Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
piotr_192

Wymiana Lozysk Kol Tylnich ??? Jak Zrobic

Recommended Posts

Witam mam zamiar wymienic lozyska kol tylnich w vectrze A i nie wiem jak sie do tego zobrac moze ma ktos jakies doswiadczenie i mi pomoze ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz chociaż, który masz roczniki Viki, bo to też ma znaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to tok 91 sedan silnik 1.8 i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z rozebraniem niema większego problemu. Rozkręcasz piastę, wewnętrzne panewki łożyska ściągasz ręcznie, zewnętrzne musisz wybić z piasty (choćby srubokrętem) stukając równomiernie po obwodzie panewki.

Więcej jest roboty ze złożeniem. Pierwsza sprawa - wbicie panewek (zewnętrznych do tulei piasty). Musisz mieć dwie okrągłe - najlepiej rury - z jakiegoś miękkiego metalu (aluminium, mosiądz) aby nie uszkodzić panewek. Ale ja to robiłem bukowymi kołkami wyciosanymi precyzyjnie (dosłownie) z kawałka drąga. Składasz piastę....i tu kolejna ważna sprawa - dokręcenie nakrętki. Musi być dokręcona "z czuciem". Są na to dokładne opisy, ale ja myślę że najlepiej jakby zrobił ktoś doświadczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam to zamiar sam zrobic jutro i mam nadzieje ze mi sie uda ale dziki za rade podziekowal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie dzisiaj robiłem oględziny samochodu .Niepokoi mnie jedna rzecz .Mianowice samochód stoi na glebie i złapałem się za jedno tylne koło i nim trząsłem i wyczułem luzy.Druga strona to samo .We wrześniu zmienialem łożyska na najdroższe jakie mogły byc SKF (120 zł ) i nie wiem czy ma to związek z tym czy mechanik za słabo wyregulował.Nie chciałbym żeby ich szlag trafił .Sprawdze jeszcze na podniesionym czy tak samo bedzie

Co do tematu autora na vectra unlimited jest porada jak wymienić tylne łożyska ale coś im nie chodzą te porady.

Masz bębny czy tarczobębny??

Edited by luki32

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

To chyba nie ma wiekszego znaczenia - glownie chodzi o rocznik, bo po lifcie byla zmiana na piaste zespolona ktora akurat mialem "przyjemnosc" wymieniac ostatnio - tak to wyglada rozebrane oczyszczone i zalozone bez hamulca itp

Please login or register to see this link.

Co do luzu - widze juz od jakiegos czasu ze malo kto potrafi wymienic lozyska stozkowe w tych samochodach, albo za mocno i sie rozsypuja albo za slabo. To lozysko ( stozkowe ), czy to w Vectrze A czy starym Mercedesie MINIMALNY luz musi miec. Oczywiscie ze na kole od razu czuc to bardziej bo dochodzi wieksza dzwignia itp, jednak nie moze byc tak ze nawala ( tak jak u mnie ) przy szarpaniu autem na ziemi ze slychac na pol wsi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej u mnie powinno być wszystko ok wiedziałem ,że musi mieć luz ale wydawało mi się,że jest troszke za duży ale spoq jest.

Co

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę (ale być może się mylę), że po zmianie łożyska stożkowego i przejechaniu kilku tysięcy, powinno się właśnie sprawdzić luz i ewentualnie dokręcić nakrętkę. Niby to łożysko a nie pasek alternatora, ale może ono tęż potrzebuje się dopasować czy ułożyć. Też zauważyłem u siebie to zjawisko przy nowych łożyskach, ale dokręciłem je, luz zmalał i wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wymiana zrobiona jest jednym slowem jest male piwo to zrobic samemu 2 godziny i po sprawie nie ma zedej trudnosci w tym jak ktos chce to zrobi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powodzonka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to zdaj relacje za tydzień lub dwa czy nie musiałeś dokonywać korekty.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...