem. Włamanie wykluczam, bo nic nie zginęło i zamki też nie były naruszone.

Zorientowałem się że nie działa centralny zamek.

Sprawdziłem bezpiecznik - był przepalony.

Wymieniłem bezpiecznik ale centralny ciągle nie działał.

Wyciągnąłem ten przekaźnik i zobaczyłem że jest w nim pełno wody.

Tak wygląda to po rozebraniu:

7499694a14cea2e6m.jpg 6cf695956bca81ddm.jpg

Po wysuszeniu niestety płytka nie działa ;(

Jednak jak podłączyłem ją bez obudowy i ruszałem cewką to centralny działał, ale tylko na drzwi przednie i klapę bagażnika a tylne drzwi nie zamykały się ani nie otwierały.

Działało to "na ostro", ale nie było sygnału z zamków.

Zrobiłem jeszcze podmiankę przekaźnika od kolegi i sygnał z kluczyka dochodził i zamykały/otwierały się tylko drzwi przednie (kierowcy i pasażera), bagażnik i klapka wlewu paliwa.

Gdzie szukać dalej usterki?

Czy do tylnych drzwi jest jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik? W schematach elektrycznych szukałem i nic takiego nie zauważyłem, ale nie mam za wiele doświadczenia w czytaniu takowych schematów.

Sterownik na pewno muszę wymienić.

Mój ma numer 90 337 364 a znalazłem do kupienia 90 457 682. Czy nie będzie problemów jak podłączę inny sterownik?

Mam sam centralny z kluczyka bez alarmu i bez pilota.

Link to post
Share on other sites

Może się kable powycierały.U mnie też się kiedyś zepsuł centralny i nie działał z tyłu.Elektromechanik mówił ,że pewnie walnęły siłowniki.A okazało się ,że kable były wytarte.Choć nie wykluczam siłowników. Sprawdź może połaczenie kabli czy nigdzie nic nie jest wytarte albo przerwane.

Jeśli to jest wporządku to można by podmienić siłownik i sprawdzić czy będzie działał.

Link to post
Share on other sites
Gdzie szukać dalej usterki?

Czy do tylnych drzwi jest jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik? W schematach elektrycznych szukałem i nic takiego nie zauważyłem, ale nie mam za wiele doświadczenia w czytaniu takowych schematów.

Nie mylisz się. Do całego centralnego jest jeden steronik. A jeśli chodzi o tylne dzwi, to jeśli usterka wystąpiła nagle, czyli w momencie uszkodzenia sterownika, to obawiałbym się najgorszego - uszkodzenia siłowników. Ja jak kupiłem Vectre, to w ogóle nie wiedziałem że mam centralny bo w ogóle nie dawał oznak życia. Odkryłem to dużo później, a przyczyną usterki również był sterownik, którego to uszkodzenie pociągnęło za sobą uszkodzenie dwóch siłowników. Te które zostały dobre (jak się domyślam), wymontował jakiś intesowny elektromechanik - jakoby to miały już być do niczego nie potrzebne.

Na pocieszenie powiem Ci że nie musisz kupywać kosztownych oryginalnych siłowników (chyba że chcesz), bo w ich miejsce doskonale pasują tanie uniwersalne siłowniki. Ja tak zrobiłem - na oryginalnej instalacji i mocowaniach zainstalowałem uniwersalny zestaw i działa super.

Jeśli więc siłowniki okazałyby się uszkodzone i zdecydowałbyś się założyć uniwersalne, to pisz. Powiem Ci jak je podłączyć.

Link to post
Share on other sites

Jeśli centralka umarła to polecał bym podmiankę na zestaw uniwersalny tak jak kolega mcjezioro pisze w poście wyżej, ja co prawda centralnego nie miałem od początku jednak wraz z szybami el. była org. wiązka i ją właśnie bez problemu można wykorzystać, ja osobiście nie nadwyrężałem się nad jakimś drogim zestawem, kupiłem najtańszy z allegro jakieś 2-3lata temu (za 52zł) i odpukać działa bez awaryjnie do dzisiaj, i czy wilgoć czy ciepło czy mróz auto się otwiera zamyka i nie było jeszcze sytuacji że przyszyłem i się samo otworzyło np. w nocy czy w dzień.

Również służę pomocą w dopasowaniu uniwersalnego centrala do oryginalne wiązki.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Guest loozack

A powiedzcie mi koledzy czy da się zrobić tak, żeby zostawić siłowniki w przednich drzwiach skoro działają a z takiego zestawu KLIK założyć sterownik i siłowniki do tyłu?

Link to post
Share on other sites
A powiedzcie mi koledzy czy da się zrobić tak, żeby zostawić siłowniki w przednich drzwiach skoro działają a z takiego zestawu KLIK założyć sterownik i siłowniki do tyłu?

Jakoś by się pewnie dało, ale trzeba by się trochę nakombinować, bo nawet te dwa siłowniki w przednich drzwiach nie są jednakowe. Poza tym sterowanie oryginalnym centralnym jest trochę bardziej skomplikowane i wszystko jest trochę inaczej połączone. Do tego dochodzi montaż siłoników w przednich drzwiach. O ile w tylnych wygląda to zupełnie bezproblemowo, to w przednich trzeba już trochę pokombinować chcąc wykorzystać oryginalny sposób mocowania.

Dlatego ja obstawiałbym za opcją - oryginalny sterownik, uniwersalne siłowniki na tył. Ale zanim co kolwiek zrobisz, upewnij się czy siłowniki faktycznie padły, np. połączając w ich miejsce jakiś inny siłownik (niekoniecznie oryginalny).

Link to post
Share on other sites
Guest loozack

No i mam ten zestaw u siebie.

tak wygląda diagram połączeń z tego zestawu:

159be906ee652051m.jpg

czy ktoś jest w stanie mi pomóc w podłączeniu tego?

Chodzi mi o podłączenie sterownika z zestawu do istniejącej instalacji i siłowników w drzwiach przednich, klapy bagażnika i klapki wlewu.

Link to post
Share on other sites

Hmm..... Czyli jednak najbardziej skomplikowana opcja. Powiem tak - z siłownikiem drzwi kierowcy problemu by nie było, z klapą też, z wlewem paliwa też, ale......prawe drzwi mają (tak jak i tylne w oryginale) dziwne połączenie. Nie wiem jaki był zamysł konstruktorów bo nie miałem okazji używać oryginału.

Problem jest spory. Siłownik w prawych drzwiach wydaje się być w ogóle nie przystosowany do współpracy w tradycyjnym połączeniu, a zasilany jest przez jakiś dodatkowy przełącznik przy bembenku zamka kierowcy. Do tego (o ile pamiętam) między schematami a rzecywistością była pewna rozbieżność (w moim roczniku). Ja podłączając na oryginalnej instalce, musiałem wprowadzić małe przeróbki.

Szczerze mówiąc nie wiem jak Ci w tej stytuacji pomóc. Opis byłby długi jak cholera, a do tego pewnie mało zrozumiały i niedokładny. Dochodzi jeszcze sprawa tego prawego siłownika. Nie wiem za bardzo jak go "gryźć", bo trzebaby to mieć koło siebie i spróbować coś pokombinować, wtedy by coś z tego było.

Może kolega Stillz coś innego wymyśli.

Link to post
Share on other sites
Guest loozack

A pomożecie mi koledzy w podłączeniu tego uniwersalnego sterownika do fabrycznej wiązki.

Zdecydowałem się powymieniać wszystkie siłowniki w drzwiach a zostawić klapkę wlewu i klapę bagażnika.

Z tego co analizowałem schematy to powinienem podłączyć tak:

uniwersalny sterownik ----- numer pinu we wtyczce oryginalnej ----- wiązka fabryczna

czerwony----------------------------9---------------------------------------czerwony

czarny-------------------------------11--------------------------------------brązowy

biały---------------------------------6----------------------------------------brązowo biały

brązowy-----------------------------3----------------------------------------brązowo czerwony

niebieski-----------------------------7----------------------------------------czarno żółty

zielony-------------------------------8----------------------------------------czarno czerwony

Poprawcie mnie jeśli się mylę. Nasuwa mi się jeszcze pytanie jak podłączyć zamek w klapie? Czy może lepiej go w ogóle odpiąć i nie podłączać?

Edited by loozack
Link to post
Share on other sites
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Nasuwa mi się jeszcze pytanie jak podłączyć zamek w klapie? Czy może lepiej go w ogóle odpiąć i nie podłączać?

Skoro się zadeklarowałem, to sprubuję pomóc.

Zacznę od tego, że moim zdaniem najlepiej zostawić przede wszystkim w przednich drzwiach oryginalne siłowniki (połączenie mechaniczne byłoby z głowy). Tyle że w prawe drzwi wsadzić siłownik z klapy (łatwiejsze wykorzystanie), a ten co tam był - wywalić. Zaś w klapę również zamontować uniwersalny. W klapce wlewu jak najbardziej może zostać.

Jesli się na to zdecydujesz, to pisz, postaram się pomóc.

A co do podłączenia centralki, to zgrubsza mi się zgadza. Tylko że wg schematu brązowo-czerwony to pin 1 i 2. W każdym razie musisz połączyć ze sobą wszystkie brązowo-czerwone i brązowo-białe - o ile są na różnych pinach, bo wg schematu tak jest, a pamiętam że ja miałem w aucie trochę inaczej połączone niż na schemacie. No i jeszcze jedna sprawa. Przy bębenku zamka w drzwiach kierowcy jest taki mały przełącznik. Odłącz go i we wtyczce zewrzyj przewody czarno-niebieski z czerwono-zółtym. Wtyczkę zaizoluj i zostaw nie podłączoną. Następnie we wtyczce sterownika zewrzyj czerwono-żółty z brązowo-czerwonym. Musisz to zrobiś żeby móc podłączyć siłownik typu master w prawych przednich dzwiach (zwróć uwagę że w tych dzwiach niema brązowo-czerwonego).

Jeśli chodzi o tylne drzwi, to przewody siłowników podłączasz oczywiście pod czarno-żółty i czarno-czerwony a czarno-niebieski izolujesz i zostawiasz nie podłączony.

Powodzenia

Link to post
Share on other sites
Guest snajper888

Nie chciałem zakładać nowego posta... mam vectrę A z central i alarmem i mam pytanie?? Gdzie znajduje sie centralka która steruje mrugnieciem kierunkowskazów w vectrze A... mruga mi tylko prawa strona jak użyje pilota i nie wiem co jest tego przyczyną ze nie mrugają wszystkie?? proszę o pomoc pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Guest loozack

Oryginalny sterownik centralnego zamka jest po prawej stronie obok nóg pasażera pod tapicerką. Nie wiem czy tam też znajduje sterownik alarmu. W Sam naprawiam nie znalazłem. Może gdzieś się wtyczka wypięła.

Link to post
Share on other sites
Nie chciałem zakładać nowego posta... mam vectrę A z central i alarmem i mam pytanie?? Gdzie znajduje sie centralka która steruje mrugnieciem kierunkowskazów w vectrze A... mruga mi tylko prawa strona jak użyje pilota i nie wiem co jest tego przyczyną ze nie mrugają wszystkie?? proszę o pomoc pozdrawiam

Jeśli alarm jest oryginalny to (wg chematu) ma specjalne wyjścia na kierunki - osobne na prawy i osobne na lewy. Trzebaby sprawdzić bezpośrednio na nich (piny 24 i 25). Niestety nie wiem gdzie jest centralka.

A jeśli alarm nie jest oryginalny, to pewnie padła jedna z diod zasilających kierunki. Poszukaj gdzieś centralki (pod maską, pod plastikami koło nóg kierowcy....). Potem po kablach powinieneś dojść do diod.

Acha, kable do kierunków mają kolory: czarno-biały i czarno-zielony. I właśnie do nich powinny być podpięte diody.

Link to post
Share on other sites
Guest snajper888

znalazłem centralkę od centralnego zamka jest przy nogach pasażera jak już było wspomniane... jest tam tez inna duża centralka metalowa i możliwe ze to od alarmu... jest do niej trudne dojście żeby ja odkręcić... :-/

Link to post
Share on other sites
znalazłem centralkę od centralnego zamka jest przy nogach pasażera jak już było wspomniane... jest tam tez inna duża centralka metalowa i możliwe ze to od alarmu... jest do niej trudne dojście żeby ja odkręcić... :-/

NIE - to zostaw. To jest ECU - sterownik silnika.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Guest loozack
I co? Nie dasz znać czy się udało?

W końcu udało mi się co nieco grzebnąć. Na razie podłączyłem tak, że działa tylko pilot a z kluczyka jeszcze nie (ech... ten brak czasu).

Tylko mała zmiana... żeby uniwersalne siłowniki działały razem z oryginałami trzeba było połączyć:

niebieski ---- czarno czerwony

zielony -------czarno żółty

a nie tak jak pisałem wcześniej.

EDIT:

Zakończyłem podłączanie.

jeszcze jedna zmiana:

biały---------brązowo czerwony

brązowy-----brązowo biały

Zdecydowałem się na niewyjmowanie siłownika z klapy i przekładanie go do drzwi przednich pasażera. Zamek w drzwiach pasażera z przodu działa normalnie jak master (jak wcześniej).

Dziękuję za pomoc.

Edited by loozack
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
Guest sebastianus

Cześc Mam Vectre 2.0 GT z orginalnym cenralny zamkiem. czytałem wszędzie i nie znalazłem nic na moj problem. jedynie się domyślam ze to może być siłownik. otóż centralny nie reaguje mi w dzwiach z przodu od strony pasażera. Gdy "pstryczek" jest w górze i załącze w pilocie by centralny sie zamkną to zamknie i sie odrazu otwiera. natomiast gdy go wcisne (zamkne od środka) i powtórze operacje to jest git- zamkniete. rozebrałem tapicerke w dzwiach i gdy odłącze kostkę z kablami od siłownika to centralny sie zamknie czyli na to wychodzi ze prąd dochodzi tak? i tu jest drugie pytanie czy to siłownika wina jest czy coś innego POMOCY!!!:)

Link to post
Share on other sites
Guest piotrekrm

Twój opis wskazuje jednoznacznie na uszkodzenie silniczka w oryginalnym siłowniku w drzwiach pasażera... Opcje wybrnięcia są dwie: albo zakup uzywanego (sprawnego) siłownika i jego podmiana, nie jest to trudne albo zainstalowanie uniwersalnego siłownika 5-cio przewodowego pamiętając o tym żeby odłączyć kostkę od starego siłownika. Rozwiązanie drugie jest o tyle "niedobre" że tracisz możliwość zamikania centralnego zamka z ryglem na tych drzwiach a i częściej trzeba do nich zaglądać celem regulacji kostki i cięgna....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP