Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Piti

Na Wolnych Obrotach Pracuje - Po Dodaniu Gazu Gaśnie

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Mam straszny problem z moją viki 1.6 16v xel + gaz. Po przekładce silnika odpaliła mi super ale pracuje tylko na wolnych obrotach, po naciśnięciu, nawet lekkim pedału gazu natychmiast gaśnie !!!. Nie udaje mi się nawet rozbujać silnika do 1000 obrotów, chodzi sobie tak na jakichś 900 obrotach.

Pomóżcie mi za czego sprawdzanie się zabrać, kilka razy sprawdzałem czy wszystko jest dobrze podpięte, wyczyszczony jest krokowiec i egr, oraz przepustnica.

Szczerze mówiąc zaczynam rozkładać ręce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A błędy silnika są jakieś zapisane w ECU ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Sprawdzałem błędy kilka razy, pokazał się tylko jeden: 1405 - czyli zawór EGR, był zmieniany rok temu, teraz jest wyczyszczony, kontrolka checka nie mruga podczas odpalania i zaraz po odpaleniu gaśnie.

Zaraz zmieniam świece na nowe - firmy NGK, mają parę tysięcy, więc i tak musiałbym wymienić.

Czy może się tak dziać od wtryskiwaczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem świece na nowe ale zauważyłem na starych że :

1- dosyć mocno zalana paliwem,

2- zakopcona, (lekko zalana)

3- zakopcona,

4- zakopcona.

Z tłumika czuć smród benzyny. Dzisiaj za bardzo nie chce odpalić, jakby już miał wejść na obroty ale mu brakuje.

Wczoraj zauważyłem że na wolnych obrotach nie było wspomagania hamulca nożnego - pedał twardy.

Proszę pomóżcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli to nie jest wina , któregoś czujnika - położenia przepustnicy, czy ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.

to może za mało powietrza dostaje ??

a jak rozrząd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd ma jakieś 2000 km od wymiany na nowy oryginał, sam teraz go jeszcze zakładałem zwracając dokładnie uwagę na znaki, jeszcze sprawdzę czy coś się nie poprzestawiało, teraz już mi nie pali tylko jakby chwytał ale nie może złapać.

Strasznie czuć benzyną.

Kiedyś na serwisie zwracali mi kilka razy uwagę że moje wtryski szwankują i są do wyminy a któryś z nich leje - pewnie ten pierwszy, czy można za to winić wtryski ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

to spróbuj awaryjnie odpalić na samym gazie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta cholerna instalacja gazowa nie da się przełączyć tak żeby poszło na samym gazie musi mieć min. 2000, 2500 tyś obr. aby przeskoczyc z paliwa na gaz.

Chyba że masz jakiś pomysł odpalenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

praktycznie każda instalacja - ma odpalanie awaryjne - serwisowe - od razu na gazie.

tylko trzeba wiedzieć- co instalacja to inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie udało mi się nic wymyśleć z tą instalką, w poniedziałek skoczę za wtryskami od Vicki ale takiej która nigdy nie hulała na gazie, ciekawe czy to coś da.

Zalewa dosyć sporo świece benzyną, a iskra na nich jest masakryczna, silnik kręci jakby miał załapać ale nie daje rady.

Będzie smętny weekend bez furki.

Napiszę w poniedziałek co i jak.

Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli jest iskra ( w odpowiednim czasie ) , jest powietrze , jest paliwo - to powinien odpalić.

czegoś się trzeba uczepić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie zmieniłem wtryski na inne, o wiele w lepszym stanie techniacznym ale dalej to samo jakby chwytał ale nie może się wkręcić.

Dowiedziałem się również jak odpalać u mnie tylko na gazie w serwisie tam gdzie był montowany ale na gazie jest identyczne jego zachowanie.

Zdziwiła mnie również jedna rzecz: jak próbowałem go odpalać za którymś razem to włączył się wentylator tylko nie jestem pewien czy chłodnicy płynu czy klimy - ten od wnęki silnika.

Widziałem też że w kablach idących do kompka tych od strony paska wieloklinowego jest coś wilgotno - może mam coś z okablowaniem silnika ???

Zaraz idę zabierać się za sprawdzenie czy nie schrzaniłem coś z ustawianiem paska rozrządu.

Szlak mnie już trafia, iskrę ma, paliwo ma - nawet dwa z gazem.

Ratujcie !!!

P.s. a co jest z tym wentylatorem ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

od klimy jest ten z przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Piotrek 44

Witam.

Też niedawno przekładałem silnik z angola i u mnie ciężko było z odpaleniem , ale jak już odpalił to ok. Motor chodzi bez zarzutu z tym

że nie włącza się ssanie. Przypuszczam że któryś z wężyków podciśnienia zamieniłem lub nieszczelnośc któregoś z nich.

W twoim przypadku jak przypuszczam winę za ten stan rzeczy ponosi albo okablowanie silnika lub pozamieniane miejscami wężyki

podciśnienia .

Spróbuj też sprawdzic pompę paliwa ,czy na tłoczeniu pompy nie masz pękniętego węzyka. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skoro na gazie jest tak samo - więc układ zasilania w paliwo odpada.

pozostaje , rozrząd, czujniki, powietrze , podciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHCIAŁEM WSZYSTKIM PODZIĘKOWAĆ ZA PORADY - BARDZO SIĘ PRZYDAŁY.

Nareszcie moje autko hula ale przeszedłem drogę przez mękę.

Niestety ale skończyło się wymianą silnika na inny, kolejny demontaż i robota :-(.

W poprzednim silniku wyszło zbyt małe ciśnienie na tłokach i to było m. in. dużym problemem.

Ale również katalizator był całkowicie zapchany co objawiało się właśnie: odpaleniem silnika i po chwili gasł, nie można było dodać gazu gdyż się po prostu dławił.

Teraz pracuje bardzo cichutko, muszę jeszcze wymienić przewody wys. napięcia na inne.

Podczas przyspieszania zarówno na paliwie jak na gazie nie można zwiększyć zbyt nagle prędkości, na paliwie trochę się dławi i rozpędza, ale przy wolnym dodawaniem gazu, na LPG jest podobnie tylko dochodzi jeszcze strzelanie w rurę.

A może ktoś ma jakąś sugestię ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kiedyś słyszałem, że to może być wina odpowietrzania zbiornika paliwa lub drożności przewodów paliwowych, filtr paliwa może być zatkany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...