Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest opteron

Głośna/twarda Praca Dth

Recommended Posts

Guest opteron

No właśnie, tak sobie dumam jakiś czas, zaczynało się to dziać stopniowo dlatego tak to odwlekałem. Ostatnio jednak mnie to zastanawia bo inne VB chodzą kulturalniej.

Objawy:

-Terkotanie silnika, wspomniana wcześniej jakby twarda praca, przy dodawaniu gazu, gdy jadę na minimalnym lub puszczę nogę z gazu... cisza, mięciutka bezstukowa praca.

-Moc i dynamika w normie

-Kąt wyprzedzenia prawidłowy (nasstawnik działa)

-Zadymienie w normie (właściwie całkowity brak)

-Spalanie OK (ale zawsze może być lepiej) tzn trasa 4,5/100 - 140km/h, miasto dynamicznie 8-10l

-Przelewy szczelne, filtry nowe, stacja paliw bez zmian

-Luzy na popychaczach niewyczuwalne

A terkota, jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zastanawiające bo mój też tak klekota jak to nazwałeś twardo pracuje ale tylko tuz po odpaleniu po 2 minutach jest wszystko oki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Najsampierw chodził gładko, potem tylko gdy się go mocno obciążało, teraz jak tylko naciskam na gaz to go słychać. U siebie na warsztacie zaobserwowałem różne, takie co klepią, takie co mniej klepią i takie co chodzą jak "masełko" ale za cholerę nie znalazłem wspólnego mianownika dla tych klepiących?

Poza tym twarda praca jak u Ciebie tylko na zimnym silniku jest zjawiskiem całkowicie normalnym w dieselach.

Edited by opteron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym zacza od sprawdzenia poziomu oleju . U siebie zauwazylem ze jak mu spadnie poziom ponizej polowy stanu to jest zauwazalnie glosny. Najcisiej chodzi zaraz po wymianie ale i to nie zawsze - zalezy jaki olej zostanie wlany - moze jak olej jest przepracowany i zrobi sie rzadszy to bardziej stuka?

Druga przyczyna moze byc zapowietrzenie pompy wtryskowej - jak mi dostawalo sie powietrze (tak minimalne iloscio ze nie mialem problemow z odpalaniem) do ukladu paliwowego to tez bylo slychac twardsza prace. Bylo to zauwazalne najbardziej gdy jezdzilem na rezerwie . Jak po takiej jezdzie odpowietrzylem pompe i zobaczylem ile tam bylo powietrza juz nigdy wiecej nie zjechalem ponizej 10 litrow i przy niskich stanach staram sie nie szarpac autem by sie powietrzer nie zassalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Please login or register to see this quote.

Nic dodać - nic ująć... Poziom oleju, ile km po wymianie i zapowietrzenie ukł paliwowego mają duże znaczenie dla kultury pracy silnika x,y,2.0 i 2.2dth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

otest, faktycznie klekota mocniej jak oleju jest mało, zdążyłem się o tym przekonać :-) Jednak oleju mam sporo (max) wymieniony nie dalej jak tydzień temu. Wcześniej było tak samo. To nie są raczej stuki silnikowe ale wygląda na spalanie twarde. Dlatego pierwsze sprawdziłem działanie nastawnika ale jest OK. Wspomniałeś o powietrzu w układzie i twardszej przez to pracy. Powiem Ci że ciekawe, to nie przyszło mi do głowy bo... teoretycznie powietrze w okolicach tłoczka przestawiacza może jedynie powodować że później zostanie przestawiony na większe wyprzedzenie, więc raczej gorszą reakcję na gaz no i miększą pracę. Powiadasz że powietrze u Ciebie na 100% było przyczyną "grzechotania" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Powietrze w ukł. paliw. ma b.duży wpływ. Miałem tak przed odpowietrzeniem i wtedy, gdy przepuszczały mi przelewy (zapowietrzał się).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

ArtuL ale napisz dlaczego? Jak powietrze w układzie paliwowym może powodować twardą pracę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Nie wiem, może ustawienia w pompie są inne (powietrze zamiast/wymieszane z ON)? Jak pompę masz źle ustawioną to głośniej pracuje - popróbuj z ustawieniami.

Mi po odpowietrzeniu pompą podciśnieniową wyraźnie ciszej chodzi i nie była to autosugestia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdzies ty wklejalem przekroj pompy. Zauwaz ze kat przestawiany jest cisnieniem ropy z jednej strony a w druga strone jest "przepychany" sila od tloczkow pompy wysokiego cisnienia "naciskajacych na kolo krzywkowe ktore jest obracane przestawiaczem.W momecie tloczenia tloczki stanowia duzy opor dla kola krzywekowego wiec z wieksza sila beda naciskac na przestawiacz katajesli teraz bedzie znajdowal tam sie babel powietrza to jako gaz bedzie sie sciskal przez co wtrysk bedzie sie opoznial. po zakonczeniu wtrysku gdy zawor konca tloczenia sie otworzy babel moze sie rozszezyc i przestawic kat w kierunku przyspieszenia poczatku wtrysku. Teraz wszystko zalezy od tego jakie opóznienia ma regulator w pompie i ktore polozenie przyjmie do sprawdzenia poprawnosci regulacji. ... .

Wczoraj wymienilem olej - zrobilem 12 000 km i jeszcze teoretycznie powinno sie dac ze 3 zrobic ale byla ladna pogoda wiec czemu nie..

Pierwsze co rano rzucilo mi sie na uszy to brak klekotania /dzwoninia na jalowych obrotach silnika ( a przynajmniej duzo mniejsze).

Moze trzeba zmienic olej na inny / nowszy ???

Ja chyba zaczne zmieniac co 10 000 km.... bo to co mi wylecialo bylo dosc zurowate...

Edited by otest

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na jakim oleju smigasz?? Ja na castrolu gtd magnatec do diesla 10w40, i wiem ze ciszej chodzi niz obecnie na 10w40 opla/gm, ale na 10w40 opla nie bierze oleju a na castrola wział mi 0,5 litra na 10 tys km pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak sprowadzilem to wlalem GM 10 W40 i na taki zmienialem pare razy...az do padu turbiny . Podobno opel zmienil dostawce i bylo to widac po gestosci wczasie wlewania oraz po jego braniu a wlasciwie jego nie braniu. Przedtem bral troche wiecej ale silnik lepiej chodzil. Podejrzewam ze ta zmiana oleju przyspieszyla pad turbiny...

Po regeneracji turbiny w warsztacie wlali mi Shell Rimula 10W40. Dolewkirobilem Shell Helixem (1l) a potem pozostalym GM (0,5L) - moze to spowodowalo ze zrobil mi sie zur....

Teraz zaszalalem i wlalem MOBIL S 10 W40 dla turbo diesli....

Mam lekki zgryz bo zostalo mi jeszcze tego GM i myslalem zeby nim robic dolewki ale jak ma mi skaszenic mobila to sobie podaruje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn olej gm nie dobry jest czy jak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tego nie moge powiedziec bo nie jestem obiektywny ale w moim przypadku zauwazylem roznice zaraz po zmianie . Na poczatku bylo fajnie bo nie trzeba bylo dolewac ale potem dosc szybko skonczylo sie na regeneracji turbiny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha czyli ten olej opla jest taki sobie?? Ja wróce do castrola, bo niedlugo mam wymiane oleju i 10 tys km na oplowskim przejechałem a na castrolu 7 wymiany co 10 tys i lepiej sie auto sprawowało pozdro

Edited by vectra007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Castrol podobnie jak Mobil to oleje przereklamowane, opel tak samo jak kazda inna marka nie ma swoich oleji. Oni podpisują umową na określony czas z tym kto akurat składa im dobrą ofertę. Często firmy produkujące olej sprzedają swój olej po bardzo niskich cenach, często nieopłacalnych, ale potem mogą napisać "stosowane od pierwszego zalania w..." Ot cała filozofia. A kolega otest trafił akurat kiepsko.

Z REWELACYJNYCH olejów, nie jadących na reklamie mogę polecić Fuchs-a. Zwłaszcza półsyntetyk z dodatkiem MoSo2 (czarny, wygląda jak by był przepracowany z dodatkiem grafitu).

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Uff, wracając do tematu. Zrobiłem uszczelniaczy wtrysków w ostatnią sobotę. Dwa razy przepłukałem bak. Nadal auto dostaje niewielkiej czkawki zaraz po odpaleniu. Towarzyszą te same objawy co na początku, jest tylko jeden plus. Paliwo nie niesie ze sobą oleju silnikowego...

Z racji że pomysłów mi brak, w kolejną sobotę przestawię delikatnie kąt wyprzedzenia na mniejszy, zobaczę jaka będzie kultura pracy motorka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_piotr

No i jak pomogło?

Mam podobny problem. Charakterystyczny klekot po na nagrzanym silniku, olej po 2tys.. . Klekocze obciążony i przy gwałtownym dodaniu gazu i to od niedawna.. przedtem nie słyszałem nic poza turbo..

Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest opteron

Please login or register to see this quote.

W moim przypadku winą twardej pracy był olej silnikowy w paliwie. Trzeba było trochę pojeździć po wymianie uszczelniaczy aż się bak i cały układ sam wyczyści dokładnie.

Pierwsze odpuść trochę paliwa z baku, jeśli jest zabrudzone to masz trop.

Druga sprawa że przy dużych przedmuchach do szkrzyni korbowej i rozpylony w związku z tym olej silnikowy zasysany dalej przez odmę do kol. ssądzego również może powodować twardszą pracę. Olej dostarczany do komory spalania może również pochodzić od wyeksploatowanej turbiny, wtedy w skrajnych przypadkach istnieje ryzyko "rozbiegania" się silnika.

Spotkałem niedawno w omedze 2.2 niby twardo klekoczącego diesela co w efekcie okazało się niewielkimi luzami na sworzniach tłokowych i to sobie wszystko ładnie grało, szczególnie po nagrzaniu po wymianie jak ręką odjął. Może to być również zły kąt wtrysku. Widzisz zatem że jeśli to nie okaże się paliwo musisz nieco poszerzyć krąg poszukiwań.

Pozdrawiam i powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

tak czytam i sie zastanawiam, jak sie przestawia ten kat, bo kiedys gdzies czytalem ze te parametry komp zadaje automatycznie i sie ich nie reguluje, wiec jestem teraz juz skolowany ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest o tym wątek na forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OchMan

Please login or register to see this quote.

bylo by milo gdybys podal linka, bo ostatnio brak mi czasu na wszystko od kiedy zostalem ojcem, nie wiem na co poswiecic kazda wolna sekunde, poza opieka na maluszkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podepnę się do tego tematu, gdyż mam podobny ( chyba ) problem. Wczoraj na trasie nagle silnik zaczął bardzo głośno pracować ( tak właśnie twardo ) różnica była wręcz olbrzymia. Na biegu jałowym, czy przy wciśniętym sprzęgle było normalnie a jak tylko dodałem gazu to terkotanie wracało z małymi kilku sekundowymi przerwami. Jakby tego było mało po zgaszeniu ( na stacji ) silnika nie dało się go już uruchomić. Trzeba było Viki popchnąć, żeby dojechać do domu. Dzisiaj oczywiście nie chce zapalić. Czy ktoś może wie co się mogło zepsuć?

Jestem świeżym użytkownikiem Vectry a i poważnych problemów do tej pory też nie miałem, więc z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Może zapowietrzenie - sprawdź przelewy, czy jest sucho w okolicy kolektora dolotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety, nie jest sucho, najgorzej jest pod egr-em i troche na lewo od niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...