Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zatarty Silnik :-(


Recommended Posts

parę dni temu rano odpaliłem samochód, pózniej poszedłem na chwile do domu, wróciłem , zeskrobałem lód z szyb wsiadłem do samochodu ruszyłem i po chwili zorientowałem sie ,że cały czas pali sie smarowanie. Zgasiłem auto , sprawdziłem olej ( poziom oleju jak ksiażka pisze, olej czysty - 6tys km temu wymieniany ) chciałem zaplić ponownie no i szok - rozrusznik nie dał rady przekrecic wału. Jaka mogła byc przyczyna braku smarowania ? czy mozliwe że gdzies zrobił sie jakis korek lodowy ? Czy opłaca sie remontowac czy zacząć rozgladać sie za "nowym" silnikiem ?

Edited by Gawara
Link to post
Share on other sites

w podpisie jest 1,8 16V rok 97.

poczekaj chwile i spróbuj jeszcze raz, może rozrusznik się zawiesił ?

kontrolki wszystkie świecą ?

nie przygasają podczas kręcenia rozrusznikiem ??

Link to post
Share on other sites

niestety to nie rozrusznik, tuz przed tym jak zgasiłem samochód silnik zmienił prace , na 100% sie przytarł , pytanie tylko co, gdzie i jak mocno no i z jakiego powodu . Prawdopodobny koszt naprawy , 600zł (robocizna) + części, silniki na allegro ok. 1000, 1400zł. Nie wiem czy robic czy rozgladac sie za drugim silnikiem . W jednym i drugim wariancie sa niewiadome , jak dokładnie zostanie zrobiony silnik i jaki będzie stan techniczny przy opcji kupna drugiego.

Link to post
Share on other sites

Co do remontowania silnika ... W Nubirze robil tato silnik 2.0 tj. nowe tloki , nowe zawory , panewki, przy okazji sprzeglo itp. Czesci z robocizna wyniosly okolo 6 tys brutto - wszystko fajnie chodzi ale auto dalej bierze olej . Oczywiscie silnik bedzie rozbierane raz jeszcze, prawdopodobnie ktorys z piersieni olejowych nie ulozyl sie jak nalezy.

Ja poszukalbym silniczka i zrobil przekladke . Mozna taniej znalezc silnik bez osprzetu - oczywiscie wtedy taki sam w twoim przypadku 1.8 16V .

Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności to trzeba sprawdzić co się zatarło.

Mało prawdopodobne żeby się zatarł na pierścieniach, czy na wałkach rozrządu - potrzeba do tego wysokiej temperatury i dłuższego czasu. W dodatku pierścienie i tłoki są smarowane rozbryzgiem, także jeśli olej był żadki to smarowanie było. Charakterystyczne dla zatarcia wału korbowego jest zmiana dźwięku pracy silnika w momencie zacierania i zaświecenie kontrolki oleju. Śmiem przypuszczać, że skrpliła się woda gdzieś w kanałach i zamarzła zatykając przepływ. Przykleiła się panewka do wału i już.

Propozycje:

NIE PRÓBOWAĆ ODPALAĆ NA SIŁĘ - MOŻNA ZNISZCZYĆ WAŁ A MOŻE UDA SIĘ BEZ SZLIFU

1. Odkręcić miskę, rozczepić rozrząd.

2. Odkręcić korbowody i sprawdzić panewki korbowe.

3. Jeśli po odkręceniu korbowodów wał będzie się luźno kręcił i nie będzie miał luzów nic oprócz wymiany panewek na naminalne bym nie robił.

4. Delikatnie oczyścić drobnym papierkiem łoże ztartej panewki na wale - delikatnie.

5. Jeśli po skręceniu na nowych panewkach wał da się obrócić ( nawet ciasno ) i nie będzie luzu na korbowodach zaryzykował bym żłożyć rozrząd i miskę i odpalać.

6. Oczywiście po odkręceniu korbowodów sprawdzisz czy tłoki luźno pracują.

Życzę powodzenia i czekam na informację.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

silnik zatarł sie na jednej z panewek korbowodowych. Koszt jeszcze dokładnie nie znany , robocizna 500zł. Do wymiany był korbowód z tłokiem ( mechanik stwierdził ,że może byc przegrzany i nie warto ryzykować , cena 120 na szrocie) , wymiana pierścionków, rozrzadu, równiez przy okazji wymiana łozyska z wysprzęglikiem, szlif wału i nie wiem dlaczego również głowicy. Wymiana zaworów i uszczelniaczy. Troche będzie

Link to post
Share on other sites
szlif wału i nie wiem dlaczego również głowicy. Wymiana zaworów i uszczelniaczy. Troche będzie

Głowice należy planować. Zeszlifować minimalnie częśc styku głowicy z blokiem silnika. Masz pewniość, że jest idealnie gładka i prosta. Bez tego nie pozwalaj zakłac mechanikowi głowicy. Jak oddasz głowice na planowanie to kompleksowo sprawdzasz: wymieniasz uszczelniacze trzonków popychaczy zaworów, docierasz zawory, sprawdzasz szczelność

A co do wymiany zaworów to jeśli sa szczelne i nie wypalone to nie widze powodu, żeby je wymieniac.

Link to post
Share on other sites

z tego co wiem to gdzies chyba w szczecinie sprzedaja uzywane silniki z wynikami z hamowni i daja gwarancje chyba na 3 m-ce czy pol roku. jedzie sie tam i bodajze w ciagu jednego dnia zmieniaja silniczek. kosztow nie znam ale moge sie dowiedziec. kolegi brat robil taka przekladke i byl bardzo zadowolony z nowego silnika zreszta z tego co wiem jezdzi do dzisiaj i nic sie nie dzieje a to kilka lat temu bylo.

Link to post
Share on other sites

W moim przypadku silnik jest juz składany do kupy, wiec wymiana całego juz nie wchodzi w grę. Troche przeraziła mnie cena łożyska z wysprzeglikiem - 600zł (!), połowa ceny całego silnika na allegro. W oleju było troche wody i prawdopodobnie przymarzła. Skad tam sie wzięła nie wiem, olej wymieniany 6 tys km temu. Mechanik przypuszcza ,że mogła pochodzić z odmy.

Link to post
Share on other sites
Guest robak_rzeszów

zdarzaja sie przypadki zwlaszcza w takim przypadku jak Twój (malo jazdy). silnik jest nie dogrzany w oleju zbiera sie woda ( widac ją na szabelce, pod korkiem) w postaci bialej masy. Sam mialem taki przypadek i myslalem nawet ze moze uszczelka pod glowica ale nei bo plyn w zbiorniczku wogule nie uciekal wiec doszedlem do tego ze w oleju sie zbiera woda i z tego mogl sie zrobic jakis zator (pewnie lodowy) co spowodowalo brak smarowania a w konsekwencji zatarcie silnka

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Witam. Pozwolę sobie troszkę odświeżyć ten temat. Mam taki sam problem jak kolega. Vectra 1.8 16V 1997r silnik x18xe. Zapaliła mi się kontrolka smarowania przy rozgrzanym silniku. Silnik zgasiłem. Poziom oleju wzorcowy. Potem już nie chciał odpalić. Gasną kontrolki przy kręceniu rozrusznikiem. Mam w planach zaholować go jutro do mechanika bo pewnie też się przytarł, tylko co robić? Na co zwrócić uwagę? jak zdiagnozować właściwe części do wymiany bo ja na samochodach się nie znam i nie chce dać się za bardzo oskubać z kasy.. pomocy :)

Link to post
Share on other sites

kontrolka pokazuje prawidłowe ciśnienie oleju, a nie jego stan, przy stanie poniżej minimum kontolka powinna gasnąć normalnie (tak jest u mnie)

No tak ale skoro się świeci to jest ciśnienie zbyt małe tak? i co jest tego przyczyną skoro poziom oleju jest ok

Link to post
Share on other sites

No tak ale skoro się świeci to jest ciśnienie zbyt małe tak? i co jest tego przyczyną skoro poziom oleju jest ok

Przyczyną może być temperatura zewnętrzna. Olej robi się bardziej gęsty. Np. mi dzisiaj przy temp. -12 stopni kontrolka świeciła się 3 sekundy po odpaleniu.

Link to post
Share on other sites

Zapaliła mi się kontrolka smarowania przy rozgrzanym silniku. Silnik zgasiłem. Poziom oleju wzorcowy. Potem już nie chciał odpalić.

u mnie się cały czas świeciła. po tym jak się zorientowałem zgasiłem go a potem już kaplica. auto umarło. też rozrusznik nie ma siły kręcić wałem.

To świeciła się cały czas? Czy zapaliła się podczas jazdy przy rozgrzanym silniku?

Link to post
Share on other sites
Guest Kirek09

To ja się podepnę:

To świeciła się cały czas? Czy zapaliła się podczas jazdy przy rozgrzanym silniku?

U mnie niekiedy zapali się na chwilę jak stanę gwałtownie gdzieś gdzie jest nierówny teren... ale po chwili gaśnie. Od czego to tak może być?

Edited by Kirek09
Link to post
Share on other sites

To świeciła się cały czas? Czy zapaliła się podczas jazdy przy rozgrzanym silniku?

Zapaliła sie po przejechaniu ok 6-7 km czyli silnik był juz raczej rozgrzany. a potem jak pisalem, zgasilem i umarl ;/ rozrusznik nie potrafil obrocic walem bo probowalem odpalic, kontrolki i oswietlenie wewnetrzne przygasa... pod maska cisza tylko jakies cykanie po przekreceniu kluczyka...

Link to post
Share on other sites

To ja się podepnę:

U mnie niekiedy zapali się na chwilę jak stanę gwałtownie gdzieś gdzie jest nierówny teren... ale po chwili gaśnie. Od czego to tak może być?

Jaki masz przebieg u siebie i na jakim oleju jeździsz?? Zapalająca się kontrolka świadczy o zbyt niskim ciśnieniu oleju a to może być spowodowane kończącą się pompą oleju, poprzytykanymi kanałami olejowymi itp itd. Najlepiej jest zmierzyć ciśnienie oleju - każdy lepszy mechanik powinien to zrobić

mpą oleju, poprzytykanymi kanałami olejowymi itp itd. Najlepiej jest zmierzyć ciśnienie oleju - każdy lepszy mechanik powinien to zrobić

Edited by YaSIu
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP