Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest coon

Pęknięty Rozrząd W Dieslu Cdti

Recommended Posts

Guest coon

Witam. Jestem tu nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , ale chciałem sie podzielić pewna wiedza po przeczytaniu postów z tego forum. Akurat mnie sie udało na 1 miesiac przed koncem gwarancji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> . Pekl mi rozrząd w dizlu 1.9 Vectra C przy 78.000 km. Z tego co mi powiedzieli w serwisie Opla przy naprawie ( 2 tygodnie w plecy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> )nie jest to odosobnione i beda podobnież skracać okres wymiany do 60.000 tyś km. To tyle na ten temat. Na razie reszta samochodu jest ok. Pozdrawiam oplowiczy, choć mi uraz do marki pozostał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w firmowym Oplu Combo po 2 latach uzytkowania tez padl rozrzad ! To juz przegiecie...i to jeszcze ze 3 miesiace po koncu gwarancji !!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karciu

Please login or register to see this quote.

No ale nie rozumiem, skoro GM przewiduje wymiane rozrzadu, dajmy na to po 150 tys km, a wszystkie przeglady robimy w ASO w terminach, to co mnie w tym momencie obchodzi gwarancja? Uwazam, ze moznaby wystapic w takim przypadku z roszczeniem wobec GM o naprawienie szkody. Biorac pod uwage te dwie podstawowe przeslanki jak przebieg, okresowe przeglady i dodajac jeszcze ewentualnie czas uwazam ze sprawa jest pewna do wygrania w sadzie. Latwo w tym przypadku wykazac szkode, wine (choc to raczej odpowiedzialnosc na zasadzie ryzka) i zwiazek przyczynowy. To takie moje zdanie, prawnika.

pozdrawiam

kp

Edited by karciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniłem w swojej rozrząd dopiero po 120.000 km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli się dokładnie zorientujemy, to ASO zaleca wymianę rozrządu nie dokładnie i tylko przy 90.000 km, lecz między 90.000-120.000 km, czyli na 3 lub 4 przeglądzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisalismy pisma itp - nic to nie dalo. Koncern wielki i tyle - zero ludzkiego podejscia do sprawy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM trochę "przeperfumował" przebiegi pomiędzy wymianą rozrządu

kilka lat wstecz juz siadały rozrządy w 16 zaworowych silnikach fiata

marea, palio, siena robiłem juz kilkadziesiąt tych silników we wszystkich był ten sam problem

a jak jeszcze był w aucie junkers to nie "dochodziły" nawet do 50 tyś. km.

co dziwne silniki ośmiozaworowe (bezkolizyjne) wytrzymywały nawet 180 000 km

bez zadnego problemu, widziałem nawet takie "cudo" że paska była połowa na obwodzie i auto normalnie chodziło

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samo bylo 12 lat temu kiedy GM skrocilo w benzynach okres do 60 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

U mnie w ksiązce obsługi (VC 2006) nadal stoi, że wymianę rozrządu razem z rolką napinającą w silniku Z 19 DTH robi się co 10 lat albo 150 tys km.

Edited by danowek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

Czyzby teraz forum opanuja silniki 1,9 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na płocie du....a pisało....

będziesz to rżnął ? hm ?

odłóż te "podręczniki" do lamusa jak nie chcesz mieć bałaganu w silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sebasbox

hhahaha...dobre dobre, ale tomekb oczywiscie ma racje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

Please login or register to see this quote.

A ja bym miał trochę zaufania do firmy. Skoro piszą, że wymiana jest po tylu a tylu kilometrach,. to trzeba wierzyc. Bo w ten sposób można wszystko kwestionować. Wymieniać klocki co 10 kkm, olej co 5 kkm etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie chce Cię przekonywac,może się uda tylko jak pier... to nie płacz.Dużo zależy od warunków w jakich używasz auta,ostatnio czytałem test długodystansowy Autobilda i w 1,9CDTi rozrząd dotrzymał 150tys.km,tylko,że tam latał praktycznie z jednymi obrotami(jak to na autobahnie),i wszystko się mniej męczy,olej też.

A wymiany części i olejów,to już wiele razy było powtarzane wg. uznania.

Pozdr

Edited by kubik_CDTi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy a może ktoś wie ile kosztuje nowy rozrząd do CDTi 150 KM , czy cena podana na allegro czterysta cos jest dobra ??

Mam na swoim autku 123kkm i chyba już czas na wymianę

pozdrawiam

Edited by MS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mnie kompletny rozrząd z pompą wody + przegląd ogólny itp wyszedł w ASO 2 tys. Mimo, że na liczniku przy kupnie było 97kkm....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

MS ja od kilku dni jestem właścicielem Viki 1,9 C 150KM. Dowiadywałem się o ceny rozrządu (mój ma przejechane 150 tys. pln i nie ma wzmianki o jego wymianie w ksiażce serwisowej). Potwierdzam w ASO razem z pompa wodną coś koło 1,7 tys. pln. Robocizna 366 pln, reszta to cena orginalnego zestawu oplowskiego. Bynajmniej ja będę szukał zamiennika, ewentualnie tanszego orginalu (mozna znalezc na allegro) i pojadę tylko na wymianę. Chyba, że ktoś z Wawy jest w stanie polecić jakiś warsztacik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> , w którym nie spartaczą mi nic przy wymianie (dzwoniłem do Auto Remar i koszt bez pompy ok. 1,3 tys. pln, wiec z pompą pewnie na to samo wyjdzie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapytaj na www.stachowiak.pl , dobre ceny i fachowa obsługa i pewne części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja mam vectrę c 1.9 150 ps mam przejechane 123 tys i nie miałem wymienianego rozrządu bo wymienia się go 150 tys zobaczymy czy można zaufa a jak myślicie warto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego jak kupiłeś auto z pewną historią serwisową którą potwierdza ASO Faktury i ksiazka serwisowa to możesz poczekać

ja z doświadczenia wiem że lepiej jest wymienić rozrząd zaraz po zakupie dla świetego spokoju generalnie robi tak wiele osób ..

bo jak Ci pęknie pasek to bedziesz miał problemik i to nie mały - wymiana silnika do tanich nie nalezy moze przy dobrych wiatrach w 3tyś się zakniesz..

ceny zestawów rozrządu to koszt 450-550pln plus robocizna 250-300

ostatnio beda w ASO dowiedziałem się o fajnej promocji

wymiana rozrządu w ASO 899pln

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a dlaczego chcesz silnik wymieniać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dwa miesiące temu strzelił pasek rozrządu i pękł jeden cylinder, głowica również oberwała, najbardziej opłacalne było wymienić cały słupek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak pęka pasek to chyba silnik dostaje troche

tak są moje doświadczenia jesteś forumowym specjalistą to mnie popraw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pęka pasek, tłoki walą w zawory i klops, oczywiście przypadki mogą być różne ale ..... jeśli koledze pękł cylinder no to wszystko rozumie się samo przez się, ale to jest do sprawdzenia

w każym razie nie ma co od razu kupować nowego silnika, najpierw zdejmujemy pokrywę zaworów, oceniamy straty, ściągamy głowicę i bierzemy kalkulator i liczymy koszty, w wawce prawie każdy warsztat za swapa silnika weźmie 1000zł, a za glowicę powiedzmy 500, oczywiście pi razy drzwi, ale takie są mniej więcej ceny, ja tylko dodam że w przypadku 1,9cdti czy 120, czy 150 koni wolę wymienić cały silnik, może być bez osprzętu niż robić głowicę bo mam połowę mniej pracy, a zmieniałem w obu także wydaje mi się, że wiem co mówię

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgadzam się moze troche nie jasno się wyraziłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim przypadku może skończyć się inaczej. Miałem taki przypadek, co prawda we fieście ale zasada ta sama. Pękł pasek i przytłukło zawory. Reszta wydawała się ok. więc remont głowicy. Po 2tys. km urwał się tłok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...