Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tweety000

Stukanie W Silniku

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z moim autkiem, a dokładnie silnikiem (Vectra C 2004 150 KM Z19DTH przebieg 180 tys. km). Gdy odpale zimny silnik to słychać metaliczny stukot. Częstotliwość stukania zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej. Po kilku minutach gdy silnik troszkę się nagrzeje stukot cichnie. Myślałem o popychaczu ale nie jestem do końca pewny. Olej i filtr wymieniłem, napinacz paska alternatora sprawdziłem, rozrząd i pompe wody wymieniłem. Czy ktoś wie co to może być? Jak zdemontować wtryskiwacze? Chciałbym zajżeć pod pokrywe zaworów ale wtryskiwacze stoją mi na przeszkodzie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

panewka???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej nie panewka. Wtety by stukało na zimnym i na ciepły. Poza tym panewki stukają jak silnik jest nie obciążony np gdy schodzi z obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam

Mam to samo. Po wymianie głowicy. \niestety pęknięta - uciekał płyn ok 200ml na zbiornik paliwa. Szukałem wycieków - że niby po silniku i może wyparować. Zadymy z tyłu żadnej = ukochany DPF.

Nowa _regenerowana głowica, UPG z serwisu, nowy olej, filtry, wyczyszczony kolektor dodot. turbina, fachmani w oplu nic nie wiedzą. Pogadałem z serwisowcami w FIACIE. kazali jeździć, sprawdzać olej.\po 300-500 jak nie przejdzie wtedy zacząć się martwić. Mówia, że pod popychaczem może być powietrze i dlatego klepie.

Daj znać co pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odgrzeję trochę temat gdyż dzisiaj coś takiego u siebie zaobserwowałem...Coś tam w silniku przysłowiowo klepie i zmienia się to właśnie z prędkością obrotową silnika...Może ktoś doszedł czego to może być przyczyna...Może to zbieg okoliczności ale zalałem ON nitro+ i dolałem jeszcze jakiś specyfik z xceramic dodatek do ON...I wczoraj zrobiłem traskę 400km a dzisiaj to jakoś przyuważyłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze byc dolal olej 2 T? ja dodalem i samochod ucichł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No własnie się nad tym już od jakiegoś czasu zastanawiam...A ile dolewałeś na pełny bak? I jakaś konkretna marka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 60 litrow w proporcji 1:200 czyli okolo 300 ml powinno sie dawac..ja dalem 250 ml...i naprawde ciszej chodzi ..widac ze pompa ma smarowanie i ogilnie ciszej chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...