Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kierownica I Przyciski


Recommended Posts

Czy ktoś z szanownych forumowiczów rozbierał kierownice a dokładnie chodzi o przyciski na niej.

Coś było grzebane w mojej i mam zamienione przyciski " + " i " - " (zmiana głośności) a po za tym " - " jest za bardzo wciśnięty.

Nie chce czegoś połamać.

Tak samo z przyciskiem przeciwmgielnych jest wciśnięty na amen i trza to rozebrać - chodzi o miejsce przy włączaniu świateł z lewej strony kierownicy

Pozdrawiam

Bartosz

Link to post
Share on other sites
Guest Callun
Tak samo z przyciskiem przeciwmgielnych jest wciśnięty na amen i trza to rozebrać - chodzi o miejsce przy włączaniu świateł z lewej strony kierownicy

Aby rozebrać konsolkę włącznika świateł, musisz ją wcześniej wyjąć. Zrobisz to poprzez wciśnięcie gałki do włączania świateł mijania i trzymając ją wciśniętą przekręcasz gałkę w pozycję świateł pozycyjnych. W ten sposób zwolnisz zaczepy i będziesz mógł wyciągnąć konsolkę. Następnie wystarczy ściągnąć panel przedni tej konsolki. Trzyma się on na kilku ząbkach, które podważysz sobie małym śrubokrętem.

Tu masz zdjęcia: http://forum.vectraklub.pl/index.php?act=a...ost&id=2875

http://forum.vectraklub.pl/index.php?act=a...ost&id=2876

Edited by Callun
Link to post
Share on other sites

Regulacja w kole kerownicy trzyma się pewnie tak jak dolne ramię (ramiona), żeby odkręcić potrzebny jest Torx 20 czy 25, musi być stosunkowo długi, zwyklym nasadkowym nie dosięgniesz śruby. Śruby są od strony liczników oczywiście, w zagłębieniach w kierownicy ;) Po odkręceniu wystarczy czymś lekko podwżyć i powinno wyjść.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Guest Kristof

Witam wszystkich forumowiczów serdecznie. To mój pierwszy post na forum.

Chciałem troszkę odgrzać temat kierownicy.

Co do zdjęcia przycisków to uważam, że opcja z wyjęciem poduchy jest najlepsza ponieważ przyciski poza śrubami posiadają zaczepy, które utrzymują je na właściwym miejscu w kierownicy a dodatkowo są tam także zaczepy przy złączkach elektrycznych i do ich rozpięcia potrzeba trochę więcej siły ale rozsądnie dawkowanej, najlepiej właśnie z kierunku poduchy.

Mam równocześnie pytanie. Chciałbym wymienić kierownicę w mojej VC. Mimo przeszukania forum nie znalazłem takiego tematu, poza zdawkowymi ostrzeżeniami o ryzyku rozstrojenia czujnika skrętu. Czy ktoś z Was zdejmował kierownicę?, Czy faktycznie po przekładce konieczna jest wizyta na techu? Jakie narzędzia ułatwią to zadanie?

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
Mam równocześnie pytanie. Chciałbym wymienić kierownicę w mojej VC. Mimo przeszukania forum nie znalazłem takiego tematu, poza zdawkowymi ostrzeżeniami o ryzyku rozstrojenia czujnika skrętu. Czy ktoś z Was zdejmował kierownicę?, Czy faktycznie po przekładce konieczna jest wizyta na techu? Jakie narzędzia ułatwią to zadanie?

Najpierw odłączasz aku i czekasz chwilę!!!, wyjmujesz poduchę, potem blokujesz kierownicę i ją odkręcasz. Zakładasz nową (byle równo ;)) i przykręcasz (moment 30Nm). Odblokowujesz kierę i instalujesz poduchę. Podłączasz aku.... i wsio. Nie trzeba nic ustawiać TECHem do póki nie demontowałeś CIMa z kolumny kierowniczej.

Link to post
Share on other sites
Guest Kristof

Tadzio

Uff, dobrze że to tylko mechanika :D Dzięki za info

Bajtek,

Czy ta Twoja kierownica ma rolki? Jeśli to starszy model z przyciskami to jestem w szoku. Jeśli Opel tak skomplikował proste rozwiązanie sterowania fabrycznego radia (u mnie CDR2005) to masakra będzie przy najprostrzych pracach :angry:

Kierownicę wymieniam dlatego, że nie pasuje mi plastik. z którego jest wykonana (wcześniej jeździłem Astrą I a tam jest zupełnie inny materiał). Jeśli sterowanie zadziała to będzie to miły bonus jeśli nie ... trudno.

Link to post
Share on other sites
Guest Kristof

Kierownica wymieniona. Obyło się bez jakichkolwiek problemów, bardzo dziękuję za porady.

Przyciski nie są aktywne, jednak tak jak pisał Bajtek, projektanci Opla wymyślili że komputer rządzi wszystkim ... może kiedyś, przy okazji je aktywuje.

Pozdr.

Link to post
Share on other sites

Koledzy, jesli kierownica nie ma przycisków do radia to czy ma kostke zeby te przyciski w innej kierownicy podlaczyc? czy potrzeba coś jeszcze?

Link to post
Share on other sites
Guest kiciak

witam

posiadam VC z 2005 przed liftem, i nie mam sterowania radiem w kierownicy, radio CD 30MP3, wyswietlacz duzy zolty, z BC, o spalaniu itp. moje pytanie czy mozna jakos zamontowac sterowanie w kierownicy, czy da sie wyjac te srebrne plastiki i zastapic takimi z przyciskami czy pokretlami , czy czeba wymienic cala kierownice, czy tez takiej opcji wogole sie nie da zrobic ?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Guest tomekpn
witam

posiadam VC z 2005 przed liftem, i nie mam sterowania radiem w kierownicy, radio CD 30MP3, wyswietlacz duzy zolty, z BC, o spalaniu itp. moje pytanie czy mozna jakos zamontowac sterowanie w kierownicy, czy da sie wyjac te srebrne plastiki i zastapic takimi z przyciskami czy pokretlami , czy czeba wymienic cala kierownice, czy tez takiej opcji wogole sie nie da zrobic ?

Z tego co dowiedziałem się w ASO można dokupiś same plastiki z przyciskami. Koszt jaki mi powiedziano to ok. 150 PLN.

Ja niestety ma kierownicę odlaną w całości więc muszę ją w całości wymienić. Ale z drugiej strony zaczynam się powoli przyzwyczajać do wyciągania ręki w kierunku radia... ;-)

Edited by tomekpn
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

A nie masz juz przypadkiem auta po lifcie wewnetrznym? Bo wtedy ta kierownica chyba nie podejdzie - wydaje mi sie....

Link to post
Share on other sites
Guest tomekpn
A nie masz juz przypadkiem auta po lifcie wewnetrznym? Bo wtedy ta kierownica chyba nie podejdzie - wydaje mi sie....

No właśnie nie jestem pewien... Czym to się objawia ?

Wiem za to, że mam kierownicę z czteroma ramionami i takiej poszukuję.

Link to post
Share on other sites

moim zdaniem jak masz cd30 (+MY05) to będzie polift i jeśli już to powinieneś mieć kierę z rolkami

BC na 100% nie będziesz mógł.

w sensie, że niby z kierownicy wogóle się nie da?

Edited by zubek73
Link to post
Share on other sites

BC na 100% nie będziesz mógł.

w sensie, że niby z kierownicy wogóle się nie da?

Oczywiście. W kierownicy z 6-cioma przyciskami nie ma możliwości sterowania BC.

Link to post
Share on other sites
w sensie, że niby z kierownicy wogóle się nie da?

Oczywiście. W kierownicy z 6-cioma przyciskami nie ma możliwości sterowania BC.

w kierownicy z 6 przyciskami da się sterować BC , przyciskiem (0) przechodze między ekranami aż do ekranu BC

Link to post
Share on other sites
w kierownicy z 6 przyciskami da się sterować BC , przyciskiem (0) przechodze między ekranami aż do ekranu BC

I strzałkami przeskakuję pomiędzy funkcjami BC i zatwierdzam którymś z przycisków. Być może nie można w przypadku gdy masz manetkę kompa. W radiach NCDR 2013/15, gdzie jest przycisk BC a manetki nie ma - sterowanie kompem z kierownicy jest.

Zresztą tak samo jest zdaje się w przypadku CD70 + kiera na rolkach.

Link to post
Share on other sites
A wogóle występowała czteroramienna z rolkami ?

Występowała na 100%.

Z tego co podałeś strone wcześniej to posiadasz poliftowy środek, więc nie ma co tu dyskutować o przyciskach czy rolkach tylko kupić całą kierownicę z rolkami lub samo sterowanie, montować i cieszyć się jazdą ;)

Link to post
Share on other sites
I strzałkami przeskakuję pomiędzy funkcjami BC i zatwierdzam którymś z przycisków. Być może nie można w przypadku gdy masz manetkę kompa. W radiach NCDR 2013/15, gdzie jest przycisk BC a manetki nie ma - sterowanie kompem z kierownicy jest.

Zresztą tak samo jest zdaje się w przypadku CD70 + kiera na rolkach.

Pewnie, ze sie da. Tylko bajtek ma hybryde. BC w radiu i w manetce :lol:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP